Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,,Atragere teren în intravilan pentru construire locuință P+2E și anexe” în extravilanul comunei Bordești, T 17, P 168, CF 51979, județul Vrancea, titular: BÂRA NICUȘOR cu domiciliul în comuna Gura – Caliței, sat Rașca, județul Vrancea - titular - BÂRA NICUȘOR

NR. 10586 / 27.10.2023

 

 

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

( inițială )

 

           Ca urmare a notificării adresate de:  BÂRA NICUȘOR cu domiciliul în comuna Gura – Caliței, sat Rașca, județul Vrancea, privind Planul Urbanistic Zonal: ,,Atragere teren în intravilan pentru construire locuință P+2E și anexe” în extravilanul comunei Bordești, T 17, P 168, CF 51979, județul Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 10586/29.08.2023, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de:  26.10.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,,Atragere teren în intravilan pentru construire locuință P+2E și anexe” în extravilanul comunei Bordești, T 17, P 168, CF 51979, județul Vrancea, titular: BÂRA NICUȘOR cu domiciliul în comuna Gura – Caliței, sat Rașca, județul Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele:

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Terenul studiat este în suprafață de 3796 mp și este situat în extravilanul comunei Bordești, T 17, P 168, CF 51979, județul Vrancea. Terenul este proprietate privată a soților Bâra Nicușor și Bâra Carmen Angela, conform contractului de vânzare – cumpărare autentificat sub nr. 2530/08.09.2016 și a actului de comasare autentificat sub nr. 1110/20.04.2022.

În prezent terenul generator de P.U.Z. face parte din extravilanul comunei Boredești cu destinația de teren agricol, categoria de folosință arabil.

 

     Vecinătăți și distanțele față de limitele de proprietate și clădirile din terenurile învecinate:

-la Nord – drum județean DJ 204P; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe aceasta latură va fi de aprox. 5.5 m, și distanța de la axul drumului până la limita edificabilă de minim 12 m.

-la Est –  proprietăți private; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe aceasta latură va fi de aprox. 2 m.

-la Sud – proprietăți private; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe aceasta latură va fi de aprox. 2 m.

-la Vest – proprietăți private; distanța de la limita de proprietate până la limita edificabilă de pe aceasta latură va fi de aprox. 2 m.

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

  • Shimbarea funcțiunii actuale a terenului generator de P.U.Z. în funcțiune destinată șocuințelor individuale și dotări complementare;
  • Amenajarea căilor de acces și a căilor de circulație auto, locuri de parcare;
  • Crearea de zone amenajate cu spații verzi;
  • Împrejmuire perimetrală;
  • Evaluarea rețelelor edilitare existente în zona studiată și propunerea extinderii acestora pe terenul care a generat PUZ.

 

BILANȚ TERITORIAL PROPUS ÎN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

Zone funcționale

Situația existenă

Situația propusă

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Teren arabil

3796 mp

100 %

0.00 mp

0.00 %

Zonă construcții

0.00 mp

0.00 %

645,32 mp

17 %

Zonă spații verzi

0.00 mp

0.00 %

2619,24 mp

69 %

Alei carosabile parcări

0.00 mp

0.00 %

37,96 mp

1%

Alei pietonale

0.00 mp

0.00 %

493,48 mp

13 %

Total teren care a generat PUZ

3796 mp

100%

3796 mp

100%

 

Indicatori urbanistici propuși:

P.O.T. maxim admis propus = 35.00%

C.U.T. maxim admis propus = 0,20

R.H. maxim admis propus = P+2E

H maxim admis propus = 12 m.

 

Echiparea edilitară și tehnico – sanitară

Alimentarea cu apă – se va extinde rețeaua de alimentare cu apă de la rețeaua publică administrată de CUP SA, care provine din DJ 204P;

Apele uzate menajere – evacuate într-un bazin etanș vidanjabil bicompartimental cu capacitatea de 20 mc;

Energia electrica – se va extinde rețeaua de alimentare cu energie electrică, care provine din DJ 204P; poziția extinderii de rețea se propune a fi executată pe marginea căilor de circulație auto propuse;

Deșeurile – colectarea și depozitarea deșeurilor se va face controlat, în containere speciale (pubele), urmând a fi eliminate/valorificate prin operatori economici autorizați.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri și programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Planul stabilește obiectivele, acțiunile și măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situației existente și propuse pe segmentul de teren studiat.     … 

c) relevanța planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Soluția propusă oferă un maxim de eficiență privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optimă a construcției ce va fi realizată precum și organizarea optimă a circulației în zonă. Proiectul va fi întocmit astfel încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special: durabilitatea construcțiilor; reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente (dupa demolare); utilizarea la  construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

d) probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiată nu prezintă disfunctionalități majore care sa împiedice realizarea unei astfel de investiții.

e) relevanța planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare  de mediu: prevederile planului vor respecta legislația națională și comunitară de mediu.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, în special :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului.
  2. natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, având în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorită accidentelor): Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a lucrărilor să apară efecte negative.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată) – Terenul studiat este în suprafață de 3796 mp și este situat în extravilanul comunei Bordești, T 17, P 168, CF 51979, județul Vrancea, conform Certificatului de urbanism nr. 10/26.09.2022 emis de Primaria comunei Bordești.
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului în mod intensiv : prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în: Certificatul de Urbanism nr. 10/26.09.2022, precum și a actelor menționate în acesta; Avizul de Oportunitate  nr.  14/18.04.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea, consultanța tehnica nr. 73/04.10.2023 emisă de Sistemul de Gospodărire a Apelor Vrancea.
  • De a obține decizia privind scoaterea din circuitul agricol emisă de D.A.J. Vrancea – M.A.D.R. .
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare a planului mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 10586/29.08.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei: Certificatul de Urbanism nr. 10/26.09.2022, precum și a actelor menționate în acesta; Avizul de Oportunitate  nr.  14/18.04.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea, consultanța tehnica nr. 73/04.10.2023 emisă de Sistemul de Gospodărire a Apelor Vrancea; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planșe: încadrare în zonă; plan reglementări urbanistice – zonificare, plan de amplasament , act de comoasare teren;

 

 Informarea și participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informație prin :

  • Publicarea în cotidianul „Ziarul de Vrancea” în edițiile din zilele:  21.08.2023 și 24.08.2023 a anunțurilor privind prima versiune a planului în vederea obținerii avizului de mediu și declanșarea etapei de încadrare.
  • Anunț public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afișat pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului din luna octombrie 2023;

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.