Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PLANUL URBANISTIC ZONAL - Construire centru comercial, amenajare parcare, amplasare mijloace publicitare, amenajare accese auto și pietonale, realizare împrejmuire, organizare de șantier și branșamente la utilități - titular - LIDL ROMANIA SCS

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

 

Nr. 3180 / 26.04.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de LIDL ROMÂNIA SCS din com. Chiajna, sat Chiajna, str. Industriilor, nr. 19, et. 1, jud. Ilfov, privind PLANUL URBANISTIC ZONAL - “Construire centru comercial, amenajare parcare, amplasare mijloace publicitare, amenajare accese auto și pietonale, realizare împrejmuire, organizare de șantier și branșamente la utilități” în mun. Adjud, str. Republicii, nr. 2,  jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 3180 / 26.03.2021,

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 22.04.2021 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL “Construire centru comercial, amenajare parcare, amplasare mijloace publicitare, amenajare accese auto și pietonale, realizare împrejmuire, organizare de șantier și branșamente la utilități” în mun. Adjud, str. Republicii, nr. 2,  jud. Vrancea, titular: LIDL ROMÂNIA SCS din com. Chiajna, sat Chiajna, str. Industriilor, nr. 19, et. 1, jud. Ilfov,

nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele planului:

  • întregirea unei zone de dezvoltare urbană, extinderea funcțiunii existente și creșterea gradului de dotare a zonei,
  • reglementarea modului de amplasare, dimensionare, conformare și servire utilitară a unei clădiri parter cu funțiunea de comerț, cu parcări la nivelul terenului.

Se păstrează zona funcțională reglementată, respectiv încadrarea anterioară – subzone comerț și servicii; funcțiuni complementare admise: spații verzi, accese pietonale și carosabile, parcaje.

  • Accesul auto se va realiza din strada Republicii prin intermediul unui racord stradal de 9 m.
  • Terenul este format din: lotul 1 cu S = 6.072 mp, ocupat cu clădirea C1 (supermarket) ce urmează a fi demolată și lotul 2 cu S = 7.643 mp. Indicatorii urbanistici actuali: lotul 1: POT = 52,82%, CUT = 0,53; lotul 2: POT = 76%, CUT = 0,76. 

Stadiul actual al dezvoltării urbanistice: lotul 1 este ocupat cu clădirea C1 (supermarket) ce urmează a fi demolată; în zonă există rețele de alimentare cu apă, canalizare, energie electrică, telefonie și gaze naturale.

  • Bilant teritorial:

Zone funcționale

Propus

m2

%

Construcție

2.500

18,22

Spații verzi

685,75

5

Circulație pietonală, carosabile și parcări

10.529.25

76,78

Total

13.715

100

 

 

  • Regimul de înălțime admis: max. P +2 E, construcția propusă: parter, H max. = 7,00 m.
  • Modul de utilizare a terenului: procent de ocupare a terenului (POT) propus = max. 28,7 %, coeficient de utilizare a terenului (CUT) propus = max. 0,29.
  • Echiparea edilitară: construcția propusă va fi racordată la utilitățile existente în zonă cu branșament propriu: apă, canalizare, energie electrică, telefonie, cablu TV.

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilul cuprins în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Modelarea zonală propusă creează toate premisele pentru protecția mediului; planul prevede sistem de canalizare a apelor uzate menajere, spațiu pentru stocarea temporaă a deșeurilor generate, precum și măsuri de protecție a factorilor de mediu. Prin regulamentul de urbanism se prevede asigurarea de spatii verzi si plantatii de aliniament, utilizarea eficienta si durabila a spatiului existent, asigurarea utilităților cu conservarea factorilor de mediu.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

- Stabilirea amenajărilor necesare pentru obiectivele stabilite prin plan, cu respectarea reglementărilor specifice detaliate (permisiuni şi restricții) incluse în Regulamentul local de urbanism aferent PUZ-ului;

- Organizarea circulaţiei carosabile şi pietonale pe amplasament;

- Realizarea infrastructurii de bază (apă, canalizare, energie electrică);

- Stabilirea măsurilor de protecție a mediului și a sănătăţii populaţiei pentru toate etapele planului.

- Managementul deșeurilor: deșeurile rezultate în perioada de construcție (deșeuri metalice, deșeuri de hârtie, plastic, sticlă, ambalaje, anvelope scoase din uz, uleiuri uzate, deșeuri menajere) și în perioada de exploatare a obiectivului vor fi colectate selectiv în recipiente adecvate, pe platformă amenajată și valorificate/eliminate prin unități specializate;

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile (prevederile privind modul de gestionare a deşeurilor). Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenurilor, exploatarea parcelelor, orientarea optima a constructiilor ce vor fi realizate precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): În timpul execuției lucrărilor există posibilitatea unor accidente care să prezinte risc asupra calității mediului, de exemplu deversări accidentale de resurse. În acest caz se va înlătura de urgență cauza și se vor lua măsuri pentru împiedicarea repetării incidentului prin inspecții ale utilajelor și instructajul forței de muncă.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate): Terenul are o suprafață de 13.715 m2, este situat în partea de sud a municipiului Adjud și se învecinează la nord cu terenuri cu construcții,, la sud cu drum în indiviziune, la vest cu strada Republicii și la est cu teren viran.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul nu prezintă caracteristici naturale speciale și se află în afara perimetrului de protecție a patrimoniului cultural;

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a parcelelor și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 231 /02.10.2020 şi Avizul de oportunitate nr. 30/23.02.2021 emise de Consiliul Județean Vrancea.  
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 3180 /25.03.2021, precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în legea menţionată. 

 

În cazul înstrăinării imobilului, prevederile prezentului act de reglementare sunt obligatorii și pentru viitorii proprietari.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Accesul liber al publicului la informaţie a asigurat prin publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în ediţiile din 26.03.2021 și 31.03.2021 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.