Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind Planul Urbanistic Zonal : ,,Elaborare Elaborare P.U.Z. pentru construire cabinet stomatologic şi locuinţă de serviciu P + 2E” - titular - DRĂGOIU NECULAE şi DRĂGOIU ANCA GENOVEVA

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  DRĂGOIU NECULAE şi DRĂGOIU ANCA GENOVEVA cu domiciliul în municipiul Focşani, str. Dinicu Golescu, nr. 11, bl. 11, judeţul Vrancea, privind Planul Urbanistic Zonal : ,,Elaborare Elaborare P.U.Z. pentru construire cabinet stomatologic şi locuinţă de serviciu P + 2E” în municipiul Focşani, str. Mitropolit Varlaam, nr. 52 bis, judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 742 / 22.01.2021, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  25.03.2021 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

,,Elaborare Elaborare P.U.Z. pentru construire cabinet stomatologic şi locuinţă de serviciu                 P + 2Enu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Terenul studiat in prezentul proiect este in suprafata de 216,00 mp si este situat in intravilanul municipiului Focsani, Strada Mitropolit Varlaam, Nr. 52bis, Judetul Vrancea. Terenul este in proprietatea sotilor Dragoiu Neculae si Dragoiu Anca Genoveva, conform. c.v.c autentificat la nr. 1472 din 06.04.2007 si Extras de carte funciara nr. 38471/05.16.2020. conform P.U.G. 2000 terenul se afla in zona pentru locuinte colective si functiuni complementare, terenul are categoria de folosinta curti contructii.

 

         Vecinatati si distantele fata de limitele de proprietate si cladirile din terenurile invecinate:

-spre Nord - teren proprietatea primariei Focsani cu destinatia de zona verde, urmat de bloc locuinte colective nr.52 cu regimul de inaltime P+3E, desi noua constructie propusa de realizat ar putea umbri acest obiectiv, latura cu care ne invecinam nu are decat ferestre mici pentru bai;

-spre Est - teren proprietatea primariei Focsani cu destinatiile de zona verde, alee pietonala si iar zona verde, urmat de bloc locuinte colective nr.54 cu regimul de inaltime P+3E;

-spre Sud  - teren proprietatea primariei Focsani cu destinatiile de alee pietonala si zona verde, urmat de alt lot detinut de primaria Focsani cu destinatia de strada numit Strada Mitropolit Varlaam, strada din care se propune sa se faca accesul in parcela (in acest moment exista o zona de acces din strada care traverseaza trotuarul pietonal si se indreapta catre aleea dintre blocurile de locuinte colective nr. 52 si nr. 54 si se doreste largirea acestui acces pentru a permite accesul auto si catre curtea studiata);

-spre Vest - teren proprietate privata pe care sunt amplasate doua garaje la partea de sud a terenului si o locuinta individuala la partea de nord a terenului invecinat.

Suprafata totala a zonei studiate in actualul P.U.Z. este de 3150.00 mp, din care avem zone cu terenuri si cladiri proprietati private - locuinte individuale in suprafata de 655.94mp, zone cu cladiri pentru locuinte colective in suprafata de 514.40mp, o zona cu teren si cladire cu destinatie culturala in suprafata de 233.53mp, zone de circulatie carosabila in suprafata de 508.11mp, zone de circulatie pietonala in suprafata de 622.33mp si zone cu spatii verzi in suprafata de 615.69mp.

 Principalele elemente ale temei program sunt :

- construire cabinet stomatologic si locuinta de serviciu P+2E ce va cuprinde spatii destinate unui cabinet stomatologic, o locuinta de servici, platforme carosabile si pietonale, etc..

- se propune realizarea accesului pe proprietate din laturile sud si est ale terenului;

- se propune rezolvarea utilitatilor prin racordarea la retelele de utilitati existente in zona (retea de apa potabila, retea de canalizare, retea de gaze naturale, retea de electricitate, retea de telecomunicatii si retea de transmisii date).

 

In cadrul zonei studiate sunt prezente cladiri cu destinatie de locuit atat blocuri de locuinte colective cat si terenuri cu locuinte individuale, cladiri cu destinatie culturala si ceva mai indepartat (aproximativ 100.00m spre Vest) se afla una din cele mai apropriate cladiri cu activitati comerciale.

 

Criteriile principale de organizare arhitectural - urbanistica a zonei au fost urmatoarele:

- asigurarea amplasamentului si amenajarilor necesare pentru o constructie cu destinatia de cabinet stomatologic si apartament de serviciu, alei in incinta cu locuri de parcare si spatii verzi;

- asigurarea accesului auto si pietonal;

- completarea infrastructurii tehnico edilitare.

Constructia propusa va fi realizata din materiale moderne ce corespund normelor tehnice in vigoare din punct de vedere al rezistentei, stabilitatii, sigurantei la foc, sanatatii populatiei, termoizolatiei, etc.. Infrastructura va fi alcatuita din fundatii continue de tip grinzi pereti, cu partea inferioara evazata ce formeaza baza fundatiei, iar partea superioara va fi de tip perete din beton armat monolit. Suprastructura va fi alcatuita din cadre de beton armat. Peretii vor fi realizati din zidarie de caramida cu goluri verticale.

Terenul studiat are posibilitatea de acces auto din latura sudica din strada Mitropolit Varlaam si acces pietonal din laturile sud si est, laturi ale terenului care sunt adiacente cu trotuare pietonale si strada Mitropolit Varlaam care fac legatura cu celelalte functiuni importante ale zonei.

Profilul transversal existent la aceasta data este constituit din str. Mitropolit Varlaam, care este alcatuit din trotuare pe ambele parti cu spatii verzi si parte carosabila cu cate o banda de mers pe sens.

 

In incinta vor fi propuse locuri de parcare atat pentru personalul angajat cat si pentru clienti. Numarul maxim propus de locuri de parcare va fi de 4 locuri de parcare.      

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

din suprafata totala

ZONE TERENURI / CLADIRI PROPRIETATI PRIVATE - LOCUINTE INDIVIDUALE

655.94mp

20.82%

655.94mp

20.82%

ZONE CLADIRI LOCUINTE COLECTIVE

514.40mp

16.33%

514.40mp

16.33%

ZONE CLADIRI SOCIETATI COMERCIALE

0.00mp

0.00%

104.87mp

3.33%

ZONE TERENURI / CLADIRI CU DESTINATIE CULTURALA

233.53mp

7.41%

233.53mp

7.41%

ZONE CIRCULATIE CAROSABILA

508.11mp

16.13%

554.44mp

17.60%

ZONE CIRCULATIE PIETONALA

622.33mp

19.76%

649.58mp

20.62%

ZONE SPATII VERZI 

615.69mp

19.55%

437.24mp

13.89%

TOTAL

ZONA STUDIATA

3150.00mp

100.00 %

3150.00mp

100.00 %

 

BILANT TERITORIAL PROPUS IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SPATII VERZI NEAMENAJATE

216.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

CONSTRUIRE CABINET STOMATOLOGIC SI LOCUINTA DE SERVICI P+2E

0.00mp

0.00%

104.87mp

48.55%

PLATFORMA EUROPUBELE

0.00mp

0.00%

1.50mp

0.64%

ALEI CAROSABILE

0.00mp

0.00%

46.33mp

21.45%

ALEI PIETONALE

0.00mp

0.00%

25.75mp

11.92%

SPATII VERZI

0.00mp

0.00%

37.55mp

17.44%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.Z.

216.00mp

100.00 %

216.00mp

       100.00 %

 

 

Regimul de inaltime - Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat conform P.U.G./2000 in intravilanul municipiului Focsani, str. Mitropolit Varlaam, nr. 52 bis;  acest teren se afla in zona pentru locuinte colective si functiuni complementare, terenul are categoria de folosinta curti contructii. Pentru constructia propusa regimul de inaltime urmeaza sa fie P+2E si va avea H maxim = 10.50m.

Modul de utilizare a terenului – Indici propusi :   - P.O.T. maxim 50,00%;

                                                                               - C.U.T. maxim 1,50.

 

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara   

 Alimentarea cu apa  - In prezent parcela pe care urmeaza sa se realizeze constructia prevazuta în acest P.U.Z. nu este racordata la reteaua de apa existenta in strada Mitropolit Varlaam. Consumul de apa din cadrul obiectivului va consta in consum menajer. Sistemul de alimentare cu apa propus pentru terenul studiat in acest P.U.Z. este format din bransament la reteaua existenta de apa din reteaua existenta in zona. Bransamentul propus va fi pozat subteran.

 Apele menajere ce vor rezulta de la obiectivul propus vor fi dirijate la reteaua de canalizare din reteaua stradala din strada Mitropolit Varlaam. Lucrarea se va realiza numai cu acordul C.U.P. Focsani pe baza unui proiect de specialitate.

 Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la reteaua existenta in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului.Pentru obiectivul propus se va realiza un bransament la reteaua de distributie a energie electrica existenta din strada Mitropolit Varlaam. In final obiectivul va avea o firida de bransament proprie.

Bransamentul la instalatia de gaze se va rezolva prin racord la reteaua existenta in zona, care va avea la baza un proiect de specialitate, cu avizul beneficiarului de utilitate. Bransamentul va fi dimensionat corespunzator pentru nevoile obiectivului propus, iar in final, cand cladirea va fi aproape gata de utilizare se vor monta contoare separate pentru fiecare activitate in parte.

Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unei centrale termice proprii cu functionare pe combustibil gazos si dupa caz se vor lua in considerare si folosirea de boilere electrice.

Imprejmuirea - Frontul stradal se prefera a se lasa cu o transparenta crescuta in aceasta situatie pentru a nu limita vizibilitatea spre noul obiectiv propus de realizat (gard din elemente cu transparenta crescuta sau renuntarea la gardul de imprejmuire pa aceasta latura), pe latura vestica vecinul cu locuinta individuala are deja gardul realizat iar singurele doua laturi pe care se mai poate propune realizarea gardului de imprejmuire raman pe latura nordica in spre blocul de locuinte coletive si spre latura estica in spre aleea pietonala. Imprejmuirea pe laturile nord si est va fi transparenta cu inaltimea maxima de 2,00 m, avand un soclu plin de maxim 60 cm inaltime si finisaje de foarte buna calitate, dar in acelasi timp se va lua in calcul si gardurile existente deja in imediata invecinata drept model ca referire la materialele folosite si la stilul arhitectural posibil de urmat.

Deseurile menajere vor fi depozitate in pubele amplasate intr-un loc amenajat pe terenul studiat, undeva pe latura nordica a terenului. Pubelele vor fi ridicate si golite periodic de catre societatea de salubritate specializata, pe baza unui contract de servicii incheiat intre beneficiar si societatea respectiva.

 

 

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, actiunile si masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.    

…      

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special:

 (1) durabilitatea construcțiilor;

 (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

 (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiata nu prezinta disfunctionalitati majore care sa impiedice realizarea unei astfel de investitii. Eventualele capacitati insuficiente ale retelelor de utilitati pot fi rezolvate prin redimensionarea acestora, atat prin finantarea acestora de catre beneficiar, cat si prin inlocuirea lor de catre institutiile interesate.

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerintelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

 

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor:  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – Nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei si caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 1794 / 08.02.2021.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Terenul studiat in prezentul proiect este in suprafata de 216.00 mp si este situat in intravilanul municipiului Focsani, conform Certificatului de urbanism nr. 802 / 01.07.2020 emis de Primaria Mun. Focsani .
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționa.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 

 

 

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 802/01.07.2020; Avizul de Oportunitate  Nr.  8 / 14.10.2020 emis de Primaria Municipiului Focsani si a avizelor mentionate in cadrul C.U.: adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 1794/08.02.2021, Avizul de principiu nr. 311/04.02.2021 emis de SC C.U.P. SA ; Adresa nr. 3109 / 23.03.2021 eliberata de Primaria Municipiului Focsani – Directia arhitectului sef – Compartiment mediu Ptrocesul verbal de receptie Nr. 264/2021 emis de Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Vrancea; Adresa nr. 416810 / 19.02.2021 eliberata de I.S.U „Anghel Saligny” al jud. Vrancea; Avizul favorabil Nr. 457/25.01.2021 emis de Consiliul Local Focsani – Directia de Dezvoltare si Servicii Publice;  cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.
  • De a respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 1794 / 08.02.2021.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 742 / 22.01.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 802/01.07.2020; Avizul de Oportunitate  Nr.  8 / 14.10.2020 emis de Primaria Municipiului Focsani si a avizelor mentionate in cadrul C.U.: adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 1794/08.02.2021, Avizul de principiu nr. 311/04.02.2021 emis de SC C.U.P. SA ; Adresa nr. 3109 / 23.03.2021 eliberata de Primaria Municipiului Focsani – Directia arhitectului sef – Compartiment mediu Ptrocesul verbal de receptie Nr. 264/2021 emis de Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Vrancea; Adresa nr. 416810 / 19.02.2021 eliberata de I.S.U „Anghel Saligny” al jud. Vrancea; Avizul favorabil Nr. 457/25.01.2021 emis de Consiliul Local Focsani – Directia de Dezvoltare si Servicii Publice;  cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta – disfunctionalitati; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Ziarul de Vrancea ” in editiile din  zilele :  18.01.2021 si  21.01.2021  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat pe pagina  de internet a Agentiei pentru Protectia Mediului din luna martie 2021;

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.