Back

Decizia etapei de incadrare (initiale) privind planul : ”P.U.Z. – atragere intravilan, loturi pentru locuinţe şi dotări complementare, sat Făurei, comuna Garoafa, judeţul Vrancea” – extravilanul satului Făurei, T. 146, P. 673; C.F.57224; judeţul Vrancea - titular - U.A.T. GAROAFA

DECIZIA INIŢIALĂ

   9122 / 31.07.2023

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  U.A.T.  GAROAFA, cu sediul în comuna Garoafa, satul Garoafa, judeţul Vrancea, privind planul : ”P.U.Z. – atragere intravilan, loturi pentru locuinţe şi dotări complementare, sat Făurei, comuna Garoafa, judeţul Vrancea” – extravilanul satului Făurei,  T. 146, P. 673; C.F.57224; judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 7897 / 22.06.2023, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile şi completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  27.07.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

         Planul ”P.U.Z. – atragere intravilan, loturi pentru locuinţe şi dotări complementare, sat Făurei, comuna Garoafa, judeţul Vrancea” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile H.G. nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

      

 

 

 

        Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

         Prezentul Plan Urbanistic Zonal a fost întocmit în conformitate cu Certificatul de Urbanism nr. 64 / 20.12.2023 emis de catre Primăria Comunei Garoafa, iar terenurile care au generat PUZ aparţin domeniului privat al comunei Garoafa.

Suprafața de teren care face obiectul studiului se află în satul Făurei, comuna Garoafa, accesul făcându-se din DJ 205 P ( Strada Culturii ) pe latura sudică, având și a doua posibilitate de acces din Strada Primăverii.  Potrivit Reglementărilor Planului Urbanistic al comunei Garoafa, terenul se afla în extravilanul localității, având funcțiunea actuală de pășune.

Terenul de 60.000 mp. (Lotul 2) provine din dezmembrarea suprafeței de 360.664 mp., categoria pășune, conform actului de dezmembrare Nr. 3001/09.11.2022.

Terenul se invecinează la :

N, V, S cu Lotul 1 – pășune, din cadrul caruia a fost dezmembrat;

E -  cu zona de locuințe individuale cu regim mic de înălțime

        Obiectivul PUZ : Prezenta documentație servește la stabilirea regulilor de ocupare a terenurilor și de amplasare a construcțiilor și a amenajărilor aferente acestora pe o suprafață de 60.000 mp, suprafața care a generat PUZ - ul, compusă din terenuri situate în satul Făurei, comuna Garoafa, județul Vrancea, Tarla nr.146, Parcela nr.673, C.F. nr. 57224, nr. cad. 57224.

În zona care face obiectul studiului, se propune lotizarea în parcele de teren destinate construirii de locuințe individuale. Se constituie astfel o zonă funcțională de locuire - zona funcțională Li ce propune următorii indicatori urbanistici : P.O.T. maxim 35%, C.U.T. = 1,26, regim de înălțime maximală de P+2+M, 10 m la cornișă.

Conform PUG – ului actual zona studiată se încadreaza în categoria pășune, în extravilanul satului Făurei, Comuna Garoafa, jud. Vrancea.

Obiectivul studiului se inscrie in strategia de dezvoltare a comunei Garoafa. Acest obiectiv se va inscrie in tendinta de extindere a  zonelor de locuințe individuale care se afla in vecinatate.

Realizarea viitoarelor locuințe se poate face etapizat, conform unui program de etapizare a proiectului care se va stabili impreuna cu beneficiarul lucrarii.

 

       Principalele elemente ale temei program sunt :

Realizarea obiectivelor propuse este justificată din urmatoarele puncte de vedere:

- localitatea are premize de dezvoltare, comuna Garoafa aflându-se în proximitatea orașului Focșani, municipiul de reședință al județului Vrancea, la o distanță de numai 9 minute de acesta;

- executarea construcțiilor se face cu forță de muncă locală și materiale de construcții, mare parte, produse in Romania;

 

 

 

 

- realizarea unor construcții pe bază de proiecte tehnice întocmite de proiectanți autorizați cu efectuarea prealabilă de studii geotehnice, respectând normele și normativele în vigoare, asigură dezvoltarea coerentă a zonei studiate.

 

Întreaga suprafață este destinată complexului de locuințe individuale în regim izcolat, existând și zone ocupate de circulații, spații verzi amenajate, loc de joacă pentru copii, potrivit tabelului următor:

 

maxim P+2E Terenuri

BILANT

 

SUPRAFAȚA (mp)

PROCENT (%)

EDIFICABIL

Li1 – Subzona locuire individuală în regim izolat:  S construit = 35%

            S spațiu verde = 40%

            S alei, platforme carosabile = 25 %

46.748,62

77,91

SPAȚII VERZI

V1 – Subzona spațiu verde

S construit = 10%

S spațiu verde = 65%

S alei, platforme = 25%

349,49

0,66

V2 – Subzona loc de joacă pentru copii

S construit = 15%

S spațiu verde = 50%

S alei, platforme = 35%

1.431,73

2,39

CIRCULAȚII

11.425,16

19,04

TOTAL

60.000,00

100,00

 

Regimul de inaltime - Indicatorii urbanistici propusi sunt adaptati zonei respective

Li -  subzona locuințelor individuale și (semi)colective mici cu P-P+2M niveluri cu P.O.T. max 35 % și C.U.T. maxim = 1,26, Rh max = S+P+2+M , Hmaxim 10,00 m.

pestLi - Subzonă locuire individuală în regim izolat

S construit – 35%

S spațiu verde – 40%

S alei, platforme carosabile – 25%

     V1 - Subzonă spațiu verde

S construit – 10%

S spațiu verde – 65%

S alei, platforme – 25%

     V2 - Subzonă loc de joacă pentru copii

S construit – 15%%

S spațiu verde – 50%

S alei, platforme – 35%

e 500.00 mp 35.00%, 1.05

 

 

Organizarea circulației :

Accesul în cadrul zonei va fi realizat din DJ 205 P ( Strada Culturii ) pe latura sudică și mai la nord din Strada Primăverii.  

Pornind de la cerința legislatiei în vigoare care prevede pentru drumuri platforme minimale și având în vedere necesitatea preluării circulației pietonale și a asigurării unui traseu pentru rețele a rezultat un profil al străzilor de 10,00 m, respectiv cu un carosabil de 7,00 m cu trotuare de o parte și de alta a câte 1,50 m.

Număr de locuri de parcare propuse pe parcele : 156 (două locuri / parcelă, dintre care unul prevăzut pentru persoane cu handicap)

Echiparea edilitara și tehnico - sanitară    

Alimentarea cu apă potabilă - Alimentarea cu apă se va realiza din rețeaua publică de alimentare cu apă care este în curs de execuție pe raza comunei Garoafa. Necesarul de apă va asigura alimentarea cu apă potabilă a locuitorilor.

Canalizarea apelor uzate - Apele uzate menajere vor fi evacuate în rețeaua publică de canalizare, ce se află în curs de execuție.

Canalizarea apelor pluviale - Apele de ploaie vor fi preluate de pe suprafața acoperișurilor prin burlane de unde se scurg liber la suprafața terenului prin rigole. Panta naturală a terenului permite scurgerea apelor pluviale.

Gospodărirea deșeurilor

Faza de construcție a clădirilor și a căilor rutiere aferente viitoarelor construcții

In timpul acestei faze o mare cantitate de deșeuri va rezulta din constructia șantierului, din șantierele provizorii de montaj, precum și din materialele de constructii rămase.

Deșeurile rezultate in timpul constructiei trebuie evacuate prin serviciul de salubritate al comunei Garoafa.

Faza de exploatare a viitoarelor locuințe

Deșeurile rezultate in timpul exploatării, după o prealabilă sortare, se vor depozita in euro pubele asezate pe o platformă betonată special amenajată, și vor fi evacuate prin serviciul de salubritate al comunei Garoafa in baza unui contract de prestări servicii.

Alimentare cu energie termică și gaze naturale - Datorită avantajelor pe care le prezintă folosirea gazelor naturale față de folosirea combustibilului solid sau lichid se propune alimentarea cu gaze naturale a clădirilor și dotărilor din zona studiată în momentul în care comuna Garoafa se va conecta la rețeaua națională de gaze naturale.

Până la aprobarea și execuția extinderii rețelei de distribuție se poate folosi ca soluție provizorie, combustibil lichid sau gazos din rezervor Butan Gaz.

Se recomandă ca și clădirile și dotările să fie dotate cu instalații de încălzire centrală și centrale termice proprii.

Alimentare cu energie electrică - Pentru noii consumatori primăria va realiza branșarea la rețeaua existentă prin extinderea acesteia in sistem L.E.A., în măsura în care rețeaua existentă o permite, și cu acordul deținatorului. La fel ca și în cazul celorlalate utilități (apă, canal), până la momentul efectuării lucrărilor de branșament de către primărie, în cazuri individuale, dacă situația o va impune, se poate executa racordarea, în mod individual de către deținătorul lotului care dorește acest lucru.

Soluția de alimentare cu energie electrică va trebui să aibă în vedere o serie de considerente obligatorii pentru a asigura un serviciu energetic performant și sigur.

 

 

Iluminatul public - Se va prevedea iluminat stradal amplasat pe drumul creat pe proprietate.

Telecomunicații  - Rețeaua locală se va extinde și la viitoarelor locuințe.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:  Planul stabileşte obiectivele, acţiunile şi măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situaţiei existente şi propuse pe segmentul de teren studiat.        

c) relevanţa planului sau programului în /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Dorinţa unanimă a autoritatilor locale şi a populatiei comunei Garoafa,  precum şi punctele de vedere ale factorilor interesaţi cu privire la organizarea zonei, sunt:imbunatatirea aspectului arhitectural al zonei; prin prezenta documentaţie se propune atragerea în intravilan şi schimbarea

destinaţiei actuale de teren păşune în teren destinat locuinţelor individuale cu dotări

complementare cu regim de înălţime maxim P+2E+M, parc satesc cu loc de joacă pentru copii, căi de circulaţie auto şi pietonală şi zone verzi pentru zona de locuinţe individuale propusă.

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: Analiza multicriterială a situaţiei existente a pus în evidență urmatoarele disfuncționalități, care reclamă soluții de eliminare sau remediere:  - lipsa dotărilor edilitare – rețea apă canal, alimentare cu gaze naturale;

                    -nivelul de dezvoltare economică destul de redus

Zona studiată nu prezintă disfunctionalitați majore care să impiedice realizarea unui astfel de proiect de investiții.

Prin documentație se propune rezolvarea disfuncționălităților specifice zonei studiate și anume : crearea unei infrastructuri edilitare locale la nivelul standardelor internaționale.

e) relevanța planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerințelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

- probabilitatea, durata, frecventa şi reversibilitatea efectelor :  prin măsurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

- natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei şi caracteristicile planului propus.

- natura transfrontieră a efectelor – nu este cazul.

- riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisă de Directia de Sănătate Publică Vrancea Nr. 6254 / 20.06.2023.

- mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectată) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totală a terenului studiat este de 60.000 mp, este liber de constructii şi are categoria de folosinţa păsune. Destinatia terenului : aceeaşi conform PUG aprobat.

- valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

(iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

- efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • de a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • de a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • de a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 64/20.12.2022 emis de Primăria Garoafa; Hotărarea Consiliului Local nr. 15  din 08.02.2022  emisă de Consiliul Local al comunei Garoafa; adresa emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea Nr. 2373/22.02.2022;  Consultanta Tehnică CT-VN 49/06.07.2023 emisă de S.G.A. Vrancea; Avizul ANIF Nr. 84/13.07.2023 emis de F.T.I.F. Vrancea; Nota nr. 8504/14.07.2023 emisă de M.A.D.R. – Directia pentru Agricultura Judeteana Vrancea+ Procesul Verbal de verificare în teren; cat si al celorlalte avize mentionate în certificatul de urbanism.
  • de a respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 2098 / 15.02.2022.
  • de a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • de a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • de a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat  ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 7897/22.06.2023 ), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • de a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • de a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

        

  

 

        Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

            Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 64/20.12.2022 emis de Primăria Garoafa; Hotărarea Consiliului Local nr. 15  din 08.02.2022  emisă de Consiliul Local al comunei Garoafa; adresa emisă de Direcţia de Sănătate Publică Vrancea Nr. 2373/22.02.2022;  Consultanta Tehnică CT-VN 49/06.07.2023 emisă de SGA Vrancea; Avizul ANIF Nr. 84/13.07.2023 emis de F.T.I.F. Vrancea; Nota nr. 8504/14.07.2023 emisă de M.A.D.R. – Direcţia pentru Agricultură Judeţeană Vrancea+ Procesul Verbal de verificare în teren cat si al celorlalte avize menţionate în certificatul de urbanism.;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: încadrare în teritoriu, situaţie existenta –

disfuncţionalitati; plan de situaţie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

           Informarea şi participarea publicului :

          Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin :

  • publicarea în cotidianul „ Ziarul  de Vrancea ” în ediţiile din  zilele :  19.06.2023  şi  22.06.2023  a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare .
  • anunţ public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afişat la pe site-ul Agenţiei pentru Protecţia Mediului din luna iulie 2023 .

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.