Back

Decizia etapei de incadrare pentru PUZ - „Construire parc industrial Vrancea ” - titular - UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA JUDEȚUL VRANCEA

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

( inițială)

Nr. 1201 / 22.02.2023

 

         Ca urmare a notificării depuse de UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA JUDEȚUL VRANCEA, titularul al PUZ - Construire parc industrial Vrancea ,  înregistrată la A.P.M.Vrancea cu nr. 1201/31.01.2023, în baza H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea  Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia și a H.G.  nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe și a consultării Comitetului Special Constituit, întrunit în data de 16.02.2023,  A.P.M. Vrancea decide că :

  • Planul urbanistic zonal Construire parc industrial Vrancea , propus a fi

amplasat în extravilanul comunei Garoafa, T57, P 231, CF 57188, 57190, judeţul Vrancea, titular de plan UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA JUDETUL VRANCEA cu sediul în Focșani, bd. Dimitrie Cantemir nr.1, jud. Vrancea,

necesită evaluare de mediu  cu obligativitatea efectuării Raportului de Mediu

, urmând a fi supus procedurii de adoptare cu aviz de mediu.

 

Obiectivele planului: planul prevede reglementarea accesului din DN2 (E85) în incinta Parcului Industrial și a drumurilor de acces din incintă, precum și stabilirea unor reguli  urbanistice și de echipare edilitară care să asigure flexibilitatea posibilitații de dezvoltare a parcului industrial după principiile parcurilor industriale de tip greenfield sau cu spații construite prestabile diferitelor tipuri de investiții.

În conformitate cu solicitările temei de proiect se propune:

  • amenajarea terenului, constând în lucrări pentru pregătirea amplasamentului;
  • lotizarea terenului pentru unități industriale;
  • construire zone funcționale;
  • amenajări pentru protecția mediului constând în efectuarea de lucrări și acțiuni de protecția mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural, după terminarea lucrărilor;
  • asigurarea cu utilitățile necesare a obiectivului de investiții;
  • construire acces la DN2-E85;
  • construirea infrastructurii rutiere din interiorul parcului industrial inclusiv accese la parcele;
  • spațiu verde;
  • sisteme de pază, de securitate, antiefracție, incendii, supraveghere video;
  • parcare;
  • rețea distribuție apa;
  • rețea alimentare cu gaze naturale/energie termica;
  • rețea electrică, stație și posturi de transformare a energiei electrice;
  • rețea pentru iluminat stradal și perimetral;
  • rețea de canalizare;
  • telecomunicații;
  • bazin retenție ape pluviale;
  • rețea hidranți, stație pompare, bazin rezervă incendiu;
  • împrejmuire și casă poartă;
  • pavilion administrativ;

 

Se propune reglementarea Parcului Industrial prin delimitarea a 5 zone funcționale  coroborat cu cele 18 zone de dezvoltare propuse:

 

ZONĂ FUNCȚIONALĂ

ZONĂ DE DEVOLTARE

Cc

Zonă pentru căi de comunicație auto și pietonale

Zona 0

IS

Zonă pentru construcții administrative, servicii și dotări conexe 

Zona 1, Zona 2

ID

Zonă pentru activități industriale, depozitare și servicii conexe

ID1

Zonă pentru activități industriale, depozitare și servicii conexe in unități mari de producție și depozitare

Zona 5- Zona 12

ID2

Zonă pentru activități industriale, depozitare și servicii conexe in unități mici de producție și depozitare

Zona 3, 4, 13, 14

TE

Zonă pentru echipare tehnico-edilitară  și gospodărie comunală

Zona 15,

 

SP

Zone verzi

SP1

Zona verde cu rol de agrement și servicii

Zona 16

SP2

Zona verde  cu rol de protecție perimetral, curs apa, circulatii

Zona 17 – Zona 17

SP3

Zonă verde cu rol de protecție a culuoarelor tehnico-edilitare

Zona 18  -  Zonă protecție LEA 20kV,Zona Protectie conducta CONPET

 

 

 

 

 

BILANȚ TERITORIAL COMPARATIV-terenuri ce au generat PUZ

 

             

Motivele care au stat la baza deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în categoria planurilor ce se supun evaluării de mediu conform H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe - capitolul II, art.5, alin.2. lit.a ;

- planul stabileşte cadrul pentru emiterea viitoarelor acorduri de mediu pentru proiecte care se încadrează în Anexa 2 din Legea nr.278/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, cu modificările și completările ulterioare ;

  • planul urbanistic zonal, mai sus menționat, nu intră sub incidenţa art. 28 al OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările ulterioare, deoarece nu se suprapune rețelei județene de arii naturale protejate de interes național și comunitar.

 

Informarea și participarea publicului:

       Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut în ziarul Monitorul de Vrancea in data de  27-29.01.2023 și 30.01.2023 .

        Până la data luării deciziei nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului .

         În conformitate cu prevederile art.12, alin.(2) din H.G. nr. 1076/2004 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le trimite in scris la A.P.M. Vrancea , în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

                         

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.