Back

Decizia etapei de incadrare privind Planul Urbanistic Zonal : „Construire blocuri D + P + 5, P + 5; P + 6, cu spaţii comerciale şi servicii complementare – obţinere aviz de oportunitate, elaborare şi aprobare PUZ” - titular - BEJENARU OVIDIU ALEXANDRU

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de BEJENARU OVIDIU ALEXANDRU cu domiciliul în municipiul Focşani, str. Dobrogeanu Gherea, nr. 7, nr. 3A, judeţul Vrancea, privind Planul Urbanistic Zonal : „Construire blocuri D + P + 5, P + 5; P + 6, cu spaţii comerciale şi servicii  complementare – obţinere aviz de oportunitate, elaborare şi aprobare PUZ”, propus a fi amplasat în extravilanul municipiului Focşani, Cuza – Vodă – DN2 – E85; T. 22, P. 62/1, 62/2, 62/3, judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 8133 / 25.08.2020, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  04.03.2021 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

„Construire blocuri D + P + 5, P + 5; P + 6, cu spaţii comerciale şi servicii  complementare – obţinere aviz de oportunitate, elaborare şi aprobare PUZ”  nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Terenul studiat in prezentul proiect este in suprafata de 23000.00 mp si este situat in extravilanul mun. Focsani, Cuza Voda - DN2-E85, T. 22, P. 62/1, P 62/2, P 62/3, jud. Vrancea.

Terenul este format din alte 3 loturi care sunt in proprietarea sotilor Ciubotaru Dumitru si Rodica, cu suprafete de 17500.00mp, 2000.00mp si 3500.00mp, avand categoria de folosinta livada, situate in T 22, P. 62/1, 62/2, 62/3, cu Nr. CAD. 58730, 57908, 57909, conform extraselor de C.F. pentru informare nr. 16367, 16435, 16369 din 27.02.2020 si a actelor de dezmembrare aut. sub nr. 76/24.01.2014 si nr. 430/25.04.2014,  si figureaza in intravilanul municipiului Focsani.

Conform PUG/2000 - terenul este situat in extravilan, cu destinatie pentru agricultura si face parte din categoria de folosinta « livada ».

Vecinatati si distantele fata de limitele de proprietate si cladirile din terenurile invecinate:

Principalele grupari functionale ce delimiteaza amplasamentul sunt:

-la Nord- drum colector din care se face accesul secundar, urmat de terenuri agricole din domeniul privat, iar mai departe S.C. Pandora Prod S.R.L. Distanta de la limita de proprietate pana la prima cladire propusa de realizat este de 25.50m;

- la Est- Dj 204E, din care se face accesul principal in parcela, urmat de proprietati particulare. Distanta de la limita de proprietate pana la prima cladire propusa de realizat este de 15.02m, iar de la acea cladire pana la cea mai apropriata cladire invecinata este de 39.01m; 

- la Sud- teren proprietate privata-societate comerciala. Distanta de la limita de proprietate pana la prima cladire propusa de realizat este de 15.95m, iar de la acea cladire pana la cea mai apropriata cladire invecinata este de 24.03m;

-la Vest- Calea Munteniei, DN2 – E85. Distanta de la limita de proprietate pana la prima cladire propusa de realizat este de 27.46m, iar pana la axul drumului natonal DN2-E85, distanta este de 36.51m.

 

Suprafata totala a terenurilor din zona studiata este de 76000.00 mp, din care se disting :  zone cu blocuri de locuinte colective (3525.30 mp), zone cu locuri de joaca pentru copii (197.50 mp), o zona cu un lac artificial (475.00 mp), zone cu terenuri si cladiri detinute de societati comerciale (26 225.00 mp), zone cu terenuri arabile in domeniu privat (18 162.00 mp), zone de circulatie carosabila (14597.00) mp, zone de circulatie pietonala (3130.12 mp), zone cu piste de biciclete (411.88 mp) si zone cu spatii verzi amenajate (9276.20 mp).

 Principalele elemente ale temei program sunt :

- 2 blocuri de locuinte colective D+P+5E cu spatii comerciale si servicii complementare:

            - Suprafata construita pe bloc = 1496.40 mp;

            - Suprafata desfasurata pe bloc           = 10474.80 mp;

            - Regim de inaltime:                -  D+P+5E;

            - Inaltime cladiri: H. max.                   = 20.50 m

- 3 blocuri de locuinte colective P+5E cu spatii comerciale si servicii complementare:

            - Suprafata construita pe bloc             = 1273.20 mp;

            - Suprafata desfasurata pe bloc           = 7639.20 mp;

            - Regim de inaltime:                -  P+5E;

            - Inaltime cladiri: H. max.                   = 17.30 m

- 1 bloc de locuinte colective P+6E cu spatii comerciale si servicii complementare:

            - Suprafata construita pe bloc             =   755.70 mp;

            - Suprafata desfasurata pe bloc           = 5289.90 mp;

            - Regim de inaltime:                -  P+6E;

            - Inaltime cladiri: H. max.                   = 21.50 m

- 1 lac artificial

                        - Suprafata ocupata                             =   475.00 mp;

- 3 locuri de joaca pentru copii

            - Suprafete ocupate                 =   197.50 mp;

- rezolvarea accesului pietonal, carosabil si a spatiilor verzi;

- rezolvarea locurilor de parcare necesare pentru aceasta investitie;

- rezolvarea utilitatilor prin racordare la retelele existente in zona (apa potabila, canalizare, gaze naturale, electrice, telecomunicatii si transmisii date).

 

 

Caile de comunicare existente in zona sunt drumul national DN2-E85, aflat la est de terenul studiat, la care se face acces indirect deoarece legatura se face prin drumul colector care este racordat la acest drum undeva mai la nord de zona studiata ; si un alt acces direct la DJ204- strada Cuza Voda, drum care in acest moment va reprezenta drumul principal de legatura intre toate punctele de interes alei zonei studiate.

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

din suprafata totala

ZONE TERENURI LIVADA

23000.00mp

30.26%

0.00mp

0.00%

ZONE BLOCURI LOCUINTE COLECTIVE

0.00mp

0.00%

3525.30mp

4.64%

ZONE LOCURI DE JOACA PENTRU COPII

0.00mp

0.00%

197.50mp

0.26%

ZONA LAC ARTIFICIAL

0.00mp

0.00%

475.00mp

0.63%

ZONE TERENURI SI CLADIRI DETINUTE DE SOCIETATI COMERCIALE

26225.00mp

34.51%

26225.00mp

34.51%

ZONE TERENURI ARABILE IN DOMENIU PRIVAT

18162.00

23.90%

18162.00mp

23.90%

ZONE CIRCULATIE CAROSABILA

6323.00mp

8.32%

14597.00mp

19.21%

ZONE CIRCULATIE PIETONALA

715.00mp

0.94%

3130.12mp

4.12%

ZONE PISTE BICICLETE

376.00mp

0.49%

411.88mp

0.54%

ZONE SPATII VERZI 

1199.00mp

1.58%

9276.20mp

12.19%

TOTAL

ZONA STUDIATA

76000.00mp

100.00 %

76000.00mp

100.00 %

           

 

 

 

 

 

BILANT TERITORIAL PROPUS IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SPATII VERZI NEAMENAJATE

23000.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

1 CLADIRE LOCUINTE COLECTIVE P+6E

0.00mp

0.00%

755.70mp

3.29%

3 CLADIRI LOCUINTE COLECTIVE P+5E

0.00mp

0.00%

1273.20mp

5.54%

2 CLADIRI LOCUINTE COLECTIVE D+P+5E

0.00mp

0.00%

1496.40mp

6.51%

ALEI CAROSABILE SI PARCARI

0.00mp

0.00%

8274.00mp

35.97%

ALEI PIETONALE

0.00mp

0.00%

2415.12mp

10.50%

PISTA BICICLETE

0.00mp

0.00%

35.88mp

0.16%

3 LOCURI DE JOACA PENTRU COPII

0.00mp

0.00%

197.50mp

0.86%

LAC ARTIFICIAL

0.00mp

0.00%

475.00mp

2.07%

SPATII VERZI AMENAJATE

0.00mp

0.00%

8077.20mp

35.10%

TOTAL

ZONA STUDIATA

23000.00mp

100.00 %

23000.00mp

       100.00 %

 

Regimul de inaltime - Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat conform P.U.G./2000 in extravilanul municipiului Focsani, Cuza Voda-DN2-E85, T. 22, P. 62/1, P 62/2, P 62/3, judetul Vrancea, are destinatia de teren agricol si categoria de folosinta de livada.

Pentru constructile propuse regimurile de inaltime urmeaza sa fie D+P+5E, P+5E, P+6E  si vor avea H maxim = 21.50m.

Modul de utilizare a terenului – Indici propusi :   - P.O.T. maxim 40,00%;

                                                                               - C.U.T. maxim 3.00;

 

 

 

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara   

Alimentarea cu apa  -  In prezent parcela pe care urmeaza sa se realizeze constructia prevazuta în acest P.U.Z. nu este racordata la reteaua de apa municipala stradala.

Consumul de apa din cadrul obiectivului va consta în principal din consum menajer. Sistemul de alimentare cu apa propus este format din bransament la reteaua de apa existenta in zona. Bransamentul propus va fi pozat subteran.

Apele menajere ce vor rezulta de la obiectivul propus vor fi dirijate la reteaua de canalizare din reteaua stradala din strada Cuza Voda-Dj204E. Lucrarea se va realiza numai cu acordul C.U.P. Focsani pe baza unui proiect de specialitate.

Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la reteaua existenta in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului. Pentru obiectivul propus se va realiza un bransament la reteaua de distributie a energie electrica existenta din strada Cuza Voda-Dj204E. In final obiectivul va avea o firida de bransament proprie.

Bransamentul la instalatia de gaze se va rezolva prin racord la reteaua existenta in zona, care va avea la baza un proiect de specialitate, cu avizul beneficiarului de utilitate. Pentru obiectivul propus se va realiza un bransament in reteaua de distributie gaze naturale. Bransamentul va fi dimensionat corespunzator pentru nevoile obiectivului propus, iar in final, cand investitia va fi aproape gata de utilizare se vor monta contoare separate pentru fiecare activitate in parte.

Agentul termic va fi asigurat prin intermediul centralelor termice cu functionare pe combustibil gazos.

Telecomunicatii - Obiectivul se va racorda la reteaua de telefonie existenta din zona.

Imprejmuirea - Frontul stradal se prefera a se lasa cu o transparenta crescuta in aceasta situatie pentru a nu limita vizibilitatea in intersectiile din imediata invecinatate. Imprejmuirea va fi transparenta cu inaltimea maxima de 2,00 m, avand un soclu plin de maxim 60 cm inaltime si finisaje de foarte buna calitate. Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament - Deseurile menajere vor fi depozitate in pubele amplasate in mai multe locuri amenajate pe terenul. Pubelele vor fi ridicate si golite periodic de catre societatea de salubritate specializata, pe baza unui contract de servicii incheiat intre beneficiar si societatea respectiva.

In incinta vor fi propuse locuri de parcare atat pentru spatiile comerciale cat si pentru spatiile de locuit si se va crea si un surplus pentru vizitatori. Numarul propus de locuri de parcare va fi de 350 locuri din care 238 supraterane si 112 subterane.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, actiunile si masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.    

…      

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special:

 (1) durabilitatea construcțiilor;

 (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

 (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiata nu prezinta disfunctionalitati majore care sa impiedice realizarea unei astfel de investitii. Eventualele capacitati insuficiente ale retelelor de utilitati pot fi rezolvate prin redimensionarea acestora, atat prin finantarea acestora de catre beneficiar, cat si prin inlocuirea lor de catre institutiile interest.

 

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu: Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor:  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 15588 / 31.08.2020.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Terenul studiat in prezentul proiect este in suprafata de 76000.00 mp si este situat in intravilanul municipiului Focsani, conform Certificatului de urbanism nr. 294 / 10.03.2020 emis de Primaria Mun. Focsani 
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționa.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 294 / 10.03.2020; Avizul de Oportunitate  Nr.  3 / 27.05.2020 emis de Primaria Municipiului Focsani si a avizelor mentionate in cadrul C.U.: adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 15588 / 31.08.2020, Avizul Nr. 239 / 08.09.2020 emis de ANIF – Filiala Teritoriala Vrancea; Avizul de Gospodarire a Apelor Nr. 28/ 22.02.2021 emis de A.N.A.R. Apele Romane A.B.A. Siret Bacau; Adresa nr. 1925 / 29.09.2020  emisa de Directia Judeteana pentru Cultura Vrancea cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.
  • De a respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 15588 / 31.08.2020.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8133 / 25.08.2020), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.

 

  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 294 / 10.03.2020; Avizul de Oportunitate  Nr.  3 / 27.05.2020 emis de Primaria Municipiului Focsani si a avizelor mentionate in cadrul C.U.: adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 15588 / 31.08.2020, Avizul Nr. 239 / 08.09.2020 emis de ANIF – Filiala Teritoriala Vrancea; Avizul de Gospodarire a Apelor Nr. 28/ 22.02.2021 emis de A.N.A.R. Apele Romane A.B.A. Siret Bacau; Adresa nr. 1925 / 29.09.2020  emisa de Directia Judeteana pentru Cultura Vrancea cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta – disfunctionalitati; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Ziarul de Vrancea ” in editiile din  zilele :  18.08.2020 si  21.08.2020  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat pe pagina  de internet a Agentiei pentru Protectia Mediului din luna martie 2021;

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.