Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Atragere teren în intravilan in suprafata de 25321 mp pentru construire centru de evenimente ’’ propus a fi amplasat în mun. Adjud, T 69, P 462/1, CF 53229, jud. Vrancea - titular - S.C. AGROCUB S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

(inițiala)

 

Nr. 10469 / 06.09.2023

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,,  Atragere teren în intravilan in suprafata de 25321 mp pentru construire centru de evenimente ’’ propus a fi amplasat în mun. Adjud, T 69, P 462/1, CF 53229, jud. Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de AGROCUB S.R.L., din com. Traian, sat Traian, str. Principala, nr. 157, jud. Vrancea, înregistrată la APM Vrancea cu nr. 8334 din 03.07.2023 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 31.08.2023, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  Atragere teren in intravilan in suprafata de 25321 mp pentru construire centru de evenimente ’’ propus a fi amplasat în mun. Adjud, T 69, P 462/1, CF 53229, jud. Vrancea nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Suprafața totală a terenului este de 25.321,00 mp și face parte din categoria de folosință arabil.

Conform prevederilor Planului Urbanistic General al Municipiului Adjud aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Adjud nr. 24/2004, terenul se înscrie din punct de vedere al zonificării teritoriale extravilan.

Terenul se află pe teritorului administrativ al Municipiului Adjud, în zona Nord-Est a orașului. Este un teren viran, format din o parcela, în suprafață totală de 25.321 mp. Proprietara este persoana juridica societatea SC AGROCUB SRL.

În prezent, în zonă se găsesc clădiri cu funcțiuni mixte – pensiuni, săli de evenimente, productie și/sau depozitare, întreaga zonă fiind în plină extindere și dezvoltare. De asemenea, zona studiată are asigurate servicii conexe funcțiunii de servicii.

În concluzie, nu se poate vorbi despre valorificarea cadrului natural existent, ci de asigurarea, prin strategii urbanistice, a unui balans optim între suprafețele construite existente și viitoare și dotarea cu zone verzi, în concordanță cu reglementările în vigoare.

Accesul se va asigura din drumul judetean DJ 119J.

Soluția propusă prin actuala documentație de urbanism este dezvoltată în conformitate cu actualele tendințele de dezvoltare ale zonei, reieșite din analizarea și investigarea sitului în prealabil

Astfel în cadrul terenului se propune dezvoltarea următoarei zone:

I.S. – subzona servicii

centru de evenimente :

- restaurant – 1000 mp: capacitate (350 persoane), regim de înălțime: PARTER

- bloc alimentar - 500 mp, regim de înălțime: PARTER

- spații de cazare -1500 mp, capacitate (50 camere), regim de inaltime P+2E.

Se admit funcțiuni conexe – compatibile cu funcțiunea principala.

P.O.T.  propus = 50%;

C.U.T.  propus = 1.5,;

Procentul minim de spații verzi = 2-5% - spatii verzi amenajate conf HG 525/1999

Parcari : conf HG 525/1999

Regim maxim de înălțime – P, P+ M ,P+1E , P+1E+M , P+2E ;

H min – 3,00 m – cornișă

H max –10.00 m - cornișă

Aliniere la stradă – (12.00 m)

Vor fi permise lucrări de amenajare a terenului care nu vor avea însă un impact negativa supra vecinătăților, realizarea de accese și semnalistică aferenta, împrejmuiri; branșamente pentru conectarea la rețelele edilitare ale zonei; amenajare circulații de incintă, de platforme și de parcaje; amenajare spații verzi; plantarea cu arbori și arbuști conform normelor învigoare, etc.

Pe suprafețele rămase libere conform retragerilor impuse, se propune a fi amenajate spații verzi, căi de circulație, parcaje, puncte de branșament.

Soluțiile propuse vor avea învedere legislația in vigoare și prevederile normativelor actuale cu privire la forma și dimensiunile construcțiilor, a căilor de comunicații terestre, a drumurilor de deservire locală, a necesarului de parcaje și spații verzi.

Bilanț teritorial

      I.S.-subzona servicii

Existent

m2

%

Propus

m2

%

Teren agricol

23.321,00

100

0,00

0

Constructii

0,00

0

12.660,50

50

Circulatii carosabile si pietonale

0,00

0

11.394,45

45

Spatiiverzi – amenajate

0,00

0

1.266,05

5

TOTAL

23.321,00

100

23.321,00

100

 

    Configurația spațială a zonei prevede dezvoltarea unei zone pentru de servicii si functiuni complementare. Terenul studiat va avea utilități proprii și parcaje independente, post transformare, etc.

    Se vor asigura locuri de parcare pentru angajați si clienti.

    În zona exista retea de alimentare cu apa, în vecinătatea terenului există o rețea de energie electrică.

    Amplasamentul va fi racordat la reţelele de utilităţi, alimentare cu apă, canalizare, energie electrică şi gaze naturale.

    Apele colectate de pe acoperișuri vor fi preluate în proportie de 50% de o rețea de canalizare pluvială, împreună cu cele de pe drumuri, parcări și platforme betonate, apoi sunt pre-epurate într-un separator de nămol și hidrocarburi (SNH) și apoi descărcate într-un bazin de retenție. De aici, după momentul ploii, apele pluviale sunt folosite pentru udarea spațiilor verzi. Apele pluviale căzute pe suprafața zonelor verzi și de pe jumătate din suprafața acoperișurilor se vor infiltra liber sistematizat în teren, fiind considerate convențional curate. Astfel, se propune un bazin de retenție și un separator de hidrocarburi.

    Apele uzate menajere se evacuează în rețeaua de canalizare existenta.

    Energie electrica se va realiza prin racord la reteau din zona a S.C. ELECTRICA S.A.

  1. gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care deriva din ele;
  2. relevanta planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
  3. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  4. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare de mediu : nu este cazul.
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :
  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor :

- prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata în PUZ nu se află într-o zonă cu alunecări de teren sau inundabilă.

  1. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 35 / 10.02.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea, a consultanței de specialitate nr. 3468/DV/18.08.2023, emisă de Sistemul de Gospodărire a Apelor Vrancea, a adresei nr. 7335/19.07.2023 emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea, a avizului nr. 76/12.07.2023 emis de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare – Filiala Vrancea și a avizului de oportunitate nr. 17/26.05.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8334 din 03.07.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea de Vrancea” în ediţiile din 30.06.2023 şi din 03.07.2023.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.