Back

Decizie etapă de încadrare (inițială) pentru Planul Urbanistic Zonal: ,,PUZ – Atragere teren în intravilan cu suprafața de 10004 mp, pentru creare subzonă servicii și subzonă locuințe individuale”, titulari: HARCA MIRCEA și BĂDĂRĂU IOAN

NR. 8333 / 24.07.2023

 

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

( inițială )

           Ca urmare a notificării adresate de:  HARCA MIRCEA și BĂDĂRĂU IOAN cu domiciliul în municipiul Focșani, str. Cuza Vodă, nr. 28 și str. Dorinel Ghinea, nr. 2, județul Vrancea, privind Planul Urbanistic Zonal: ,,PUZ – Atragere teren în intravilan cu suprafața de 10004 mp, pentru creare subzonă servicii și subzonă locuințe individuale” în extravilanul municipiului Focșani, T 88, P 449, CF 70639, 70621, județul Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 8333/03.07.2023, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de:  20.07.2023 - etapă de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – ,,Atragere teren în intravilan cu suprafața de 10004 mp, pentru creare subzonă servicii și subzonă locuințe individuale” în extravilanul municipiului Focșani, T 88, P 449, CF 70639, 70621, județul Vrancea, titular: HARCA MIRCEA și BĂDĂRĂU IOAN cu domiciliul în municipiul Focșani, str. Cuza Vodă, nr. 28 și str. Dorinel Ghinea, nr. 2, județul Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Terenul studiat este în suprafață de 10004 mp (suprafață din acte) și 9880 mp (suprafață măsurată) și este situat în extravilanul municipiului Focșani, T 88, P 449, CF 70639, 70621, județul Vrancea. Terenul în suprafață de 5003 mp (4918 mp din măsurători), situat în extravilanul municipiului Focșani, este proprietatea privată a domnului Harca Mircea, conform înscrisurilor din extrasul de carte funciară pentru informare nr. 125679/09.11.2022 și terenul în suprafață de 5001 mp (4962 mp din măsurători), situat în extravilanul municipiului Focșani, este proprietatea privată a domnului Bădărău Ioan, conform înscrisurilor din extrasul de carte funciară pentru informare nr. 125681/09.11.2022. Conform PUG/2000 terenul se află în zona cu destinație pentru agricultură, face parte din categoria de folosință arabil.

     Vecinătăți și distanțele față de limitele de proprietate și clădirile din terenurile învecinate:

-la Nord – proprietate privată; cca. 50 m până la prima locuință;

-la Est – strada Militari; liber construcții;

-la Sud – proprietate privată; cca. 15 m până la prima locuință;

-la Vest – cale ferată; cca. 12 m până la prima locuință.

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

  • Reglementarea terenului generator de PUZ cu trei subzone : subzonă servicii, subzonă locuințe individuală și subzonă spații verzi ;
  • Realizarea unei căi de acces ce va deservi noilor terenuri;
  • Realizarea propunerilor orientative pentru racordările de utilități;
  • Realizarea împrejmuirii perimetrale acolo unde este necesară;
  • Realizarea față de limita vestică – CFR a unei zone de siguranță a infrastructurii de 20 m, măsurată din axul căii ferate și zonă de protecție a infrastructurii feroviare de 100 m, măsurată din axul căii ferate.

 

BILANȚ TERITORIAL PROPUS ÎN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

Zone funcționale

Situația existenă

Situația propusă

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Suprafață mp

Procent din suprafața totală  %

Teren agricol

9880 mp

100 %

0.00 mp

0.00 mp

Subzonă servicii  

0.00 mp

0.00 %

1753 mp

17,74 %

Subzonă locuințe individuale

0.00 mp

0.00 %

5252 mp

53,15 %

Circulații carosabile și pietonale

0.00 mp

0.00 %

2284 mp

23,11 %

Spații verzi – publice

0.00 mp

0.00 %

591 mp

6 %

Total teren care a generat PUZ

9880 mp

100%

9880 mp

100%

 

Subzonă servicii

Indicatori urbanistici propuși:

  • P.O.T. maxim propus = 50%;
  • C.U.T. maxim propus = 1,5;
  • Regim maxim de înălțime = P, P+M, P+1E, P+1E+M, P+2E;
  • H minim = 3,00 – cornișă; 
  • H maxim = 10,00;
  • Alinere la strada = 4,00 m;
  • Procentul de spații verzi = 2 – 5%;
  • Parcări = conform HCL 345/2019.

 

Subzonă funcțională – Subzonă servicii

Existent mp

%

Propus mp

%

Construcții

0,00 mp

0 %

875,50 mp

50 %

Platforme pietonale și carosabile

0,00 mp

0 %

701,20 mp

40 %

Spații verzi

0,00 mp

0 %

173,30 mp

10 %

Arabil/curți construcții

1753 mp

100 %

0,00 mp

0 %

Total

1753 mp

100 %

1753 mp

100 %

 

Subzonă locuințe individuale

Indicatori urbanistici propuși:

  • P.O.T. maxim propus = 35% - pentru loturile cu suprafață mai mare de 500 mp ;
  • C.U.T. maxim propus = 0,95 - pentru loturile cu suprafață mai mare de 500 mp ;
  • P.O.T. maxim propus = 40% - pentru loturile cu suprafață mai mică de 500 mp ;
  • C.U.T. maxim propus = 1,05 - pentru loturile cu suprafață mai mică de 500 mp 
  • Regim maxim de înălțime = P, P+M, P+1E, P+1E+M ;
  • H minim = 3,00 – cornișă; 
  • H maxim = 8,00;
  • Alinere la strada = 4,00 m;
  • Procentul de spații verzi = 20 mp/locuitor ;
  • Parcări = conform HCL 345/2019.

 

Subzonă funcțională – Subzonă locuințe individuale

Existent mp

%

Propus mp

%

Construcții

0,00 mp

0 %

2100,80 mp

40 %

Platforme pietonale și carosabile

0,00 mp

0 %

787,80 mp

15 %

Spații verzi

0,00 mp

0 %

2363,40 mp

45 %

Arabil/curți construcții

5252 mp

100 %

0,00 mp

0 %

Total

5252 mp

100 %

5252 mp

100 %

Număr loturi realizate

 

 

20 loturi

 

 

Subzonă spații verzi publice

         Suprafața de spații verzi publice va fi de 5% din suprafața atrasă în intravilan.

 

Echiparea edilitară și tehnico – sanitară

Alimentarea cu apă – din rețeaua existentă în zonă;

Apele uzate menajere – în rețeaua existentă în zonă;

Apele pluviale – apele meteorice de pe clădiri, carosabil și parcaje vor fi colectate și se vor dirija către spațiile verzi sau prin colectarea lor prin rigole si separatoare hidrocarburi și descărcate în rețeaua de canalizare existentă în zonă;

Energia electrica – din rețeaua existentă în zonă;

Telecomunicații – din rețeaua existentă în zonă;

Căi de comunicații – accesul principal se va realiza din strada Militari, din latura estică. Se va amenaja o cale de acce ce va deservi noilor terenuri ce se vor dezmembra în vederea construirii de servicii și locuințe individuale. Calea de acces va avea o lățime de 9 m, carosabil 7 m – 3,5 m / bandă de circulație și trotuar pietonal ambele părți).

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri și programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Planul stabilește obiectivele, acțiunile și măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situației existente și propuse pe segmentul de teren studiat.     … 

c) relevanța planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Soluția propusă oferă un maxim de eficiență privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optimă a construcțiilor ce vor fi realizate precum și organizarea optimă a circulației în zonă.

Proiectul va fi astfel întocmit încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special:

 (1) durabilitatea construcțiilor;

 (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

 (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiată nu prezintă disfunctionalități majore care sa împiedice realizarea unei astfel de investiții.

e) relevanța planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare  de mediu: prevederile planului vor respecta legislația națională și comunitară de mediu.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, în special :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a lucrărilor să apară efecte negative.
  2. natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, având în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorită accidentelor): având în vedere localizarea subzonei de locuințe în vecinătatea căii ferate se va avea în vedere amenajarea zonelor de siguranță și de protecție a infrastructurii feroviare.
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată) – Terenul studiat este în suprafață de 10004 mp (suprafață din acte) și 9880 mp (suprafață măsurată) și este situat în extravilanul municipiului Focșani, T 88, P 449, CF 70639, 70621, județul Vrancea, conform Certificatului de urbanism nr. 1263/28.11.2022 emis de Primaria Municipiului Focșani.
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

            (iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivele menționate.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în: Certificatul de Urbanism nr. 1263/28.11.2022 emis de Primăria municipiului Focșani, precum și a actelor menționate în acesta; Avizul de Oportunitate  nr.  4/29.05.2023 emis de Primăria municipiului Focșani; adresa nr. 4725979/07.07.2023 emisă de I.S.U. Vrancea; adresa nr. 6951/07.07.2023 emisă de D.S.P. Vrancea; avizul tehnic nr. 82/13.07.2023 emis de A.N.I.F. Vrancea;
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare a planului mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8333/03.07.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei: Certificatul de Urbanism nr. 1263/28.11.2022 emis de Primăria municipiului Focșani; Avizul de Oportunitate  nr.  4/29.05.2023 emis de Primăria municipiului Focșani; adresa nr. 4725979/07.07.2023 emisă de I.S.U. Vrancea; adresa nr. 6951/07.07.2023 emisă de D.S.P. Vrancea; avizul tehnic nr. 82/13.07.2023 emis de A.N.I.F. Vrancea;; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planșe: încadrare în zonă, plan reglementări urbanistice; plan mobilitate urbană.

 

 Informarea și participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informație prin :

  • Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în edițiile din zilele:  30.06.2023 – 02.07.2023 și 03.07.2023 a anunțurilor privind prima versiune a planului în vederea obținerii avizului de mediu și declanșarea etapei de încadrare.
  • Anunț public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afișat pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului din luna iulie 2023;

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.