Back

Decizie privind etapa de incadrare privind planul „ PUZ – Construire locuințe colective și spații comerciale P+ 4E” - titular - S.C. ROVALCOS S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE- PROIECT

 

         Ca urmare a notificării adresate de SC ROVALCOS SRL cu sediul în Focșani, str. Alexandru Vlahuță, nr. 19, et. 4, ap. 19, jud. Vrancea,  privind planul „ PUZ – Construire locuințe colective și spații comerciale P+ 4E” , înregistrată la APM Vrancea cu nr. 14441/18.12.2023,

în baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 15.02.2024 - etapa de încadrare,

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire locuințe colective și spații comerciale P+ 4E, amplasat în intravilanul municipiului Focșani, T 205, P % 11236, NC 54481,   jud. Vrancea  , titular SC ROVALCOS SRL, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor și programelor cu privire, în special, la :

a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte și alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Obiectivul  general : Terenul detinut de beneficiar are momentan functiunea destinata locuiri colective cu functiuni complementare, unde se doreste reglementarea cu functiunea de locuire

colectiva (24 unitati locative) si comert cu noi indicatori urbanistici, rezolvarea dotarilor complementare, in special normarea locurilor de parcare, solutionarea retelelor edilitare, alei pietonale, alei carosabile, spatii verzi, loc de joaca pentru copii si platforma pubele ecologice, iar regimul de inaltime admisibil propus de reglementat va fi P+4E.

Se propune stabilirea reglementărilor noi privind:

- se propune reglementarea terenului generator de P.U.Z. aflat in U.T.R. 12, L.C. 12, teren cu functiune de locuire colectiva existenta si functiuni complementare, propus de reglementat cu functiunea de locuire colectiva (24 unitati locative), comert si dotari complementare, cu noi indicatori urbanistici;

- se propune amenajarea accesului auto si pietonal in incinta studiata si amenajarea unei cai de circulatie auto si pietonale de incinta, pentru a deserve functiunii propuse de reglementat. Calea de circulatie auto si pietonala de incinta va fi reglementata conform prescriptiilor din R.L.U. P.U.G. Focsani;

- se propun reglementari noi, prin care se propune normarea numarului de locuri de parcare pentru a deservi functiuni urbane propuse de reglementat. Locurile de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescriptiile de dimensionare conform N.P. 24/1997, iar normarea locurilor de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescriptiile din H.C.L.. 345/2019;

- se propun reglementari noi, prin care se vor crea zone amenajate cu spatii verzi si plantate, iar acestea vor respecta prescriptiile din R.L.U. P.U.G. Focsani;

- se propune rezolvarea imprejmuirii perimetrale acolo unde este necesara, se vor respecta atat prescriptiile din Codul Civil, cat si cele din R.L.U. P.U.G. Focsani;

- se propune evaluarea retelelor edilitare din zona studiata si imprejurimile acesteia, pentru a deservi functiunii propuse de reglementat;

- se propune amenajarea unui loc de joaca pentru copii, care va deserve locuintelor colective. Locul de joaca pentru copii va fi reglementat conform O.M.S.119/2014 (cap. 1, art. 4, pct. b.- spatii de joaca pentru copii, amenajate si echipate cu mobilier urban specific, realizat conform normativelor in vigoare astfel incat sa fie evitata accidentarea utilizatorilor) si vor avea prescriptii din H.G. 435/2010 ;

- se propune amplasarea unei platforme pentru pubele ecologice.

Terenul aparține domeniului privat al comunei Garoafa, este în suprafață de 39235 mp și se propunerea atragerea lui în intravilan.

Terenul  are ca vecinătăți:

La Nord – Pe aceasta latura terenul generator de P.U.Z., se invecineaza cu domeniul public, teren proprietatea primariei, spatii verzi, parcare auto, alee. Distanta de la limita de proprietate pana la limita edificabila de pe aceasta latura va fi de minim 3.00m. La distanta de aproximativ 18.75ml fata de limita edificabila se afla o cladire destinata locuirii in sistem colectiv cu regim de inaltime P+4E;

 La Est – Pe aceasta latura terenul generator de P.U.Z., se invecineaza cu domeniul public, teren proprietatea primariei, spatii verzi. Distanta de la limita de proprietate pana la limita edificabila de pe aceasta latura va fi de minim 3.00m pe latura care nu se adreseaza vreo unei cladiri invecinate si de minim 4.50m pe laturile care se adreseaza cladirilor invecinate. La distantele de aproximativ 9.21ml - 9.35ml fata de limita edificabila se afla doua cladiri destinata locuirii in sistem colectiv cu regim de inaltime P+4E;

La Sud Pe aceasta latura terenul generator de P.U.Z., se invecineaza cu domeniul public, teren proprietatea primariei, spatii verzi. Distanta de la limita de proprietate pana la limita edificabila de pe aceasta latura va fi de minim 3.00m. La distanta de aproximativ 24.44ml fata de limita edificabila se afla o cladire destinata locuirii in system colectiv cu regim de inaltime P+4E;

La Vest – Pe aceasta latura terenul generator de P.U.Z., se invecineaza cu domeniul public, teren proprietatea primariei, spatii verzi, parcare auto, Strada Aleea 1 Iunie si de cladiri destinate echipamentelor de distributie gaze naturale, apa potabila si termoficare . Distanta de la limita de proprietate pana la limita edificabila de pe aceasta latura va fi variabila, respectiv minim 2.00m pe portiunea unde terenul generator de P.U.Z. se invecineaza cu cladirea de termoficare si de 3.00m in rest. La distanta de aproximativ 5.50ml fata de limita edificabila se afla cea mai apropriata cladire destinata echipamentelor de distributie gaze naturale, cu regim de inaltime P. La aproximativ 100.05ml fata de limita de proprietate a terenului generator de P.U.Z. se afla gardul monumentului istoric denumit Mausoleul Eroilor clasat cu nr VN-IV-m-B-06592 (1916 - 1919), iar la aproximativ 118.23ml se afla cladirea acestui monument istoric. La aproximativ 32.00ml fata de limita de proprietate a terenului generator de P.U.Z. se afla strada Aleea 1 Iunie;

Regimul juridic al terenului:

Terenul in suprafata masurata de 2093.00mp, este proprietatea privata a sotilor Usurelu Gabriel Alexandru si Usurelu Gabriela Valentina. Terenul are trecut drept de superficie pe o perioada de 99 de ani in favoare a S.C. ROVALCOS S.R.L., inscrisuri conform extras de carte funciara pentru informare cu nr. 47942 din 09.05.2023.

Regimul economic:

Folosința actuală- curti constructii. Destinatie stabilita- zona pentru locuinte collective existente si functiuni complementare.

Regimul tehnic:

Retragerea constructiilor va fi la minim 4 m fata de caile de acces sau in aliniamentul constructiilor existente.

Realizarea funcțiunilor propuse:

Repartizarea pe folosinta si functiuni a suprafetei zonei studiate este in prezent cea de terenuri din intravilan reglementate prin P.U.G., terenul se afla in U.T.R.12, L.C.12, in zona cu locuinte  colective existente cu functiuni complementare, la care se propun a se reglementa noi indicatori urbanistici pentru zona cu functiunea de locuire colectiva (24 unitati locative) si comert, cu regim de inaltime P+4E si dotari conexe si complementare

BILANȚ TERITORIAL ÎN PARCELA CARE A GENERAT  PUZ

 

  ZONE ZONE ȘI SUBZONE

FUNCȚIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   mp

   %

   mp

   %

1

Teren destinat pentru

locuinte colective existente

si functiuni complementare

2093.00mp

100.00 %

0.00

0,00%

2

Locuinte colective si

comert P+4E propus (24

unitati locative)

00.00

0 %

837.20

40.00 %

3

Dotari conexe (loc de

joaca pentru copii-spatiu

verde, platforma pubele

ecologice propusa)

0

0

41,86

2,00 %

 4

Alei carosabile, parcari

supraterane si alei

pietonale propuse

0

0

941,85

45,00 %

 5

Spatii verzi amenajate

propuse

0.00

0.00

272,09

13,00 %

 

P.O.T. maxim admisibil propus 40.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus 1.20

R.H.max. admisibil propus = P+4E;

H.max. admisibil propus = 18.00m Echiparea edilitară:

Alimentarea cu apa potabila

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z. Pozitia bransamentului va fi pozata ingropat. Iar aprobarea si executia acestei propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la

baza avizul detinatorului retelei. Dupa realizarea bransamentului se vor monta apometre individuale pentru fiecare unitate locativa.

Canalizarea apelor uzate menajere

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z.

Pozitia bransamentului va fi pozata ingropat. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei.

Alimentarea cu gaze naturale

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z.

Pozitia bransamentului va fi supraterana. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei. Dupa realizarea bransamentului se vor monta cate un contoar de gaz pentru fiecare unitate locativa. Alimentarea obiectivelor propuse va fi strict pentru incalzirea spatiilor pe perioada rece a anului si folosirea la gatit a unitatilor locative.

Alimentarea cu energie electrica

Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z.

Pozitia bransamentului va fi ingropata sau aeriana. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei. Dupa realizarea bransamentului se vor monta cate un contoar de electricitate pentru fiecare unitate locative.

 Telecomunicații: In aproprierea zonei studiate exista retea de telecomunicati si date. Pentru noua functiune propusa de reglementat, se va realiza bransament la reteaua adiacenta terenului generator de P.U.Z. Pozitia bransamentului va fi ingropata sau aeriana. Iar aprobarea si executia acestor propuneri se va realiza intr-o etapa viitoare de proiectare si va avea la baza avizul detinatorului retelei.

Rețea de îmbunătățiri funciare: nu este cazul

Circulația:

Circulatia terestra din zona studiata a prezentei documentatii de urbanism zonale este rezolvata de catre autoritatile locale. Zona studiata are cai de circulatie terestra amenajate cu parte carosabila, marginita de trotuare pietonale. Suprafata de teren propusa de reglementat drept alee de acces pentru noua investitie va fi in suprafata 138.90mp, terenul apartine domeniului public si

momentan nu are functiunea de cale de circulatie. Aceasta alee va face legatura in mod direct din domeniul public in terenul generator de P.U.Z.. Deoarece latimea terenului propus a fi cale de acces are doar 5.00m, va fi reglementat drept alee, prin intermediul careia vor putea circula atat pietonii cat si autovehiculele, dar cu regim limitat de viteza la 5Km/h pentru autovehicule si cu

prioritate de circulatie pentru pietoni (semnalizare cu indicator de complex rezidential).

Strazile din zona de studiu, precum Strada Aleea 1 Iunie, Strada Revolutiei, Strada Echitatii, sunt cai de circulatie deja modernizate in urma cu cativa ani si nu necesita alte lucrari de modernizare in acest moment. b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, înălțime maximă admisă, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, retragerile față de limitele laterale, principale și posterioare ale parcelei, accesuri auto și pietonale, modul de ocupare a terenului, asigurare parcări și spații verzi in incintă. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu :nu sunt.

2. Caracteristicile efectelor și ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este     cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 486 / 25.05.2023 emis de Primăria municipiului Focșani și a avizelor menționate în acesta .
  • De a respecta Avizul de Oportunitate nr. 11/24.11.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea, Avizul favorabil nr. 1725252/09.02.2024 emis de ISU Vrancea, Punct de vedere nr. 162/08.01.2024 emis de DSP Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 14441 / 18.12.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 
  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 14441 / 18.12.2023, Certificat de urbanism nr. 486/ 25.05.2023 emis de Primăria Municipiului Focșani, memoriu de prezentare,  plan de situație, plan încadrare în zonă, Avizul de Oportunitate nr. 11/24.11.2023 emis de Consiliul Județean Vrancea, Avizul favorabil nr. 1725252/09.02.2024 emis de ISU Vrancea, Punct de vedere nr. 162/08.01.2024 emis de DSP Vrancea.
  • Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Monitorul  de Vrancea ” în ediţiile din 13.09.2023 și 18.09.2023 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.