Înapoi

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE (proiect) Nr. 7197/2.09.2022,STANCIU CORNEL NICOLAE şi STANCIU CLARA ANDREEA, cu sediul în Scorniceşti, satul Piscani, str. Piscani, nr. 149, jud. Olt

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra  luării deciziei etapei de încadrare în cadrul procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru: PLAN URBANISTIC ZONAL–LOTIZARE TEREN în  Slatina, str. Mesteacănului, nr. 37, judetul Olt: planul nu necesită evaluare de mediu şi nici evaluare adecvată  urmând a fi supus procedurii de adoptare fără aviz de mediu.

Titular: STANCIU CORNEL NICOLAE şi STANCIU CLARA ANDREEA

Documentaţia care a stat la baza luării deciziei etapei de încadrare şi proiectul deciziei etapei de încadrare pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni-vineri, între orele 800-1400, precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro

Publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt, în termen de 10 zile calendaristice de la data afişării anunţului.

 

Data afişării anunţului pe site: 02.09.2022

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE (proiect)

    Nr. 7197/2.09.2022

 

          Ca urmare a notificării adresate de  STANCIU CORNEL NICOLAE şi STANCIU CLARA ANDREEA, cu sediul în Scorniceşti, satul Piscani, str. Piscani, nr. 149, jud. Olt, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului  Olt cu nr. 7197/9.08.2022, în baza:

- O.U.G.  nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări de Legea

nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, cu modificările şi completările ulterioare;

- H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în sub ordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

A.P.M. Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din 1.09.2022 că planul ² PLAN URBANISTIC ZONAL - LOTIZARE TEREN ² în  Slatina, str. Mesteacănului, nr. 37,   judetul Olt, nu necesită evaluare de mediu şi nici evaluare adecvată urmând a fi supus procedurii de adoptare fără aviz de mediu, cu următoarele condiţii:

-  respectarea propunerilor planului;

-  respectarea legislaţiei de mediu în vigoare;

-  se va solicita la autoritatea de mediu competentă emiterea actelor de reglementare corespunzătoare fiecărei etape a planului de investiţii.

Motivele care au stat la baza deciziei:

♦  În conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, planul se încadrează la art. 5 alin. (3), lit. c.

♦  În conformitate cu prevederile art. 11 din H.G. nr. 1076/2004 şi luând în considerare criteriile pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului prevăzute în Anexa 1, planul nu ridică probleme din punct de vedere al protecţiei mediului şi nu prezintă efecte probabile asupra zonelor din vecinătatea amplasamentului studiat.

       Prezentul P.U.Z. se realizeaza la solicitarea beneficiarului STANCIU CORNEL NICOLAE şi STANCIU CLARA ANDREEA reprezentata prin STANCIU CORNEL NICOLAE, în vederea realizarii unei documentatii de urbanism ² PLAN URBANISTIC ZONAL - LOTIZARE TEREN ² în  Slatina, str. Mesteacănului, nr. 37,   judetul Olt.

Obiectul P.U.Z.

Se propune utilizarea terenului pentru executarea lucrarilor de LOTIZARE TEREN.

Terenul cu nr.cad. 55235 (intravilan) situat in municipiul Slatina, jud.Olt, este in proprietatea beneficiarilor, Stanciu Cornel-Nicolae si Stanciu Clara-Andreea, conform contractului de vanzare nr.455/18.02.2021.

Planul urbanistic zonal stabileşte condiţiile de amplasare şi execuţie, pe una sau mai multe parcele date, a uneia sau mai multor construcţii, instalaţii, cu destinaţie precizată, având în vedere condiţiile particulare ale amplasamentului, cerinţe funcţionale. Planul urbanistic zonal conţine date referitoare la regimul juridic şi tehnic al parcelelor date, limita zonei studiate, dimensionarea, funcţiunea şi aspectul arhitectural al construcţiilor, integrarea armonioasă a noilor construcţii şi amenajării în zonă, rezolvarea circulaţiilor carosabile şi pietonale, echiparea edilitară, servituţi, protecţia mediului. Odată aprobat, P.U.Z. devine act de autoritate al administraţiei publice locale.

Solutia pe care o propune documentatia de urbanism P.U.Z. - LOTIZARE TEREN pentru terenul cu nr.cad. 55235 (intravilan) este de a realiza o parcelare functionala si de a stabili regulile de ocupare a terenului intravilan total propus, de amplasare a construcțiilor și amenajărilor ulterioare, prezentarea consecintelor economice si sociale la nivelul unitatii teritoriale de referinta, prezentarea functiunilor, a vecinatatilor, modul de asigurare a acceselor si utilitatilor. Investitia este oportuna prin completarea necesarului de locuinte din zona.

Terenul care a generat P.U.Z. - este compus din terenul intravilan cu numarul cadastral 55235, in vecinatatea strazii Carol I / Mesteacanului / Grigore Alexandrescu si este delimitat cu linie albastra intrerupta in plansele anexate (teren care a generat puz), avand urmatoarele vecinatati:

- Nord-vest - D.E. - drum de exploatare

- Nord-est – proprietate particulara lot nr.cad.56207, cale de acces drum pieruit sevitute nr.cad.56208- Sud-est - str. Mesteacanului

- Sud-vest - proprietati particulare

Coordonatele geografice ale amplasamentului proiectului, în sistem de proiecţie naţională Stereo 1970, in tabelul alaturat:           

tabel stereo teren

 

Localizarea amplasamentului în raport cu patrimoniul cultural potrivit Listei monumentelor istorice, actualizată, aprobată prin Ordinul ministrului culturii şi cultelor nr. 2.314/2004, cu modificările ulterioare, şi Repertoriului arheologic naţional prevăzut de Ordonanţa Guvernului nr. 43/2000 privind protecţia patrimoniului arheologic şi declararea unor situri arheologice ca zone de interes naţional, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: conform Listei monumentelor istorice, actualizată, aprobată prin Ordinul ministrului culturii şi cultelor nr. 2.314/2004, cu modificările ulterioare, s-au identificat cele mai apropiate obiective fata de terenul studiat (masurate in linie dreapta pe harta):

Nr. crt. in Lista monumentelor istorice OLT 2015

 

Cod LMI

 

Denumire

 

Localitate

 

Adresă

 

Datare

Distanta fata de amplasament beneficiar

4,5,6,7,8,9

OT -I - s - B -08479, OT -I - s - B -08479.01-05

Situl archeologic de la Slatina, Asezari

Municipiul Slatina

Str.Pitesti

 

Cca 500 m

225, 226, 227

OT -II - a - B -08631 /

OT -II - m - B -08631.01 /

OT -II - m - B -08631.02

Schitul Strehareti /

Biserica “Adormirea Maicii Domnului”/

Ruine zid incinta

Municipiul Slatina

Str. Streharet nr.154

1671 /

 1664-1668/

 1672

Cca 1000 m

131

OT -II - m - B -08575

 Ansamblu urban

Municipiul Slatina

Strazile Ionascu, George Poboran, Mihai Eminescu, Dinu Lipatti, Gradinitei, Mihail Kogalniceanu, Ioan Morosan

 

Cca 1400 m

133

OT-II-m-B-08546

Liceul “Radu Greceanu”

Municipiul Slatina

Str. Nicolae Balcescu nr.8

1891

Cca 1600 m

169

OT-II-m-B-08580

Biserica “Sf.Gheorghe”

Municipiul Slatina

Str. Ionascu nr.62

1872-1877

Cca 1600 m

 

Conform Repertoriului arheologic naţional prevăzut de Ordonanţa Guvernului nr. 43/2000 privind protecţia patrimoniului arheologic şi declararea unor situri arheologice ca zone de interes naţional, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu au fost identificate obiective in apropierea amplasamentului.

Terenul care a generat P.U.Z. are urmatoarele caracteristici:

- teren intravilan, nr.cad. 55235, cu suprafata de 5000 mp

- terenul este in majoritate plat, fara denivelari, avand o declivitate usoara (panta de curgere) spre latura nordica

- prezinta acces auto/ pietonal pe latura sud-estica (din str. Mesteacanului)

- prezinta acces auto/ pietonal pe latura nord-vestica (din D.E. - drum de exploatare)

- terenul in prezent este liber de constructii

- terenul nu prezinta vegetatie forestiera (arbori), ci numai spontan arbusti 

- forma de relief este zona de contact dintre Campia Romana (Campia Slatinei) si Podisul Getic (Platforma Cotmeana)

       Autorizarea executării construcţiilor sau a amenajărilor în zonele expuse la riscuri naturale, probate prin studii geotehnice, cu excepţia acelora care au drept scop limitarea efectelor acestora, este interzisă.

Circulatia:

Accesul auto si pietonal la terenul cu nr.cad. 58654 care a generat P.U.Z. se realizeaza astfel:

- acces auto/ pietonal pe latura sud-estica (din str. Mesteacanului)

- acces auto/ pietonal pe latura nord-vestica (din D.E. drum de exploatare)

In prezent, in zona studiata, nu exista drum amenajat de legatura intre cele doua cai de acces - str. Mesteacanului (sud-est) si drumul de exploatare (nord-vest).

Ocuparea terenurilor:

In prezent, terenul care a generat P.U.Z. este liber de constructii

S teren din acte (nr.cad. 55235) = 5000.00  mp

POT existent = 0.00%

CUT existent = 0.00

Echiparea edilitara:

Terenul aflat in proprietatea beneficiarilor care a generat PUZ, in prezent nu este bransat la nicio utilitate existenta in zona si pe acesta nu s-au identificat retele supraterane sau subterane.

In zona studiata exista retele in lungul strazii existente pe latura sud-estica – str. Mesteacanului, identificate la o distanta de aproximativ 140 m (retea apa, canalizare, gaze naturale, retea energie electrica de joasa tensiune, telecomunicatii catv)

Probleme de mediu:

Protecţia calităţii apelor:

In perioada executiei constructiilor propuse, sursele de poluanti a factorului de mediu apa sunt: posibilele scurgeri accidentale de lubrifianti sau carburanti care ar putea rezulta datorita functionarii utilajelor si celorlalte mijloace de transport folosite; orice evacuare de ape uzate neepurate pe sol si de aici in apele subterane; deseurile depozitate necorespunzator;

Protecţia aerului:

In perioada de constructie, sursele de emisie a poluantilor atmosferici specifice proiectului studiat sunt surse la sol, deschise (cele care implica manevrarea materialelor de constructii si prelucrarea solului) si mobile (trafic utilaje si autocamioane – emisii de poluanti si zgomot). Toate aceste categorii de surse din etapa de constructii / montaj sunt nedirijate, fiind considerate surse de suprafata, liniare. Principalul poluant care va fi emis in atmosfera pe perioada de executie va fi reprezentat de pulberi totale in suspensie. O proportie insemnata a lucrarilor include operatii care se constituie in surse de emisie a prafului. Este vorba despre operatiile aferente manevrarii pamantului, materialelor balastoase si a cimentului si a celorlalte materiale, precum si sapaturilor (excavari fundatii), activitatii de descarcare material, imprastiere, compactare. O sursa de praf suplimentara este reprezentata de eroziunea vantului, fenomen care insoteste lucrarile de constructie, datorita existentei pentru un anumit interval de timp, a suprafetelor de teren neacoperite expuse actiunii vantului.

In timpul desfasurarii lucrarilor de constructie factorul de mediu aer va fi influentat de traficul utilajelor si mijloacelor de transport de pe santier. Utilajele, indiferent de tipul lor, functioneaza cu motoare Diesel, gazele de esapament evacuate in atmosfera continand intregul complex de poluanti specific arderii interne a motorinei: oxizi de azot (NOx), compusi organici volatili nonmetanici (COVnm), metan (CH4), oxizi de carbon (CO, CO2), amoniac (NH3), particule cu metale grele (Cd, Cu, Cr, Ni, Se, Zn), hidrocarburi aromatice policiclice (HAP), bioxid de sulf (SO2), particule si hidrocarburi. Pe perioada de exploatare a obiectivelor sursele de poluare a aerului pot fi considerate functionarea centralelor termice pe gaz/peleti (emisii gaze de ardere) de la fiecare locuinta si traficul suplimentar al autovehiculelor rezidentilor. Aceste surse sunt nesemnificative.

Protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor:

In etapa de constructie, principalele surse de zgomot si vibratii rezulta din exploatarea utilajelor anexe in functiune, ce deservesc lucrarile, si mijloacele de transport care tranziteaza incintele. In perioada de functionare principala sursa de zgomot va fi traficul auto al rezidentilor.

Protecţia împotriva radiaţiilor:

Activitatile ce se vor desfasura atat in perioada de constructie cat si in perioada de functionare a obiectivelor propuse, nu presupun utilizarea sau producerea substantelor radioactive periculoase.

Protecţia solului şi a subsolului:

In perioada de implementare sursele de poluare a solului pot fi scurgerile accidentale de produse petroliere de la autovehiculele cu care se transporta diverse materiale de constructie sau de la utilajele, echipamentele folosite pentru realizarea lucrarilor de constructie, precum si depozitarea necontrolata a materialelor de constructie folosite si a deseurilor rezultate, direct pe sol, in recipienti neetansi sau in spatii amenajate necorespunzator. In caz accident, poluantii se pot transfera catre subsol si apa freatica. In perioada de functionare a obiectivului, surse de poluare pot apare accidental, in caz de avarii la sistemul de colectare si transport ape uzate.

Protecţia ecosistemelor terestre şi acvatice:

Amplasamentul proiectului este in afara zonelor naturale protejate. Cea mai apropiata arie de interes pentru conservarea biodiversitatii este ROSPA0106 Valea Oltului Inferior, la cca. 2300 m vest de terenul care a generat PUZ.

Protecţia aşezărilor umane şi a altor obiective de interes public:

In zona nu sunt prezente obiective de interes public (cu exceptia zonelor rezidentiale adiacente) cu care prezentul proiect sa interfereze in mod direct. Aspectele de mediu pot fi generate de traficul pentru transportul utilajelor si materialelor de constructie si zgomotul produs de activitatea desfasurata. Nu s-au identificat in zona statii de carburanti, cea mai apropiata fiind statia MOL si Rompetrol (intersectia Varianta Oituz, Cornisei, Pitesti), la cca 470 m fata de amplasament.

Prevenirea şi gestionarea deşeurilor generate pe amplasament:

Deseurile generate in perioada de constructie sunt dependente de sistemele constructive utilizate si de modul de gestionare a lucrarilor. Din punct de vedere statistic, cca. 3% din materialele utilizate devin moloz in faza de constructie. Deseurile rezultate in urma desfasurarii activitatilor de constructie-montaj, sunt urmatoarele: pamant si pietre, deseuri metalice (fier si otel), cabluri, beton, amestecuri de beton, materiale ceramice, lemn,  ambalaje de hartie si carton, ambalaje de plastic, deseuri municipale amestecate, deseuri de hartie/carton, deseuri de la curatarea rampei de spalare roti

Gospodărirea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase:

Nu este cazul. Pe perioada executiei investitiei nu se vor produce substante si preparate chimice periculoase pe amplasamente.

Optiuni ale populatiei:

Dorinta Consiliului Local Slatina si a populatiei,  este pentru dezvoltarea municipiului, crearea de noi locuri de munca pentru populatia din zona. Aceasta se poate face prin realizarea de noi investitii private sau publice care sa aduca un plus valoare zonei. Pentru investitia ce face obiectul PUZ se preconizeaza, crearea a 10 noi locuri de munca pentru populatia din zona. Amplasamentul este unul privilegiat: in apropiarea unei artere foarte importante, si anume str.Carol I - str.Oituz, de legatura intre Pitesti-Craiova. Prin urmare, exista premisele unei dezvoltari durabile a zonei.

 

PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICA

Concluzii ale studiilor de fundamentare:

Configurata pe tendinta reala de dezvoltare a municipiului Slatina, sustinuta de existenta conditiilor optime de cadru natural, investitia propusa va realiza ocuparea unei zone libere care va capata o noua valoare urbana din punct de vedere economic si a gradului de utilizare a zonei. P.U.Z.-ul propriu-zis si R.L.U. aferent obiectivului propus prin studiul de fata, va prezenta explicit dezvoltarea parcelei si incadrarea in prevederile P.U.G. si R.L.U. al municipiului Slatina. Prin aprobarea P.U.Z. si R.L.U. se va stabili modul in care se vor schimba parametrii urbanistici si motivele care genereaza amaplasarea de constructii noi.

Odata aprobat P.U.Z. si R.L.U. vor avea o valabilitate nedeterminata pentru realizarea de constructii cu functiunea de locuinte pana la preluarea acestora in P.U.G.

Prevederi ale PUG:

Terenul cu nr.cad. 55235 (intravilan) situat in municipiul Slatina, jud.Olt, este in proprietatea beneficiarilor, Stanciu Cornel-Nicolae si Stanciu Clara-Andreea, conform contractului de vanzare nr.455/18.02.2021.

Categoria de folosinta a terenului - lot nr.cad. 55235: intravilan, liber de constructii

Destinatia zonei conform PUG Slatina: conform PUG si RLU al municipiului Slatina, aprobat prin HCL nr.140/25.05.2016, imobilul (terenul studiat) se afla in zona rezidentiala L, subzona locuintelor individuale pe parcela cu regim redus de inaltime L1,UTR L1b – locuinte individuale cu regim redus de inaltime (P- P+2 etaje), situate in tesut urban slab constituit sau pe terenuri agricole din intravilan, in afara perimetrelor de protectie.

Valorificarea cadrului natural:

Forma de relief este zona de contact dintre Campia Romana (Campia Slatinei) si Podisul Getic (Platforma Cotmeana), si in apropierea padurii Strehareti. Nu sunt elemente de cadru natural deosebite care sa conditioneze modul de organizare a fondului construit propus.

Modernizarea circulatiei:

Investitia propusa nu se afla in apropierea unei circulatii rutiere care sa prezinte aspecte critice. Nu exista in imediata vecinatate a terenului intersectii cu probleme sau incomodari intre tipurile de circulatie. Cea mai apropiata intersectie este la cca 310 m (strada Carol I X strada Mesteacanului)

Pentru realizarea acceselor pentru fiecare lot construibil propus, dar si pentru a crea o legatura amenajata intre caile de acces existente de pe latura nord-vestica- D.E. drum de exploatare si sud-estica – Str. Mesteacanului, s-a proiectat zona de circulatii C. Zonele functionale propuse pe terenurile care au generat PUZ sunt descrise succint la capitolul 3.5.

Circulatii si accese

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1 - lot 9) L:

- fiecare lot construibil va avea asigurat acces auto si pietonal

- lotul 1 si respectiv lotul 9 pot avea acces pietonal si auto direct si latura sud-estica – Str. Mesteacanului, respectiv latura nord-vestica – D.E. drum de exploatare

Zona cu functiune circulatii (lot 10) C:

- lotul de circulatie va reprezenta cale de acces pentru cele 9 loturi individuale construibile descrise mai sus;

- lotul destinat căii de acces are latură comună pe partea de nord-est cu alt lot care are tot destinație de cale de acces. Pe aceste două loturi vor se va realiza accesul auto și pietonal către cele 9 loturi aferente prezentului PUZ și către cele din nord-est. În acest sens s-a încheiat o declarație notarială între cei doi proprietari pentru privind dreptul de servitute de trecere.

- in zona terenului studiat este cazul de propunerea de cale de acces-strada ce poate uni caile de acces existente de pe latura sud-estica – Str. Mesteacanului, respectiv latura nord-vestica – D.E. drum de exploatare, cu latime a profilului propusa de cca 11.00 m (inclusiv cu lotul situat pe latura nord-estica cu nr.cad.56208) (carosabil dublu sens pentru zona loturilor construibile 1-8), respectiv cu latime a profilului propusa de 4.00 m  (carosabil pentru zona lotului construibil 9; se recomandă ca lotul cu nr.cad. 56207 să cedeze din teren o fâșie de aproximativ 7 m lățime astfel încât drumul de servitute să aibă un profil transvrsal constant de 11m lățime)

 - in zona de circulatii propusa se pot autoriza, cu avizul conform al organelor de specialitate ale administraţiei publice: construcţii şi instalaţii aferente drumurilor publice, de deservire, de întreţinere şi de exploatare; conducte subterane de alimentare cu apă şi de canalizare, gaze, electrice, de telecomunicaţii.

- accesele carosabile spre parcele nu trebuie sa fie obstructionate prin mobilier urban / stalpi de iluminat public/ semne de circulatie / etc (acestea se vor amplasa in zona aferenta trotuarelor) si trebuie pastrate libere in permanenta

- loturile de circulatie vor fi antiderapante, din beton / asfalt; se va avea in vedere marcajul rutier al circulatiei auto propuse precum si cu semne de circulatie

Stationarea autovehiculelor

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1 - lot 9) L:

- staţionarea autovehiculelor se admite numai în interiorul loturilor propuse, deci în afara circulaţiilor publice si a lotului propus (lotul 10) cu functiune circulatii; in situatiile care prevad functiuni diferite în interiorul aceluiasi lot, necesarul de parcaje va fi dimensionat prin însumarea parcajelor necesare tuturor functiunilor în parte, dupa cum urmeaza:

            - locuinte individuale: 1 loc de parcare la suprafata desfasurata maxim 150 mp, 2 locuri parcare la suprafata desfasurata peste 150 mp

- spatiile amenajate pentru gararea si parcarea autovehiculelor din incinta fiecarui lot se recomanda a se situa la minim 5.00 metri de ferestrele camerelor de locuit; in aceste spatii este interzisa gararea autovehiculelor de mare tonaj (peste 3,5 tone), autobuze, remorci, etc, precum si realizarea activitatilor de reparatii si intretinere auto

Zona cu functiune circulatii (lot 10):

- pe lotul 10 - cale de acces, se interzice stationarea autovehiculelor; se propune limitarea vitezei de deplasare la max. 30 km/h; acest lot va reprezenta strada fara prioritate fata de cele doua cai de acces existente de pe latura nord-vestica- D.E. drum de exploatare si sud-estica – Str. Mesteacanului, asfel, autovehiculele ce vor circula pe lotul 10 vor avea cedeaza trecerea in raport cu autovehiculele ce circula pe strazile existente; in zona lotului 10 cu latimea de 4 m, se interzice oprirea sau stationarea autoturismelor

Zonificarea functionala - reglementari, bilant teritorial, indici urbanistici:

Se propun urmatoarele reglementari urbanistice:

Lotizare si dezmembrare a lotului intravilan nr.cad. 55235 in 10 loturi, astfel:

- 9 loturi construibile (lot 1-lot 9) - zona cu functiune rezidentiala L - locuire

- 1 lot (lotul 10) - zona cu functiune circulatii C

Condiţii de construire: funcţiuni admise, regim de construire, înălţime maximă admisă, distanţe minime faţă de limitele parcelei, P.O.T., C.U.T., aliniamente la caile de acces, etc

Functiunea predominanta propusa: rezidentiala cu functiuni complementare.

Utilizare functionala propusa

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1 - lot 9) L - locuire:

a) Utilizari admise: locuinţe individuale (in regim de construire insiruit/cuplat/izolat, inclusiv anexe gospodaresti)

b) Utilizari admise cu conditionari: -

c) Utilizari interzise: instituţii, servicii şi echipamente publice, servicii profesionale, servicii sociale si comunitare, sedii ale unor organizaţii politice, profesionale, gradinite, locuri de joaca, etc.; lăcaşuri de cult; comerţ cu amănuntul; activităţi manufacturiere; depozitare mic-gros; hoteluri, pensiuni, agenţii de turism; restaurante, baruri, cofetării, cafenele etc.; sport şi recreere în spaţii acoperite/descoperite; parcaje la sol; activităţi productive poluante, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat; construcţii provizorii de orice natură; dispunerea de panouri de afişaj pe plinurile faţadelor; depozitare en-gros; staţii de întreţinere auto cu capacitate de peste 5 maşini; curăţătorii chimice; depozitări de materiale refolosibile; platforme de precolectare a deşeurilor urbane; depozitarea pentru vânzare a unor cantităţi mari de substanţe inflamabile sau toxice, statii carburant, curatatorii chimice; ferme pentru cresterea animalelor; statii betoane; activităţi care utilizează pentru depozitare şi producţie terenul vizibil din circulaţiile publice sau din instituţiile publice; lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice şi construcţiile de pe parcelele adiacente; orice lucrări de terasament care pot să provoace scurgerea apelor pe parcelele vecine sau care împiedică evacuarea şi colectarea apelor meteorice

Zona cu functiune circulatii (lot 10) C:

a) Utilizari admise: acest lot va reprezenta cale de acces auto si pietonal pentru cele 9 loturi individuale construibile descrise mai sus; in vederea echiparii edilitare ale ulterioarelor constructii pe cele 9 loturi construibile propuse se vor propune bransamente subterane in lungul lotului 10 propuse prin racodare-extindere la utilitatile stradale si existente in zona strazii Mesteacanului - apa, canalizare, energie electrica, gaz natural, telecomunicatii;

b) Utilizari admise cu conditionari: -

c) Utilizari interzise: orice constructie netinand cont de functiune/regim de inaltime; se interzice stationarea autovehiculelor pe oricare din circulatii

Caracterisiticile parcelelor: suprafete, forme, dimensiuni

In proiectarea lotizarilor propuse, avand in vedere, orientarea, forma si accesele terenului studiat, s-a tinut cont de realizarea a 9 loturi construibile cu forma regulata (dreptunghi), orientate cu latura lunga perpendiculara pe calea de acces propusa, cu asigurarea acceselor pe latura scurta, cu obtinerea unui front stradal de minim 15.00 metri, suprafata minima de lot de 450.00 mp, retrageri minime de la calea de acces propusa de de 3.00 metri (lot 1 - 9)

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1 - lot 9) L:

- cele 9 loturi individuale construibile (lotul 1 - lotul 9) au suprafete suprafete aproximativ egale cuprinse intre 472.69 mp si 472.96 mp;

- aceste 9 loturi insumeaza 4256.39 mp;

- destinatia pentru aceste loturi este zona cu functiune rezidentiala-locuire (locuinte in regim de construire insiruit/cuplat/izolat de tip locuinte individuale si anexe gospodaresti);

- pentru toate loturile s-a incercat obtinerea unei forme regulate de dreptunghi

- toate loturile vor avea acces auto/pietonal;

- frontul loturilor spre caile de circulatie existente si propuse este de min.20.00 metri;

Zona cu functiune circulatii (lot 10) C:

- suprafata de 743.61 mp;

- acest lot va reprezenta cale de comunicatie pentru cele 9 loturi individuale construibile descrise mai sus;

Amplasarea cladirilor fata de aliniament/ cale de circulatie propusa lot 10

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1 - lot 9) L:

- lot 1: retragere fata de str. Mesteacanului - min.3 m

- lot 9: retragere fata de D.E. - drum de exploatare - min.3 m

- lot 1-9: retragere fata de lot 10 (cale de acces propusa) - min.3 m

- lot 1-9: retragere fata de vecinatate proprietate privata de pe latura sud-vestica - min.3 m

- în fâşia non aedificandi dintre caile de acces existente si propuse şi linia de retragere a alinierii clădirilor nu se permite nici o construcţie cu excepţia împrejmuirilor, aleilor de acces şi platformelor de maxim 0,40 metri înălţime faţă de cota terenului anterioară lucrărilor de terasament

Amplasarea cladirilor fata de limitele laterale si posterioare ale parcelelor

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1 - lot 9) L:

- constructiile ulterior propuse vor avea regim de construire posibil continuu (înşiruit) sau discontinuu (cuplat, izolat), cu respectarea legilor si normativelor in vigoare privind vecinatatile, retragerile, insorirea, etc (Codul Civil, Legea 350/200, etc);

- viitoarele constructii propuse in regim insiruit sau cuplat trebuie sa fie amplasate astfel incat să nu se lase calcane vizibile

- in regim insiruit constructiile propuse se vor alipi pe limitele laterale de calcanele de pe parcelele invecinate pe o adancime de maxim 12.00 metri dupa care se vor retrage cel putin fata de una dintre limitele de proprietate

- pe terenul studiat, retragerile viitoarelor constructii in regim cuplat si izolat fata de limitele laterale ale lotizarilor construibile propuse: minim 2.00 metri

- lot 1: retragere fata de limita laterala sud-estica spre strada Mesteacanului  = min.3m

- lot 9: retragere fata de limita laterala nord-vestica spre D.E. =  min.3m

- lot 1 - 9: retragere fata de limita posterioara (spre proprietatea privada invecinata de pe latura sud-vestica) min.3m- amplasarea cladirilor destinate locuintelor trebuie sa asigure insorirea acestora pe o durata de minim 1,5 ore la solstitiul de iarna, a incaperilor de locuit din cladire si din locuintele invecinate

- distantele de retragere propuse se pot deroga doar cu acord notarial autentificat intre vecinatile direct implicate

Inaltimea maxima a constructiilor si regimul de inaltime maxim (H max / RH max)

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1 - lot 9) Lmaxim 10.00 m la cornisa / P+2E

Se admite un nivel mansardat inscris in volumul acoperisului, in suprafata de maxim 60% din suprafata construita. În condiţiile în care caracteristice geotehnice o permit, este admisă realizarea de subsoluri. Numărul subsolurilor nu este normat, el va fi determinat în funcţie de necesităţile tehnice şi funcţionale ale construcţiilor. Constructiile propuse vor avea acoperisuri tip sarpanta (cu panta maxima 45%) sau terasa.

Zona cu functiune circulatii (lot 10):                                      -

Procentul de ocupare al terenului (P.O.T.)

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1 - lot 9) L                                              maxim 45%

Zona cu functiune circulatii (lot 10):                                      -

Coeficient de utilizare al terenului (C.U.T.)

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1-lot 9) L                                    maxim 1.3

Zona cu functiune circulatii (lot 10):                                      -

Propunerile simplificate, de parcelare si dezmembrare, bilant teritorial si indici urbanistici, in urmatorul tabel:

 

tabel stanciu

 

Dezvolatrea echiparii edilitare:

Zona cu functiune rezidentiala (lot 1 - lot 9) L:

- in vederea echiparii edilitare ale ulterioarelor constructii se vor propune pe cheltuiala beneficiarilor bransamente subterane in lungul lotui 10 propuse prin racodare-extindere la utilitatile stradale si existente (identificate la cca 140 m fata de amplasament) in zona strazii Mesteacanului- apa, canalizare, energie electrica, gaz natural, telecomunicatii, numai in conditiile in care acestea au capacitati si grad de acoperire a teritoriului studiat suficiente pentru bransamente de noi consumatori

- se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public, accese sau parcelele vecine.

- firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în împrejmuiri sau clădiri.

- se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).

- fiecare imobil va dispune de un spațiu amenajat in interiorul parcelei (platforma betonata pentru pubele) destinat colectării (selective) a deşeurilor menajere, usor accesibil din zona de acces auto/pietonal; fiecare platforma de pubele de deseuri menajere va fi imprejmuita, impermebilizata, cu asigurarea unei pante de scurgere si va fi prevazuta cu sistem de spalare si sifon de scurgere racordat la canalizare; colectarea deseurilor se va face de catre serviciul de salubritate local / firma specializata, in urma incheierii unui contract de servicii. - dupa aprobarea PUZ-lui si operatiunile de dezmembrare, exista posibilitatea legala ca cele lotul propus 10 (cu destinatie circulatii) sa fie cedat de catre beneficiari cu titlu gratuit catre patrimoniul UAT Slatina (proprietate publica); asfel, exista posibilitatea ca lotul 10 - circulatii, sa beneficieze de serviciile publice locale: iluminat public, salubritate, deszapezire, etc

- daca retelele edilitare publice existente nu au capacitati si grad de acoperire a terenului studiat suficiente pentru racordarea de noi consumatori, dar programele edilitare locale prevad dezvolatarea acestora intr-o etapa ulterioara, se vor admite urmatoarele solutii:

            - pana la realizarea retelei de gaze naturale, pentru incalzirea viitoarelor constructii propuse pe loturile construibile se pot inlocui cu alte surse de energie pentru functionarea centralelor termice individuale: energie electrica, combustibil solid (peleti sau lemne)

            - pana la realizarea retelei de apa potabila, se poate opta pentru fantani individuale (puturi forate), de medie adancime, protejate de orice orice sursa de poluare, si ale caror caracteristici sa respecte normativele in vigoare privind protectia mediului si protectia sanitara

            - pana la realizarea retelei de canalizare menajera se poate opta  pentru realizarea de instalatii proprii, individuale, pentru colectarea, tratarea si evacuarea apelor uzate, ce se vor executa si exploata in asa fel incat sa nu constituie pericol pentru sanatate; aceste instalatii pot fi de tipul: bazin vidanjabil etans, fosa septica; toate tipurile de instalatii vor fi intretinute si vidanjate de firme specializate, prin grija si cheltuiala viitorilor rezidenti; toate instalatiile enumerate se vor proiecta respectand normativele in vigoare privind protectia mediului si protectia sanitara.

 

Protectia mediului:

Protecţia calităţii apelor:

In cazul pierderilor accidentale de carburanti si uleiuri pe sol, provenite de la mijloacele de transport si utilajele necesare desfasurarii lucrarilor de constructie, pentru prevenirea acestui tip de poluari accidentale vor fi instituite o serie de masuri de prevenire si control, respectiv:

- respectarea programului de revizii si reparatii pentru utilaje si echipamente, pentru asigurarea starii tehnice bune a vehiculelor, utilajelor si echipamentelor;

- operatiile de intretinere si alimentare a vehiculelor nu se vor efectua pe amplasament, ci in locatii cu dotari adecvate;

- dotarea locatiei cu materiale absorbante specifice pentru compusi petrolieri si utilizarea acestora in caz de nevoie.

De asemenea, depozitele intermediare de materiale de constructii in vrac, pot fi spalate de apele pluviale, putand polua solul si subsolul, de aceea ele trebuie depozitate corespunzator si asigurata umectarea lor.

In vederea echiparii edilitare ale ulterioarelor constructii se vor propune pe cheltuiala beneficiarilor bransamente subterane in lungul lotui 10 propuse prin racodare-extindere la utilitatile stradale si existente (identificate la cca 140 m fata de amplasament) in zona strazii Mesteacanului- apa, canalizare, energie electrica, gaz natural, telecomunicatii, numai in conditiile in care acestea au capacitati si grad de acoperire a teritoriului studiat suficiente pentru bransamente de noi consumatori

Daca retelele edilitare publice existente nu au capacitati si grad de acoperire a terenului studiat suficiente pentru racordarea de noi consumatori, dar programele edilitare locale prevad dezvolatarea acestora intr-o etapa ulterioara, se vor admite urmatoarele solutii:

            - pana la realizarea retelei de apa potabila, se poate opta pentru fantani individuale (puturi forate), de medie adancime, protejate de orice orice sursa de poluare, si ale caror caracteristici sa respecte normativele in vigoare privind protectia mediului si protectia sanitara

            - pana la realizarea retelei de canalizare menajera se poate opta  pentru realizarea de instalatii proprii, individuale, pentru colectarea, tratarea si evacuarea apelor uzate, ce se vor executa si exploata in asa fel incat sa nu constituie pericol pentru sanatate; aceste instalatii pot fi de tipul: bazin vidanjabil etans, fosa septica; toate tipurile de instalatii vor fi intretinute si vidanjate de firme specializate, prin grija si cheltuiala viitorilor rezidenti; toate instalatiile enumerate se vor proiecta respectand normativele in vigoare privind protectia mediului si protectia sanitara.

Masurile ce se vor lua prin proiectare exclud orice risc de poluare a apelor in perioada de exploatare.

 Protecţia aerului:

Minimizarea impactului emisiilor de la vehiculele rutiere si nerutiere prin pastrarea valorilor concentratiilor de poluanti sub limitele normate se va realiza prin utilizarea echipamentelor in buna stare de functionare si in bune conditii tehnice. Particulele rezultate din gazele de esapament de la utilaje se incadreaza, in marea lor majoritate, in categoria particulelor respirabile. Dispunerea geografica, administrativa, topografica, precum si directia dominanta a vanturilor au o contributie favorabila la atenuarea impactului emisiilor de gaze de combustie asupra zonelor afectate. Un aspect important il reprezinta faptul ca toate materialele de constructie vor fi produse in afara amplasamentelor, urmand a fi livrate in zonele de constructie in cantitatile strict necesare si in etapele planificate, evitandu-se astfel depozitarea prea indelungata a stocurilor de materiale pe santier si supraincarcarea santierului cu materiale. Se estimeaza ca impactul va fi strict local si de nivel redus.

Pe perioada de exploatare a obiectivelor sursele de poluare a aerului pot fi considerate functionarea centralelor termice pe gaz/peleti (emisii gaze de ardere) de la fiecare locuinta si traficul suplimentar al autovehiculelor rezidentilor. Aceste surse sunt nesemnificative.

In perioada de executie a lucrarilor de constructii, pentru evitarea dispersiei particulelor in atmosfera, se vor lua masuri de reducere a nivelului de praf, iar materialele de constructie trebuie depozitate in locuri special amenajate si ferite de actiunea vantului. In cazul depozitarii temporare de materiale prafoase, acestea vor fi acoperite pentru a nu fi imprastiate prin actiunea vantului. Realizarea lucrarilor se va executa cu mijloace mecanice si manuale. De asemenea, pentru a se limita poluarea atmosferei cu praf in timpul transportului, materialele se vor transporta in conditii care sa asigure acest lucru prin stropirea materialului, acoperirea acestuia, utilizarea de camioane adecvate tipului de material transportat, etc. Pe timpul depozitarii se vor stropi depozitele de sol pentru a impiedica poluarea factorului de mediu aer cu pulberi sedimentabile. Mijloacele de transport si utilajele vor folosi numai traseele prevazute prin proiect, suprafete amenajate, astfel incat sa se reduca pe cat posibil reantrenarea particulelor in aer. Se vor efectua verificari periodice, conform legislatiei in domeniu, pentru utilajele si mijloacele de transport implicate in lucrarile de constructie, astfel incat acestea sa fie in stare tehnica buna si sa nu emane noxe peste limitele admise. In urma verificarilor periodice in ceea ce priveste nivelul de monoxid de carbon si concentratiile de emisii in gazele de ardere, daca vor aparea depasiri ale indicatorilor admisi (depasiri ale limitelor aprobate prin cartile tehnice ale utilajelor), acestea vor fi oprite si vor fi puse in functiune numai dupa remedierea eventualelor defectiuni. Pentru reducerea emisiilor de gaze de esapament se recomanda folosirea de utilaje si echipamente moderne, ce respecta standardele EURO cu privire la constructia motoarelor noi, respectiv la sistemele pentru controlul emisiilor, tinand cont de tendinta mondiala de fabricare a unor motoare cu consum redus de carburant pe unitatea de putere si control restrictiv al emisiilor. Este important ca in pauzele de activitate, motoarele mijloacelor de transport si ale utilajelor sa fie oprite, evitandu-se functionarea nejustificata a acestora, sau manevrele nejustificate. Organizarea judicioasa a activitatilor de constructie, cu respectarea programului planificat si actualizarea dupa caz a acestuia, functie de situatiile specifice aparute, va permite fluidizarea circulatiei si evitarea de supra-aglomerari de mijloace de transport. Avand in vedere masurile prezentate anterior, nu se estimeaza a fi necesare instalatii pentru controlul emisiilor.

Pe perioada de exploatare a obiectivelor, se vor respecta aceleasi masuri pentru utilaje si mijloace de transport ca pe perioada de construire a obiectivului, de asemenea centralele termice ale locuintelor vo fi prevazute cu cosuri de dispersie a gazelor de ardere.

Protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor:

Zgomotele si vibratiile se produc in situatii normale de exploatare a utilajelor si instalatiilor folosite in procesul de construire, au caracter temporar si nu au efecte negative asupra mediului. Avand in vedere ca utilajele folosite sunt actionate de motoare termice omologate, nivelul zgomotelor produse se incadreaza in limitele impuse. Lucrarile de constructii se vor desfasura dupa un program, astfel incat sa se asigure un nivel optim de zgomot atat pentru lucratori cat si pentru zonele imediat invecinate.

Protecţia împotriva radiaţiilor:

Nu este cazul. Activitatile ce se vor desfasura atat in perioada de constructie cat si in perioada de functionare a obiectivelor propuse, nu presupun utilizarea sau producerea substantelor radioactive periculoase.

 Protecţia solului şi a subsolului:

Vor fi amenajate spatii speciale pentru colectarea si stocarea temporara a deseurilor (ambalaje ale materialelor de constructii, deseuri provenite din resturi ale materialelor de constructii), astfel incat deseurile nu vor fi niciodata depozitate direct pe sol. Toate deseurile vor fi eliminate controlat de pe amplasament in baza contractelor incheiate cu firme de salubritate specializate. Tehnologiile de executie a lucrarilor vor asigura protectia factorului de mediu „sol” si „subsol” impotriva poluarii. Vor fi asigurate dotarile necesare in vederea interventiei in cazul aparitiei unei poluari accidentale.

Vor fi aplicate solutii tehnice privind evacuarea apelor menajere si pluviale, prin racodare-extindere la reteaua de canalizare stradala si existente in zona strazii Mesteacanului, sau, daca reteaua de canalizare publica nu are capacitati si grad de acoperire a terenului studiat suficient pentru racordarea de noi consumatori, se poate opta  pentru realizarea de instalatii proprii, individuale, pentru colectarea, tratarea si evacuarea apelor uzate, ce se vor executa si exploata in asa fel incat sa nu constituie pericol pentru sanatate; aceste instalatii pot fi de tipul: bazin vidanjabil etans, fosa septica; toate tipurile de instalatii vor fi intretinute si vidanjate de firme specializate, prin grija si cheltuiala viitorilor rezidenti; toate instalatiile enumerate se vor proiecta respectand normativele in vigoare privind protectia mediului si protectia sanitara.

Mijloacelor de transport si utilajele vor fi spalate exclusiv in zone special amenajate pentru astfel de operatiuni. Utilajele si mijloacele de transport vor fi verificate periodic in vederea evitarii posibilitatii de aparitie a scurgerilor accidentale ca urmare a unor defectiuni ale acestora cat si pentru minimizarea emisiilor in atmosfera. Depozitarea materialelor trebuie sa asigure securitatea depozitelor, manipularea adecvata si eficienta, toate acestea in scopul de a evita pierderile si poluarea accidentala. Operatiile de schimbare a uleiului pentru mijloacele de transport se vor executa doar in locuri special amenajate, de catre personal calificat, prin recuperarea integrala a uleiului uzat, care va fi predat operatorilor economici autorizati sa desfasoare activitati de colectare, valorificare si/sau de eliminare a uleiurilor uzate. Reparatiile utilajelor / mijloacelor de transport care deservesc santierul se fac in locuri special amenajate cu platforme betonate.

Protecţia ecosistemelor terestre şi acvatice:

Amplasamentul proiectului este in afara zonelor naturale protejate. Cea mai apropiata arie de interes pentru conservarea biodiversitatii este ROSPA0106 Valea Oltului Inferior, la cca. 2300 m vest de amplasament.

Protecţia aşezărilor umane şi a altor obiective de interes public:

Pentru limitarea preventiva a zgomotului, vibratiilor si a emisiilor poluante din gaze de esapament produse de autovehicule grele, se vor lua urmatoarele masuri: reducerea vitezei de deplasare si mentinerea starii tehnice corespunzatoare a mijloacelor de transport; limitarea emisiilor din gazele de esapament prin verificari tehnice periodice ale autovehiculelor. Tinand cont de caracteristicile functionale in raport cu mediul, se apreciaza ca realizarea lucrarilor de constructii, nu va produce disconfort asezarilor umane.

Prevenirea şi gestionarea deşeurilor generate pe amplasament:

Deseurile generate in perioada de constructie sunt dependente de sistemele constructive utilizate si de modul de gestionare a lucrarilor. Pentru toate deseurile generate se va realiza sortarea la locul de producere si depozitarea temporara in incinta organizarii de santier.

Printre masurile cu caracter general ce trebuie adoptate in vederea asigurarii unui management corect al deserilor produse in perioada executarii lucrarilor de amenajare, se numara urmatoarele:

            - evacuarea ritmica a deseurilor din zona de generare in vederea evitarii formarii de stocuri si cresterii riscului amestecarii diferitelor tipuri de deseuri;

            - alegerea variantelor de reutilizare si reciclare a deseurilor rezultate, ca prima optiune de gestionare si nu eliminarea acestora la un depozit de deseuri;

            - se vor respecta prevederile si procedurile H.G. 1061/2008 privind transportul deseurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul Romaniei;

            - se interzice abandonarea deseurilor si/sau depozitarea in locuri neautorizate;

            - se va institui evidenta gestiunii deseurilor in conformitate cu H.G. 856/2002, evidentiindu-se atat cantitatile de deseuri rezultate, cat si modul de gestionare a acestora.

 Deseurile tipice rezultate din zonele rezidentiale sunt: deseuri municipale amestecate, deseuri de ambalaje, deseuri biodegradabile de la activitatile de intretinere spatii verzi.

Acestea se vor depozita in spatii special amenajate in incinta obiectivului, pe categorii, urmand sa fie valorificate sau eliminate, dupa caz, prin firme autorizate. Se va promova colectarea selectiva a deseurilor pe fiecare lot construibil propus.

Gospodărirea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase:

Nu este cazul. Pe perioada executiei constructiei nu se vor produce substante si preparate chimice periculoase pe amplasamente. Operatiile de schimbare a uleiului (uleiurile uzate) pentru utilajele si mijloacele de transport se vor executa doar in locuri special amenajate, de catre personal calificat, prin recuperarea integrala a uleiului uzat, care va fi predat operatorilor economici autorizati sa desfasoare activitati de colectare, valorificare si/sau de eliminare a uleiurilor uzate. Alimentarea cu combustibil, repararea si intretinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe santier se vor face numai la societati specializate si autorizate.

Impactul asupra populaţiei, sănătăţii umane, biodiversităţii, terenurilor, solului, folosinţelor, bunurilor materiale, calităţii şi regimului cantitativ al apei, calităţii aerului, climei, zgomotelor şi vibraţiilor, peisajului şi mediului vizual

Tinand cont de tipul de activitate propusa prin proiect, se preconizeaza ca acest tip de investitie nu va avea impact semnificativ asupra calitatii factorilor de mediu din zona influenta, urmand sa se inregistreze o usoara presiune in timpul lucrarilor de constructie.

Factor de mediu apa

In vederea echiparii edilitare ale ulterioarelor constructii se vor propune pe cheltuiala beneficiarilor bransamente subterane in lungul lotului 10 propus prin racodare-extindere la utilitatile stradale si existente in zona strazii Mesteacanului - apa, canalizare, numai in conditiile in care acestea au capacitati si grad de acoperire a teritoriului studiat suficiente pentru bransamente de noi consumatori. Daca retelele edilitare publice existente nu au capacitati si grad de acoperire a terenului studiat suficiente pentru racordarea de noi consumatori, dar programele edilitare locale prevad dezvolatarea acestora intr-o etapa ulterioara, se vor admite urmatoarele solutii:

            - pana la realizarea retelei de apa potabila, se poate opta pentru fantani individuale (puturi forate), de medie adancime, protejate de orice orice sursa de poluare, si ale caror caracteristici sa respecte normativele in vigoare privind protectia mediului si protectia sanitara

            - pana la realizarea retelei de canalizare menajera se poate opta  pentru realizarea de instalatii proprii, individuale, pentru colectarea, tratarea si evacuarea apelor uzate, ce se vor executa si exploata in asa fel incat sa nu constituie pericol pentru sanatate; aceste instalatii pot fi de tipul: bazin vidanjabil etans, fosa septica; toate tipurile de instalatii vor fi intretinute si vidanjate de firme specializate, prin grija si cheltuiala viitorilor rezidenti; toate instalatiile enumerate se vor proiecta respectand normativele in vigoare privind protectia mediului si protectia sanitara.

In apropierea amplasamentului nu exista niciun curs de apa de suprafata care sa poata fi afectat de activitatea propusa. Nu se vor inregistra efecte asupra hidrologiei zonei si nici nu vor fi afectate in secundar alte activitati dependente de aceasta resursa. Probabilitatea aparitiei unui impact asupra factorului de mediu apa urmare a implementarii proiectului propus este nesemnificativa. Tinand cont de caracteristicile apelor uzate generate in perioada de functionare (menajere), exista premisele necesare ca aceste ape sa respecte la evacuarea in reteaua de canalizare indicatorii de calitate impusi. Astfel, prin implementarea proiectului in conditiile specificate anterior si tinand cont de caracteristicile zonei de amplasare, nu se estimeaza inregistrarea unui impact negativ, direct sau indirect, din punct de vedere cantitativ sau calitativ, asupra resurselor de apa la nivel local.

Factor de mediu aer

Din punct de vedere al impactului asupra atmosferei, se va inregistra influenta asupra calitatii aerului pe perioada de constructie, ca urmare traficului generat de utilajele si autovehiculele implicate in lucrari. Acestia vor genera poluanti caracteristici arderii combustibililor in motoare (NOx, SOx, CO, pulberi, metale grele,etc.). Regimul emisiilor acestor poluanti este dependent de nivelul activitatii zilnice, prezentand o variabila substantiala de la o zi la alta, de la o faza la alta a procesului de constructie a celor 9 locuinte. Dupa finalizarea obiectivelor se vor inregistra presiuni suplimentare generate de prezentul proiect urmare a functionarii centralelor termice pe gaz ale fiecarei locuinte.

De asemenea, va exista presiune urmare a traficului auto generat de viitorii rezidenti. Impactul va fi direct si se va cumula cu cel generat de traficul deja existent in zona strazilor mesteacanului sau Carol I. Potentialul si riscul de cumulare vor fi determinate de conditiile atmosferice. In cazul proiectului propus, nu se preconizeaza ca acesta sa se constituie, prin natura lui si tipurile de emisii in aer care ii sunt asociate in cele doua faze de dezvoltare (implementare si functionare), intr-un factor de risc ce poate fi evaluat la o scara atat de redusa si sa fie cuantificabil pentru sanatatea populatiei din zona. Pe perioada de implementare a proiectului se vor utiliza echipamente si utilaje de generatie recenta, prevazute cu sisteme performante de minimizare si retinere a poluantilor in atmosfera. Se impune adaptarea vitezei de rulare a mijloacelor de transport la calitatea suprafeţei de rulare. Utilizarea gazului natural sau a peletilor din lemn pentru centralele termice este o solutie cu efect mai redus de poluare, comparativ cu alte tipuri de combustibili.

Factor de mediu sol/subsol

In prezent, impactul direct in zona construita se inregistreaza pe termen lung, pe perioada de viata a constructiilor. Nu se va inregistra impact indirect asupra solului urmare a activitatilor proiectului. Se va interzice efectuarea de interventii la mijloacele de transport si echipamente la locul lucrarii pentru a evita scapari accidentale de produs petrolier si se va achizitiona material absorbant. Se va interveni prompt in cazul scurgerilor de produse petroliere, pentru a evita migrarea lor spre alte zone. Se vor amenaja parcari cu suprafata impermeabilizata. Se vor valorifica suprafetele neconstruite prin amenajarea de spatiu verde.

Factor de mediu biodiversitate

Din punct de vedere al amplasarii proiectului fata de ariile naturale cu statut special de conservare, acesta se situeaza in afara zonelor de interes conservativ, cea mai apropiata fiind ROSPA0106 Valea Oltului Inferior, la cca. 2300 m vest de amplasament. Nu s-au identificat cai de manifestare a impactului de orice fel (direct, indirect, cumulat) asupra acestei zone urmare a implementarii proiectului propus. Zona este antropizata, cu utilizari preponderant rezidentiale si de comert/servicii. Zona studiata, pe suprafata neamenajata, se prezinta ca teren viran, liber de constructii, neimprejmuit, cu vegetatie ierboasa joasa. Pe perioada de implementare a proiectului, fiind lucrari limitate in timp si intr-o zona antropizata, nu se prognozeaza un impact negativ cuantificabil asupra calitatii biodiversitatii din zona invecinata. Se vor amenaja spatii verzi in interiorul loturilor construibile propuse (lot 1-lot 9) in proportie de min.30 % .

Peisajul

In timpul realizarii lucrarilor peisajul va fi afectat de prezenta utilajelor si a echipelor de muncitori, de organizarea de santier. Se va inregistra un impact vizual negativ pe termen scurt, pe perioada de implementare a proiectului. Impactul va fi cel al unui santier clasic de constructii si se va mentine pe toata durata de edificare a investitiei. Efect de modificare a peisajului actual il va avea realizarea imobilelor propuse. Prin realizarea obiectivelor nu se introduc activitati cu caracteristici noi in peisajul natural, ci doar se completeaza facilitatile rezidentiale ale municipiului Slatina.

Impactul vizual se va inregistra la nivelul locuitorilor din zona. Efectele vizuale vor varia functie de numarul si sensibilitatea receptorilor. Nu este insa un tip de folosinta care sa determine schimbari majore in modul in care receptorii, in special localnicii ce acceseaza zona, percep amplasamentul.

Mediul social si economic, sanatate umana

Activitatea propusa nu va avea impact asupra caracteristicilor demografice ale populatiei locale, nu va determina schimbari importante de populatie in zona. Nu sunt preconizate modificari cuantificabile statistic in starea de sanatate a populatiei la nivelul municipiului Slatina, urmare a investitiei propuse. Masurile propuse pentru protectia calitatii factorilor de mediu aer, apa, sol vor avea impact pozitiv si asupra conservarii sanatatii populatiei. In perioada executarii lucrarii de constructie a obiectivelor se va avea in vedere aspectul salubru al utilajelor folosite, semnalizarea lucrarilor si asigurarea unui ritm corespunzator de lucru cu efecte asupra minimizarii timpului necesar pentru implementare.

- extinderea impactului (zona geografică, numărul populaţiei/habitatelor/speciilor afectate)

Finalizarea investitiei propuse, nu are un impact negativ asupra populatiei si nici a mediului inconjurator, intrucat reprezinta lucrari cu caracter temporar.

- magnitudinea şi complexitatea impactului

Se apreciaza ca investitia propusa vor avea impact minim asupra factorilor de mediu, numai in zona si pe perioada in care se vor executa lucrarile de constructie.

- probabilitatea impactului

Redus.

- durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului

Impactul va fi temporar si reversibil pentru perioada lucrărilor de execuţie. Pe perioada executarii lucrarilor de constructie, sunt propuse, pentru fiecare aspect de mediu în parte, măsuri de prevenire şi reducere a impactului asupra mediului.

- măsurile de evitare, reducere sau ameliorare a impactului semnificativ asupra mediului

Proiectul va avea impact redus si numai în zona şi pe perioada în care se vor executa lucrările de constructie. Pentru reducerea la minim a impactului asupra mediului sunt propuse o serie de masuri specifice fiecarui factor de mediu si care au fost prezentate mai sus.

Prevederi pentru monitorizarea mediului :

Pe perioada executiei investitiei propuse se vor respecta normele pentru protectia mediului. Constructorul/antreprenorul va asigura monitorizarea gestionarii deseurilor pe care o va raporta Agentiei pentru Protectia Mediului conform solicitarilor acesteia. Daca autoritatea competenta pentru protectia mediului considera necesar, in perioada constructiei poate solicita monitorizarea calitatii aerului si a nivelului de zgomot in zonele adiacente amplasamentelor obiectivelor. De asemenea, in cadrul organizarii de santier trebuie urmarita respectarea masurilor impuse cu privire la:

- depozitarea corecta a deseurilor;

- functionarea corecta a utilajelor si mijloacelor de transport aferente, si efectuarea verificarilor periodice a acestora astfel incat acestea sa fie in stare tehnica buna si sa nu emane noxe peste limitele admise;

- in cazul depozitarii temporare de materiale prafoase, se va urmari ca acestea sa fie acoperite pentru a nu fi imprastiate prin actiunea vantului;

In perioada de exploatare, se vor respecta normele pentru protectia mediului. Se va monitoriza in permanenta starea si functionarea echipamentelor si instalatiilor utilizate. Se va monitoriza :

- integritatea sistemelor de colectare a apelor uzate;

- modul de respectare a conditiilor de mediu impuse prin reglementarile de mediu;

- nivelului de zgomot la limita amplasamentului;

- monitorizarea calitatii aerului;

- respectarea managementului deseurilor: cooperarea cu societati autorizate in eliminarea deseurilor menajere, utilizarea de masini si utilaje autorizate, gestionarea deseurilor menajere reciclabile

Metodele de monitorizare, parametrii monitorizati, periodicitatea monitorizarii si modul de raportare al datelor va fi stabilit de catre autoritatile competente.

Obiective de utilitate publica:

Tipul de proprietate a terenurilor

Zona studiata este teren proprietate privata a beneficiarilor - persoane fizice.

Circulatia terenurilor

Prin prezentul proiect se propun urmatoarele reglementari urbanistice:

Lotizare si dezmembrare a lotului intravilan nr.cad. 58654 in 10 loturi, astfel:

- 9 loturi construibile - zona cu functiune rezidentiala L

- 1 lot - zona cu functiune circulatii C

Condiţii de construire: funcţiuni admise, regim de construire, înălţime maximă admisă, distanţe minime faţă de limitele parcelei, P.O.T., C.U.T., aliniamente la caile de acces, etc

In functie de necesitatile de amplasare a noilor obiective a fost determinata circulatia terenurilor dupa cum urmeaza:

- dupa aprobarea PUZ-lui si operatiunile de dezmembrare, exista posibilitatea legala lotul propus 10 - cu destinatie circulatii, sa fie cedat de catre beneficiari cu titlu gratuit catre patrimoniul UAT Slatina (proprietate publica); asfel, exista posibilitatea ca lotul 10 - circulatii, sa beneficieze de serviciile publice locale: iluminat public, salubritate, deszapezire, etc

- restul loturilor raman in proprietatea privata a persoanelor fizice/ juridice

 

CONCLUZII, MASURI IN CONTINUARE

Solutia pe care o propune prezenta documentatie de urbanism pentru P.U.Z. - LOTIZARE TEREN pentru terenul cu nr.cad. 55235 (intravilan) este de a realiza o parcelare functionala si de a stabili regulile de ocupare a terenului intravilan total propus, de amplasare a construcțiilor și amenajărilor ulterioare, prezentarea consecintelor economice si sociale la nivelul unitatii teritoriale de referinta, prezentarea functiunilor, a vecinatatilor, modul de asigurare a acceselor si utilitatilor. Investitia este oportuna prin completarea necesarului de locuinte din zona, realizate la standarde de confort si siguranta moderne, in conformitate cu necesitatile si cerintele economice din zona, precum si a crearii unei legaturi carosabile/pietonale intre str.Mesteacanului (sud-est) si D.E.- drum de exploatare (nord-vest).

Propunerile avansate prin prezentul P.U.Z. arata directia de dezvoltare a municipiului Slatina si aduce plus valoare economica zonei, prin creare de noi locuri de munca pentru populatia din zona si prin aport de venit la bugetul local.

Din punct de vedere urbanistic, propunerile nu influenteaza in mod negativ caracterul zonei, in apropierea zonei studiate existand constructii si amenajari care se incadreaza in zona functionala propusa prin P.U.Z.

 

PROTECȚIA MEDIULUI.

Pe durata executiei lucrarilor se vor lua toate masurile necesare pentru:

-prevenirea poluarii factorilor de mediu - aer, apa, sol - cu praf si pulberi, ape uzate, betoane, mortare, resturi metalice, materiale plastice, ambalaje, etc.;

- nu se vor depozita materiale de constructie pe domeniul public.

- se va amplasa o platforma gospodaresca, pentru containerele de gunoi, EUROPUBELE.

       Impactul asupra mediului este minim, in urma dezmembrarii centralei fotovoltaice nu rezulta deseuri, structura putand fi refolosita, iar terenul utilizat poate fi redat circuitului agricol.

Documentaţia asigura corelarea dezvoltarii urbanistice complexe a zonei cu prevederile planului urbanistic general al localităţii.

· Se vor amenaja spatii speciale pentru colectarea selectiva a deseurilor menajere si evacuarea acestora cu participarea contractuala a serviciului  de salubritate.

Vor fi solicitate avizele de specialitate din partea deținătorilor de utilități, specificați în Certificatul de Urbanism. Pentru concretizarea reglementărilor prevăzute sunt necesare, în continuare, următoarele măsuri (în baza PUZ- ului avizat şi aprobat):

- realizarea documentaţiei de investiţie pentru obiectivul prezentat;

- autorizarea executării în zonă a construcţiilor înscrise condiţiilor de funcţionalitate prevăzute;

- respingerea unor solicitări de construire în zonă, neconforme cu prevederile prezentului P.U.Z.

♦  Planul propus nu se va implementa în interiorul unor arii naturale protejate de interes comunitar.

♦  În urma anunţurilor publice privind depunerea primei versiuni a planului nu s-au înregistrat la A.P.M. Olt comentarii/observaţii şi sugestii din partea publicului.

♦   Se va notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia.

♦  Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu - A.P.M. Olt a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Anunţuri publicate în ziarul Eveniment de Olt  în data de 8.08.2022 și în data de  11.08.2022 privind depunerea notificării în vederea obţinerii avizului de mediu;

- Prima variantă a planului a fost afişată pe pagina de internet a A.P.M. Olt;

- Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;

Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului.

- A.P.M. Olt:  în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 şi luând în considerare criteriile pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului prevăzute în Anexa 1, a rezultat că nu este necesară efectuarea evaluării adecvate şi a evaluării de mediu şi propune emiterea deciziei.

În lipsa observaţiilor justificate din partea publicului se va emite decizia finală a etapei de încadrare.

        Consultarea populatiei se realizeaza prin anunturi publice, consultare in diverse faze de elaborare si / sau dezbatere publica.

Documentaţia asigura corelarea dezvoltarii urbanistice complexe a zonei cu prevederile planului urbanistic general al localităţii.

· Se vor amenaja spatii speciale pentru colectarea selectiva a deşeurilor menajere si evacuarea acestora cu participarea contractuala a serviciului  de salubritate.

Vor fi solicitate avizele de specialitate din partea deținătorilor de utilități, specificați în Certificatul de Urbanism. Pentru concretizarea reglementărilor prevăzute sunt necesare, în continuare, următoarele măsuri (în baza PUZ- ului avizat şi aprobat):

- realizarea documentaţiei de investiţie pentru obiectivul prezentat;

- autorizarea executării în zonă a construcţiilor înscrise condiţiilor de funcţionalitate prevăzute;

- respingerea unor solicitări de construire în zonă, neconforme cu prevederile prezentului P.U.Z.

♦  Planul propus nu se va implementa în interiorul unor arii naturale protejate de interes comunitar.

♦  În urma anunţurilor publice privind depunerea primei versiuni a planului nu s-au înregistrat la A.P.M. Olt comentarii/observaţii şi sugestii din partea publicului.

♦   Se va notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia.

♦  Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu - A.P.M. Olt a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Anunţuri publicate în ziarul REALITATEA OLTULUI  în data de 27.05.2022 și în data de  30.05.2022 privind depunerea notificării în vederea obţinerii avizului de mediu;

- Prima variantă a planului a fost afişată pe pagina de internet a A.P.M. Olt;

- Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;

Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului.

♦  Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a planului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii acestuia.

♦  Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările si completările ulterioare.       

                      

                                                  DIRECTOR EXECUTIV

                                                   Dorel  ŞTEOMLEGA     

 

 

                                                                                                           ŞEF SERVICIU A.A.A.,     

 Întocmit,                                                                                                                 Ionel TOLOS

Florin CĂRUNTU