Înapoi

Decizia etapei de încadrare (inițială) pentru planul ”P.U.Z. atragere teren în intravilan în vederea construirii staţie de sortare agregate minerale”, titular: W&D BĂRUŞ CONSTRUCT S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

( inițială)

  8971 / 24.07.2023

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  W&D BĂRUŞ CONSTRUCT S.R.L. , cu sediul în municipiul Adjud, str. Salcâmilor, bl. 119, et. 3, ap. 12, judeţul Vrancea, privind planul : ”P.U.Z. atragere teren în intravilan în vederea construirii staţie de sortare agregate minerale”,  propus a fi amplasat în extravilanul municipiului Adjud, T. 123, P. 657; CF. 56207, judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 8717/18.08.2021, în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  20.07.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

Planul ,, P.U.Z. atragere teren în intravilan în vederea construirii staţie de sortare agregate minerale” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie

în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Conform Certificatului de Urbanism nr. 103/13.04.2021 emis de Consiliul Judeţean Vrancea terenul care face obiectul P.U.Z.-ului, cu nr. cadastral : 56207, situat in extravilanul municipiului Adjud, proprietate privată a domnului Băruş Daniel, conform extrasului de carte funciară pentru informare nr. 56207/11.03.2021 ; contract de constituire a dreptului de superficie în favoarea SC W&D BARUS CONSTRUCT SRL Adjud şi face parte din categoria de folosinţă – teren arabil; destinaţia stabilită prin P.U.G.: teren agricol extravilan; suprafața totală a terenului studiat este de: 3270 mp.       

 

Obiectivul PUZ : îl constituie studiul condiţiilor în care se poate dezvolta municipiul Adjud, amplasamentul planului analizat fiind destinat realizării unei staţii de sortare agregate minerale.

Principalele elemente ale temei program :

  • realizarea unei statii de sortare agregate minerale;
  • realizarea de locuri de parcare în incinta proprietăţii; 
  • rezolvarea utilităţilor prin racordare la reţelele existente în zonă (electrice);
  • pentru alimentarea cu apă se va face un puţ forat amplasat pe proprietate iar evacuarea apelor uzate se va face printr-un bazin etanş vidanjabil amplasat pe proprietate.

Vecinătăţi :

  • Nord – Drum de exploatare – 21,66 m (limita proprietate);
  • Est – proprietate particulara – 17,78 m (limita proprietate); 
  • Sud – Drum de exploatare- 56,79 m (limita proprietate);   
  • Vest – Drum de exploatare – 16,22 m (limita proprietate).

 Distanţele sunt date din construcţia propusă pană în limita de proprietate şi clădirile aflate pe terenurile invecinate.

 

Principalele căi de comunicaţie în zonă sunt reprezentate de drumul de exploatare din care se va realiza şi accesul. Acestea asigură legătura cu dotările importante.

Profilul transversal existent la aceasta dată este constituit din platforma de rulare de

cca. 6,0 m lăţime, mărginită de trotuare pe ambele părţi.

 Accesul în incintă se va realiza pe latura de Vest a terenului prin intermediul a două  alei carosabile cu lăţimea de 15,00 m.

Staţia de sortare agregate:  este alcatuită dintr-un buncăr de agregate naturale de unde vor fi transportate agregatele naturale (balast natural) prin intermediul unei benzi transportoare spre buncărul cu ciururi. Din buncărul cu ciururi, în funcţie de necesităţile de producţie ale societăţii se pot sorta următoarele tipuri de agregate:

 

 

 

 

  • sort 0-25 mm necesar pentru executia balastului stabilizat în situ sau pentru realizarea stratului filtrant din corpul drumului;
  • sort 0-4 mm necesar in procesul de fabricare a betonului asfaltic;
  • sort mai mare de 25 mm necesar în procesul de concasare sortare;
  • sorturi 0-4; 4-8; 8-16; 16-25 mm necesare în procesul de fabricare betoane.

Toate agregatele ciuruite şi sortate pe sorturi sunt transportate în depozite prestabilite pe tipuri de dimensiuni, prin intermediul benzilor transportoare.

Necesarul de apă pentru procesul tehnologic va fi asigurat de la puţul ce se va fora în incintă.    

Descrierea proceselor de producţie ale proiectului propus, în funcţie de specificul investiţiei, produse şi subproduse obţinute, mărimea, capacitatea:

Sortarea agregatelor se face în modul următor:

  • prin intermediul unei benzi transportoare agregatele minerale care constituie materia primă sunt aduse din buncărul de agregate în buncărul de ciururi;
  • agregatele sunt sortate în funcţie de necesitătile beneficiarului;
  • sorturile rezultate sunt transportate în depozitele corespunzătoare dimensiunilor prin intermediul benzilor transportoare. 

Materiile prime, energia si combustibilii utilizaţi, cu modul de asigurare a acestora: ca materii prime se vor folosi agregate minerale grosiere (pietriş sau piatră spartă);

combustibilii şi lubrifianţii folosiţi în procesul de producţie sunt reprezentaţi prin motorină şi ulei cu conţinut scăzut de sulfuri.

 

Suprafaţa totală a terenului studiat este de 19.000.00 mp, din care o zonă este destinată circulaţiei carosabile - Drum de exploatare - ( 1445.50 mp), zona destinată spaţiilor verzi (515.57 mp), zonă destinată proprietăţilor particulare (13.768.93 mp), zona destinată staţiei de sortare agregate minerale (3270.00 mp). 

In incintă se va amplasa o platformă de parcare (5 locuri parcare auto şi 2 locuri parcare camioane), care asigură necesarul spaţiilor de parcare conform regulamentului urbanistic aprobat prin HCL nr. 345/29.07.2019.

In zona studiată, terenul este plan iar cotele carosabilului pe drumul de exploatare

sunt definitivate.  Măsurile şi lucrările pe care le propunem vor trebui să asigure:

  • declivităţi acceptabile pentru accesul la construcţii;
  • scurgerea apelor de suprafaţă de pe suprafeţele impermeabile (cu rezolvarea

scurgerilor către rigolele stradale).

 

Indicatorii urbanistici propusi

Regimul de inaltime :  P

Hmax admis propus = 15.00 m.

Prin noua documenatie de urbanism se propune :

P.O.T. maxim admis propus = 25%;

C.U.T. maxim admis propus = 0,2.

 

 

 

 

 

BILANT TERITORIAL PROPUS IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

 

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

% din suprafata totala

TEREN ARABIL

 

3270.00mp

 

100%

0.00mp

0.00%

SPATII VERZI

 

0.00mp

 

0.00%

654,00 mp

20.00%

ALEI CAROSABILE, PARCARI

 

0.00mp

 

0.00%

2470.74mp

75.57%

CONSTRUCTII

 

0.00mp

 

0.00%

171.57mp

5.24%

TOTAL ZONA STUDIATA

 

3270.00mp

 

100%

3270.00mp

100%

 

Echiparea edilitară si tehnico - sanitară   

Alimentarea cu apa potabila : Pentru alimentarea cu apa se va face un puţ forat amplasat pe proprietate. Consumul de apa din cadrul obiectivului va consta în principal din consum menajer pentru viitorii proprietari şi pentru igienizarea spaţiilor. Sistemul de alimentare cu apa propus pentru acest P.U.Z. este format din crearea unui puţ forat amplasat pe proprietate.

Apele uzate: Canalizarea apelor menajere se va realiza printr-un bazin etanş vidanjabil amplasat pe proprietate.

Alimentarea cu energie electrica :  Energia electrica pentru obiectiv se va soluţiona prin racord la retelele existente in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului.

Pentru obiectivul propus se va realiza o extindere a reţelei de distribuţie energie

electrica. Din aceasta extindere de retea se prevede un bransament şi o firida de branşament proprie.

Imprejmuirea - va fi transparenta cu înaltimea maxima de 2,00 m, avand un soclu plin de maxim 60 cm înaltime şi finisaje de foarte buna calitate. Imprejmuirea poate fi dublata cu garduri vii.

Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament  - Deşeurile menajere vor fi depozitate în pubele amplasate într-un loc amenajat pe proprietate. Pubelele vor fi ridicate şi golite periodic de catre societatea de salubritate specializata, pe baza unui contract de servicii încheiat între beneficiar şi societatea respectiva.

 

  1. gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileşte obiectivele, actiunile şi masurile, pe baza analizei multicriteriale a situaţiei existente şi propuse pe segmentul de teren studiat.           

c) relevanţa planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Soluţia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a construcţiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulaţiei.

    Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special:

      (1) durabilitatea construcțiilor;

      (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

      (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

 

  1. probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiata nu prezinta disfuncţiona litaţi majore care sa impiedice realizarea unei  astfel de investiţii.

 

  d) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerintelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

 

  1. probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor:  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – Nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei şi caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): nu este cazul; destinația terenului : teren agricol extravilan;
  5. mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografica şi mărimea populaţiei potenţial afectate) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totala a terenului studiat este de 3270.00 mp, din care se propun pentru constructii – 171.57 mp; spatii verzi– 627,69 mp; alei carosabile, parcari – 2470,74 mp.
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii)depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;  

         (iii)folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 103 / 13.04.2021 emis de Consiliul Judeţean Vrancea; Avizul de Oportunitate  Nr. 44 / 12.07.2021 emis de Consiliul Judeţean Vrancea cat si al celorlalte avize si/sau acorduri  menţionate in certificatul de urbanism.
  • De a respecta Decizia Nr. 115/29.12.2021emisa de D.A.J.Vrancea referitoare la scoaterea din circuitul agricol al terenului analizat.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8717 / 18.08.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 103 / 13.04.2021 emis de Consiliul Judeţean Vrancea; Avizul de Oportunitate  Nr. 44 / 12.07.2021 emis de Consiliul Judeţean Vrancea; Avizul de Gospodărire a Apelor Nr. 51/07.04.2023 emis de A.N.A.R. - A.B.A. Siret-Bacau; Decizia nr. 115 / 29.12.2021 emisa de M.A.D.R. – Directia Agricola Judeteana Vrancea; Punctul de vedere inregistrat cu nr. 12377/10.09.2021 – emis de A.N.R.M – Cabinet Preşedinte; Procesul Verbal de Recepţie topografică Nr. 1575/2023 emis de O.C.P.I. Adjud – Vrancea; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: încadrare în teritoriu, Regulament Local de Urbanism,   reglementari urbanistice.

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin :

  • Publicarea in cotidianul ”Ziarul  de Vrancea ” in ediţiile din zilele :  13.08.2021  şi  16.08.2021  a anunţurilor privind prima versiune a planului in vederea obţinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunţ public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului din luna iulie 2023.

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.