Înapoi

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PLAN URBANISTIC ZONAL – CONSTRUIRE UNITATE DE INITIERE AUTO , STATIE DISTRBUTIE CARBURANTI ( INCLUSIV GPL ) SI SPATII PENTRU COMERT SI ALIMENTATIE PUBLICA” în com Mera, sat Rosioara, T 7, P333,334, CF 501199, jud. Vrancea - titular - S.C. TAISCOM COFEEE S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

(inițiala)

 

Nr. 1770 /08.03.2024

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –  CONSTRUIRE UNITATE DE INITIERE AUTO , STATIE DISTRBUTIE CARBURANTI ( INCLUSIV GPL ) SI SPATII PENTRU COMERT SI ALIMENTATIE PUBLICA” în com Mera, sat Rosioara, T 7, P333,334, CF 501199, jud. Vrancea.

         Ca urmare a cererii adresate de TAISCOM COFFEE SRL prin Segarceanu Andrei Adelin si Segarceanu Ingrid loanadin , înregistrată la APM Vrancea cu nr. 11487 din 21.09.2023 în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 29.02.2024, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – CONSTRUIRE UNITATE DE INITIERE AUTO , STATIE DISTRBUTIE CARBURANTI ( INCLUSIV GPL ) SI SPATII PENTRU COMERT SI ALIMENTATIE PUBLICA” în com Mera, sat Rosioara, T 7, P333,334, CF 501199, jud. Vrancea., nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Terenul generator de P.U.Z. are suprafata totala de 2776.00mp, se afla in intravilanul comunei Mera, sat Mera, nr cad. 50119, in Trup A, U.T.R. 1, subzona pentru locuinte individuale cu caracter rural - conform P.U.G. aprobat de Consiliul Local Mera nr. 13/2001 si H.C.L. nr 82/2018 pentru prelungire valabilitate P.U.G.. Terenul care a generat P.U.Z., la intersectia dintre satul Mera si satul Rosioara.Amplasamentul este incadrat geografic la 45°46'09.7"N 26°57'43.2"E.

Terenul care a generat P.U.Z. nu se afla in raza de 100.00m - zona de protectie, a vreo unui monument istoric sau sit arheologic.

Zona studiata din care face parte terenul generator de P.U.Z., este o zona favorabila reglementarilor propuse prin prezenta documentatie de urbanism zonala, deoarece zona de studiu se afla la intrarea in satul Mera, iar cea mai apropriata locuinta din satul Mera fata de terenul generator de P.U.Z. se afla la o distanta de aproximativ 140.00m (iar in general cea mai apropriata cladire de locuit se afla in satul Rosioara, la sud de terenul generator de P.U.Z. la o distanta de aproximativ 111.00m). 

Noua functiune propusa de reglementat prevede si montarea sau realizarea unei statii de carburanti, investitie care va oferi tuturor locuitorilor din zona, carburanti accesibili, vitali pentru a fi utilizati in echipamentele, utilajele si autovehiculele detinute atat in domeniul privat cat si in domeniul public. Mentionam ca cea mai apropriata statie de carburanti se afla in satul Brosteni, la aproximativ 8.2km fata de terenul generator de P.U.Z..

Obiectivele principale propuse pentru aceasta lucrare sunt:

         Obiectivul prezentei lucrari, il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta comuna Mera. Terenul generator de P.U.Z. se afla in intravilanul comunei Mera, satul Mera si este propuse a fi reglementat din zona destinata locuirii in sistem individual, pentru zona cu functiunea destinata comertului si prestari servicii. In acelasti timp se propun reglementari noi care vor crea solutii de acces auto si pietonal in incinta studiata, solutii de rezolvare tuturor retelelor edilitare, alei de circulatie de incinta si alte dotari conexe si complementare necesare bunei functionari a noilor invetitii propuse din etapele de proiectare viitoare.

In interiorul terenului generator de P.U.Z. sunt propuse de reglementat suprafete de alei carosabile si pietonale pentru circulatia terestra din incinta, care vor comunica pe toata suprafata terenului si care vor face legatura din toate laturile terenului generator de P.U.Z. cu domeniul public, respectiv drum national DN2M aflat pe latura de sud. 

In interiorul terenului propus de reglementat se propun noi reglementari urbanistice precum:

  • se propune amenajarea cailor de circulatie auto si pietonale de incinta, pentru a deservi functii propuse de reglementat. Toate caile de circulatie auto si pietonale de incinta vor fi dimensionate conform prescriptiilor din H.G. 525/1996 si Indicativ P132/1993;
  • se propun reglementari noi, pentru functiunea urbana propusa, prin care se vor norma numarul de locuri de parcare pentru a deservi noii functiuni urbane. Locurile de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescriptiile de dimensionare conform N.P. 24/1997, iar normarea locurilor de parcare propuse de reglementat, vor respecta prescriptiile din H.G. 525/1996 (Anexa 5, pct. Anexa 5, pct. 5.3. Constructii comerciale - 5.3.1. Pentru constructiile comerciale vor fi prevazute locuri de parcare pentru clienti, dupa cum urmeaza: - un loc de parcare la 200.00mp suprafata desfasurata a constructiei pentru unitati de pana la 400.00mp; - un loc de parcare la 100.00mp suprafata desfasurata a constructiei pentru unitati de 400.00-600.00mp; - un loc de parcare la 50.00mp suprafata desfasurata a constructiei pentru complexuri comerciale de 600.00-2.000.00mp;- un loc de parcare la 40.00mp suprafata desfasurata a constructiei pentru complexuri comerciale de peste 2.000.00mp; - 5.3.2. Pentru restaurante va fi prevazut cate un loc de parcare la 5-10 locuri la masa; - 5.3.3. La acestea se vor adauga spatiile de parcare sau garare a vehiculelor proprii, care pot fi amplasate independent de parcajele clientilor);
  • se propun reglementari noi, pentru functiunea urbana propusa, prin care se vor crea zone amenajate cu spatii verzi si plantate, iar acestea vor respecta prescriptiile din H.G. 525/1996 (conform H.G. 525/1996 Anexa 6, pct. 6.2. Constructii comerciale - Pentru constructiile comerciale vor fi prevazute spatii verzi si plantate, cu rol decorativ si de agrement, in exteriorul cladirii sau in curti interioare - 2-5% din suprafata totala a terenului);
  • se propune rezolvarea imprejmuirii perimetrale acolo unde este necesara, se vor respecta atat prescriptiile din Codul Civil, cat si cele din H.G. 525/1996;
  • se propune evaluarea retelelor edilitare din zona studiata si imprejurimile acesteia, pentru a deservi noii functiuni propuse;
  • se propune amplasarea unei platforme pentru pubele ecologice. Platforma pentru pubele ecologice va fi reglementate conform prescriptiilor din O.M.S.119/2014.. (cap. 1, art. 4, pct. a. - platforme destinate pentru depozitarea recipientelor de colectare selectiva a deseurilor menajere, care vor fi amenajate la distanta de minimum 10.00m de ferestrele locuintelor, vor fi imprejmuite, impermeabilizate, cu asigurarea unei pante de scurgere si vor fi prevazute cu sistem de spalare si sifon de scurgere racordat la canalizare, vor fi dimensionate pe baza indicelui maxim de producere a gunoiului si a ritmului de evacuare a acestuia si vor fi intretinute in permanenta stare de curatenie; platformele pot fi cuplate cu instalatii pentru batut covoare; - a1. acolo unde constrangerile de spatiu nu permit amenajarea de platforme care sa indeplineasca conditiile de la lit. a), se pot amplasa pubele pentru colectarea selectiva a deseurilor municipale in spatii protejate si asigurate, cu cale de acces pentru evacuare, la distanta de minimum 5.00m de fatada neprevazuta cu ferestre a celei mai apropiate locuinte/imobil, cu conditia ca ritmul de evacuare a acestor deseuri sa fie zilnic).

 

INDICATORI URBANISTICI PROPUSI:

Zona reglementara pentru a deservi functiunii de comert si prestari servicii (Com.+Pres.serv.)

P.O.T. maxim admisibil propus                                 30.00 %

C.U.T. maxim admisibil propus                                 0.60

R.H.max. admisibil propus                                       = P+2E;

H.max. admisibil propus                                                   = 10.00m;

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE – ZONA STUDIATA

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Zone terenuri si cladiri destinate comertului si prestari servicii

0.00mp

0.00%

2776.00mp

2.55%

Zone terenuri si cladiri destinate locuintelor individuale

18501.00mp

16.99%

15725.00mp

14.44%

Zone terenuri agricole din domeniul privat

57209.00mp

52.52%

57209.00mp

52.52%

Zone  terenuri destinate circulatiei carosabila din domeniul public

4481.00mp

4.12%

4481.00mp

4.12%

Zone - acostament stradal si rigole - domeniul public

3615.00mp

3.32%

3615.00mp

3.32%

Zone - terenuri neproductive - domeniul public

12286.00mp

11.28%

12286.00mp

11.28%

Zona - teren rau curgator - domeniul public

10303.00mp

9.46%

10303.00mp

9.46%

Zone - ziduri de sprijin - domeniul public

77.00mp

0.07%

77.00mp

0.07%

Zona teren / cladiri, obiecte de cult religios

2440.00mp

2.24%

2440.00mp

2.24%

TOTAL ZONA STUDIATA

108900.00mp

100.00 %

108900.00mp

100.00 %

 

  

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE – TEREN GENERATOR DE P.U.Z.

ZONIFICARE FUNCTIONALA

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Zona teren generator de P.U.Z., destinata locuintelor individuale cu caracter rural

2776.00mp

100.00%

0.00mp

0.00%

Zone terenuri si cladiri destinate comertului si prestari servicii

0.00mp

0.00%

832.80mp

30.00%

Dotari conexe

0.00mp

0.00%

27.76mp

1.00%

Alei carosabile, parcari supraterane si alei pietonale propuse

0.00mp

0.00%

1776.64mp

64.00%

Spatii verzi amenajate propuse

0.00mp

0.00%

138.80mp

5.00%

TOTAL TEREN GENERATOR DE P.U.Z.

2776.00mp

100.00 %

2776.00mp

100.00 %

 

REGIMUL DE ALINIERE AL CONSTRUCTIILOR

Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiilor au fost urmatoarele:

  • regimul de inaltime al constructiilor din cadrul functiunii propuse de reglementat si distantele fata de vecinatati;
  • profilele transversale caracteristice ale arterelor de circulatie existente;
  • efecte compozitionale.

Regimul de aliniere al zonei edificabile propuse, marcata in plansa U02.0–Reglementari urbanistice -Zonificare, indica limita maxima admisibila de construire a terenului generator de P.U.Z., fata de fiecare alt lot de teren invecinat.

In conformitate cu HOTARAREA nr. 525 din 27 iunie 1996, pentru aprobarea Regulamentului General de Urbanism, art 24 precizeaza: “Autorizarea executarii constructiilor este permisa daca se respecta:

  a) distantele minime obligatorii fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei, sa fie conform Codului civil;

         b) distantele minime necesare interventiilor in caz de incendiu, stabilite pe baza avizului unitatii teritoriale de pompieri.

Distantele intre cladiri vor fi, conform normelor de insorire in vigoare, iar dupa caz se vor elabora studii de insorire.

Amplasarea constructiilor si dotarilor acestora, se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Sanatatii.

Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998.

Noua solutie de zonificare, are in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc.

 

DEZVOLTAREA ECHIPARII EDILITARE

a) Cai de comunicatie si retea de canalizare a apelor pluviale

Pentru a putea accede in siguranta in terenul generator de P.U.Z. din drumul national DN2D, a fost realizat un proiect de specialitate, pentru amenajarea accesului in incinta nr. 16/2023 elaborat de P.F. Jaravete Sorinel (Acces la DN2M, Km. 19 + 043 - Km. 19 + 092). Aceasta documentatie propune rezolvarea in siguranta a accesul si iesirii din incinta terenului generator de P.U.Z. in relatie cu drumul national DN2M.

Pentru rezolvarea apelor pluviale din zona 1 de studiu a terenului generator de P.U.Z. se va crea o retea de rigole de incinta, montata pe marginea platformelor carosabile de incinta, care vor colecta si dirija spre un separator de hidrocarburi, iar de aici mai departe aceste ape vor fi dirijate spre un bazin de retentie, urmand apoi a fi fie utilizate pentru a iriga spatiile verzi, fie vor fi colectate periodic de catre o societate comerciala de specialitate, conform contract de prestari sevicii.

b) Alimentarea cu apa potabila

Pentru functiunea propusa de reglementat a terenului generator de P.U.Z., se va realizat un put forat care va alimenta viitoarele investitii propuse de realizat. Racordul va fi montat ingropat sub cota de inghet. Pentru consumul de apa potabile, fie va fi purificata si tratata apa provenita din putul forat si se vor achizitiona dozatoare cu recipienti de apa potabila ambalati. 

c) Canalizarea apelor uzate menajere

Pentru functiunea propusa de reglementat a terenului generator de P.U.Z., se va realiza  o retea de canalizare locala (de incinta), care va dirija apele uzate menajer intr-un bazin vidanjabil. Acesta va fi montat ingropat si va fi golit periodic conform contract de catre o firma de specialitate.

d) Alimentarea cu energie electrica

Pentru functiunea propusa de reglementat a terenului generator de P.U.Z., se propune realizarea de racord electric la reteaua invecinata care se afla adiacent drumului national DN2M.

Consumul de energie electrica va fi monitorizat prin contoar electric.

e) Telecomunicatii si date

In aproprierea zonei studiate nu exista retea de telecomunicatii si date.

Acest tip de retea edilitara nu este esentiala activitatilor propuse. Prin urmare nu se propune vreo solutie tehnica pentru acest tip de retea.

f) Incalzirea spatiilor pe perioada rece a anului

Pentru incalzirea tuturor spatiilor interioare, pe perioada rece a anului se va folosi o centrala electrica, sau radiatoare electrice.

REGIMUL DE ALINIERE AL CONSTRUCTIILOR

Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiilor au fost urmatoarele:

  • regimul de inaltime al constructiilor din cadrul functiunii propuse de reglementat si distantele fata de vecinatati;
  • profilele transversale caracteristice ale arterelor de circulatie existente;
  • efecte compozitionale.

Regimul de aliniere al zonei edificabile propuse, marcata in plansa U02.0–Reglementari urbanistice -Zonificare, indica limita maxima admisibila de construire a terenului generator de P.U.Z., fata de fiecare alt lot de teren invecinat.

In conformitate cu HOTARAREA nr. 525 din 27 iunie 1996, pentru aprobarea Regulamentului General de Urbanism, art 24 precizeaza: “Autorizarea executarii constructiilor este permisa daca se respecta:

         a) distantele minime obligatorii fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei, sa fie conform Codului civil;

         b) distantele minime necesare interventiilor in caz de incendiu, stabilite pe baza avizului unitatii teritoriale de pompieri.

Distantele intre cladiri vor fi, conform normelor de insorire in vigoare, iar dupa caz se vor elabora studii de insorire.

Amplasarea constructiilor si dotarilor acestora, se va face cu respectarea normelor de igiena cuprinse in Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Sanatatii.

Din punct de vedere al normelor P.S.I. se vor respecta distantele de siguranta intre cladiri (constructii propuse) conform Normativului P 118/1998.

Noua solutie de zonificare, are in vedere prevederile normativelor actuale cu privire la forma si dimensiunile constructiilor, a cailor de comunicatii terestre, a drumurilor de deservire locala, a necesarului de parcaje, etc.

 MODERNIZAREA CIRCULATIEI

Pe partea de sud a terenului generator de P.U.Z. se afla drumul national DN2M. Pentru a putea accede in siguranta in terenul generator de P.U.Z. din drumul national DN2M, a fost realizat un proiect de specialitate, pentru amenajarea accesului in incinta nr. 13/2023 elaborat de P.F. Jaravete Sorinel (Acces la DN2M, Km. 19 + 043 - Km. 19 + 092). Aceasta documentatie propune rezolvarea accesul si iesirii din incinta terenului generator de P.U.Z. spre drumul national DN2M. 

Drumul national DN2M este limitat doar la cate o banda de circulatie pe sens, marginite de acostamente, ziduri de sprijin si rigole stradale.

Drumul national invecinat nu este dotat cu trotuare pietonale, iar aceasta propunere nu tine de investitiile propuse in interiorul terenului generator de P.U.Z. ci de deciziile de amenajare ale autoritatilor locale. Pentru investitia propusa de realizat acestea nu sunt esentiale, deoarece majoritatea viitorilor clienti vor accede incinta direct cu autovehiculele detinute.

Noul acces propus de reglementat pentru terenul generator de P.U.Z. nu influenteaza domeniul public. Unele portiuni din acostamentul stradal vor fi amenajate conform proiect nr. 13/2023 elaborat de P.F. Jaravete Sorinel (Acces la DN2M, Km. 19 + 043 - Km. 19 + 092), iar acele portiuni vor avea solutii de carosabil circulabil ce va face legatura din portiunea de domeniul public, respectiv drumul national DN2M si portiunea de carosabil din incinta terenului generator de P.U.Z..

 

  1. gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care deriva din ele: - planul nu influențează prin funcțiunile propuse, alte planuri sau proiecte de investiție ce urmează a fi realizate în zonă, având în vedere că în prezent zona studiată nu este considerata o zona locuita deoarece in zona sunt prezente doar cateva constructii. Desi terenul face parte din intrailanul localitatii (conform P.U.Z. Mera), putem considera zona ca fiind o extensie a vechii asezari umane a satului Mera.

Cea mai apropriata locuinta individuala edificata in acest moment pe teren, se afla la sud de terenul generator de P.U.Z., la o distanta de aproximativ 111.00ml

  1. relevanta planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: - planul creează cadrul pentru dezvoltarea unor proiecte privind inserția unor noi funcțiuni urbane precum, comerț+prestări servicii, căi de circulație auto și pietonale.
  2. probleme de mediu relevante pentru plan: - planul propune realizarea unei funcțiuni cu impact redus asupra mediului, respectiv inserția unor noi functiuni urbane precum, comerț+prestări servicii, căi de circulație auto și pietonale și spatii verzi.

În zona de amplasament există rețele de utilități ( alimentare cu apă, rețea de canalizare, alimentare cu energie electrică și gaze naturale), proiectul de plan prevede extinderi ale acestor rețele, cu respectarea condițiilor impuse în avizele emise de autoritățile avizatoare.

Deșeurile generate pe amplasament vor fi colectate selectiv și preluate în vederea valorificării/eliminării de către operatori autorizați.

  1. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare de mediu : - planul, prin funcțiunea și soluțiile propuse, respectă prevederile legislației de mediu în vigoare.
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :
  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor :

- prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): zona studiata în PUZ nu se află într-o zonă cu alunecări de teren sau inundabilă.

Se vor respecta prevederile OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației.

  1. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 12 / 09.05.2023 emis de Primăria Mera, a adresei nr. 10059/09.10.2023, emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea, a adresei nr. 17384/21.11.2023, emisă de DSVSA Vrancea, avizul de gospodarire a apelor 3 din 19.01 .2024 emis de SGA Vancea ,  adresei nr. 4726493/016.10.2023, emisă de ISU Vranceaoportunitate nr. 7/05.07.2023 emis de Priria Municipiului Focșani.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Realizarea proiectelor de investiţii se va face cu respectarea regulamentului local de urbanism, fără afectarea calităţii factorilor de mediu, a peisajului şi a cadrului natural existent.
  • Amenajarea în incinta obiectivului a unei zone pentru colectarea selectivă a deşeurilor provenite din activitatea desfăşurată pe amplasament.
  • Respectarea limitelor prevăzute de HG 352/2005 - NTPA 002, pentru apele uzate menajere evacuate în reţeaua publică de canalizare.
  • Se va respecta întocmai funcţiunea propusă prin proiectul de Plan Urbanistic Zonal.
  • Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea prevederilor OMS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei.
  • Amenajarea şi întreţinerea de către titularul proiectului de plan a spaţiului verde prin înierbare sau amenajare de grădini de faţadă, plantarea de arbori pentru constituirea de perdele de protecţie în zona de protecţie a drumurilor, aliniamentelor stradale, vecinătăţi.
  • Titularul proiectului, proiectantul şi constructorul au obligaţia de a lua toate măsurile legale în vederea asigurării stabilităţii generale şi locale. Amplasarea, proiectarea şi realizarea construcţiilor se va face cu respectarea recomandărilor/condiţiilor din studiul geotehnic şi alte studii de specialitate avizate conform legii.
  • Respectarea prevederilor HCL 345/2019 privind normarea numărului minim de locuri de parcare pentru construcțiile noi din municipiul Focșani.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 11075 din 11.09.2023), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea de Vrancea” în ediţiile din 13.09.2023 şi din 18.09.2023.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea  în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.