Înapoi

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind planul : ,,Elaborare P.U.Z. pentru construire imobil cu locuinţe colective S + 3E + 4R şi spaţiu comercial la parter”, propus a fi amplasat în intravilanul municipiului Focşani, str. Cezar Bolliac, nr. 5A; T. 166, P. 8539, judeţul Vrancea - titular - DUMITRU NICU

DECIZIA INIŢIALĂ

342 / 26.01.2023

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  DUMITRU NICU, cu domiciliul în municipiul Focşani, str. Cîmpului, nr. 1, ap. 21, judeţul Vrancea, privind planul : ,,Elaborare P.U.Z. pentru construire imobil cu locuinţe colective S + 3E + 4R şi spaţiu comercial la parter”,  propus a fi amplasat în intravilanul municipiului Focşani,  str. Cezar Bolliac, nr. 5A; T. 166, P. 8539, judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 13563 / 29.11.2022, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  19.01.2023 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

Planul ,,Elaborare P.U.Z. pentru construire imobil cu locuinţe colective S + 3E + 4R şi spaţiu comercial la parter” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

 

 

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

      Conform Certificatului de Urbanism nr. 717 / 27.06.2022 emis de Primaria municipiului Focsani terenul care face obiectul P.U.Z.-ului, cu nr. cadastral : 66300, situat pe str. Cezar Bolliac, nr. 5A, este situat in intravilanul municipiului Focsani, proprietate privata a domnului DUMITRU NICU, aprobat prin HCL 469/28.11.2018 in si face parte din categoria de folosință – curti constructii; suprafața totală a terenului studiat fiind de 1400,00 mp.

       

Obiectivul PUZ : il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta municipiul Focsani. Terenul detinut de beneficiar este liber de constructii in acest moment, se afla in zona pentru institutii si servicii de interes public, la care se propun reglementari noi pentru zona mixta de locuire in sistem colectiv la etaje, cu zona de comert la parter, cu dotari conexe si complementare, cu regim de inaltime maxim admisibil S+P+3E+4R.

 

Principalele elemente ale temei program :

In interiorul terenului care a generat P.U.Z., se propun noi reglementari:

- se propune amenajarea cailor de circulatie auto si pietonale, pentru a deservi noilor functiuni propuse. Toate caile de circulatie auto si pietonale de incinta vor fi dimensionate conform prescriptiilor din H.G. 525/1996;

- se propune normarea numarului de locuri de parcare pentru a deservi noii investitii. Locurile de parcare propuse de reglementat pentru noile functiuni propuse (suprateran si subteran pentru zona de locuire colectiva si suprateran pentru zona de comert), vor respecta prescriptiile de dimensionare conform legislatiei in vigoare, iar normarea locurilor de parcare ale locuintelor colective si ale spatiului comercial, propuse de reglementat, vor respecta prescriptiile din H.C.L. 345/2019;

- se propun reglementari noi prin care se vor crea zone amenajate cu spatii verzi si plantate atat pentru spatiul comercial cat si pentru locuintele colective;

- se propune rezolvarea imprejmuirii perimetrale acolo unde este necesara;

- se propune evaluarea retelelor existente pe Strada Cezar Boliac si realizarea de bransamente, pentru a deservi noilor functiuni propuse;

- se propune amplasarea unui loc de joaca pentru copii care va deservi locuintelor colective. Locul de joaca pentru copii va fi reglementat conform O.M.S.119/2014 (cap. 1, art. 4, pct. b.- spatii de joaca pentru copii, amenajate si echipate cu mobilier urban specific, realizat conform normativelor in vigoare astfel incat sa fie evitata accidentarea utilizatorilor;

- se propune amplasarea unei platforme pentru pubele ecologice.

 

 

 

Vecinatati :

 La Nord – Teren ocupat de o institutie de sanatate publica, Spital Militar

de Urgenta Focsani. Distanta de la limita de proprietate pana la limita edificabila

de pe aceasta latura va fi de 2.00m. Distanta de la limita edificabila pana la cea

mai apropriata cladire de pe aceasta latura va fi de aproximativ 9.25m, cladire

anexa a Spitalului Militar de Urgenta cu regimul de inaltime parter;

La Vest – Teren ocupat de o institutie de sanatate publica, Spital

Militar de Urgenta Focsani. Distanta de la limita de proprietate pana la limita

edificabila de pe aceasta latura va fi de 2.00m. Distanta de la limita edificabila

pana la cea mai apropriata cladire de pe aceasta latura va fi de aproximativ

20.15m, cladirea Spitalului Militar de Urgenta cu regimul de inaltime D+P+4E;

La Sud – Strada Cezar Boliac. Distanta de la limita de proprietate pana

la limita edificabila de pe aceasta latura va fi de 3.00m. Distanta de la limita

edificabila pana la cea mai apropriata cladire va fi de aproximativ 29.80m;

La Est – Teren ocupat de o institutie de sanatate publica, Spital Militar de Urgenta Focsani. Distanta de la limita de proprietate pana la limita edificabila de pe aceasta latura va fi de 3.00m. Distanta de la limita edificabila pana la cea mai apropriata cladire de pe aceasta latura va fi de minim 9.05m, cladire anexa (cladire mobila) a Spitalului Militar de Urgenta cu regimul de inaltime P+1E.

Pentru accederea din Strada Cezar Boliac in terenul generator de P.U.Z. se va amenaja o portiune de teren cu cai de circulatie auto si pietonale care va facilita accederea cu usurinta la noua investitie propusa de reglementat, cladire si dotari conexe (platforme dotate cu locuri de parcare supraterane si subterane, platforma europubele ecologice si loc de joaca pentru copii).

Starea carosabilului pe Strada Cezar Boliac este buna, aceasta fiind amenajata cu doua benzi de circulatie in sens unic (cu directia de circulatie auto de la sud la nord).

Accesul carosabil in incinta studiata, va fi dimensionat sa permita accesul autospecialelor de interventie in caz de incendiu. Gabaritele minime de trecere ale acestora sunt de 3.50m latime si 4.20m inaltime.

Se propun noi reglementari care vizeaza amenajarea caii de circulatie auto si pietonale de incinta, pentru a deservi noii functiuni mixte propuse

Stationarea vehiculelor se va face in interiorul terenului studiat (suprateran si subteran). Stationarea autovehicolelor atat in timpul lucrarilor de constructii si instalatii cat si in timpul functionarii cladirilor se va face in afara drumurilor publice. Pentru noua functiuni mixta propuse de reglementat in actuala documentatie de urbanism zonala, se propune o normare a numarului de locuri de parcare pentru a deservi noii investitii. Locurile de parcare propuse de reglementat pentru noua functiune mixta, vor respecta prescriptiile de dimensionare conform N.P. 24/1997, iar normarea locurilor de parcare ale unitatilor locative in sistem colectiv si ale spatiului comercial propuse de reglementat, vor respecta prescriptiile din H.C.L. 345/2019. 

 

Sunt propuse a se realiza prin prezentul P.U.Z. : 20 de unitati locative si 40 de locuri de parcare (30 de locuri de parcare pentru unitatile locative si 10 locuri de parcare pentru spatiul comercial).

 

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONIFICARE FUNCTIONALA

                                                 EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

(%) din suprafata totala

Zona teren destinat institutiilor si servicii de interes public (teren neutilizat)

1400.00mp

10.61%

0.00mp

0.00%

Zona teren/cladire, propusa de reglementat cu zona de locuinte colective cu spatiu comercial la parter S+P+3E+4R

0.00mp

0.00%

1400.00mp

10.61%

Zone  terenuri / cladiri destinate locuintelor individuale, cu regim de inaltime maxim P+2E

1590.00mp

12.05%

1590.00mp

12.05%

Zone terenuri / cladiri proprietati private - locuinte colective cu spatii comerciale la parter, max. P+4E

98.00mp

0.74%

98.00mp

0.74%

Zone terenuri / cladiri destinate institutiilor si servicii de interes public (spital militar de urgenta)

4194.00mp

31.77%

4194.00mp

31.77%

Zone terenuri / cladiri cu destinatie speciala din domeniul public (I.P.J. Vrancea)

979.00mp

7.42%

979.00mp

7.42%

Zone terenuri / cladiri cu destinatie speciala din domeniul public Centru militar M.Ap.N)

1729.00mp

13.10%

1729.00mp

13.10%

Zone de circulatie carosabila si parcaje

2074.00mp

15.71%

2074.00mp

15.71%

Zone circulatie carosabila din domeniul public

953.00

7.22%

953.00

7.22%

Zone spatii verzi din domeniul public

183.00mp

1.38%

183.00mp

1.38%

TOTAL ZONA STUDIATA

13200.00mp

100.00 %

13200.00mp

100.00 %

 

 

 

 

 

 

 

BILANT TERITORIAL AL TERENULUI CARE A GENERAT P.U.Z.

 

ZONE FUNCTIONALE

SITUATIA EXISTENTA

SITUATIA PROPUSA

Suprafata mp

Procent din suprafata totala  %

Suprafata mp

Procent din suprafata totala  %

Teren aflat in zona pentru institutii si servicii de interes public, propus de reglementat cu zona de locuinte colective cu spatiu comercial la parter S+P+

3E+4R

 

 

1400.00mp

 

 

100.00%

 

 

0.00mp

 

 

0.00%

Locuinte colective cu spatiu comercial la parter S+P+

3E+4R- propuneri

 

0.00mp

 

0.00%

 

578.00mp

 

41.29%

Platforma europubele ecologice- propuneri

0.00mp

0.00%

3.00mp

0.21%

Loc de joaca pentru copii- propuneri

0.00mp

0.00%

30.00mp

2.14%

Alei carosabile- propuneri

0.00mp

0.00%

444.00mp

31.71%

Alei pietonale- propuneri

0.00mp

0.00%

105.00mp

7.50%

Spatii verzi amenajate- propuneri

0.00mp

0.00%

240.00mp

17.15%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.Z.

1400.00mp

100.00%

1400.00mp

100.00%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Indicatorii urbanistici propusi

Regimul de inaltime :  S + P + 3E + 4R ,

Hmax admis propus = 18.00 m.

 Prin noua documenatie de urbanism se propune :

P.O.T. maxim admis propus = 45%;

C.U.T. maxim admis propus = 2,10.

 

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara   

Alimentarea cu apa potabila : Terenul generator de P.U.Z., in acest moment nu este racordat la reteaua de alimentare cu apa potabia a localitatii. Reteaua de apa potabila se afla pe Strada Cezar Boliac, retea la care se propune realizarea de bransamente si camine cu apometre pentru fiecare obiectiv in parte.

Apele uzate menajere : Pe terenul generator de P.U.Z., in situatia de fata, nu exista racord la reteua stradala de canalizare a apelor uzate menajere. Se propune realizarea unui bransament si a unei retele de incinta pentru canalizarea apelor uzate menajer, cu dirijare spre reteaua stradala (Strada Cezar Boliac), care vor deservi tuturor obiectivelor propuse de realizat.

Apele pluviale : Pentru canalizarea apelor pluviale din incinta, se propune realizarea unei retele centralizate de incinta pentru captarea, filtrarea si deversarea apelor pluviale, spre reteaua stradala de ape pluviale prezenta pe Strada Cezar Boliac.

 Alimentarea cu energie electrica :  Terenul care a generat P.U.Z. nu este racordat la reteaua electrica stradala (Strada Cezar Boliac) si necesita realizarea unui bransament general, din care mai departe sa se realizeze retele individuale si posturi de consum pentru fiecare obiectiv propus de realizat. Fiecare obiectiv rezultat va avea cate un contoar de electricitate.

Alimentarea cu gaze naturale : Terenul care face obiectul actualei documentatii de urbanism zonale nu este racordat la reteaua stradala (Strada Cezar Boliac) de gaze naturale. Este necesara realizarea unui racord general din care mai departe realizarea de retele individuale si posturi de consum pentru fiecare obiectiv propus de realizat.

Alimentarea obiectivelor propuse va fi strict pentru incalzirea spatiilor pe perioada

rece a anului si utilizarea in scopul gatitului in cadrul unitatilor locative in sistem

colectiv. Fiecare obiectiv rezultat va avea cate un contoar de gaz.

 

 

Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament  - Pentru investitia propusa, deseurile in faza de construire se vor colecta selectiv in incinta de santier de unde vor fi preluate si transportate de un operator autorizat; eliminarea deseurilor se va realiza pe baza de contract care va fi insotit de o programare, responsabil cu aceasta operatie fiind constructorul, organizator de santier. Deseurile (in faza de exploatare) vor fi colectate selectiv, individual, in containere tip EUROPUBELE si se vor evacua, prin intermediul unui agent economic specializatsi autorizat, pe baza de contract de prestari de servicii.

 

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, actiunile si masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.

     Pentru modernizarea circulatiei in cadrul Municipiului Focsani, a fost realizat si   aprobat proiectul denumit “Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focsani in vederea cresterii atractivitatii si accesibilitatii deplasarilor cu transportul public, cu bicicleta si pietonale”. Acest proiect propune rezolvarea disfunctionalitatii de transport in comun din zona si a circulatiei pietonale atat pe jos cat si pe bicicleta. Mentionam ca desi acest proiect nu se afla in cadrul zonei studiate, investitia acestui proiect vizeaza Strada Cuza Voda care se afla in zona de influenta a zonei studiate, iar prin urmare influenteaza fluidizarea traficului din intreaga zona.

          

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulatiei.

    Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special:

      (1) durabilitatea construcțiilor;

      (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

      (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

 

  1. probleme de mediu relevante pentru plan: Dupa analiza situatiei existente reies urmatoarele disfunctionalitati: - terenul studiat este nevalorificat din punct de vedere functional si estetic.

    In zona studiata nu au existat, sau exista activitati care sa produca surse  de poluare a mediului, poluare a aerului, poluare a solului, poluare fonica,etc.Terenul supus actualului studiu urbanistic zonal, este propus a fi reglementat a deservi functiunii mixte de unitati locative colective si comert, functiune care nu prezinta riscuri de

       poluare a mediului Atat functiunea existenta cat si functiunile propuse, nu sunt   generatoare de poluanti ai mediului.Se va asigura in consecinta, un balans optim intre suprafetele ocupate de constructii si cele rezervate spatiilor verzi respectand legislatia aflata in vigoare (H.G. 525 /1996).

 

 

 

Interventiile propuse in cadrul zonei studiate, nu vor prezenta riscuri de poluare a mediului atat pentru obiectivul generator de plan cat si pentru restul zonei studiate.

In prezent toate retelele edilitare stradale sunt centralizate si canalizate, respectand cu strictete legislatia in vigoare. Iar in incinta terenului generator de P.U.Z. se vor respecta toate cerintele necesare unei buni functionari prin centralizarea si canalizarea retelelor edilitare de incinta (retea de canalizare a apelor uzate menajere si retea de canalizare a apelor meteorice).Traseele din sistemul de comunicatii ce prezinta posibile poluari pentru zona se refera la Strada Cuza Voda (strada invecinata cu zona studiata pe latura de vest), datorita intensitatii traficului, mai ales a aglomerarilor accentuate de la orele de varf.

2.9. OPTIUNI

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerintelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

 

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor:  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – Nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei si caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din punctul de vedere/avizul emis de Directia de Sanatate Publica Vrancea, conform mentiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 717/27.06.2022;
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totala a terenului studiat este de 1400.00 mp, din care se propun constructii locuinte colective;  spatii verzi– 79,00 mp; circulatie carosabila si parcaje ; circulatie pietonala pietonala; zone terenuri /cladiri cu destinatie speciala din domeniul public  (I.P.J. Vrancea; Centrul militar M.Ap.N.).
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 717 / 17.06.2022 emis de Primaria municipiului Focsani; Avizul de Oportunitate  Nr. 7 / 25.10.2022 emis de Primaria municipiului Focsani cat si al celorlalte avize si/sau acorduri  mentionate in certificatul de urbanism.
  • De a respecta avizul/adresa DSP Vrancea referitoare la varianta propusa de plan.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 13563 / 29.11.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism  nr. 897 / 05.07.2021 emis de Primaria municipiului Focsani; Avizul de Oportunitate  Nr. 17 / 22.11.2021 emis de Primăria municipiului Focsani si a celorlalte avize mentionate in cadrul C.U.: adresa emisă de Directia de Sănătate Publică Vrancea Nr. 2098 / 15.02.2022;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existentă – disfunctionalităti; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Monitorul  de Vrancea ” in editiile din  zilele :  29.11.2022  si  02.12.2022  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat la sediul Agentiei pentru Protectia Mediului din luna ianuarie 2023.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.