Înapoi

Decizia etapei de incadrare (proiect) privind planul „ PUZ – Atragere intravilan pentru construire piață agroalimentară sat Bizighești, comuna Garoafa, județul Vrancea” - titular - COMUNA GAROAFA

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE- PROIECT

 

         Ca urmare a notificării adresate de COMUNA GAROAFA cu sediul în com. Garoafa, sat Garoafa, jud. Vrancea,  privind planul „ PUZ – Atragere intravilan pentru construire piață agroalimentară sat Bizighești, comuna Garoafa, județul Vrancea” , înregistrată la APM Vrancea cu nr. 10315/12.09.2022,

în baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 15.02.2024 - etapa de încadrare,

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Atragere intravilan pentru construire piață agroalimentară sat Bizighești, comuna Garoafa, județul Vrancea, amplasat în extravilanul satului Bizighești, comuna Garoafa,   jud. Vrancea  , titular COMUNA GAROAFA, nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor și programelor cu privire, în special, la :

a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte și alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Obiectivul  general, ce urmează a fi realizat prin întocmirea prezentei documentații, este stabilirea condițiilor realizării unei piețe agroalimentare cu dotări conexe și complementare.

Se propune stabilirea reglementărilor noi privind:

  • amenajarea terenului care a generat PUZ pentru a deservi noii investiții propuse si anume construire piață agroalimentară cu dotări conexe și complementare, la care  se vor studia modul de  accedere în incintă, căi de circulație, spații de parcare, trotuare pietonale, zone verzi amenajate, rigole de colectare și dirijare a apelor pluviale și poziționarea unei platforme pentru europubele ecologice;
  • rezolvarea utilităților edilitare .

Terenul aparține domeniului privat al comunei Garoafa, este în suprafață de 39235 mp și se propunerea atragerea lui în intravilan.

Terenul  are ca vecinătăți:

La Nord – Terenuri proprietăți private cu categoria de folosință  agricolă- arabilă și teren deținut de Primăria comunei Garoafa cu categoria de folosință de teren neproductiv.

Distanța dintre limita de proprietate și limita edificabilă de pe această latură va fi de 2.00m;

La Est – Teren proprietate privată cu categoria de folosință agricolă- arabilă și drum în exploatare agricolă.

Distanța dintre limita de proprietate și limita edificabilă de pe această latură va fi de 2.00m;

La Sud – Drum în exploatare agricolă.

Distanța dintre limita de proprietate și limita edificabilă de pe această latură va fi de 2.00m;

La Vest – Drum national DN2- E85.

Distanța dintre limita de proprietate și limita edificabila de pe această latură va fi minim 9,75 m și maxim 11 m.;

Regimul juridic al terenului:

Terenul se află în extravilanul satului Bizighești, com. Garoafa.

Regimul economic:

Folosința actuală- teren neproductiv și arabil.

Regimul tehnic:

Accesul se va corela cu celelalte accese la obiectivele din zonă.

Realizarea funcțiunilor propuse:

Se propune atragerea în intravilan a suprafeței de S=39235.00 mp și reglementarea acestei suprafete de teren actual agricol-arabil și neproductiv, în teren curți construcții destinat unei piețe agroalimentare și dotărilor complementare ale acesteia, la care se vor adăuga căi de circulație auto și pietonale și spații verzi.

BILANȚ TERITORIAL ÎN PARCELA CARE A GENERAT  PUZ

 

  ZONE ZONE ȘI SUBZONE

FUNCȚIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   mp

   %

   mp

   %

1

Teren agricol- arabil (extravilan)

11133.00

28,38 %

0.00

0,00%

2

Teren neproductiv (extravilan)

28102.00

71.62%

0

0

3

Clădire administrativă maxim P +2E

0

0

200,00

0.51%

 4

Clădire comercializare produse lactate și carne maxim P +2E

0

0

300,00

0,76%

 5

Zona propusă de amenajat  pentru chioșcuri destinate comerțului agro- alimentar

0.00

0.00

1936,00

4,93%

6

Zona propusă de amenajat  pentru mese/ tarabe destinate comerțului agro- alimentar

0.00

0.00

14974,52

38,17%

7

Platforme europubele ecologice- propuse

0.00

0.00

   50,00

0.13%

8

Alei carosabile

0,00

0,00

12211,78

31,13%

14

Alei pietonale

0,00

0,00

4092,85

10.43%

15

Spatii verzi amenajate

0

0

5469,84

13,94%

 

POT – 35%

CUT – 1,05

Regim de înălțime:     cladire administrativă – P+2E

                                  Clădire comercializare produse lactate și carne - P+2E

                                  chioșcuri destinate comerțului agro- alimentar – P

Înălțimea la cornișă: cladire administrativă – 15 m

                                  Clădire comercializare produse lactate și carne – 15m

                                  chioșcuri destinate comerțului agro- alimentar – 3,5 m

Echiparea edilitară:

In prezent, terenul care a generat P.U.Z., nu este racordat la nici o sursa de apa existenta in zona si de aceea se propune realizarea unui puț forat pe terenul care a generat PUZ si alimentarea obiectivelor propuse de realizat.

Consumul de apa din cadrul obiectivului propus, va consta în principal din consum menajer.

Se propune realizarea unei retele de canalizare locale, in incinta studiata, care sa deverseze intr-un bazin vidanjabil etans.

Tot echipamentul va fi pozat subteran sub cota de inghet. Vidanjarea bazinului collector vidanjabil se va face periodic conform contract incheiat intre beneficiar si o societate specializata in acest domeniu.

Alimentarea cu energie electrica:

Se propune extinderea rețelei existente în zonă și branșarea fiecărui obiectiv în parte.

Telecomunicații: nu este cazul

Rețea gaze naturale: nu este cazul

Rețea de îmbunătățiri funciare: nu este cazul

Circulația:

Accesul carosabil va fi dimensionat în așa fel încât să permit accesul autospecialelor de intervenție la incendiu.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, înălțime maximă admisă, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, retragerile față de limitele laterale, principale sș posterioare ale parcelei, accesuri auto și pietonale, modul de ocupare a terenului, asigurare parcări și spații verzi in incintă. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : - Zona studiata este o zona izolata de civilizatia moderna, cu acces carosabil, ideala pentru activitati de recreere, fiind inconjurata de suprafete vaste ocupate de vegetatie de deal si de munte.

2. Caracteristicile efectelor și ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este     cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 18 / 31.03.2022 emis de Primăria comunei Garoafa și a avizelor menționate în acesta .
  • De a respecta Avizul de Oportunitate nr. 15/22.08.2022 emis de Consiliul Județean Vrancea, Avizul de gospodărire a Apelor nr. 10/08.02.2024 emis de SGA Vrancea, Punctul de vedere nr. 122/29.09.2022 emis de ANIF Vrancea, Punct de vedere nr. 11119/14.09.2022 emis de DSP Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 10315 / 12.09.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 
  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 10315 / 12.09.2022, Certificat de urbanism nr. 18 / 31.03.2022 emis de Primăria comunei Garoafa, memoriu de prezentare,  plan de situație, plan încadrare în zonă, Avizul de Oportunitate nr. 15/22.08.2022 emis de Consiliul Județean Vrancea, Avizul de gospodărire a Apelor nr. 10/08.02.2024 emis de SGA Vrancea, Punctul de vedere nr. 122/29.09.2022 emis de ANIF Vrancea, Punct de vedere nr. 11119/14.09.2022 emis de DSP Vrancea.
  • Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Ziarul de Vrancea ” în ediţiile din 09.09.2022 și 12.09.2022 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.