Back

Proiect acord 2015

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de Comuna Dalboset, cu sediul în Dalboșeț, prin primar Băcilă Pitu Sorin, , înregistrată la APM Caras-Severin cu nr. 5049/29.09.2014,  în baza:

-       Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;

-       Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a delegării de competenţă,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Caraş Severin decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei/şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 05,08.2015, că proiectul „Lucrări de construire – CANALIZATRE MENAJERĂ A LOCALITĂȚII ȘOPOTU VECHI, COMUNA DALBOȘEȚ” propus a fi amplasat în comuna Dalboșeț, sat Șopotu Vechi, jud. Caraş-Severin nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 10. lit. b - proiecte de dezvoltare urbană, inclusiv construcţia centrelor comerciale şi a parcărilor auto;

    1. Caracteristicile proiectelor

    a) mărimea proiectului:

Pe raza localității Șopotu Vechi s-a propus realizarea unui sistem de canalizare cu scopul de deservire a locuitorilor.

Traseul conductei este amplasat :

- pe străzile de pământ conducta de canalizare va fi amplasată în axul străzilor.

- pe străzile asfaltate conducta de canalizare va urmări trama stradală, de o parte și de alta a drumului, și la o distanța de minimum 3,0 m față de clădiri.

Rețeaua de canalizare proiectată are următoarele caracteristici generale:

-  L= 5928 m→ cu nivel liber va fi realizată din tuburi de PVC KG având un diametru exterior  D 200 mm            L = 4080 ml; D 250 mm      L = 1511 ml;D 315 mm       L =   337 ml.

-  L= 155 m → prin pompare va fi realizată din conducte de polietilena de înaltă densitate PEHD cu diametru exterior D 160 mm Pn6, PE 80  L=155 ml ;

-  L=3517 m → prin pompare către stația de epurare va fi realizată din conducte de polietilena de înaltă densitate PEHD cu diametru exterior D 160 mm Pn6, PE 80  L=3517 ml ;

-  113 cămine de vizitare prefabricate conform STAS 2448-82 cu ramă şi capac carosabil;

-  3 staţii de pompare ape uzate pentru traversare parau;

-  1 statie de pompare ape uzate pentru racord la statia de epurare.

    b) cumularea cu alte proiecte: nu este cazul.

    c) utilizarea resurselor naturale: nu este cazul.

    d) producţia de deşeuri:

- tipurile si cantitatile de deseuri de orice natura rezultate: in timpul procesului de construire a investitiei vor rezulta deseuri formate din resturi de materiale (metale, lemn, etc.), iar in urma activitatii desfasurate dupa terminarea investitiei vor rezulta o serie de deseuri (plastic, sticle, hartie, resturi menajere, etc) ;

- modul de gospodarire a deseurilor:: deseurile menajere rezultate vor fi depozitate in pubele de plastic speciale care vor fi ridicate de serviciul de salubritate al comunei Dalboset Materialele reciclabile rezultate de tip plastic, hartie, sticla, aliminiu vor fi depozitate in pubele speciale si vor fi predate la centrele de colectare a acestora.

    e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- în perioada de execuţie: noxe  din gaze de eşapament, pulberi în suspensie, praf, zgomot, provenite de la utilaje, mijloace de transport, manipulare materiale de construcţii;

- în timpul exploatării: noxe, zgomot din trafic (redus).

    f) riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

    2. Localizarea proiectelor

   Se ia în considerare sensibilitatea mediului în zona geografică posibil a fi afectată de proiect, avându-se în vedere în special:

    2.1. utilizarea existentă a terenului:

- Conform Certificatului de Urbanism nr. 120/27.05.2014, emis de Consiliul Județean Caraș-Severin, terenul este amplasat pe teritoriul administrativ al comunei Dalboșeț, domeniul public de interes local;

    2.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora: nu este cazul;

    2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

    a) zonele umede – nu este cazul;

    b) zonele costiere – nu este cazul;

    c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

    d) zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate: - nu este cazul;

    e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate etc. : - nu este cazul;

    f) zonele de protecţie specială, desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare:

- Lucrările proiectului se vor desfăşura in ROSPA0149 Depresiunea Bozovici. Lucrările sunt situate în zone antropizate şi nu afectează semnificativ habitate naturale, specii de floră şi faună listate in formularele standard ale siturilor Natura 2000;

    g) zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică

- proiectul este reglementat prin Aviz de Gospodărire a Aplelor nr. ABAB – 191 din 19.10.2015 ;

    h) arii în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite: - nu este cazul;

    i) ariile dens populate – nu este cazul;

    j) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul.

    3. Caracteristicile impactului potenţial

    a) extinderea impactului:

- impact local, limitat la amplasament, cu afectarea minimă a locuitorilor din zonă în perioada de realizare a proiectului.

    b) natura transfrontieră a impactului – nu este cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului:

- impact redus, de mică complexitate, în timpul execuţiei construcţiei;

    d) probabilitatea impactului:

- minimă, atât în perioada construirii cât şi în perioada funcţionării;

    e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului:

- în timpul construirii: impact nesemnificativ, de scurtă durată, reversibil odată cu terminarea lucrărilor;

- impact pozitiv după finalizare.   

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

    a) Specii de păsări prezente în aria naturală protejată de importanță comunitară ROSPA0149 Depresiunea Bozovici: Aquila pomarina, Caprimulgus europaeus, Circaetus gallicus, Circus aeruginosus, Circus cyaneus, Circus pygargus, Coracias garrulous, Crex crex, Dendrocopos medius, Dendrocopos syriacus, Emberiza hortulana, Ficedula albicillis, Lanius collurio, Lanius minor, Lulila arborea, Permis apivoris, Picus canus, Sylvia nisoria;

    b) În zona ocupată de componetele sistemului de canalizare menajeră propus pentru localitatea ȘopotuVechi, comuna Dalboșeț, județul Caraș-Severin nu a fost identificată prezența speciilor și habitatelor de interes comunitar;

    c) Prin realizarea obiectivului de investiție publică și înființarea serviciului public de canalizare menajeră în  localitatea ȘopotuVechi, comuna Dalboșeț, județul Caraș-Severin, se estimează că nu va exista un impact negative asupra speciilor și habitatelor din aria naturală protejată de interes comunitar Depresiunea Bozovici.

    d) Implementarea proiectului nu afectează direct sau indirect zonele de hrănire/reproducere/migrație pentru speciile de păsări de interes comunitar pentru care a fost declarant situl.

Condiţiile de realizare a proiectului:

a)    Realizarea investiţiei cu respectarea prevederilor documentaţiei depuse la Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş– Severin, documentaţie care a stat la baza emiterii prezentei decizii.

b)    Respectarea prevederilor Avizului de gospodărire a apelor nr. ABAB – 191 din 19.10.2015 ;

c)    Realizarea investiţiei cu respectarea prevederilor Certificatului de urbanism nr. 120/27.05.2014, emis de Consiliul Județean Caraș-Severin

d)    Executarea lucrărilor cu respectarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, a prevederilor înscrise în actele de reglementare şi a condiţiilor impuse de toate avizele prealabile emise pentru aprobarea investiţiei.

e)    Respectarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu Legea nr. 49/2011.

f)     Respectarea Ordinului nr. 2387/2011 pentru modificarea Ordinului ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.

g)    Respectarea Directivei Consiliului Europei 92/43 EEC referitoare la conservarea habitatelor naturale şi a florei şi faunei sălbatice.

h)   Executarea lucrărilor fără a produce disconfort locuitorilor şi altor zone protejate adiacente prin generare de zgomot, vibraţii, praf, etc.

i)     Executarea lucrărilor fără ocuparea altor suprafeţe de teren pentru depozitare de materiale şi/sau organizare de şantier; în cazul în care, pentru organizare de şantier, depozitare de materiale de construcţii, etc. sunt necesare suprafeţe de teren în afara perimetrului proiectului, ocuparea acestora se va face în condiţii legale.

j)     Decaparea şi depozitarea solului fertil separat de depozitarea materialului excedentar provenit din săpături, în vederea utilizării ulterioare pentru refacerea stratului vegetal respectiv sistematizarea pe verticală. 

k)    Respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor.

l)     Fără evacuare de deşeuri şi/sau ape uzate în mediu în timpul execuţiei lucrărilor şi/sau după terminare, în timpul funcţionării obiectivului.

m)   Refacerea ecologică a zonelor afectate.

n)   Monitorizarea lucrărilor de execuţie pentru prevenirea poluării factorilor de mediu.

o)    Solicitarea reprezentantului APM CS la recepţia lucrărilor asunse şi la recepţia finală a lucrărilor.

 

Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii acestuia.

Titularul proiectului are obligaţia de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului , respectiv Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş–Severin, despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare. Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş–Severin va aplica în mod corespunzător, în această situaţie prevederile art. 22 alin. (3) din Hotărârea Guvernului României nr. 445/2009.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a Agenţiei pentru Protecţia Mediului Caraş–Severin atrage după sine suspendarea şi/sau anularea acesteia, după caz, conform prevederilor legale.

     Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de CONSILIUL LOCAL CORONINI prin Boboescu Ilie cu sediul în comuna Coronini, satul Coronini , nr. 58, Judetul Caraş-Severin, înregistrată la APM Caras-Severin cu nr. 4529/31.07.2015,  în baza:

Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;

Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a delegării de competenţă,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Caraş Severin decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei/şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 05.08.2015, că proiectul „Reabilitare alimentare cu apă localitatea Sfînta Elena, comuna Coronini‟ propus a fi amplasat în comuna Coronini, satul Sfînta Elena nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2 pct. 13, lit. a - Orice modificări sau extinderi , altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr.1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative asupra mediului, cu referire la proiecte încadrate la pct. 10 – proiecte de infrastructură, lit. b0 proiecte de dezvoltare urbană;

    1. Caracteristicile proiectelor

    a) mărimea proiectului:

Lucrările de alimentare cu apă a localității Sfânta Elena sunt:

·      Sursa de apă este reprezentată de izvorul de coastă care constituie punctul de izvorare a pârâului Cicalovaț ca prelungire a văii Voslag;Construcția este amplasată la cota 170,90 m cuprinde lucrări de preluare a întregului debit, desnisiparea lui și înmagazinarea lui în bazinul de aspirație al pompelor din care surplusul este evacuate de un preaplin.

·      Pe amplasamentul existent al vechi stații de pompare se toarnă un radier de 40 cm grosime cu dimensiunile 5,0 x 2,0 m pe care se amplasează containerul stației de pompare.

·      Aducțiunea este reprezentată din două ramuri, una care tranzitează de bitul captat spre rezervorul de Sfînta Elena iar cea de a doua tranzitează debitul suplimentar spre rezervorul de la Coronini, aducțiunea izvor - rezervor Sfînta Elena – lungime 1225 m și aducțiunea izvor - rezervor Coronini – lungime 1130 m.

·      Stația de tratare este o constructive modular (container) pe fundații continue din beton cu dimensiunile principale de 5 m x 2,44 m x 2,59 m,

·      Rețeaua de distribuțieare lungimea de 5860 m, Ea se va realiza din conductă de PEHD montată în transee separateîn trama stradală, poziționate pe un pat de nisip și acoperite  cu material granulat. Rețeaua de distribuție este dotată cu 27 buc hidranți de incendiu exterior supraterani, 4 cișmele stradale și 3 buc. cămine de vane, 20 buc. vane de separate.

.

    b) cumularea cu alte proiecte: nu este cazul.

    c) utilizarea resurselor naturale: nu este cazul.

    d) producţia de deşeuri:

  • deşeurile generate în perioada de realizare a lucrărilor se încadrează în categoria deşeurilor inerte şi nepericuloase şi a deşeurilor valorificabile;
  • la faza de realizare a lucrărilor: material excedentar din săpături şi deşeuri din construcţii depozitate şi gospodărite/reutilizate/evacuate conform legislaţiei;

    e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

·      în perioada de execuţie: noxe  din gaze de eşapament, pulberi în suspensie, praf, zgomot, provenite de la utilaje, mijloace de transport, manipulare materiale de construcţii;

·      în timpul exploatării: noxe, zgomot din trafic (redus).

    f) riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

    2. Localizarea proiectelor

   Se ia în considerare sensibilitatea mediului în zona geografică posibil a fi afectată de proiect, avându-se în vedere în special:

    2.1. utilizarea existentă a terenului:

·      Conform Certificatului de Urbanism nr. 3/11.04.2014, emis de Primăria comunei Coronini, terenul este amplasat în teritoriuln localității Sfînta Elena, domeniul public de interes local;

    2.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora: nu este cazul;

    2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

    a) zonele umede – nu este cazul;

    b) zonele costiere – nu este cazul;

    c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

    d) parcurile şi rezervaţiile naturale – nu este cazul;

    e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

    f) zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică

·      Lucrările proiectului se vor desfăşura în ariile natural protejată ROSPA0080 Munții Almăjului – Locvei, ROSCI0206 Porțile de Fier și Parcul Natural Porțile de Fier.

·      Lucrările sunt situate în zone antropizate şi nu afectează semnificativ habitate naturale, specii de floră şi faună listate in formularele standard ale siturilor Natura 2000;

·      Proiectul este reglementat prin Aviz de Gospodărire a Aplelor nr. ABAB – 77 din 28.04.2014 și prin adresa DSPCS nr. 20 din 16.04.2014;

 

    g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

    h) ariile dens populate – nu este cazul;

    i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul.

    3. Caracteristicile impactului potenţial

    a) extinderea impactului:

·      impact local, limitat la amplasament, cu afectarea minimă a locuitorilor din zonă în perioada de realizare a proiectului.

    b) natura transfrontieră a impactului – nu este cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului:

·                              impact redus, de mică complexitate, în timpul execuţiei construcţiei;

    d) probabilitatea impactului:

·                              minimă, atât în perioada construirii cât şi în perioada funcţionării;

    e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului:

·      în timpul construirii: impact nesemnificativ, de scurtă durată, reversibil odată cu terminarea lucrărilor;

·      impact pozitiv după finalizare.

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

·      Lucrările proiectului se vor desfăşura în ariile natural protejată ROSPA0080 Munții Almăjului – Locvei, ROSCI0206 Porțile de Fier și Parcul Natural Porțile de Fier. Vegetația este alcătuită din tufișuri și pajiști. Carnivorele din sit vidra, lupul și răsul. Nu lipsesc ierbivorele, ele fiind reprezentate de cerbul carpatin, căprior și mistreț, alături de care mai trăiesc vulpea, dihorul, bursucul, jderul, ariciul, cărtița, pârșul mare și nevăstuica. Avifauna  sitului se compune din 205 specii de păsări. În sit cuibăresc mai multe specii rare și foarte rare precum pressura de munte, presura bărboasă, rândunica roșcată, drepneaua mare, pietrarul mediterian și lăstunul de stâncă.

·      Realizarea acestei investiții va avea un impact nesemnificativ.

·      Proiectul este de mica impotanță nu influențează zonele de hrănire/reproducere/migrație a speciiilor de interes comunitar.

·      Asupra sitului de interes comunitar, efectele acestor obiective vor fi reduse, căci nu se vor altera suprafeţe din limita sitului prin construcţii sau infrastructură, nu se vor diminua domenii de habitat ale speciilor protejate şi nici nu vor apare surse de stress suplimentar asupra faunei.

·      nu se reduce suprafaţa habitatelor şi numărul speciilor de importanţă comunitară;

·      nu va exista o fragmentare sau deteriorare a habitatelor de importanţă comunitară;

·      nu sunt afectate habitatele de hrănire, adăpostire şi reproducere ale speciilor de importanţă comunitară;

·      nu este influenţată realizarea obiectivelor pentru conservarea siturilor;

·      nu se vor produce modificări ale dinamicii relaţiilor dintre sol şi apă sau floră şi faună, care defíneşte structura şi/sau funcţia sitului de interes comunitar şi ariei de protecţie specială avifaunistică.

·      Nu este necesară parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată.

 

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Realizarea investiţiei cu respectarea prevederilor documentaţiei depuse la Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş–Severin, documentaţie care a stat la baza emiterii prezentei decizii;
  2. Realizarea investiţiei cu respectarea prevederilor Certificatului Urbanism nr. 3/11.04.2014, eliberat de Primăria comunei Coronini.
  3. Respectarea prevederilor Avizului de gospodărire a apelor nr.  ABAB – 77 din 28.04.2014 și prin adresa DSPCS nr. 20 din 16.04.2014
  4. Respectarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu Legea nr. 49/2011.
  5. Respectarea Ordinului nr. 2387/2011 pentru modificarea Ordinului ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  6. Respectarea Directivei Consiliului Europei 92/43 EEC referitoare la conservarea habitatelor naturale şi a florei şi faunei sălbatice.
  7. Realizarea investiţiei cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind protecţia  calităţii apelor şi protecţia obiectivelor cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică.
  8. Respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
  9. Respectarea prevederilor înscrise în actele de reglementare şi a condiţiilor impuse de toate avizele prealabile emise pentru aprobarea investiţiei.
  10. Executarea lucrărilor fără a produce disconfort locuitorilor şi altor zone protejate adiacente prin generare de zgomot, vibraţii, praf, etc.
  11. Executarea lucrărilor fără ocuparea altor suprafeţe de teren pentru depozitare de materiale şi/sau organizare de şantier; în cazul în care, pentru organizare de şantier, depozitare de materiale de construcţii, etc. sunt necesare suprafeţe de teren în afara perimetrului proiectului, ocuparea acestora se va face în condiţii legale.
  12. Decaparea şi depozitarea solului fertil separat de depozitarea materialului excedentar provenit din săpături, în vederea utilizării ulterioare pentru refacerea stratului vegetal respectiv sistematizarea pe verticală.
  13. Refacerea ecologică a zonelor afectate.
  14. Fără evacuare de deşeuri şi/sau ape uzate în mediu în timpul execuţiei lucrărilor şi/sau după terminare, în timpul funcţionării obiectivului.
  15. Respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor:
    • deşeurile tenhologice se colectează selectiv şi se predau firmelor specializate în vederea valorificării/eliminării;
    • deşeurile menajere provenind de la personalul angrenat în lucrări vor fi depozitate temporar în pubele prevăzute în organizarea de şantier şi ridicate de către firma de salubritate pe bază de contract;
    • se interzice abandonarea, precum şi eliminarea acestora în afara spaţiilor autorizate;
    • se interzice incinerarea deşeurilor.
  16. Monitorizarea lucrărilor de execuţie pentru prevenirea poluării factorilor de mediu.
  17. Solicitarea prezenţei reprezentantului APM Caraş-Severin la recepţia lucrărilor  ascunse şi la recepţia finală a lucrărilor.

 

Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii acestuia.

 

Titularul proiectului are obligatia de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Caraş–Severin urmând a aplica în mod corespunzător, în această situaţie prevederile art. 22 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 445/2009.

 

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Caraş–Severin atrage după sine suspendarea şi/sau anularea acesteia, dupa caz, conform prevederilor legale.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Având în vedere faptul că, în urma anunţului public de încadrare, nu au fost primite comentarii/observaţii din partea publicului, decizia devine finală.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.