Back

ANUNŢ privind organizarea etapei de selecție a proiectului-pilot pentru funcția publică de execuție vacantă din cadrul

ANUNŢ

privind organizarea etapei de selecție a proiectului-pilot  pentru  funcția publică de execuție vacantă din cadrul

Agenției pentru Protecția Mediului Covasna

  Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna, cu sediul în  municipiul Sfântu Gheorghe, jud. Covasna, B-dul G-ral Grigore Bălan, nr. 10, organizează în temeiul art.619 alin (1), alin (2) lit.a, alin (4) lit.b, alin (5) lit. a și alin.(8) din O.U.G 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, etapa de selecție a proiectului –pilot pentru ocuparea funcţiei publice de execuție  vacante de:

Consilier clasa I, grad profesional debutant, ID 379586- Serviciul Monitorizare și Laboratoare

Durata timpului de lucru: 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

Concursul se va desfăşura, astfel:

  • Verificarea eligibilității candidaților- în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la expirarea perioadei de constituire a dosarelor de concurs;
  • Proba scrisă  va avea loc în data de 18.09.2023, ora 10.00, la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Covasna, din municipiul Sf.Gheorghe, Str. B-dul G-ral Grigore Bălan, nr.10, jud.Covasna ;
  •  Interviul urmând a fi susținut în maxim 5 zile lucrătoare de la data susținerii                  probei scrise.           

Condiţii de participare:

  • condiţiile de studii:
  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în:
  • domeniul fundamental- Matematică și științe ale naturii: Ramura de știință: chimie și inginerie chimică(cod RSI 30) Științele pământului și atmosferei(cod RSI 40)         
  • domeniul fundamental:Științe inginerești:Ramura de știință: Inginerie geologică, mine, petrol și gaze (cod RSI 30), Inginerie mecanică, mecatronică, inginerie industrială și management (cod RSI 70-doar ingineria mediului cod DL 190)
  • condiţiile de vechime în specialitate:
  • nu este cazul

 

Modalitatea de înscriere:

   În vederea participării la etapa de selecţie a proiectului-pilot, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 03.08.2023-01.09.2023  candidaţii care au promovat etapa de recrutare a proiectului-pilot,constituie dosarul de concurs exclusiv în format electronic, prin intermediul platformei informatice de concurs.

 

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:


   a) formularul de înscriere pus la dispoziția candidaților prin platforma informatică de concurs și anexat prezentului anunț va fi printat, completat, datat, semnat, scanat și încărcat în platforma informatică de concurs la anexe;
  b) copia actului de identitate;
  c) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice: prezentarea unui certificat de competențe digitale (Utilizare computer, instrumente on-line, editare text si calcul tabelar conform standardului european ECDL Start);
  d) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării etapei de selecţie a proiectului-pilot de către medicul de familie al candidatului;
  e) cazierul judiciar.

       Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, are obligaţia de a-şi completa dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie a proiectului - pilot,  dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

      Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Atribuții prevăzute în fișa postului:

 

  1. Implementează legislaţia specifică din domeniul protecţiei mediului;
  2. Participă la activităţile desfăşurate la nivel judeţean privind Sistemul Naţional de Gestionare Integrată a Calităţii Aerului care include Sistemul Naţional de Monitorizare a Calităţii Aerului şi Sistemul Naţional de Inventariere a Poluanţilor Atmosferici;
  3. Iși însușește documentația pentru asigurarea calităţii şi controlul calităţii datelor obţinute în procesul de monitorizare;
  4. Participă la elaborarea rapoartelor de sinteză, la nivel judeţean, privind starea mediului;
  5. Participă la asigurarea calității analizelor efectuate prin implementarea, acreditarea şi menţinerea unui sistem de management, în conformitate cu standardul SR EN ISO/ CEI 17025:2005 - Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonare;
  6. Asigură trasabilitatea tuturor măsurărilor efectuate la etaloanele, materialele de referinţă naţionale şi internaţionale;
  7. Asigură informaţiile necesare actualizării bazelor de date privind monitorizarea factorilor de mediu la nivel național;
  8. Respectă prevederile Manualului Calității, a Procedurilor Generale de Lucru, Procedurilor Specifice şi Instrucțiunilor de Lucru, emise în cadrul laboratorului de încercări A.P.M Covasna;
  9. Participă la activităţile de instruire pe linia calităţii în laborator, pentru însuşirea temeinică a metodelor de încercare şi instrucţiunilor de  lucru ale echipamentelor de încercare;
  10. Asigură prestarea unor servicii de laborator pentru persoane fizice sau juridice (clienți externi) în domeniile sale de competenţă;
  11. Participă la  monitorizarea continuă a calităţii aerului şi a radioactivităţii mediului, precum și monitorizarea periodică a calităţii mediului afectat de gestionarea deşeurilor și a nivelului de zgomot ambiant, sub coordonarea Laboratoarelor Naționale de Referință de specialitate din cadul A.N.P.M;
  12. Participă la instruirile organizate de către A.N.P.M sau de alte instituţii abilitate.

Bibliografia și Tematica:

  1. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ A GUVERNULUI nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

Cu tematica: 

Cap.I       Principii şi dispoziţii generale,

Cap.IV    Procedura de reglementare

Cap.VII   Regimul activităţilor nucleare

Cap.X     Protecţia atmosferei, schimbările climatice, gestionarea zgomotului ambiental,

   prevenirea şi controlul disconfortului olfactiv

Cap. XIV-Secțiunea 1 Atribuţii, răspunderi ale autorităţilor pentru protecţia                               

    Mediului

 

  1. LEGEA nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica:

Cap. I     Dispoziţii generale

Cap. II   Atribuţii şi responsabilităţi

Cap. III  Evaluarea şi gestionarea calităţii aerului înconjurător

Cap. IV  Emisiile în atmosferă

 

  1. LEGEA nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare;

Cu tematica:

Cap. I     Dispoziţii generale şi domeniul de aplicare

  1. ORDINUL MINISTERULUI MEDIULUI ȘI PĂDURILOR nr. 3.299/2012 pentru aprobarea metodologiei de realizare şi raportare a inventarelor privind emisiile de poluanţi în atmosferă

Cu tematica:

Metodologie - 1.1. Aspecte generale

                  1.1.1. Inventare locale şi naţionale de emisii de poluanţi atmosferici

                     1.1.2. Proceduri pentru elaborarea inventarelor

                  1.2. Identificarea categoriilor cheie de surse de emisii

 

  1. HOTĂRÂREA GUVERNULUI nr. 188/2002 (actualizată) pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate

Cu tematica:

ANEXA 2 – NORMATIV privind condiţiile de evacuare a apelor uzate în reţelele de canalizare ale localităţilor şi direct în staţiile de epurare, NTPA-002/2002

ANEXA 3 – NORMATIV privind stabilirea limitelor de încărcare cu poluanti a apelor uzate industriale şi orăşeneşti la evacuarea în receptorii naturali, NTPA-001/2002

 

  1. LEGEA nr. 121 /2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant cu modificările şi completările ulterioare;

Cu tematica:

Cap. I     Dispoziţii generale

Cap. IV- Secțiunea 2 Responsabilităţi specifice ale autorităţilor publice pentru protecţia

   mediului

ANEXA 1 Indicatori de zgomot

 

  1. LEGEA nr. 360 din 2 septembrie 2003 (*republicată*)
    privind regimul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase*)

            Tematica –în integralitate

 

    Relații suplimentare se pot obține de luni până joi în intervalul orar 8.00-16.30 și vineri orele 8.00-14.00 la nr.de tel.0267/323701 int.18-consilier superior Resurse Umane – Farkas Georgeta, e-mail -farkas.georgeta@apmcv.anpm.ro precum și pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului Covasna: http://apmcv.anpm.ro.

 

Director Executiv

ing. Neagu Gheorghe

 

format pdf semnat 

 

 

Afișat azi, 03.08.2023 , ora 9.00.                                                     descarca formular inscriere concurs de post aici .doc; .pdf