Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 04.12.2023

 

 

Ca urmare a notificării adresate de SC SITREB SA cu sediul/domiciliul în județul Covasna, mun. Sfântu Gheorghe, str. Ozunului, nr. 6, privind ”ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – PANORAMA DN 13E” propus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe și comuna Vâlcele, str. DN 13E, înregistrată la APM Covasna cu nr. 9056/06.11.2023, în baza:

  • Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 1.682/2023 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 16.11.2023 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 33/16.11.2023);

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Avizul de oportunitate nr. 16 din 18.07.2023 din partea Consiliul Județean Covasna;

- Punct de vedere nr. 736/SL/27.11.2023, din partea Sistemului de Gospodărire a Apelor Covasna, Comp. A.A. (nr. înreg. APM Covaasna 9723/28.11.2023);

- Primăria Comunei Vâlcele: Anunț public privind consultarea publicului asupra propunerilor preliminare PUZ, afișat la sediul Primăriei nr. 721/07.11.2023 și Raportul cu privire la informarea și consultarea publicului asupra propunerilor preliminare PUZ și RLU, nr. 808/28.11.2023 (nr. înreg. APM Covasna 9717/28.11.2023);

- Primăria Municipiului Sf. Gheorghe: Proces verbal: încheiat cu ocazia consultării publicului prin dezbatere publică privind PUZ ”Panorama DN 13 E”, DN 13E, Mun. Sf. Gheorghe nr. înreg. 64471/17.11.2023 (nr. înreg. APM Covasna 9717/28.11.2023);

- Dovadă plată 500 lei - OP nr. 223/07.11.2023;

--în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – PANORAMA DN 13E”, propus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, str. Zona străzii Jokai Mor – partea Estică, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Plan Urbanistic Zonal propune modificarea si reglementarea funcțiunii și indicatorilor urbanistici existenți pe amplasamentul studiat aprobați prin Plan Urbanistic Zonal “DJ103-Km 9” în vigoare, respectiv “Plan Urbanistic Genreal” Comuna Vâlcele, beneficiar Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe si Primăria Comunei Valcele, inițiator “SITREB” S.A.

Inițierea elaborării prezentului Plan Urbanistic Zonal a rezultat datorită faptului că:

- Terenul este în intravilan dar functiunea existentă nu mai satisface cerințele proprietarului

- Se dorește modificarea documentațiilor de urbanism aprobate și în vigoare.

Pe terenul identificat mai sus se propune reglementarea unei zone cu funcțiune pentru servicii, cazare, alimentație publică și funcțiuni complementare.

Amplasamentul zonei propuse este situat în partea de Vest a localității Sfântu Gheorghe, respectiv partea de Est a Comunei Vâlcele, adiacent drumului național DN 13E.

Terenul se află in intravilanul localității Sfântu Gheorghe, și în intravilanul localității Vâlcele,

Vecinătățile amplasamentului:

- la Nord – pădure

- la Sud – drum national DN 13E-Km 18, zonă locuințe și funcțiuni complementare

- la Vest – zonă locuințe și funcțiuni complementare

- La Est – zonă locuințe și funcțiuni complementare

Suprafata totală de teren proprietatea SC Sitreb SA este de 15.992 mp. Zona reglementată cuprinde și căile de comunicație aflate în proprietate publică, respectiv totalul zonei reglementate este de circa 20.215mp. Zona studiată este de 34.300mp.

Zona studiată este deservită de drumul national DN 13E - Str. Calea Vâlcele.

Ocuparea terenurilor:

Zona care face obiectul prezentului Plan Urbanistic Zonal este în mare parte construită. Pe amplasament există construcții de tip clădiri (hotel, spații de agrement, spații de recreere, alimentație publică, clădiri anexe tehnice, drumuri, parcări).

Zonificare funcțională -reglementări, bilanț teritorial indici urbanistici:

zona studiată se va reglementa cu 2 (două) unități teritoriale de referință :

- UTR 78 /1 ( SCA) - “ZONA FUNCTIONALA SERVICII, CAZARE, ALIMENTAȚIE PUBLICĂ ȘI FUNCȚIUNI COMPLEMENTARE”, cuprins în TRUP G, conform “Reactualizare Plan Urbanistic general al Muncipiului Sfântu Gheorghe” (notate pe plansa de reglementari cu “SCA”) cuprinzând:

  • lot construibil de cca. 14.000 mp, pentru realizarea de servicii, cazare, alimentație publică și funcțiuni complementare
  • străzi si alei carosabile pentru accesbilitatea funcțiunilor realizate, parcaje și garaje subterane aferente
  • perdele verzi și spații verzi amenajate de tip urban;
  • spatii verzi de agrementare în cadrul parcelelor
  • retele tehnico-edilitare aferente.

 

 

 

 

- UTR 1 /2 ( SCA) - “ZONĂ FUNCȚIONALĂ SERVICII, CAZARE, ALIMENTAȚIE PUBLICĂ ȘI FUNCTIUNI COMPLEMENTARE”, cuprins in TRUP A, conform “PUG Valcele “(notate pe plansa de reglementări cu “SCA”) cuprinzând:

  • loturi construibile de cca. 2000 mp, pentru realizarea de servicii, cazare, alimentatie publica si functiuni complementare și funcțiuni complementare
  • străzi și alei carosabile pentru accesbilitatea funcțiunilor realizate, parcaje si garaje subterane aferente
  • perdele verzi si spații verzi amenajate de tip urban;
  • spații verzi de agrementare în cadrul parcelelor
  • rețele tehnico-edilitare aferente.

Regimul de înălțime a construcțiilor de tip clădiri, copertine va fi reglementat după cum urmează:

- UTR 78 /1 ( SCA): maxim S(D) + P + 3 + M sau ER nivele

- UTR 1 /2 ( SCA): maxim S(D) + P + 3 + M sau ER nivele

 

BILANȚ TERITORIAL SITUAȚIA EXISTENTĂ / SITUAȚIA PROPUSĂ

BILANȚ TERITORIAL EXISTENT/PROPUS

 

Situația existentă

Situația propusă

 

mp

%

mp

%

Suprafața de teren afarentă zonei studiate

34.300,00

-

34.300,00

-

Suprafață reglementată prin PUZ

 

20.215,00

-

20.215,00

-

Suprafață căi de comunicație rutieră publice

4.223,00

 

4.223,00

 

UNITATEA TERITORIALĂ DE REFERINȚĂ UTR 78 /1 ( SCA),

cuprinsă în Trup G conform “Reactualizare Plan Urbanistic

General al Municpiului Sfântu Gheorghe”:

- EXISTENT (UTR 1L si 2 OR): zonă funcțională locuinte, odihnă, recreere

- PROPUS: zona funcțională servicii, cazare, alimentație publică si functiuni

complementare

13.959,00

100

13.959,00

100

Suprafața construită maximă

2.245,00

16,08

5.583,60

40

Suprafața desfășurată maximă

2.903,00

0,2

30.709,80

2,2

Suprafața minimă spații verzi

5.611,00

40,20

3.489,75

25

Suprafața estimate aferentă drumuri, platforme și parcaje de incintă

6.103,00

43,72

4.885.65

35

Procent de ocupare a terenuluiu – POT maxim

-

40

-

40

Coeficient de utilizare a terenului – CUT maxim

-

0,8

-

40

Regim de înălțime maxim

S(D)+P+1+M

-

S(D)+P+3+M sau Etaj retras

-

UNITATEA TERITORIALA DE REFERINTA 1/2 SCA - cuprinsă

în Trup A conform “Plan Urbanistic General a Comunei Vâlcele”:

- EXISTENT (UTR 1) : zonă funcțională unități locuințe

- PROPUS: zonă funcțională servicii, cazare, alimentație publică și funcțiuni complementare

2.033,00

100

2.033,00

100

Suprafața construită maximă

-

-

609,90

30

Suprafața desfășurată maximă

-

-

4.066,00

2,0

Suprafața minimă spații verzi

1.846,00

90,80

508,25

25

Suprafața estimate aferentă drumuri, platforme și parcaje de incintă

187,00

9,20

914,85

45

Procent de ocupare a terenuluiu – POT maxim

-

30

 

30

Coeficient de utilizare a terenului – CUT maxim

-

0,6

 

2,0

Regim de înălțime maxim

P+M

-

S(D)+P+3+M sau Etaj retras

-

 

 

 

 

 

 

Dezvoltarea echipării edilitare

Zona studiată în vederea reglementării urbanistice dispune pe parcela pe care funcționează “Hotel Panorama” de toate rețelele tehnico-edilitare necesare. În functie de investițiile concrete care se vor realiza, se va analiza în ce măsură capacitatea acestora este sufucientă sau este nevoie de modificări, respectiv extinderi ale instalațiilor existente.

În cazul în care construcțiile noi propuse sau eventuale alte extinderi vor afecta traseul rețelelor existente tehnico-edilitare, respectiv zonele de Securitate și protectie, investitorii vor lua măsurile necesare pentru protejare sau deviere, înlocuire după caz a unor conducte,

rețele electrice existente.

Alimentarea cu apă: Alimentarea cu apa rece se va asigura, ca si in situatia existent prin put forat.

Necesarul de apă rece calculat conform “Breviarului de calcul” estimat:

Debit mediu zilnic de apă rece: Q med zi spatii cazare = 150 persoane/zi x 150 l/zi/persoană = 22,50 m3/zi; Qmed zi zona alimentatie publică = 220 locuri x 44 l/persoană/zi = 11,00 m3/zi.

Total Q med/zi = 22,50 m3/zi + 11,00 m3/zi = 33,50 m3/zi.

Debit mazim zilnic: Q max zi = 40,20 m3/zi; Debit maxim orar :Qmax orar = 2,79 m3/oră.

Având în vedere extinderea conductei de alimentare cu apă de la Sfântu Gheorghe până la Vâlcele – PEHD 160mm, în momentul dării în funcțiune a acesteia, construcțiile existente și propuse se vor branșa la noua conductă de alimentare cu apă rece.

Instalații de stins incendiu: Se adaugă apa pentru stingerea incendiilor V = 100 m3, cu respectarea normativelor în vigoare.

Canalizarea menajeră: se va face prin racordul construcțiilor propuse, respectiv prin refacerea branșamentelor existente, la conducta de canalizare menajeră existentă în incintă. Stația de epurare se va extinde după caz. Apele menajere epurate deversate conform situației existente vor respecta limitele prevăzute de HG nr. 352/2005, pentru completarea si HG nr. 188/2002, Normativul NTPA 001/2002 – Normativul de deversare a apelor uzate în receptorii de suprafață. Receptorul natural în care se deversează apele epurate este pârâul Vâlcele.

Debitul de ape menajere calculat conform “Breviarului de calcul” este de Qmax zi estimat = 40,20 m3/zi.

Canalizarea apelor pluviale

Apele meteorice din zona studiată se vor colecta în sistem separativ, apele de pe acoperișuri convențional curate deversate direct în reteaua de canaliazare pluvială din incintă, iar apele provenite de pe platformele exterioare, alei/drumuri de incintă se vor trece prin separatoare de nisip și produse petroliere și se vor colecta în bazine de desecare.

Apele meteorice convențional curate de pe acoperișuri vor fi colectate prin rețele de canalizare și deversate în pârâul Vâlcele, prin conducta existentă de canalizare menajeră.

Apele de pe suprafetele neacoperite (drumuri, parcaje) vor fi preluate prin guri de scurgere, trecute prin separatoare de produse petroliere și dirijate în bazine de desecare.

Alimentare cu energie electrică: Alimentarea cu energie electrică a noilor construcții propuse se va realiza prin revizuirea/refacerea racordului existent la rețeaua existentă.

Energia termică (apa caldă menajera și încălzire): se va produce cu echipamente tip multisplit-uri  VRV-uri (sursă de încălzire energie electrică) sau centrale termice cu peleți/alte soluții eficiente si ecologice.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele

În conformitate cu Strategia de Dezvoltare a Municipiului Sfântu Gheorghe, prin propunerile din proiectul nr. 1333/2008 “Reactualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Sfântu Gheorghe”, proiectant S.C.”V&K” S.R.L. și prin Certificatul de urbanism s-a stipulat ca respectiva zonă studiată va fi rezervată pentru funcțiunile propuse prin prezentul Plan Urbanistic Zonal.

Planul Urbanistic Zonal propus prevede o analiză complexă și în perspectivă a problemelor urbanistice ale zonei.

 

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Planul prevede reglementarea unei suprafețe de 15992 mp. Reglementările propuse prin plan au ca scop integrarea în cadrul natural și antropic existent viitoarele construcții și amenajări prevăzute prin PUZ.

Spațiile verzi reprezintă un procent de minimum 25 % din totalul suprafeței împrejmuite și amenajate aparținătoare incintelor, în ambele UTR-ri. În zona adiacentă împrejmuirilor, între aliniament și edificabil se vor asigura spații verzi realizate cu gard viu și arbuști de aliniament.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

- amenajarea teritoriului din punct de vedere urbanistic, ținând cont de condițiile cadrului natural și construit existent.

- rezolvarea problemelor de trafic, modernizare drumuri -străzi

- rezolvarea dotării corespunzătoare din punctul de vedere al asigurării rețelelor tehnico-edilitare

 

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Incadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA) și în baza prevederilor: Planului Urbanistic General al Municipiului Sfântu Gheorghe, nr. 6/1995, Planului Urbanistic General Comuna Vâlcele, proiect 515/2014 și în baza propunerilor inițiate prin “Reactualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Sfantu Gheorghe “ intocmit de SC.”V&K®” S.R.L., proiect nr. 1333/2008.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: efect direct, permanent, local;

b) natura cumulativă a efectelor: conform Certificatului de Urbanism nr. 347/13.06.2023, eliberat de Consiliul Județean Covasna, imobilele, terenuri identificate cu nr. cad. 23123, 33914, 41927, 23904 se află în intravilanul localității, conform PUG și RLU aferent, fiind în prorietatea solicitantei, conform extrase CF 23123, 33914, 41927 Sf. Gheorghe și 23904 Vâlcele.

Folosința actuală a terenurilor: curți, construcții, fânrață, arabil, iar destinația conform documentațiilor de urbanism fiind cu funcțiuni pentru servicii, cazare, alimentație publică și funcțiuni complementare, Sf. Gheorghe, respectiv zonă rezidențială cu funcțiuni complementare, UTR1 Vâlcele. Terenul are suprafața totală de: 15.992 mp.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): în cadrul procedurii de avizare, a avut loc consultarea populației prin anunțuri publice la sediul Primăriei Vâlcele și la sediul Primăriei Mun. Sf. Gheorghe, și în mass-media locală, respectiv prin dezbaterea publică organizată la sediul Primăriei Sf. Gheorghe. În urma Raportului cu privire la informarea și consultarea publicului asupra propunerilor preliminare PUZ și RLU, nr. 808/28.11.2023 din partea Primăriei Vâlcele și în urma Procesului verbal de dezbatere publică desfășurat la sediul mun. Sf. Gheorghe, nr. 64471/17.11.2023, nu au fost observații din partea publicului.

Constructiile propuse nu vor avea elemente funcționale sau de altă natură care ar putea prejudicia mediul natural și construit existent. În zona adiacentă imprejmuirilor, între aliniament și edificabil se vor asigura spații verzi realizate cu gard viu și arbuști de aliniament.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): planul se referă la reglementarea unei suprafețe de 15.992 mp, impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural:

Conform punctului de vedere transmis de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna nr. 2163/14.11.2023, imobilul situate nu are regim de protecție conform Legii 422 din 20001, actualizată, resp. OG 43 din 2000, republicată..

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 347/13.06.2023, eliberat de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea condițiilor impuse prin Punctul de vedere nr. 736/SL/27.11.2023 eliberat din partea SGA Covasna, comp. A.A;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- Apele epurate provenite din incintă se vor incadra în condițiille de calitate în conformitate cu prevederile Normativului NTPA 001/2002 (Normativul de deversare a apelor uzate in receptorii de suprafață);

- Conform punctului de vedere din partea DJC Covasna 2163/14.11.2023, în cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, proprietarul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, în termen de 72 de ore, în conformitate cu Alin (4), Art. 4, Cap II din OG 43/2000, republicată.

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- Legea nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei (*actualizată*);

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr. 17/2023 pentru aprobarea OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 03.11.2023 şi 06.11.2023;

- Convocatorul nr. 9347/14.11.2023, transmis către membrii CSC privind participarea la ședinta din data de 16.11.2023 și procesul verbal al ședinței nr. 33/16.11.2023 (înregistrat la APM Covasna cu nr. 9432/16.11.2023);

- Proiectul Deciziei etapei de incadrare și anunțul public privind decizia de incadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro în data de ......

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

ng. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   ecol. Balázsi Beáta