Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 12.12.2023

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de ELECTRON SOLAR ALPHA SRL, cu sediul în judeţul Covasna, Municipiul Sfantu Gheorghe, str. Panorama Lumii, nr. 9, înregistrată la APM Covasna cu nr. 8666 din data de 23.10.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 07.12.2023 că proiectul ”Centrala electrica solara cu panouri fotovoltaice avand puterea de 4,35 MWp si 3 MVA. Constructii conexe si echipamente tehnologice, sisteme de sustinere invertoare, sisteme de supraveghere video. Sisteme de masurare parametrii meteorologici, containere birouri, substatii de transformare, stalpi electricitate, stalpi comunicatii, sisteme de cabluri, drumuride acces, indicatoare, imprejmuiri” propus a fi amplasat în Municipiul Targu Secuiesc, extravilan, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul  3 lit.a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 26.10.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 23.11.2023; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 12.12.2023, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ...2023), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Punct de vedere inregistrat cu nr. 9869/05.12.2023, de la Directia Judeteana  pentru Cultura Covasna, privind necesitatea Avizului din partea DJC Covasna,
  4. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 9557/22.11.2023;
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 35/07.12.2023;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Aceasta investitie consta in amplasarea unor grupuri de panouri fotovoltaice, care vor

capta energia solara si o vor transforma in energie electrica. Capacitatea preconizata, pentru aceasta instalatie este de 4,35 MWp si 3 MVA.

Pe langa aceste panouri, in cadrul parcului fotovoltaic se vor amplasa posturi de transformare, o cladire administrativa si o statie de conexiune.

 

 

 

 

 

 

Prezentul proiect are ca scop construirea unei centrale fotovoltaice, prin care va valorifica potentialul solar al judetului Covasna, cu consecinte benefice asupra mediului, prin inlocuirea energiei electrice produse in instalatii termoenergetice cu energie electrica produsa din surse regenerabile.

Terenul studiat este compus din parcela in extravilanul orasului Târgu Secuiesc inscris in CF 33456 in suprafata de 63107  mp; apartinand Dl. KONDRA ISTVAN si sotia KONDRA ADEL, cu drept de superficie ELECTRON SOLAR ALPHA SRL pentru o perioada de 30 de ani conform contractului si extrasului de carte funciara anexat. Beneficiarul terenului sus mentionat are in obiectiv realizarea unei investitii in domeniul producerii energiei regenerabile.

Componentele de bază ale unui sistem fotovoltaic

Instalația solară-fotovoltaică pentru obținerea energiei electrice cuprinde 6 părți principale:

  • Sursa de producere a energiei electrice prin conversia energiei solare - sistemul de panouri fotovoltaice
  • Unitatea de invertoare care realizează transformarea tensiunii electrice continue (1 kV) produsă de sistemul de panouri fotovoltaice în tensiune electrică alternativă joasa (0,4 kV)
  • Echipamentele de transformare (transformator electric 0,4/20 kV) a tensiunii electrice joase obtinute la iesirea din invertoare în tensiune electrica alternativa medie (20 kV)
  • Statia de transformare și conexiuni prin care energia electrică produsă de sistemul de panouri fotovoltaice este transferată în sistemul de distribuție al energiei electrice existent (110 kV)
  • Instalații electrice de racordare a sistemului solar-fotovoltaic la reteaua electrica de distributie existenta (110 kV)

- Dotări: drumuri de exploatare în incinta, împrejmuire incinta, sistem de iluminat, sistem de supraveghere video, sistem de protecție împotriva descarcarilor atmosferice

A. Sursa de producere a energiei electrice

- Sistemul fotovoltaic s-a dimensionat pentru o putere electrica instalata de 4,35 MWp si 3 MVA.

- Campul colector solar va fi alcatuit din 9900 panouri fotovoltaice (PV) policristaline avand o suprafata proiectata in plan de 21.000 mp.

Structura de rezistenta

  • Ancorarea in sol a structurilor de sustinere a panourilor se va realiza prin piloni metalici,
  • Conform studiului geotehnic, terenul nu prezinta probleme de alunecari de teren. Conform acestuia.

Structura de sustinere

  • Structura de sustinere a panourilor fotovoltaice este prefabricata, sistem fix, astfel incat unghiul de inclinare al panoului sa fie de 36°.
  • Structura metalica este modulara realizata din otel zincat. Profilele folosite corespund normelor NEN10147, având o rezistenta ridicata la factorii externi de coroziune.
  • Structura metalica va fi montata pe pilonii realizati tot din otel zincat.
  • Constructia metalica va fi prevazuta cu sistem antifurt pentru a preveni furtul panourilor fotovoltaice.
  • Sistemul este conceput pentru a evita distrugerea panourilor fotovoltaice datorita fenomenului de dilatare.

Panourile fotovoltaice propuse au o putere electrica instalata de 660 Wp/panou, avand caracteristicile tehnice dupa cum urmeaza:

Capacitatea energetica totala instalata a parcului fotovoltaic este de 4.35 MWp.

Pentru calculul de dimensionare au fost folosite panouri fotovoltaice de tip monoristalin, montate in combinatie cu invertoare trifazate tip string avand caracteristicile tehnice dupa cum urmeaza:

Centrala electrica - PARC FOTOVOLTAIC

  • Punctul de racordare la retea Statie conexiuni
  • Putere instalata parc fotovoltaic 4.35 MWp

 

Modul solar – 9900 buc

  • Putere maxima nominala PV (panou fotovoltaic) 660 Wp
  • Tensiune nominala MPP panou, Vmp 38 V
  • Dimensiuni modul Lxlxh 2384 x 1303 x 35 mm
  • Numar total PV (panouri fotovoltaice) 9900 buc

Invertor – 15 buc

  • Tip invertor: On Grid
  • Faza invertor: trifazic
  • Putere maxima invertor: 330.00 Kw
  • Putere nominala : 300.00 kW
  • Eficienta maxima: 99%
  • Numar MPPT: 6
  • Curent maxim pe tracker: 65 A
  • Curent maxim de intrare: 1.500 V
  • Tensiune nominală de intrare: 1.080 V
  • Tensiune nominala de iesire: 800 V
  • Curent nominal de iesire: 216.6 A
  • Curent maxim de iesire: 238.2 A
  • Frecventa: 50 Hz / 60 Hz
  • Conectivitate: USB, MBUS, RS485
  • Distorsiune armonica totala: <1%
  • Eficienta maxima: 98.8%
  • Clasa protectie: IP66
  • Dimensiune: 1,048 x 732 x 395 mm
  • Temperatura functionare: -25 ℃ la 60 ℃
  • Greutate: 112.00 Kg

Transformator încapsulat în rășină 10 kV, 3150 kVA

  • Tensiune nominală HV: 10 kV
  • Putere nominală (Sr): 3150 kVA
  • Gamă de derivație: +/- 2x2.5%
  • Tensiune nominală fără sarcină LV: 0.4 kV
  • Pierderi: nu sunt reduse
  • P0: 5400 wați
  • Pk (75): 21800 wați
  • Pk (120): 25000 wați
  • Nivel de putere sonoră (LWA): 81 dB
  • Poziția conexiunilor: conexiuni HV/LV la partea superioară
  • Gradul de protecție: IP00, instalare în interior (alt grad de protecție cu carcasă separată opțională)
  • Măsurarea creșterii temperaturii în procedura de scurtcircuit, operare AN, IP00

Retea de cabluri pentru conectarea panourilor la invertoare

Panourile fotovoltaice vor fi conectate in serii (stringuri), fiecare panou avand prevazut un sistem de cuplare a cablurilor patentat. Cablurile electrice de legatura intre panouri vor avea sectiunea de 4mm², iar cablurile de legatura cu cutiile de distributie, respectiv cu invertorul vor avea sectiunile corespunzatoare valorii intensitatii curentului care le va strabate (4mm²- 10mm²). Toate traseele de cabluri se vor realiza prin pozarea aparenta a cablurilor electrice pe structura de sustinere si ingropat in pamant, in tuburi de protectie.

Invertorul

Invertorul este componenta sistemului prin care se realizeaza transformarea tensiunii electrice continue (maxim 1kVcc) produsa de sistemul de panouri fotovoltaice in tensiune electrica alternativa joasa (<1kVca) de aceeasi frecventa cu cea a retelei electrice de distributie existente. Conform solutiei tehnice care a fost aleasa, se utilizeaza invertoare de tip string (decentralizat). Acestea se vor monta grupat, in zona anvelopelor de beton care vor contine posturile trafo si celulele de medie tensiune aferente. Anvelopele de beton vor avea grad de protectie corespunzator, pentru utilizare in exterior. Acest tip de organizare prezinta siguranta in functionare, compatibilitate cu reteaua electrica de distributie, dar este si o solutie economica pentru ansamblul sistemului.  Caracteristicile tehnice ale unui invertor de 39 kW trebuie sa fie:  

Echipamentele de transformare

Echipamentele de transformare sunt componentele sistemului prin care se realizeaza ridicarea nivelului tensiunii electrice alternative (3 x 400 Vca; 50Hz) obtinuta la bornele de iesire ale invertorului, la nivelul tensiunii alternative a inelului de medie tensiune interior proiectat (3 ~20kV; 50Hz). Echipamentele de transformare sunt formate din: - protectie pe joasa tensiune (0,4kV);  12- transformatorul electric 0,4/20kV, 2x630/2x800 kVA; - protectie pe medie tensiune (20 kV) Varianta finala va fi stabilita si se va realiza intr-un proiect ulterior de catre o firma autorizata.

Statia de transformare si conexiuni 

Grupurile de productie vor fi racordate la barele de 20 kV ale unei stașii de transformare ridictoare 20/110 kV. Transformatorul de 20/110 kV va avea puterea de 63 MVA.  Statia de transformare va avea echipamente moderne care vor fi supravegheate de la distanș. Pentru întregul Parc Fotovoltaic va fi implementat un sistem SCADA.  Pentru statia ridictoare de 20/110 kV se vor transmite datele necesare supravegherii și funcșionarii acesteia la dispecerul FDEE. Toate funciile proteciilor sunt realizate folosind tehnologii de ultim generaie. Echipamentele de conectare si masurare sunt acele elemente componente ale sistemului prin care se asigura conectarea automata, respectiv deconectarea automata a transformatorului de la reteaua de distributie. De asemenea este asigurata protectia electrica atat a retelei electrice de distributie cat si a transformatorului fata de supratensiunile care pot apare in sistem si sau retea, fata de curentii de scurtcircuit, etc. Varianta finala va fi stabilita de catre societatea de furnizare energie electrica prin studiul de solutie realizat si se va realiza intr-un proiect ulterior de catre o firma autorizata. Excluzand priza de pamant exterioara, toate echipamentele prezentate mai sus se vor monta intr-o constructie tip post de transformare in anvelopa de beton prefabricata, a carui fundatie prefabricata se va monta pe un pat de balast si un strat de egalizare din nisip.

Instalatii electrice de racordare 

Evacuarea puterii electrice produse de parcul fotovoltaic în sistemul energetic naional se va face la o tensiune nominal de 110 kV printr-o LES cu o lungime de cca 1 km

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: apă potabilă din sursă subterană;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate următoarele tipuri de deşeuri:

  • deşeuri de materiale de construcţii, resturi de conducte;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere, rezultate din activităţile igienico – sanitare ale personalului angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de la motoarele utilajelor, mijloacelor de transport, lucrări de sudură, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - se va institui zonă de protecţie sanitară;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de urbanism nr. 138/11.10.2023, emis de Primaria Municipiului Targu Secuiesc, regimul economic,  folosință actuală a terenului: teren agricol cu folosinta faneata;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: - nu este cazul;

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul proiectului se află în intravilan în zone de locuit;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Punct de vedere inregistrat cu nr. 9869/05.12.2023, de la Directia Judeteana  pentru Cultura Covasna, privind necesitatea Avizului din partea DJC Covasna,

În cazul descoperirii  a unor vestigii arheologice, executantul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentu Cultură Covasna în termen de 72 ore în conformitate cu art. 4, cap II din OG 43/200 republicată;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, în timpul execuției poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale în timpul execuției;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus  NU intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidența art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările uterioare.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG 92/2021 aprobată prin Legea nr. 17/2023  privind regimul deşeurilor;
  2. In cadrul sedintei CAT desfasurata la sediul APM Covasna, in data de 07.12.2023, Directia de Cultura Covasna a solicitat obtinerea  Avizului din partea DJC Covasna,
  3. depunerea documentatiei proiectului pentru avizare;
  4. Respectarea OUG nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
  5. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  6. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  7. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice şi a regimului juridic prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorităţi;
  9. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  10. La executia lucrărilor, executantul va asigura portectia apelor de suprafată, subterane si ecosistemelor acvatice;
  11. Să întreţină zonele de protecţie sanitară şi perimetrul de protecţie hidrogeologică în jurul surselor de apă, în scopul prevenirii pericolului de alterare a calităţii apelor;
  12. În zonele de protecţie sanitară instituite în jurul sursei de apă sunt interzise depozitarea gunoaielor şi deşeurilor de orice fel, precum şi depozitarea sau folosirea de îngrăşăminte, pesticide ori alte substanţe periculoase;
  13. Organizarea de şantier se va realiza astfel încât impactul generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;
  14. Programul de lucru se va adapta în vederea respectării orelor de odihnă ale riveranilor;
  15. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  16. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură;
  17. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  18. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  19. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  20. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  21. În situația producerii de poluări accidentale, titularul proiectului va anunța imediat APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  22. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  23. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 138/11.10.2023, emis de Primaria Municipiului Targu Secuiesc, judetul Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  24. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului – APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei, precum și în cazul avizelor ce se emit în cadrul procedurii de obținere a autorizației de construire și care aduc modificări proiectului.
  25. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                         Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                          Ing. Bote Daniela

 

 

Responsabil Comp.CFM,

Ing. Ghican Oana Elena