Înapoi

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare

 din. 15.06.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de ASOCIAȚIA COPROPRIETARILOR KOSZTA – BREȚCU cu sediul în localitatea Berțcu, nr. 516, județul Covasna, privind Amenajament fond forestier proprietate privată aparținând Asociației Coproprietarilor Koszta – Brețcu, UP VII, județul Covasna, SUPRAPUS cu situl de importanță comunitară ROSCI0130 Oituz Ojdula, arie protejată înființată în baza H.G nr. 1964/2007, documentație înregistrată la APM Covasna cu nr. 932/15.02.2021, în baza:

  • OUG nr. 68/2019, Art. 6. - (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1.882 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

Având în vedere următoarele:

  • memoriu de prezentare întocmit conform Ordinului MMP 19/2010, înregistrat la APM Covasna cu nr. 2814/22.04.2021;
  • Punct de vedere nr. 135/ST CV/28.05.2021 emis de Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate – SERVICIUL TERITORIAL COVASNA, custodele sitului Natura 2000 ROSCI0130 Oituz-Ojdula, înregistrat la APM Covasna cu nr. 3713/02.06.2021: - este necesară solicitarea și obținerea avizului din partea ANANP Serviciul Teritorial Covasna;
  • Puncte de vedere ale compartimentului Arii Protejate din cadrul APM Covasna din 19.02.2021 în urma solicitării avizului de mediu; respectiv nr. 3839/04.06.2021 în urma analizării memoriului de prezentare conform Ord. MMP 19/2010: privind realizarea unui studiu de evaluare adecvată;
  • consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit, proces-verbal ședință nr. 14/10.06.2021;
  • lista de control etapă de încadrare SEA – Anexa F Ghid Generic privind evaluarea de mediu pentru planuri și programe;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • dovada achitării tarifului aferent plan 500 ron din data de 15.02.2021;
  • în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Amenajament fond forestier proprietate privată aparținând Asociației Coproprietarilor Koszta – Brețcu, UP VII, județul Covasna, SUPRAPUS cu situl de importanță comunitară ROSCI0130 Oituz Ojdula, judeţul Covasna are posibile efecte semnificative asupra mediului şi este necesară evaluarea de mediu cu includerea cerințelor specifice pentru evaluarea adecvată.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Suprafața fondului forestier proprietate privată aparținând Asociației Coproprietarilor Koszta – Brețcu, județul Covasna, organizat în UP VII Brețcu, este de 1522,98 ha, conform actelor de proprietate.

Din punct de vedere administrativ, fondul forestier studiat este răspândit ăn raza teritorială a comunei Brețcu, din județul Covasna.

Accesul la fondul forestier se realizează pe drumul public Brașov-Bacău și drumul forestier Oituz.

Suprafața actuală este alcătuită din următoarele categorii de folosință:

A – Păduri și terenuri destinate împăduririi sau împăduririi 1515,08 ha

A 1 – Păduri și terenuri destinate împăduririi pentru care se reglementează recoltarea de produse principale 1283,28 ha

A 11 – Păduri inclusiv plantații cu reușită definitivă 1271,48 ha

A 12 – Regenerări pe cale artificială cu reușită parțială 3,70 ha

A 13 – Regenerări pe cale naturală cu reușită parțială 7,30 ha

A 14 – Terenuri de reîmpădurit în urma tăierilor rase, a doborâturilor de vânt sau a altor cauze 0,80 ha

A 2 – Păduri și terenuri destinate împăduririi pentru care nu se reglementează recoltarea de produs principale 231,80 ha

A 21 – Păduri inclusiv plantații cu reușită definitivă 231,80 ha.

B – Terenuri afectate gospodăririi silvice 7,50 ha

B 2 – Terenuri pentru hrana vânatului (33V, 34V, 43V) 6,50 ha

B 4 – Clădiri, curți și depozite permanente (61C) 0,40 ha

B 7 – Terenuri cultivate pentru nevoile administrației (31A) 0,60 ha.

C – terenuri neproductive (51N) 0,40 ha.

Zonarea funcțională:

Păduri din grupa I funcțională 1515,08 ha.

Constituite în următoarele categorii funcționale:

  • 1 H – Păduri destinate protecției păstrăvăriilor (TII) 2,20 ha
  • 2 A – Păduri situate pe stâncării, pe grohotișuri și pe terenuri cu pante mai mari de 35g (TII) 95,80 ha
  • 2 C – Benzile de pădure din jurul golurilor alpine (TII) 21,7 ha
  • 2 I – Pădurile situate pe terenurile cu înmlăștinare permanentă (TII) 0,9 ha
  • 2 L – Pădurile situate pe terenuri cu substraturi litologice foarte vulnerabile la eroziuni și alunecări, cu pante cuprinse până la limitele indicate la pct. 2A (TIV) 35,60 ha
  • 5 N – Păduri din panouri naturale neincluse în categoriile funcționale 1.5.a.c.d.e. (TIV) 1247,68 ha

5 G – Pădurile – parcele sau părți de parcele constituite ca unități amenajistice distincte – în care sunt amplasate suprafețe experimentale pentru cercetări forestiere de durată, neconstituite în rezervații științifice (TII) 40,50 ha

5 H – Pădurile stabilite ca rezervații pentru producerea de semințe forestiere și conservarea genofondului forestier (TII) 70,70 ha

Subunități de gospodărire:

S-au constituit următoarele subunități de gospodărire:

A – Codru regulat, sortimente obișnuite 1282,48 ha

M – Păduri supuse regimului de conservare deosebită 161,10 ha

K – Rezervații de semințe 70,70 ha

Bazele de amenajare

4.1. Regimul: codru

4.2. Tratamente: tăieri progresive

4.3. Compoziția țel prevăzută este cea corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure;

4.4. Exploatabilitatea adoptată este cea tehnică și de producție;

4.5. Vârsta exploatabilității: 113 ani

4.6. Ciclul de producție este de 120 ani.

Analiza și adoptarea posibilității

Produse principale, pentru SUP A – codru regulat.

Indicatori calculați:

  • creșterea indicatoare: 5492 mc
  • indicatorul de posibilitate după:
    • M.C.I 5509 mc
    • M.C.V. – inductiv 6236 mc
    • M.C.V. – deductiv 6012 mc

S-a adoptat posibilitatea P = 5492 mc/an, posibilitate egală cu creșterea indicatoare (toată suprafața se află în grupa I funcțională), care se va recolta din următoarele u.a. – uri: 26 A, 26 B, 31 A, 31 C, 31 E, 31 F, 32 C, 33 D, 33 E, 33 G, 33 H, 36 A, 38 A, 38 B, 38 E, 40 A, 56 A, 58 B, 58 H, 59 B, 60 C, 61 D, 62 A, 74 A, 79 A, 80 D.

Prin tăieri de conservare se vor extrage 262 mc/an (u.a. – uri: 29 C, 50 B, 51 B, 54, 57 A, 58 F, 71 B, 71 C, 72 B, 73 B, 74 B).

Posibilitatea de produse secuntare

  • Degajări: 0,24 ha
  • Curățiri: 2,41 ha/an – 13 mc/an
  • Rărituri: 6,19 ha/an – 258 mc/an
  • Tăieri de igienă: 1107,48 ha/an – 995 mc/an.

Probleme speciale

Suprafața luată în studiu este cuprinsă în situl Natura 2000 – ROSCI0130 Oituz – Ojdula. Se va ține cont de prevederile legislației în vigoare legate de gospodărirea și administrarea sitului.

Aria naturală protejată a fost desemnată în vederea conservării a 5 timpuri de habitate forestiere de interes comunitar și a 6 specii din fauna de interes comunitar.

Evaluările tipurilor de habitate de interes conservativ pentru care a fost desemntă Situl de importanță comunitară ROSCI0130 Oituz-Ojdula, conform Formularul standard Natura 2000 al ariei naturale protejate sunt:

Nr. crt.

Cod Natura 2000

Denumire habitat

Acoperire (ha)

Reprez.

Supr. Rel.

Conserv.

Eval. gobală

1

9110

Păduri de fag de tip Luzulo-Fagetum

23,9

B

C

B

B

2

9130

Păduri de fag de tip Asperulo-Fagetum

0,4

D

-

-

-

3

9410

Păduri acidofile de picea abies din regiunea montană (Vaccinoi-Piceetea)

7,5

C

C

B

B

4

91E0*

Păduri aluviale cu Alunus glutinisa și Fraxinus excelsior (Alno-Padion, Alnionincanae, Salicion albae)

0,1

D

-

-

-

5

91V0

Păduri dacice de fag – Synohyto-Fagion

48,4

B

C

B

B

*Acoperire = suprafața sitului cere este acoprită cu tipul respectiv de habitat

*Reprez. = Reprezentative = măsura pentru cât de tipic este un habitat din situl respectiv:

  • A = reprezentativitate excelentă
  • B = reprezentativitate bună
  • C = reprezentativitate semnificativă
  • D = prezență nesemnificativă

*Suprafața relatică = suprafața sitului acoperit de habitatul natural reportat la suprafața totală acoperită de acel tip de habitat natural în cadrul teritoriului național:

  • A: 100 > p > 15%
  • B: 15 > p > 2%
  • C: 2 > p > 0%.

*Starea de conservare = Gradul de conservare al structurilor și funcțiile tipului de habitat natural în cauză, precum și posibilitățile de refacre/reconstrucție:

  • A = conservare excelentă
  • B = conservare bună
  • C = conservare medie sau redusă

*Global = evaluare globală = evaluare globală a valorii sitului din punct de vedere al consrvării tipului de habitat natural respectiv:

  • A = valoare excelentă
  • B = valoare bună
  • C = valoare considerabilă.

Speciile de interes conservativ pentru care a fost desemnat situl de importanță comunitară ROSCI0130 Oituz-Ojdula, precum și evaluarea efectivelor populaționale și evaluarea criteriilor conform Ord. MMGA nr. 207/2006 privind aprobarea conținuluili Formularului Standard natura 2000 și a manulalului de completare a acestuia, sunt:

Nr. crt.

Cod natura 2000

Denumire specie

Mărime populație

Pop.

Conserv.

Izolare

Global

Specii de mamifere enumerate în anexa II a Directivei Consiliului 92/43/CEE

1

1354

Ursus arctos

-

C

B

C

B

2

1352

Canis lupus

-

C

B

C

B

3

1361

Lynx lynx

-

C

B

C

B

4

1303

Rhinolophus hipposideos

-

C

B

C

B

Specii de amfibieni și reptile enumerate în anexa II a Directivei Consiliului 92/43/CC

5

1166

Triturus cristatus

-

C

B

C

B

6

1193

Bombina variegata

-

C

B

C

B

În perimetrul fondului forestier analizat au fost identificate următoarele tipuri de habitate de interes comunitar:

U.P.

Tip habitat Natura 2000

Tip habitat românesc

Tip pădure

Suprafața

VII

 

 

 

ha

%

9410 – Păduri acodofile de picea abies din rgiunea montană (Vaccinio-Piceeatea)

R4205 Păduri sud-est carpatice de molid (Picea Abies) cu Oxalis acetosella

111.4

6,2

-

R4207 Păduri sud-est carpatice de molid (Picea abies) și brad (Abies alba) cu Hylocomium splendens

112.1

15,6

1

Total

21,8

1

9110 – Păduri de fag de tip Luzulo-Fagetum

R4102 Păduri sud-est carpatice de molid (Picea abies), fag (Fagus sylvatica) și brad (Abies alba) cu Hieracium rotundatum

134.1

266,3

18

131.1

401.5

27

Total

667,8

45

91E0* - Păduri aluviale cu Alnus glutinosa și Fraxinus excelsior (Alno-Padion, Alnion incanae, salicion albae)

R4410 Păduri sud-est carpatice de anin alb (Alnus incana) cu Telekia specioasa

117.1

1,6

-

982.1

2,8

-

Total

4,4

-

9IV0 Păduri dacice de fag (Symphyto - Fagion)

R4104 Păduri sud-est carpatice de fag (fagus sylvanca) și brad (Abies alba) cu Pulmonaria rubra

221.2

452,9

30

221.2

177,4

12

R4109 Păduri sud-est carpatice de fag (Fagus sylvatica) cu Symphytum cordatum

232.1

4,2

-

211.1

105,88

7

R4116 Păduri sud-est carpatice de fag (fagus sylvatica) cu phyllitis scolopendrium

4114

80,7

5

Total

 

821,08

54

 

 

Total habitate

 

1515,08

100

 

 

Alte terenuri din fond forestier

 

7,9

-

Total U.P.

1522,98

100

 

Din memoriul de prezentare depus de titular, identificarea prezenței habitatelor forestiere de interes comunitar din fondul forestier analizat, a fost realizată corespondența dintre tipurile de pădure și tipurile de habitate de interes comunitar, ținându-se cont de caracterul natural al arboretelor. Corespondența a fost realizată în baza lucrării Doniță N., Popescu A., Paucă-Comănescu M., Mihăilescu S., Biriș I.A. 2006 – Habitatele din România, modificări conform amendamentelor propuse de românia și Bulgaria la Directiva Habitate (92/43/EEC).

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Fondul forestier amenajat în cadrul UP VII Asociația Coproprietarilor Koszta-Brețcu este inclus integral în perimetrul rețelei ecologice europene Natura 2000, respectiv în perimetrul sitului de importanță comunitară ROSCI0130 Oituz-Ojdula (1522,98 ha).

Situl de importanță comunitară ROSCI0130 Oituz-Ojdul este administrat în prezent de ANANP Covasna, are o suprafață de 15343,7 ha și este localizat în partea nord-estică a județului Covasna, la granița cu județele Bacău și Vrancea.

Aria naturală protejată a fost desemnată în vederea conservării a 5 timpuri de habitate forestiere de interes comunitar și a 6 specii din fauna de interes comunitar.

În prezent situl de importanță comunitară ROSCI0130 Oituz-Ojdula nu beneficiază de un Plan de management în vigoare, acesta fiind în curs de avizare.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu este cazul;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

În prezent situl de importanță comunitară ROSCI0130 Oituz-Ojdula nu beneficiază de un Plan de management în vigoare, acesta fiind în curs de avizare.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Amenajamentul silvic implementează prevederile O.U.G. 195/2005 privind protecţia mediului, a O.U.G. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: potențial impacta asupra sitului Natura 2000 ROSCI0130 Oituz-Ojdula;

b) natura cumulativă a efectelor: cumularea unor efecte provenind din implementarea anumitor poiecte/planuri/activităţi în suprafaţa studiată se va analiza individual, la reglementarea acestora;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): efectuarea  lucrărilor propuse prin amenjamanet are un efect pozitiv şi benefic atât asupra mediului şi implicit şi asupra  sănătăţii umane;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): suprafața fondului forestier este de 1522,98 ha și este în proprietate privată a Asociației Coproprietarilor Koszta-Berțcu, UP VII, administrat de Ocolul Silvic Privat Brețcu.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare;

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: susceptibil de producere a unor efecte potențial negative asupra ariei protejate de interes comunitar.

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 15.02.2021 şi 18.02.2021;

- Anunț public + Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro și/sau avizierul APM Covasna;

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii şi pe adresa de internet http://apmcv.anpm.ro.

 

În conformitate cu prevederile HG nr.1076/2004 procedura va continua cu etapa de definitivare a proiectului de plan şi de realizare a raportului de mediu.

Parcurgerea etapei de definitivare a proiectului de plan şi de realizare a raportului de mediu se va realiza în conformitate cu prevederile Secţiunii a-2-a din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, cu modificările şi completările ulterioare. În acest sens, conform prevederilor art. 14 din HG 1076/2004 titularul are obligaţia de a constitui un grup de lucru care are caracter nepermanent, fiind constituit special pentru acest plan. Activităţile grupului de lucru sunt cele stipulate în art. 16-19 din HG 1076/2004. Parcurgerea procedurii de definitivare a planului, constă în următoarele etape:

  1. Constituirea de către titular a unui grup de lucru alcătuit din :

a) reprezentanţi ai titularilor planului;

b) reprezentanţii autorităţii competente pentru protecţia mediului A.P.M. Covasna, reprezentanţii autorităţilor interesate de efectele planului din județul Covasna, pe raza căruia se implementează planul: Sistemul de Gospodărire a Apelor, Garda Forestieră, Garda Naţională de Mediu, Agenția Națională pentru Arii Protejate, Direcția de Sănătate Publică – Structurile teritoriale, Asociațiile de vânătoare care gestionează fonduri de vânătoare care se suprapun cu amenajament, etc.;

c) elaborator Raport de mediu, Studiu de evaluare adecvată – persoană fizică sau juridică atestată, experţi angajaţi, după caz în vederea analizării problemelor semnificative de mediu şi stabilirii măsurilor de prevenire, reducere, compensare, monitorizare a efectelor impactului asupra mediului pentru planul analizat în scopul întocmirii Raportului de Mediu de către persoanele fizice şi juridice atestate. Titularul planului va notifica APM Covasna, data și ora la care se va întâlni grupul de lucru. Modul de desfășurare a ședințelor grupului de lucru va ține cont de contextul epidemiologic al pandemiei Covid 19, în acest sens propunem consultare online. În situația în care grupul de lucru nu se poate întruni fizic sau online, titularul va solicita în scris autorităților interesate de efectele implementării planului, care sunt aspectele care ar trebui abordate în cadrul raportului de mediu care incluide și studiul de evaluare adecvată.

  1. Punctele de vedere exprimate în şedinţele grupului de lucru se vor consemna în procese verbale, câte un exemplar se va transmite autorităților participante.
  2. Titularul planului va prezenta grupului de lucru obiectivele specifice ale planului.
  3. Persoanele atestate, împreună cu experţii angajaţi, după caz, analizează problemele semnificative de mediu, inclusiv starea mediului şi evoluţia acestuia în absenţa implementării planului, şi determină obiectivele de mediu relevante în raport de obiectivele specifice ale planului.
  4. Titularul planului va proiecta alternative posibile, luând în considerare obiectivele şi aria geografică a planului, problemele semnificative de mediu, inclusiv starea mediului şi evoluţia acestuia în absenţa implementării planului precum şi obiectivele de mediu relevante şi le va aduce la cunoştinţa grupului de lucru.
  5. Grupul de lucru analizează modul în care alternativele propuse îndeplinesc obiectivele de mediu relevante pentru plan.
  6. Pe baza recomandărilor grupului de lucru, titularul planului va elabora detaliat alternativele care îndeplinesc obiectivele de mediu relevante.
  7. Persoanele atestate, împreună cu experţii angajaţi, după caz, analizează efectele semnificative asupra mediului a alternativelor propuse de titularul, folosind criteriile prevăzute în anexa nr. 1 la HG nr. 1076/2004, şi stabilesc măsurile de prevenire, reducere, compensare şi monitorizare a efectelor semnificative ale impactului asupra mediului pentru fiecare alternativă a planului sau programului, făcând recomandări în acest sens.
  8. Măsurile şi recomandările se aduc la cunoştinţa grupului de lucru.
  9. Titularul planului sau programului, luând în considerare informaţiile stabilite de persoanele atestate stabileşte şi prezintă grupului de lucru următoarele:

a) alternativa finală a planului sau programului;

b) măsurile de prevenire, reducere şi compensare a efectelor semnificative asupra mediului;

c) programul de monitorizare a efectelor semnificative asupra mediului ale implementării planului sau programului. Alternativa finală reprezintă proiectul de plan sau de program.

  1. Persoanele atestate, împreună cu experţii angajaţi, după caz, analizează măsurile propuse de titularul planului sau programului, precum şi programul de monitorizare şi întocmesc raportul de mediu. Conţinutul-cadru al raportului de mediu este cel prevazut în anexa nr. 2 la HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe.
  2. După întocmirea raportului de mediu, recomandările prevăzute în acesta se aduc la cunoştinţa grupului de lucru.
  3. În termen de 5 zile calendaristice de la finalizarea raportului de mediu, aveţi obligaţia de a-l transmite la A.P.M. Covasna în vederea continuării procedurii de reglementare a planului.

Conform prevederilor HG nr. 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                     

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae

 

 

Întocmit,

Ing. Csáki Gabriela