Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE proiectul „Legalizare schimbare de destinatie din centru agrement in pensiune” STINGHE LIANA SMARANDA si STINGHE NICOLAE

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. xx din xx.11.2017

....

 

Ca urmare a solicitării depuse de STINGHE LIANA SMARANDA si STINGHE NICOLAE, cu domiciliul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Suisul Castelului, nr. 2, pentru proiectul „Legalizare schimbare de destinatie din centru agrement in pensiune” propus a fi realizat in jud. Brasov, loc. Poiana Brasov, str. Poiana Soarelui, nr. 2, conform certificatului de urbanism  nr. 857/30.03.2017 cu valabilitate prelungita pana la data de 29.03.2018, eliberat de Primaria Municipiului Brasov,  înregistrata la APM Brasov cu nr. 8727/31.05.2017 (solicitare inregistrata electronic sub nr. 1107/01.09.2017),  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 13126/16.08.2017, nr. 13629/29.08.2017, nr. 15922/05.10.2017,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 25.09.2017, că proiectul „Legalizare schimbare de destinatie din centru agrement in pensiune” propus a fi realizat in jud. Brasov, loc. Poiana Brasov, str. Poiana Soarelui, nr. 2, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 13, alin. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului : prin proiect se propune recompartimentarea imobilului cu regim de inaltime D+P+E+2M si suprafata construita de 248,00 mp, amenajarea interioara si schimbarea destinatiei acestuia din centru de agrement in pensiune turistica. Imobilul aflat pe un teren cu suprafata de 615 mp, este proprietate particulara a titularilor Stinghe Liana Smaranda si Stinghe Nicolae conform extras CF nr. 107397.

Centrul de agrement  a cuprins următoarele spaţii repartizate pe nivele:

Demisol: casa scării, spaţiu protecţie civilă, 3 depozite, spatiu pentru centrala termică si spălătorie, spatiu de călcat rufe şi depozit lenjerie, vestiar personal şi coridor acces.

Parter: hol-casa scării, recepţie, bar, coridor, 3 depozite, scară serviciu, oficiu cu spălător vase şi veselă, grup sanitar bărbaţi şi femei, terase exterioare.

Etaj: hol-casa scării, sală conferinţe, sală expoziţie – galerie, 2 birouri, grup sanitar bărbaţi şi femei, oficiu, depozit, logie, terase şi terasă belvedere.

Mansardă 1: hol-casa scării, sală fitnnes cu vestiar şi grup sanitar,

sală fitnnes-forţă cu vestiar şi grup sanitar, birou instructori, oficiu, depozit, cameră de oaspeţi cu baie, logie, terase şi terasă belvedere.

Mansardă 2: hol-casa scării, apartament de serviciu cu 2 camere şi baie, terasă belvedere.

          Pensiunea va avea urmatoarele functionalitati:

Dintre spaţiile vechi, unele au fost corespunzătoare pentru noua destinaţie (birouri, camere oaspeţi, apartament de serviciu, etc.), iar sălile mai mari (conferinţe, bar, expoziţie - galerie, fitnnes, etc.) au fost compartimentate cu pereţi din placi rigips, obtinandu-se astfel câte 16 camere cu bai proprii pentru cazarea turistilor.

Spaţiile anexe sunt în parte cele iniţiale şi sunt situate la parter şi demisol astfel:

Demisol: spatiul pentru centrala termică si spălătorie, spatiul de călcat rufe şi depozit lenjerie, bucătărie, oficiu, bar şi s-au mai amenajat o sala şedinţe/conferinţe şi un restaurant cu capacitate de 58 locuri.

Parter: grup sanitar, camera personal, depozit, recepţie, bar. S-au amenajat 2 camere cu bai proprii pentru personal.

După realizarea lucărilor de amenajare şi redistribuirea unor spaţii existente şi realizarea

unor compartimentări noi au rezultat spaţiile corespunzătoare unei pensiuni turistice.  

Etaj 1: - hol- casa scării, 7 camere cu bai proprii;  terase;

Mansardă 1: hol - casa scării; 7 camere cu bai proprii; terase;

Mansardă 2: hol - casa scării; 2 camere cu bai proprii, terasa.

Latura lungă a cladirii de 38,98m este aliniată la str. Poiana Soarelui, din care se face accesul pietonal şi accesul auto (la bordură) la platforma de parcare şi aprovizionare în incintă din Strada Poiana Soarelui cu un carosabil de 7,00m lăţime şi trotuare pe ambele laturi de 3.30 m lăţime.

Pe direcţia sud-est spre vest în zona nord terenul are o pantă mare preluată de un taluz de 2,00m realizat  la execuţia străzii care este mai sus decât terenul riveran acesteia. S-au amenajat trei terase pentru asigurarea următoarelor accese :

  • accesul pietonal principal în clădire la parter;
  • accesul la platforma de parcare şi terasă;
  • accesului pietonal secundar în clădire la demisol.

Legătura dintre aceste terase se face pe 2 scări din beton cu balustrade din lemn.

Alimentarea cu apă potabilă: alimentarea cu apa potabila se face prin bransamentul existent al imobilului;

Evacuarea apelor uzate menajere vor fi evacuate prin instalatiile existente ale imobilului in reteaua centralizata de canalizare;

Apele pluviale potential curate rezultate de pe acoperişuri, terase şi platforme se evacuează pe nivelul solului, pe spatiile verzi;

Solutiile de alimentarea cu apă potabilă si de evacuarea apelor uzate se realizeaza conform Contract nr.C663/14.11.2016 emis de Compania APA Brasov.

Alimentarea cu gaze naturale: se realizeata conform Avizului nr.310840257/02.09.2016. Necesarul de energie termica va fi asigurat de 2 centrale termice de 85 KW alimentate de gaze naturale;

Alimentarea cu energie electrică;  se va face din reteaua publica de alimentare existenta pe amplasament de la constructia existenta conform Avizului nr.70110192/03.12.2013.

Lucrarile de organizare de santier:  

Lucrările pentru schimbarea de destinaţie a construcţiei din centru de agrement în pensiune sunt executate, construcţia fiind funcţională ca Pensiune. 

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei: - nu este cazul;

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/ exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate cu care beneficiarul are contract;

Pentru locaţia studiată s-a încheiat Contractul pentru furnizarea de servicii de salubritate nr. 3411 din 20.03.2014 cu SC URBAN SA Sucursala Braşov.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate;

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului  -  terenul cu suprafata de 615 mp este situat in intravilanul municipiului Brasov, localitatea Poiana Brasov, avand categoria de folosinta curti - constructii, conform extras CF nr. 107397, cu destinatia conform PUZ aprobat cu HCL nr. 647/2010, cu valabilitate prelungita cu HCL nr. 535/2015: ZV2- spatii verzi amenajate, in conformitate cu  C.U. nr. 857 din 30.03.2016 eliberat de Primaria Municipiului Brasov, cu valabilitate prelungita pana la data de 29.03.2018.

        2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite: – pensiunea este amplasata in zona limitrofa padurii, fara sa afecteze terenurile impadurite;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu e cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite:- nu este cazul;

h) ariile dens populate: - nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica: - nu este cazul.

 

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului  de mediu si protectia factorului  uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  1. proiectul propus nu intră sub incidenţa art.28 din O.U.G. nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic.
  4. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  5. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  6. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  7. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta de asemenea  prevederile OMS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;
  • Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;
  1. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  2. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, a drumurilor de acces, etc. revine în totalitate titularului de proiect.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

        

                                                                                                         

 

 SERVICIUL A.A.A.,        

                                                                                                           Alexandrina VASILE                                                                       

                                                                                    

 INTOCMIT:                                                                                               

 Consilier Simona PASCU