Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE FISE ELECTRICA SERV S.A pentru proiectul „Reconductorarea, modernizarea, securizarea si sistematizarea bransamentelor din LEA 0,4 kV, aferenta PTa24, PTa31, PTa6, PTa23, PTA 11” propus a fi realizat in loc. Moieciu de Sus, sat Moieciu

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

....

 

 

Ca urmare a solicitării depuse  FISE ELECTRICA SERV S.A.reprezentata de FLORIN BUTUZA in calitate de Director  cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. 13 Decembrie, nr. 17A pentru proiectul „Reconductorarea, modernizarea, securizarea si sistematizarea bransamentelor din LEA 0,4 kV, aferenta PTa24, PTa31, PTa6, PTa23, PTA 11” propus a fi realizat in loc. Moieciu de Sus, sat Moieciu, jud. Brasov   (conform CU nr. 1 din 02.02.2016 emis de Primaria Comunei Moieciu) înregistrata la APM Brasov cu nr. 3192/29.02.2016 si completata cu nr. 6231/15.04.2016 si 9399/08.06.2016,  în baza:

Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;

Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 27.06.2016, că proiectul „Reconductorarea, modernizarea, securizarea si sistematizarea bransamentelor din LEA 0,4 kV, aferenta PTa24, PTa31, PTa6, PTa23, PTA 11” propus a fi realizat in loc. Moieciu de Sus, sat Moieciu, jud. Brasov   (conform CU nr. 1 din 02.02.2016 emis de Primaria Comunei Moieciu nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

   1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in  Anexa 2, la pct.2, lit b) transportul  energiei electrice prin cabluri aeriene, altele decat cele prevazute in anexa nr. 1; coroborat cu pct. 13, lit. a) orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului ;

2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

3.lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

4.in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

1.Caracteristicile proiectului:

    

a)marimea proiectului:

În prezent, alimentarea cu energie electrică a consumatorilor casnici şi economici situaţi în localitatea Moeciu de Sus, pe străzile Principală, Valea Popii și Valea Băngăleasa,  este asigurată  printr-un sistem de distribuţie a energiei electrice cu reţele electrice de joasă tensiune, de tip aerian, pe stâlpi din beton, în cea mai  mare parte  cu conductoare izolate, torsadate.Exista insa si conductoare de aluminiu neizolate, pe tronsoane scurte cu o lungime totala 2360 m cu sectiunea de 35 mmp, constituite în circuite comune pentru consum general si iluminat public, care alimenteaza 424 bransamente.

Prin proiect se propun urmatoarele:

1.Reconductorarea, modernizarea LEA de joasa tensiune,  de consum general existentă , in zonele in care mai exista conductoare din aluminiu neizolat

2. Securizarea şi sistematizarea banşamentelor aeriene monofazate în solutie antifurt şi scoaterea contorilor de energie electrica monofazaţi şi trifazaţi în exterior –Se vor securiza -195 bucati

3. Injecții de putere in LEA 0,4 kV existenta , din PTA 29, 20/0,4 kV, 160 kVA, situat                                                  pe strada Băngăleasa

b) cumularea cu alte proiecte – in zona nu sunt in derulare alte proiecte;

c) utilizarea resurselor naturale – nu e cazul

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

Tipiurile si cantitatile de deseuri rezultate in perioada de executie a proiectului sunt prezentate in tabelul urmator:

Nr crt.

Denumire deseu

Cod deseu

Cantitate rezultata

3.

Resturi de conductor de aluminiu

170411

100 kg

4.

Resturi de conductor de cupru

170411

0.1 kg

5.

Resturi de materiale feroase

 

25 kg

6.

Izolatori

170604

100 kg

7.

Console de joasa tensiune

170407

 

100 kg

 

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort : -reduse, doar la faza de lucrari;

-pe perioada derularii lucrarilor de construire/functionare emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul maxim al zgomotului produs se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/1988 si OMS 119/2014 ( pentru perioada de zi : 55dB si curba de zgomot Cz 50 dB si pentru perioada noptii , intre orele 23:00-7:00: 45 dBsi, respectiv, curba de zgomot Cz 40; 

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – nu este cazul;

 

2. Localizarea proiectelor:

 2.1. utilizarea existenta a terenului: terenul pe care se va realiza investitia apartine domeniului public in proportie de 10% si 90% domeniului privat si este amplasat in intravilanul com. Moieciu conform Certificatului de urbanism nr. 1  din 02.02.2016 emis de Primaria com. Moieciu

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora:nu e cazul

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu e cazul

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate: 

-Lucrările se vor efectua in localitatea Moeciu de Sus,  în zona limitrofă drumului naţional  DN 73 F. Din punct de vedere administrativ, străzile din comuna Moeciu de Sus judeţul Braşov,  se compun în mare parte din DN73F( Strada Principala ) -care din centru prezinta doua ramificatii, respectiv str. Valea Băngăleasă și str. Valea Popii.

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul

  

  3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de demolare;

           e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – durata  scurta 

 

   

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

1.        proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

2.        proiectul propus nu necesita parcurgerea etapelor  procedurii de evaluare adecvata.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

1.         Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare.

2.         Se va respecta proiectul inaintat spre avizare si conditiile impuse prin certificatul de urbanism;

3.         Pe tot parcursul derulării lucrărilor de constructii se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare.

4.         Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic de pe amplasament fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale

5.         Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor

6.        Este interzisa arderea deseurilor de orice fel

7.         Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;

8.         Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite;

9.         Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;

10.     In conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;

11.    In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar

12.  Drumurile de acces şi toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;

   

 Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare  a impactului  asupra mediului si de evaluare adecvată.

     Prezenta decizie  este valabila  pe toata perioada derularii investitiei, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

        Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

 

 

 Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”

 

 

Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

-art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

-art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

     Prezenta decizie este valabila pe toata perioada punerii in aplicare a proiectului

 La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

       Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private .

 

 

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

    

  DIRECTOR EXECUTIV

   Sorin HORNOIU                                                                              

                                                                                                SEF SERVICIU  A.A.A,

                                                                                              AlexandrinaVASILE                            

 

 

 

 

 

INTOCMIT:

consilier: Dan-Sava Muresan