Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE _Proiect SNTGN TRANSGAZ SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE _Proiect

Nr. 351 din 26.07.2017

....

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SNTGN TRANSGAZ SRL , cu sediul în Str. CONSTANTIN I. MOTAS, Nr. 1, Mediaş , Judetul Sibiu, prin SC SAFIT INST SRL, cu sediul in Cluj Napoca, înregistrată la APM Brasov cu nr. 6764/26.04.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr.9466/12.06.2017 si nr. 10787/05.07.2017 (inregistrare electronica nr. 461/21.04.2017),

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 19.06.2017, că proiectul a) Punerea în siguranță a conductei Dn80 racord alimentare SRM Ucea de Jos, și b) Adaptare la teren SRM Ucea de Jos″ propus a fi realizat în jud. Brasov, com. Ucea, sat Ucea de Jos, esctor intravilan si extravilan, str. DC82 (C.U. nr. 63/14.03.217, emis de Consiliul Judetean Brasov), nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate. 

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa nr. 2, la pct. 3, alin. b) instalatii industriale penttru transportul gazelor, aburului si apei calde; ... altele decat cele prevăzute in anexa nr.1, coroborat cu pct. 13, alin. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr.1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr.1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa nr. 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului : - În prezent alimentarea cu gaze naturale a localității Ucea de Jos se realizează prin intermediul unui racord DN80 cu o lungime de 240m și a unui SRM (pus în funcțiune în anul 1957), amplasat în zona semicentrală a localității, fără respectarea distanțelor de siguranță.

Proiectul se referă la reamplasarea Stației de Reglare Măsurare Gaze Naturale (SRM) Ucea de Jos pe un nou amplasament pentru a se respecta distanțele de siguranță conform normelor în vigoare și dezafectarea SRM – ului existent.

Pentru punerea în siguranță a SRM – ului este necesară relocarea acestuia, racordarea lui la sistemul de distribuție gaze naturale și alimentarea cu energie electrică.

Punerea în siguranță a SRM – ului presupune relocarea acestuia, realizarea unei noi conducte de racord înaltă presiune (DN 80, L= 13m), racordarea noului SRM la sistemul de distribuție gaze prin intermediul unei conducte de presiune redusă (DN 150, L=45m) și extinderea rețelei de alimentare cu energie electrică până la SRM Ucea de Jos.

Noul SRM se va împrejmui, iar accesul se va face din DC 82, Ucea de Jos – Corbi, prin amenajarea unui drum de acces în lungime de 32m. 

Conducta de distributie si cea de racord se vor monta subteran la o adâncime de cca. 1,1m între suprafaţa solului şi generatoarea ei superioară.

La schimbările de direcţie ale conductei atât în plan orizontal cât şi în plan vertical se vor utiliza curbe cu rază lungă, cu Rminim 5DN.

Protecţia împotriva coroziunii exterioare a conductei de transport gaze naturale îngropate se va executa prin izolarea anticorozivă cu polietilenă în trei straturi.

Pentru realizarea lucrărilor se vor folosi: materiale tubulare, L245NE; profile metalice; tuburi de oxigen; materiale pentru izolaţii; materiale pentru sudură (elctrozi, sârme, fluxuri, gaze de protecţie, carbid); prefabricate, confecţii metalice, curbe, claviaturi din ţeavă; materiale mărunte (şuruburi şi prezoane, fitinguri, robinete); betoane; diluanţi, benzină extracţie, grund, vopseluri;

Energia electrică necesară desfăşurării activităţilor descrise anterior va fi furnizată de grupuri electrogene.

La traversarea  căilor de comunicaţie – se vor respecta condiţiile de execuţie a lucrărilor  în baza articolelor 13.17–13.25 din ”Normele tehnice pentru proiectarea şi execuţia conductelor de transport gaze naturale" aprobate prin Ordinul preşedintelui A.N.R.E. nr. 118/2013.

Cablul de alimentare cu energie electrică a SRM – ului va intersecta drumul județean DJ 105C. Subtraversarea drumului județean DJ 105C la km 0+350 cu cablul electric care va alimenta SRM Ucea de Jos, se va face prin foraj, fără a fi afectată structura rutieră a drumului.

Tuburile de protecţie care se vor utiliza la subtraversarea căilor de comunicaţii se vor executa din ţeavă de oţel, iar etanşările dintre tub şi ţeavă se vor executa cu distanţiere şi burdufuri de etanşare care posedă agrement tehnic.

După finalizarea lucrărilor la noul SRM și după punerea în funcțiune a acestuia, atât SRM – ul vechi cât și racordul existent (L=240m) se vor dezafecta. Dezafectarea SRM -ului vechi va face obiectul unor lucrări ulterioare ale SNTGN TRANSGAZ SA. Materialele rezultate vor fi transportate în depozitul TRANSGAZ – Sector Făgăraș.

Alimentarea cu apă potabilă: Pentru execuţia probelor de presiune pentru conducta reabilitată/reparată, constructorul va utiliza apă, ca şi fluid de probă, ce va fi adusă cu cisternele la amplasamentul lucrărilor sau după caz, aer.

Apa potabilă pentru personalul angajat va fi achiziţionată din comerţ în bidoane de plastic de tip PET;

Alimentarea cu energie electrică: - Alimentarea cu energie electrică a SRM – ului se va face de la reteaua de medie tensiune aflată în apropiere, paralela cu DJ 105C având o lungime de aproximativ 110m.

Energia electrică necesară desfăşurării activităţilor de construcţie, va fi asigurată prin utilizarea de generatoare electrice iar responsabilitatea va fi în sarcina Antreprenorului.

 

Lucrarile de organizare de santier:

Organizarea de șantier se va amenaja în incinta imprejmuirii destinată SRM – ului, situată în intravilanul Sat Ucea de Jos – Comuna Ucea, județul Brașov. 

Accesul la SRM Ucea de Jos implicit la Organizarea de șantier se va face din DC 82 Ucea de Jos – Corbi, prin amenajarea unui drum de acces în lungime de 32 m. Acest drum va deservi ulterior și SRM – ul proiectat.

Organizarea de santier se va realiza  pe terenul imprejmuit  destinat montarii SRM - ului ,  pe care constructorul își va amenaja spațiile necesare desfășurării activității specifice organizării de șantier: spațiu de depozitare acoperit a materialelor, zona parcare utilaje, spații de birouri, vestiare, un rezervor de apă, depozit combustibil, un grup electrogen pentru asigurarea energiei electrice, containere pentru depozitarea deşeurilor, punct PSI, grup sanitar, etc.

În prima fază se va aşterne un strat de balast, apoi se vor amplasa cele menţionate mai sus şi se vor amenaja alei dalate. După terminarea lucrărilor se vor demonta dalele, grupurile sanitare etc., și se va amenaja incinta imprejmuirii conform proiectului.

Se va avea în vedere ca serviciile sanitare din cadrul organizarii de santier să nu afecteze sau să aducă prejudicii cadrului natural limitrof sau vecinilor.

Materialele necesare execuției lucrărilor vor urmari un program de transport, manipulare, depozitare si punere ìn operă, respectându-se ruta de transport, locul de depozitare si de lucru.

Cazarea nu se va face în organizarea de șantier, se va face zilnic transportul muncitorilor.

Constructorul va  instrui personalul şi va lua toate măsurile ce se impun de respectare a normelor de sănătate şi securitate în muncă, de prevenire si stingere a incendiilor şi de protecţia mediului. Are obligația de a asigura o bună organizare a muncii, dotare tehnică corespunzatoare, prevedere și orientare judicioasa în desfășurarea proceselor de execuție.

Necesarul de apă va fi asigurat prin transportul și depozitarea în rezervoare, în organizările de șantier.          

Managementul apelor uzate (fecaloid-menajere) generate de personal va fi asigurat cu toalete ecologice mobile, pe bază de contracte cu operatorii autorizaţi, care vor asigura şi serviciile de colectare şi evacuare adecvată a acestui tip de ape uzate.

Căi noi de acces sau schimbări ale celor existente:

Accesul la amplasamentul lucrărilor se asigură din drumul comunal DC82, prin realizarea unui drum pietruit in lungime de 36,3m.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:

Pentru suprafata de teren ocupată temporar antreprenorul are obligaţia de a reface terenul la starea pe care acesta l-a avut anterior execuţiei lucrărilor.

Solul fertil se decopertează de pe culoarul de lucru şi se depozitează separat. După terminarea lucrărilor de montaj SRM și a instalațiilor aferente, inclusiv a împrejmuirii, pe suprafata de teren ocupata temporar din jurul imprejmuirii se va depune stratul vegetal depozitat separat astfel ca după tasare terenul să ajungă la profilul iniţial, la categoria de folosinţă iniţială.

Înainte de aşezarea stratului vegetal, pământul compactat se va săpa, se va întoarce pe 10 cm grosime şi se va nivela cu grebla pentru a asigura priza cu stratul vegetal. Compactarea umpluturilor se va executa cu maiul de mână şi cu maiul mecanic la umiditatea optimă de compactare printr-un număr variabil de treceri suprapuse peste fiecare strat.

Gradul de compactare se va realiza la gradul de compactare a terenului natural din jur.

Stratul vegetal va fi depozitat separat în vederea utilizǎrii lui la refacerea terenului la terminarea lucrărilor.

După încheierea lucrărilor de construire, terenurile ce se vor ocupa temporar vor fi redate la categoria de folosință iniţială.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – Resursele naturale folosite pe perioada de realizare a proiectului vor consta în agregate (nisip, pietriş), precum şi apa utilizată pentru probarea rezistenței conductei și pentru udarea stratului vegetal refăcut. Pe perioada de exploatare nu se utilizează resurse naturale;

d) productia de deseuri –

In perioada de executie a lucrarilor se genereaza urmatoarele categorii de deseuri:

  • deseuri menajere si asimilabile
  • deseuri de ambalaje (nepericuloase: hatie, carton, lemn, plastic, sticla; periculoase: ambalaje pentru vopsele si diluanti )
  • deseuri tehnologice (metalice, lemn, textile contaminate, etc.)

Colectarea deșeurilor se va face selectiv, în containere etichetate corespunzător și amplasate pe platforme special amenajate în interiorul organizării de șantier. Toate deșeurile reciclabile vor fi valorificate. Transportul deșeurilor menajere se va realiza prin intermediul unei firme specializate la cel mai apropiat depozit de deșeuri autorizat.

Celelalte deşeuri vor fi valorificate prin predarea lor către un operator specializat pentru colectarea reciclarea/reutilizarea lor, respectând prevederile Legii nr. 211 din 15/11/2011 privind regimul deșeurilor, republicată 2014, cu modificările și completările ulterioare.

Deşeurile inerte rezultate în urma operaţiilor de revizie, sunt evacuate de pe amplasament  prin grija firmelor specializate care execută lucrările respective la conductă.

Deşeurile rezultate în urma operaţiilor de mentenanta sunt colectate si predate spre eliminare /valorificare catre firme specializate.

  1. emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În timpul lucrărilor de montare a conductei de transport gaze naturale, sursele de poluare a aerului sunt reprezentate de motoarele autovehiculelor şi utilajelor de execuţie precum și de lucrările de sudare a tronsoanelor de conductă, a instalatiilor de suprafața  şi de protejare a acestora  prin vopsire.

În aceste condiții impactul potențial asupra aerului și climei este generat de următorii factori:

Poluanţi produşi de emisii de ardere (gaze de eşapament) provenite de la motoarele utilajelor (impact direct, pe termen scurt, temporar, negativ);

Emisii  de  compuşi  organici  volatili  din  operaţiile  de  vopsire  (impact  direct,  pe  termen  scurt, temporar, negativ); Suprafeţele protejate prin vopsire sunt de asemenea reduse.

Funcţionarea utilajelor la punctele de lucru este intermitentă, ceea ce face ca emisiile generate de motoare să fie punctiforme şi momentane.

Sursele de zgomot şi vibraţii sunt reprezentate de echipamentele necesare săpării, transportului şi manipulării instalatiilor, transportul personalului în perioada de execuție a lucrărilor.

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

  1. Modul de gospodărire a substanţelor şi preparatelor chimice periculoase şi asigurarea condiţiilor de protecţie a factorilor de mediu şi a sănătăţii populaţiei.

Pentru protecţia factorilor de mediu și a sănătății populației, personalul va respecta normele specifice de manipulare,  depozitare  si  utilizare  a  substantelor  si preparatelor  chimice  periculoase  cu  respectarea prevederilor  Legii  nr. 360/2003  privind  regimul  substantelor  si  preparatelor  chimice  periculoase, republicata si actualizata.

Vopselele, diluanţii şi alte substante sau preparate chimice periculoase  vor fi depozitate în organizarea de şantier în spaţii închise, in ambalajele originale.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectului:.

2.1. utilizarea existenta a terenului: 

Amplasamentul lucrărilor propuse se află pe teritoriul comunei Ucea, județul Brașov.

Suprafața totală de teren ocupată definitiv este de aproximativ 663,6mp mp (conform C.U. 63/14.03.2017), după cum urmează:

- suprafața aferentă împrejmuirii SRM – ului este de aproximativ 391,6mp;

- suprafața ocupată de drumul de acces la SRM si terenuri este de aproximativ 272 mp.

Din punct de vedere juridic, terenul afectat de lucrări este situat pe teritoriul administrativ teritorial al comunei Ucea, sat Ucea de Jos, aparţinând proprietarilor particulari, administraţiilor locale, respectiv domeniului public.

Din punct de vedere economic, folosinţa actuală a terenului este teren agricol, zonă drum județean, zonă drum comunal.

Suprafața de teren scoasă definitivă din circuitul agricol aferentă împrejmuirii instalațiilor supraterane si amenajării drumului de acces va fi achiziționată de SNTGN TRANSGAZ SA (prin contract de vânzare cumpărare, contract de concesiune, etc. ) cu deținătorii de drept a terenului.

Cadrul legal pentru accesul în teren, se va face conform legislatiei în vigoare “Legea nr. 123/2012 – Legea energiei electrice și a Gazelor naturale”.

Toate terenurile ce se vor ocupa temporar vor fi redate la categoria şi starea iniţială după încheierea lucrărilor de construire.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu e cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite - nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

 

3. Caracteristicile impactului potential:

  1. Impactul asupra populaţiei şi sănătăţii umane:

Impactul potențial asupra populației și sănătății umane poate fi generat de următorii factori:

Pierdere sursă de venit ca urmare a ocupării definitive de teren (impact direct, pe termen lung, permanent, negativ);

Pierdere sursă de venit ca urmare a ocupării temporare de teren (impact direct, pe termen mediu, temporar, negativ);

Posibila deteriorare a drumurilor locale ca urmare a traficului asociat șantierului (impact direct, pe termen scurt, temporar, negativ);

Zgomot și vibrații generat de traficul asociat șantierului (impact direct, pe termen scurt, temporar, negativ);

Utilizare forță de muncă locală (impact direct, pe perioada lucrărilor de construcție, temporar, pozitiv);

  1. extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul;
  2. natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;
  3. magnitudinea si complexitatea impactului – au fost prevazute masuri astfel incat, pe perioada implementarii proiectului, sa nu existe impact asupra factorilor de mediu si a factorului uman;
  4. probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;
  5. durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  1. proiectul propus nu intră sub incidenţa art.28 din O.U.G. nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic;
  4. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma derulării lucrărilor propuse;
  5. Se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării lucrarilor;
  6. Se vor restrânge la minim suprafeţele ocupate de organizarea de şantier;
  7.  In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, sapatura, etc.);
  • operaţia de săpare pentru montarea conductelor, instalațiilor se va executa corelat cu fluxul general al lucrărilor de montaj pentru reducerea duratei de menţinere deschisă a sanţului în vederea evitării surpărilor, umplerilor cu apă, infiltraţiilor în straturile inferioare, alunecărilor de teren;
  • umplutura  sanţului  se  va  compacta  corespunzător  pentru  a  evita infiltrarea apelor de precipitaţii, in sanţul conductei;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului; deplasarea mijloacelor de transport pe drumurile de pământ sau balastate să se facă cu viteze de maxim 30 km/h; reducerea vitezei de deplasare a utilajelor pentru diminuarea emisiilor de praf in perioadele secetoase
  2. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  3. Utilajele şi mijloacele de transport folosite la executarea lucrărilor trebuie să corespundă cerinţelor tehnice ale nivelului acustic;
  4. Despăgubirea proprietarilor de teren afectați in conformitate cu legislația în vigoare;
  5. Se interzice aruncarea, incinerarea, depozitarea pe sol şi îngroparea deşeurilor menajere sau a altor tipuri de deşeuri (anvelope uzate, filtre de ulei, lavete, recipienţi pentru vopsele etc.);
  6. Se interzice depozitarea materialului tubular în afara culoarului de lucru stabilit;
  7. Se vor utiliza doar căile de acces şi zonele de parcare stabilite pentru utilajele de lucru;
  8. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  9. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  10. În timpul executării lucrărilor, constructorul va soluţiona reclamaţiile şi sesizările apărute din vină proprie datorate nerespectării legislaţiei de mediu. Constructorul va avea în vedere ca execuţia lucrării sau nu creeze blocaje ale drumurilor de acces catre amplasament ;
  11. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  12. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  13. Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta de asemenea  prevederile OMS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

 

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

 

Conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezenta decizie este valabila pe toata perioada punerii in aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora. In cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

   

DIRECTOR EXECUTIV

      Sorin HORNOIU

        

                                                                                                         

SEF SERVICIU A.A.A.,              

                                                                                                              Alexandrina VASILE                                                                   

 

                           

 INTOCMIT,                                                                                                

 Consilier Simona PASCU