Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE C.N.A.D.N.R. –D.R.D.P. prin SC CAPITAL VISION SRL

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 

Proiect

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de C.N.A.D.N.R. –D.R.D.P. prin SC CAPITAL VISION SRL cu sediul in municipiul Bucuresti, Sectorul 2, strada Vasile Lascar nr. 5 – 7, apartament CAM. 407,  înregistrată la APM Brasov cu nr. 15712/06.10.2016, completata cu nr. 11599/18.07.2017, nr. 1240/20.01.2017, nr. 14613/12.09.2017, nr. 15272/26.09.2017, nr. 13925/04.09.2017, nr. 16429/12.10.2017, si electronic cu nr. 1377/14.10.2016, in baza

HG nr.445/2009, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului

OUG nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

APM Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Colectivului de Analiza Tehnica, din data de 02.10.2017, ca proiectul „Reabilitare DN 73A km 0+000 – km 19+910; km 20+975 – km 69+340” , propus a se realiza  in judetul Brasov, orașul/comuna Predeal, Râșnov, Zărnești, Poiana Mărului, Șinca Nouă, Șinca, Șercaia, satul Poiana Mărului, Șinca Nouă, Șinca, Ohaba, Vâlcea, Vad, Șercaia, strada DN 73A, km 0+000 – km 19+910; km 20+975 – km 69+340, (Certificat de Urbanism nr. 193 din 02.08.2016 emis de Consiliul Judetean Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nici evaluarii adecvate.

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Anexa 2 pct. 13 b) orice modificari sau extinderi, ale proiectelor  executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

- in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului;

- titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare, nu au fost inregistrate observatii din partea publicului.

 

I.1. Caracteristicile proiectului 

a) marimea proiectului

Drumul național DN73A pornește de la intrarea în Predeal, trece pe la Pârâul Rece, coboară în Țara Bârsei, la Râșnov, unde se intersectează cu DN73. Apoi trece prin cartierul Tohanul Vechi al orașului Zărnești, ajunge în Poiana Mărului, după care, coborând în Depresiunea Făgărașului, se îndreaptă spre Șinca Nouă, trece prin Șinca Veche. Între Șinca Veche și Ohaba, DN73A are traseu comun cu DJ 104. De la Ohaba, trece prin Vad și își încheie traseul la Șercaia, la intersecția cu DN1.

Din punct de vedere al starii tehnice, tronsonul de drum DN73 A ce se va reabilita pe o lungime de  68,343 km  se prezinta astfel:

  • nu are capacitate portanta corespunzatoare pentru preluarea unui trafic rutier care creste cu trecerea timpului;
  • imbracaminte in stare degradata, exista numeroase denivelari si gropi;
  • santurile sunt partial sau total colmatate si nu asigura evacuarea apelor;
  • podetele sunt degradate, colmatate si nu prezinta siguranta in exploatare ;
  • semnalizare rutiera uzata, degradata, chiar inexistenta pe unele portiuni ale sectorului de drum;
  • ziduri de sprijin in stare de degradare ;

Prin reabilitarea drumului se va realiza: reasfaltarea partii carosabile, realizarea de reparatii in zonele cu cedari ale sistemului rutier, consolidarea zonelor de instabilitate accentuate a terasamentelor in zonele afectate, construirea de santuri laterale pereate si nepereate, construirea de podete betonate, reabilitarea podurilor de pe traseul drumului.

SITUATIA PROIECTATA

•           Traseul in plan

In plan se va respecta aproximativ traseul actual al  drumului pentru a evita expropierile sau lucrari complexe care nu si-ar justifica investitia tinand cont de clasa de importanta a drumului.

•           Profilul longitdinal

Drumul va asigura racordarea declivitatilor existente, cu respectarea declivitatilor exceptionale in curbe.

•           Profilul transversal

Drumul va avea urmatoarele elemente geometrice:

Profil transversal tip 1 –se aplica pe tronsoanele: km 0+000-18+570, km 22+450-27+050, km 30+650-35+270, km 37+000-46+635, km 50+550-58+100, km 60+718-61+240, km 62+750-64+728, km 65+770-68+692.

Profil transversal tip 2 –se aplica pe tronsonul km 18+570-19+910;

Profil transversal tip 3 –se aplica pe tronsonul km 20+975-22+000.

Profil transversal tip 4 –se aplica pe tronsoanele; km 22+000-22+450; km 29+550-30+650.

Profil transversal tip 5 –se aplica pe tronsonul 27+050-27+450;

Profil transversal tip 6 –se aplica pe tronsonul 27+450-29+550;

Profil transversal tip 7 –se aplica pe tronsonul km 35+270-37+000.

Profil transversal tip 8–se aplica pe tronsoanele: km 58+500-60+718, km61+240-62+750, km 64+728-65+770, km 68+692-69+408.

•           Lucrari de interventie la structura rutiera existenta

S-au definit 7 tipuri de structuri rutiere cu aplicabilitate dupa cum urmeaza:

TIP A km 0+000 – km 13+100 .

TIP B km 13+100- km 19+910.

TIP C km 20+975- km 30+650.

TIP D km 30+650- km 35+085.

TIP E km 35+085- km 36+585.

TIP F km 36+585- km 50+550.

TIP G km 50+550- km 69+408.

•           Terasamente 

Se aduce platforma drumului la profilul proiectat, prin umpluturi și/sau sapaturi. Săpăturile în pământ pentru realizarea santurilor si a acostamentelor, în teren natural se execută mecanizat cu buldozerul și excavatorul, si manual în zonele neadecvate lucrărilor mecanizate.

•           Suprastructura drumului

Se va reabilita structura rutiera existenta, cu păstrarea integrală a traseului în plan şi profil longitudinal.

•           Acostamente:

Acostamentele se vor completa cu 30 cm piatra sparta. Pe sectoarele pe care situatia o impune (intravilan, consolidari) acostamentele se vor consolida cu imbracaminte asfaltica conform profilelor transversale tip.

•           Trotuare. Accese proprietati

Trotuarele se vor prevedea cu pavele autoblocante asternute pe un strat de 5 cm de nisip si pe o fundatie de 15 cm de balast.

În zona localitatii Zarnesti, unde trotuarele existente se afla în stare buna, se prevede peste acestea un strat de beton asfaltic BA8 de 4cm.

Accesele la proprietati 180 bucati, se vor amenaja astfel incat sa fie asigurata continuitatea scurgerii apelor, cu rigola carosabila si dala din beton.

•           Dispozitive pentru asigurarea scurgerii apelor

a)   Rigole

Scurgerea apelor pluviale de pe partea carosabilă se va realiza prin panta transversală spre rigolele existente şi proiectate.  Astfel, în funcţie de configuraţia terenului s-au proiectat următoarele dispozitive pentru scurgerea apelor, cu descarcare spre podete sau spre emisarul natural:

•           rigole din elemente prefabricate;

•           rigole carosabile acoperite cu plăcuţe;

Pe o lungime de 72177 m s-au prevazut elemente de colectare si evacuare a apelor pluviale de tipul rigolelor prefabricate C30/37 asezate pe pat de nisip de 5 cm grosime.

In localitati, in zonele in care nu pot fi amplasate rigole deschise s-au prevazut rigole carosabile, cu placute prefabricate, din beton pe o lungime de 30710 m.

b)  Podete

Evacuarea apelor din zona drumului la racordurile cu drumurile laterale se vor realiza cu ajutorul unor podete tubulare cu un diametru de 400 mm si lungimea L= 6 m.

În sectiunile în care drumul are un punct de minim local, în ceea ce priveste declivitatea în sens longitudinal, apele preluate de dispozitivele de scurgere se vor evacua în sens transversal prin intermediul unor podete de diferite tipuri (tubulare, dalate, boltite).

Amplasarea podetelor se va face conform planului de situatie:

  • DN 400 mm, lungime L=6.00 m – 53 buc ;
  • DN 800 mm, lungime L=9.00 m – 51 buc ; capacitate de transport=0,93 mc/s;
  • Dalat DD2 – 28 buc ;  capacitate de transport=7,33 mc/s;
  • Dalat DD3 – 2 buc ; capacitate de transport=12,65 mc/s;
  • Dalat DD5 – 2 buc ; capacitate de transport=45,85  mc/s;

Podetele sunt in diferite stadii de degradare, necesitand lucrari de reparatii, amenajari sau inlocuiri.

•           Lucrari aparari de maluri

a) Ziduri de sprijin

Pe tronsonul de drum national DN 73A proiectat, sunt necesare lucrari de demolare si inlocuire a zidurilor de beton armat existente (2 zone - km 14+500, km 16+400) datorita necesitatii de a asigura latimea platformei drumului dar si a degradarilor pe care acestea le prezinta.

Pe toata lungimea zidurilor de sprijin de rambleu se vor monta parapeti metalici tip H1.

 

b) Gabioane

Pe tronsonul de drum, km 13+750, malul stang pr. Mic a fost puternic erodat si s-au propus lucrari de apărăre de mal din gabioane.

Gabioanele existente se afla intr-o stare de degradare avansata, plasele care alcatuiesc carcasa sunt rupte, iar unele armaturi perimetrale lipsesc. Este necesar sa se refaca aceste carcase numai dupa ce in prealabil s-a realizat peste fundatia existenta o placa de beton de 20 cm grosime.

Apărările de mal din gabioane se vor executa:

•           gabioane cu dimensiunile de 1,5 x 1,0 m;

•           gabioane cu dimensiunile de 2,0 x 1,0 m;

•           gabioane cu dimensiunile de 2,5 x 1,0 m;

•           saltea de 3,0 x 0,50 m cu rol de fundaţie;

Sub salteaua de fundaţie se vor aşeza fascine cu grosimea de 0,30 m. Piatra va fi aşezată îngrijit în cutii paralelipipedice, executate din cadre de oţel profilat la cald PC52, cu diametrul de 18 mm, cu lungimea de 3,0 m, înălţimea de 1,5/2,0/2,5 m şi lăţimea variabilă, acoperite cu plasă din sârmă dublu răsucită, diametrul 2,7 mm, ochiuri de 8/10 cm, dublu zincată.

c) Dren de acostament

Se aplica pe sectoarele de drum in care nivelul panzei freatice se gaseste la o adancime mai mica de 2.0 – 2.5 m si care influenteaza defavorabil stabilitatea corpului acestuia.

Lucrarea se executa sub rigolele drumului.

•           Amenajarea intersecţiilor

Amenajarea intersecţiilor cu drumurile laterale

S-a prevăzut amenajarea intersecţiilor cu cele 135 de drumuri laterale existente, în funcţie de tipul îmbrăcăminţii.

Pe drumurile laterale cu îmbrăcăminte bituminoasă (47 bucăţi) s-a prevăzut racordarea pe primii 15 m cu un strat de uzură din BA16 de 4 cm grosime.

Pe drumurile laterale din balast sau pământ (88 bucăţi) s-a prevăzut pe 15 m lungime, completarea cu un strat de balast de 30 cm grosime, un strat de piatră spartă de 15 cm grosime, strat de uzura BAD20 de 6 cm grosime și strat de uzura BA16 de 4cm grosime.

Intersectii la nivel cu cai ferate

DN 73 are inersectii la nivel cu doua cai ferate:

  • Pasaj la nivel km 25+660 cu liniac.f. Brasov – Zarnesti;
  • Pasaj la nivel km 68+658 cu linia c.f. Brasov – Podu Olt.

•           Parcari si statii autobuz (16 buc). 

Pentru oprirea autobuzelor, s-a prevăzut realizarea unei structuri rutiere la fel ca cea folosită pentru amenajarea drumurilor laterale.

•           Siguranta circulatiei

Indicatoare de circulatie

Pentru desfasurarea in conditii de deplina siguranta a circulatiei rutiere se vor prevedea indicatoarele rutiere impuse de Regulamentul circulatiei pe drumurile publice.

Marcaje rutiere

Pentru desfasurarea in conditii de deplina siguranta a circulatiei rutiere se vor prevedea marcajele  rutiere transversale si orziontale, respectiv prin montarea de panouri de orientare şi semne de circulatie.

Parapet de siguranta

In zona podurilor si a podetelor dalate cu deschiderea de 5m cat si in zonele periculoase de pe traseul proiectat, se vor amenaja parapeti metalici de tip H1 si H4 .

Parapetul metalic tip H4 se va amplasa și în zona podetelor de tip DD3 (2 buc) și DD5 (2 buc), pe o lungime de 30 m x 2 parti, rezultand o lungime totala de parapet Lp=332.00 m.

           Lucrari de poduri si pasaje 

S-au prevazut lucrari de reabilitare pentru urmatoarele poduri:

1.Pod din beton armat, L=28,30 m, la km 17+946 peste paraul Mare la Rasnov;

2.Pod din beton armat monolit , L=33,0 m, la km 21+726 peste cale ferata industriala;

3.Pod din beton armat L=28,10m la km 22+763 peste paraul Panicel la Rasnov;

4.Pod din beton armat L=9,0 m la km 26+160 in localitatea Zarnesti;

5.Pod din beton armat L=30,60 m,  la km 53+650 peste paraul Stramba la Sinca Veche;

 

6.Pod din beton armat L=6,4m,  la km 60+442 peste paraul Cretu la Sinca Veche;

7.Pod din beton armat L=18,35, la km 61+874 peste paraul Ohaba in localitatea Ohaba;

8.Pod din beton armat L=64,50m, la km 64+510 peste paraul Sinca la Vad;

Pentru urmatoarele poduri s-au prevazut doar lucrari de intretinere:

1.Pod din beton armat L=11,50m, la km 0+017 peste raul Prahova la Predeal;

2.Pod din beton armat L = 14,0m, la km 1+337 peste paraul Mare la Predeal;

3.Pod din beton armat L=7,0 m, la km 1+867 peste paraul Sanatoriu la Predeal;

4.Semiviaduct L=55,0m,  km 10+750 – 10+805 la Predeal;

5.Pod din beton armat L=82,70 m, la km 26+224 peste paraul Turcu la Zarnesti;

Organizarea de santier

Amplasamentul pe care se vor desfasura lucrarile nu permite amplasarea de constructii specifice (statii de betoane, statii de asfalt, ateliere de reparatii sau intretinere, puncte de alimentare cu carburanti), astfel ca vor fi utilizate amenajarile existente in zona.

b) cumularea cu alte proiecte – proiect „Consolidare DN 73A km 29+317 – 47+000”;

c) utilizarea resurselor naturale –  nu este cazul;

d) productia de deseuri –  In perioada de executie deseurile pot rezulta din procesele tehnologice aplicate pentru realizarea lucrarilor de reabilitare a drumului. În cazul producerii unor deşeuri accidentale la maşinile şi utilajele folosite la execuţia lucrării, acestea se vor depozita în rezervoare metalice şi se vor transporta la staţii speciale de reciclare. Întreţinerea utilajelor şi vehiculelor folosite în activitatea de executie şi de întreţinere a drumurilor se va face la unitati spacializate.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort: -

APA.Prin executarea lucrărilor propuse nu se afectează starea ecosistemelor acvatice şi a folosinţelor de apă, neexistând emisii de poluanţi semnificative şi nu se vor utiliza cantităţi însemnate de apă.

            Lucrările au fost dimensionate conform legislaţiei în vigoare, în conformitate cu prevederile reglementărilor de mediu. Se va respecta Legea apelor nr. 107/1996, modificată şi completată ulterior.

AER. În timpul execuţiei lucrărilor vor fi emisii de gaze de ardere (gaze de eşapament), care sunt evacuate în atmosferă. Pe toată perioada executiei lucrărilor de reabilitare se va urmări:

  • reducerea emisiei diverselor noxe de eşapament sau uzurii maşinilor;
  • manipularea materialelor în cadrul proceselor tehnologice în urma căreia pot rezulta pulberi în suspensie să se facă în condiţii de umiditate naturală;
  • utilizarea de utilaje şi tehnologii care să nu implice măsuri speciale pentru protecţia fonică a surselor generatoare de zgomot şi vibraţii;
  • respectarea reglementărilor privind protecţia atmosferei, inclusiv adoptarea, după caz, de măsuri tehnologice pentru reţinerea şi neutralizarea poluanţilor atmosferici.

Sursele de zgomot şi de vibraţii în cursul execuţiei lucrărilor vor fi cele legate de circulaţia maşinilor şi de funcţionarea utilajelor de construcţie.

            Lucrările proiectate ce urmează a se realiza nu introduc efecte negative suplimentare asupra solului, drenajului, microclimatului, apelor de suprafaţă, vegetaţiei, faunei sau din punct de vedere al zgomotului şi mediului înconjurător.

I.2. Localizarea proiectului

2.1 utilizarea existenta a terenului – Conform certificatului de urbanism nr. 193/02.08.2016 emis de Consiliul Judetean Brașov, amplasamentul drumului este situat pe teritoriile administrative ale orașelor/comunelor Predeal, Râșnov, Zărnești, Poiana Mărului, Șinca Nouă, Șinca, Șercaia, satul Poiana Mărului, Șinca Nouă, Șinca, Ohaba, Vâlcea, Vad, Șercaia, strada DN 73A, km 0+000 – km 19+910; km 20+975 – km 69+340 si in intravilan si extravilan apartinand domeniului public de interes national.

2.3. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul

2.4. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu e cazul;

b) zonele costiere - nu e cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale - nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare: ne este cazul.

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica zonele de protectie speciala: proiectul propus se va implementa la limita cu ROSPA0098 Piemontul Fgaras si traverseaza ROSCI0352 Persani si pe un anumit tronson ROSCI0122 Muntii Fagaras;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite - nu e cazul;

h) ariile dens populate -  nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică - nu e cazul.

I.3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate - nu e cazul;

    b) natura transfrontiera a impactului - nu e cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului - impact  nesemnificativ;

    d) probabilitatea impactului - nu e cazul;

    e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului - nu e cazul;

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:  

  1. proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare - se va implementa la limita cu ROSPA0098 Piemontul Fgaras si traverseaza ROSCI0352 Persani si pe un anumit tronson ROSCI0122 Muntii Fagaras;
  2. pentru implementarea proiectului s-a depus memoriu de prezentare completat cu capitolul X Biodiversitate, memoriu care nu releva impact negativ semnificativ asupra ariilor naturale protejate mai sus mentionate, si pentru care Biroul CFM din cadrul APM Brasov a emis punct de vedere;
  3. in cadrul procedurii de reglementare au fost obtinute avizul favorabil nr. 19 din 05.05.2017 si punctul de vedere favorabil nr. 280 din 25.09.2017, emise de Administratia Siturilor Natura 2000 Muntii Fagaras si Piemontul Fagaras;
  4. în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare, din cadrul procedurii de evaluare adecvata, a rezultat ca implementarea proiectului nu va avea impact negativ semnificativ asupra integritatii ariilor naturale protejate ROSPA0098 Piemontul Fgaras, ROSCI0122 Muntii Fagaras si ROSCI0352 Persani;


 Condiţiile de realizare a proiectului:

1) Se vor respecta conditiile  impuse de ceilalti avizatori prin avizele obtinute si proiectul inaintat spre avizare; 

2) Se vor respecta prevederile Ordonantei de Urgentă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările si completările ulterioare, privind protectia mediului;

3) Se vor respecta conditiile impuse prin Avizul de gospodarire a apelor nr. 112 din 16.06.2017 emis de Sistemul de Gospodarire a Apelor Brasov;

4) Se vor respecta prevederile O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

5) Se va resprecta conditiile din Avizul nr. 19 din 05.05.2017, emis de Administratia Siturilor Natura 2000 Muntii Fagaras si Piemontul Fagaras;

6) Pentru protectia speciilor si  mentinerea  habitatelor care au stat la baza desemnarii ROSPA0098 Piemontul Fgaras, ROSCI0122 Muntii Fagaras si ROSCI0352 Persani:

  • Se interzice folosirea de substanţe chimice, toxice pentru mediul ambiant, în apropierea cursurilor apelor de suprafaţă si pe malurile acestora, care prin deversare accidentală să afecteze fauna şi flora din zonă;
  • Se vor ridica bariere eficiente in jurul amplasamentului, in vederea minimizarii emisiilor de praf; se va stropi aria santierului, dupa caz; incarcaturile care intra si ies din santier vor fi acoperite cu prelate impermeabile la praf; Accesul pe drumurile publice se va face doar cu mijloace de transport salubre.
  • Se va evita deranjarea speciilor de fauna protejate în timpul lucrărilor de reabilitare , cazul în care acesta se hrănesc în vecinătatea amplasamentului;
  • Se va interzice folosirea oricărei substanţe cu efect insecticid sau raticid pe amplasament, cât şi in vecinătate;
  • Se va păstra vegetaţia subarbustivă din jurul amplasamentului pentru a crea loc de cuibărit ptr. anumite specii de interes comunitar;
  • Interzicerea cu desăvârşire a arderii vegetaţiei uscate;
  • Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  • Se interzic următoarele:

a) orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

b) perturbarea intenţionată în cursul perioadei de reproducere, de creştere, de hibernare si de migraţie;

c) deteriorarea, distrugerea si/sau culegerea intenţionată a cuiburilor si/sau ouălor din natură;

d) deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă;

e) recoltarea florilor şi a fructelor, culegerea, tăierea, dezrădăcinarea sau distrugerea cu intenţie a acestor plante în habitatele lor naturale, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

     f) deţinerea, transportul, comerţul sau schimburile în orice scop ale exemplarelor luate din natură, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;

7) Deşeurile rezultate pe parcursul execuţiei lucrărilor vor fi valorificate şi/sau eliminate prin agenţi economici autorizaţi în acest sens;

8) Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;

9) Antreprenorul va delimita zona de lucru pentru a preveni/minimiza distrugerea suprafeţelor vegetale;

10) In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, in perioada realizarii lucrarilor de constructie, se vor respecta urmatoarele conditii:

  • utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activitatilor generatoare de praf (taiere, macinare, spargerea betonului, nisip, pietris, activitati de sablare/slefuire, etc.);
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  • curatarea rotilor vehiculelor, la iesirea de pe santier.

11) Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;

12) Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare.

 

Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de evaluare adecvată.

            La finalizarea investitiei  din prezentul act , titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private .

  Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului. Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

       

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile H.G. nr.445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                              

                                                                                                SERVICIUL A.A.A.,  

                                                                                                Alexandrina VASILE

 

 

INTOCMIT:

Consilier George MUSAT