Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE „Construire hală producție, depozitare (sisteme de ambalare din carton), showroom, birouri parter și etaj (etaj inclus în volum parter)” SC ANSOR PROD SR

 

                                      

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC ANSOR PROD SRL cu sediul în jud. Brasov, mun. Brașov, str. Dacia nr. 80A, înregistrată la APM Brasov cu nr.14050 din 06.09.2018 (solicitare electronica nr. 623/06.09.2018), în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

și ca urmare a completarilor depuse la dosar cu nr. 14846/25.09.2018, și nr. ........ autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide,

ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 01.10.2018, că proiectul proiectul „Construire hală producție, depozitare (sisteme de ambalare din carton), showroom, birouri parter și etaj (etaj inclus în volum parter)”, propus a fi amplasat în jud. Brașov, com. Prejmer, sat Prejmer, CF 103103 Prejmer  conform C.U. nr. 137 din 25.06.2018 emis de UAT Comuna Prejmer, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului și nu se supune evaluarii adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de încadrare, în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt următoarele:

  1. proiectul se încadreaza în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, pct.10, lit. a) proiecte de dezvoltare a unităților/zonelor industriale
  2. titularul si APM Brașov au mediatizat în presa locala cat și pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma parcurgerii listei de control pentru etapa de încadrare și a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

  1. Caracteristicile proiectului:

            a) dimensiunea și conceptia întregului proiect :

Prin prezenta investitie se propune construirea unei clădiri în suprafață de 3660,99 mp, cu regim de înălțime parter înălțat + etaj parțial înglobat în volumul parter, constituite din:

  • Spațiu pentru producție ambalaje personalizate din carton și hârtie
  • Spațiu pentru depozitare materii prime necesare (carton și hârtie, adezivi, etc.)
  • Birouri

Sistemul constructiv:

  • structura metalica – stalpi beton armat si grinzi metalice, fundatii izolate beton
  • placă suport pardoseala din beton armat
  • acoperirea se va executa in sistem sarpanta, cu invelitoare in doua (x2) pante asigurate din structura metalica. Invelitoarea se va realiza din panouri sandwich de invelitoare, din tabla galvanizata prevopsita, cu termoizolatie din spumă poliuretanică.

Parcaje: în interiorul proprietății  vor exista platforme destinate parcării:

- o platformă în suprafață de 387,50 mp destinată parcării a 31 autoturisme din care 2 locuri pentru persoane cu dizabilități

- o platformă în suprafață de 248,00 mp pentru parcare 5 autocamioane.

- platforme adiacente halei în suprafață de 903,00 mp pentru parcare temporară autovehicule de gabarit mediu și mare pentru predare/primire marfă

Imprejmuire: se propune imprejmuire din panouri plasă metalică bordurată prevopsită cu elevație și fundație din beton si stalpi metalici vopsiți - L=310,00m.

Drumuri, alei, platforme: pentru accesul si deservirea halei proiectate s-au prevazut platforme carosabile in suprafata de 1.720,00 mp si platforme pietonale si trotuare de garda in suprafata de 672,00 mp.

Spatii verzi: se propune amenajarea unei suprafețe de 575,00 mp de spații verzi, în interiorul proprietății, cu gazon, vegetatie medie si joasa și parțial înaltă.

Echiparea tehnico-edilitară:

alimentarea cu apa – va fi asigurata prin branșarea la reteaua de alimentare cu apă existenta pe str. Paris (Aviz de principiu favorabil nr. 85/04.07.2018 Aqua Service).

canalizare – apele uzate menajere provenite de la constructie vor fi colectate print-o retea de canalizare și vor fi descarcate in colectorul de canalizare din zona Parc Industrial str. Paris (Aviz de principiu favorabil nr. 85/04.07.2018 Aqua Service)

ape pluviale conventional curate - se vor colecta prin intermediul unei retele de canalizare pluviala si se vor descarca pe zona verde din jurul imobilului.

ape pluviale de pe pe platforma de parcare si drumurile din incinta - vor fi colectate printr-o rețea de conducte de canalizare, epurate printr-un separator de produse petroliere și evacuate printr-un canal de desecare administrat de ANIF (Aviz de principiu favorabil nr. 85/04.07.2018 Aqua Service).

alimentarea cu energie electrica – racord la reteaua de energie electrica existenta in zona

incalzirea – sisteme de incalzire cu radiatoare conectate la o centrala termica murala, pentru zona administrativa si doua generatoare de aer cald pentru incalzirea si ventilarea halei de productie si a halei de depozitare alimentate cu gaz metan.

alimentarea cu gaze naturale -  din rețeaua existentă.

Organizarea de șantier:

Organizarea de santier se va realiza strict in interiorul amplasamentului, executantului lucrărilor revenindu-i in exclusivitate responsabilitatea modului cum isi organizeaza santierul.

Perimetrul se va delimita cu plase speciale de șantier din polietileană, de reținerea prafului, la două rânduri de min. 2,00 m inaltime.

Pentru accesul utilajelor de montaj si echipamentului necesar realizarii lucrarilor propuse se vor folosi drumurile existente (accesul utilajelor specifice șantierului, în timpul execuției, se va face din strada Paris fără afectarea traficului existent pe DN10).

Constructiile (baracamentele) si echipamentele provizorii necesare executarii lucrarilor se vor amplasa in interiorul incintei.

Pe perioada realizarii construcţiei se va monta trei toalete ecologice, 2-3 containere pentru depozitarea materialelor necesare pe santier.

Pentru alimentarea cu energie electrica a organizarii de santier se va face un racord din bransamentul existent, in functie de solutia propusa de catre furnizorul de energie electrica.

Alimentarea cu apa pe perioada execuției se va face din bazin mobil de apă, care se va realimenta periodic.

 

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate – proiectul se realizează in cadrul Parcului Industrial Prejmer

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii – nu este cazul;

d) productia de deșeuri – deșeurile rezultate în perioada de execuție a proiectului vor fi colectate selectiv și valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) poluarea și alte efecte negative –

În perioada de execuție, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare vor fi luate toate măsurile în vederea limitarii generarii de praf de catre prestatorul lucrărilor de execuție care va avea în vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic și să nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor încadra în valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile și completarile ulterioare coroborat cu Legea. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va încadra în limitele impuse de SR 10.009/2017. Se vor respecta de asemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena și sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice – nu este cazul;

g) riscurile pentru sanatatea umananu este cazul

 

2. Amplasarea proiectelor:.

a) utilizarea actuala și aprobata a terenurilor

Terenul în suprafață de 8.280,80mp situate în intravilan în perimetrul Parcului Industrial Prejmer, zonă pentru mica inductrie și servicii. Terenul se afla in proprietatea privată a ANSOR PROD S.R.L., identificat prin carte funciară nr. 103103, Prejmer conform C.U. nr. 137 din 25.06.2018 emis de UAT Comuna Prejmer

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zona și subteranulul acetuia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

i) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

iii) zonele montane și forestiere – nu este cazul;

iv) rezervatii și parcuri naturale – nu este cazul;

v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogiologica – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri- nu este cazul

vii) zone cu densitate mare a populatiei – nu este cazul;

viii) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: aria geografica și numarul persoanelor afectate – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de încadrare, în procedura de evaluare adecvata, sunt următoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificarile și completarile ulterioare;

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Comunei Prejmer în concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona în conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile și completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de execuție a lucrărilor de construire;
  7. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  8. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  9. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  11. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  12. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor, etc.), reparatiile mijloacelor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate.
  14. În vederea menținerii calității aerului în parametri optimi, în zona amplasamentului se vor respecta următoarele conditii:
  • utilizarea apei pentru suprimarea prafului în cantitatile, frecventa și proportiile necesare, în zona de lucru, la sfarșitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activităților generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;
  1. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  2. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  4. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  5. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  6. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  7.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  8.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  9.  Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  10.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali, pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect, să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare (alimentarea cu energie electrică, alimentarea cu apă pentru asigurarea necesităţilor igienico–sanitare, facilităţi pentru depozitarea temporară a materialelor, facilităţi pentru personal (baracă birou, vestiare muncitori, punct prim ajutor, toaleta ecologică), împrejmuire cu gard din panouri metalice pentru protecţia organizării de șantier și a vecinătăţilor), după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

• este interzisă părăsirea incintei organizării de șantier cu roţile autovehiculelor şi/sau caroseria murdară;

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

            La finalizarea integrala a investiției titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de încadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice și private

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza și face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice și private.

 

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului și nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în conditiile în care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    

DIRECTOR EXECUTIV,

    Ciprian BĂNCILĂ                                                                                         

                                                                                               ȘEF SERVICIU A.A.A,  

                                                                                          Daniela BIRĂU

                                                                                                      

             ÎNTOCMIT:

  consilier Daniela LUNGU