Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE l „Intrare in legalitate si finalizare lucrari conform C.U. nr. 131/20.01.2017 pentru „bloc de locuinte si/sau spatii comerciale la parter S1+S2+P+8E” SC KAON DEVELOPMENT SRL

 


DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE 

  • PROIECT -

 

Ca urmare a solicitării depuse de pentru SC KAON DEVELOPMENT SRL, cu sediul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Carpatilor, nr. 22, bl. 2, sc. A, ap. 5, pentru proiectul „Intrare in legalitate si finalizare lucrari conform C.U. nr. 131/20.01.2017 pentru „bloc de locuinte si/sau spatii comerciale la parter S1+S2+P+8E””, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Brasov, str. Crisului, nr. 18A (C.U. nr. 2887 din 31.10.2017 emis de Primaria Municipiului Brasov) înregistrata la APM Brasov cu nr. 18818 din 21.11.2017 si nr. ELO 1685/23.11.2017 si completata cu nr. 18867 din 22.11.2017,

               - în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - in baza O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

                Autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 27.11.2017, că proiectul Intrare in legalitate si finalizare lucrari conform C.U. nr. 131/20.01.2017 pentru „bloc de locuinte si/sau spatii comerciale la parter S1+S2+P+8E””, propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Brasov, str. Crisului, nr. 18A, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  in lipsa comentariilor motivate din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: prin proiect se propune intrarea in legalitate a lucrarilor realizare in vederea construirii unui bloc de locuinte, conform Raportului de Expertiza tehnica elaborat de Expert tehnic MLPTL si continuarea lucrarilor cu construirea etajelor.

Conform expertizei tehnice, din imobilul cu regim de inaltime S2+S1+P+8E s-a realizat subsolul 2, partial subsolul 1 si partea supraterana pana la placa de b.a de peste parter, inclusiv. Toate aceste lucrari de construire sunt in faza de executie a elementelor din beton armat: radier, pereti, diafragme, stalpi, grinzi si plansee, fara compartimentari si fara instalatii (exceptie facand partea de instalatii inglobata in radierul general al subsolului 2 -conducte canalizare si platbanda pentru priza de pamant).

Prin prezentul proiect se propun urmatoarele lucrari: realizarea etajelelor 1-8, compartimentari, finisaje interioare si exteioare, instalatii sanitare si electrice, termoizolatii, sistematizare exterioara.

Destinatia cladirii este de imobil de apartamente si partial spatii comerciale / birouri la parter. Etajele 1 – 8 sunt destinate apartamentelor iar parterul este format din 4 spatii comerciale si un apartament. Subsolul 1 deserveste locuri de parcare si spatii auxiliare (depozitare gunoi menajer, dep. biciclete, spatii tehnice, etc.) iar subsolul 2 cuprinde  2 Adaposturi Protectie Civila, boxe pentru apartamente si spatii tehnice.

Numarul total de apartamente cuprinse in imobilul propus este de 81 de apartamente.

La exterior, se autorizeaza odata cu lucrarea de baza amenajarea acceselor auto si celor pietonale, spatiile verzi si parcajele de la sol.

In incinta, la nivelul solului sunt asigurate 22 de locuri de parcare aliniate de-a lungul fatadei principale si 28 locuri de parcare in sistem „klaus” in lateralul cladirii. De asemenea la subsolul 1 sunt asigurate 35 de locuri de garari auto. In total sunt asigurate 87 locuri de parcare auto.

Suprafata totala a terenului: 2077 m2

Regim de inaltime:   S1+S2+P+8E

Inaltime maxima: Hmax =30.50 m

Suprafata construita propusa: S = 815.07 m2   

Accesul pietonal si auto (in incinta si in garaj subsol) se va realiza din Str. Somesului prin parcarea centrului comercial „Magnolia”, din B-dul Muncii prin intermediul aleii auto dintre blocurile existente cu frontul la bulevard si din Str. Carpatilor prin alee auto printre blocuri pana la terenul studiat.

Toate utilitatile (apa-canal, energie electrica, gaz metan) se vor racorda la retelele existente in zona.

Alimentarea cu apa cu un debit Qc = 1,8 l/s se va realiza dintr-o conducta din polietilena de inalta densitate (HDPE) si racordata la reteaua din zona.

Evacuarea apelor uzate menajere si a apelor pluviale se va realiza in colectorul de canalizare existent in B-dul Muncii.

Pentru bransamentul de apa si racord canalizare s-a obtinul avizul de principiu nr. 245 din 03.03.2017 emis de Compania APA Brasov.

Incalzirea si furnizarea apei calde pentru locuinta se face prin intermediul centralelor termice individuale amplasate in fiecare apartament.

Lucrarile de organizare de santier lucrarile  de santier se vor realiza doar pe terenul proprietate privata.

In vederea desfasurarii in bune conditii a lucrarilor se vor amenaja:

-    4 containere metalice cu dimensiunile de 3.0 x 6.0 m – birou pentru sef punct lucru si desfasurare activitati de organizare executie;

-    banc pentru fasonarea fierului beton cu dimensiunile 1.0x6.0m din dulapi de lemn pe capre din lemn ecarisat;

-    se vor folosi toalete ecologice in incinta.

 Accesul auto va fii dotat cu platforma pentru spalarea rotilor. Pentru buna functionare a organizarii de executie Beneficiarul a inchiriat cca. 400 mp din suprafata parcaii auto a Complexului Magnolia.

Se vor asigura bransamente provizorii pentru utilitati la retelele existente si un stingator cu spuma.

Inchiderea si securizarea perimetrului se va realiza cu panouri metalice prefabricate.

            b) cumularea cu alte proiectela data verificarii amplasamentului, in zona se desfasura proiectul SC ALPIN TOWER SRL, respectiv construirea unui imobil de locuinte S1+P+11E;

            c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului (deseuri din constructii) vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

In perioada de punere in functiune a proiectului, emisiile generate vor fi de la centraleletermice de apartament cu puterea ˂ 50 MW.

Emisia totala de Nox pentru intreaga constructie (81 apartamente ) estimata:

81 apartamente x 2949 g/apartament = 238869 g  = 239 kg / an

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul municipiului Brasov

2.1. utilizarea existenta a terenului: zona de locuinte colective si dotari complementare, conform PUZ aprobat cu HCL 649/2015 (C.U. nr. 2887 din 31.10.2017 emis de Primaria Municipiului Brasov);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO2 conform prevederilor legale in vigoare ( Lg 104/2011; OM nr. 1206/2015);

h) ariile dens populate -  nu este cazul.

            i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  • Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare.
  • Darea in functiune a locuintelor se va face numai dupa bransarea acestora la sistemul hidroedilitar;
  • Pe tot parcursul derulării lucrărilor de constructii se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  • Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate; vor fi evacuate ritmic;
  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor;
  • Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor) , reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate;
  • Organizarea de santier se va face pe o arie cat mai restransa in jurul obiectivului, accesul utilajelor facandu-se exclusiv pe drumul de acces existent, depozitarea materialelor se va face in mod organizat doar in cadrul santierului; nu se vor bloca caile de acces;
  • Umezirea periodica a suprafetelor de teren, in special in perioadele cu intensitate ridicata a vantului pentru a impiedica imprastierea in atmosfera a pulberilor, in special  in zonele in care se efectueaza sapaturi.
  • In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, in perioada lucrarilor de constructie se vor respecta urmatoarele conditii:

a) utilizarea materialelor speciale ( folie de plastic, plasa etc) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportul lui;

b) utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

c) se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

d) curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;

e) oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in statioanare, in zona santierului;

  • Se interzice orice  deversare de substante poluante sau deseuri in retelele de canalizare sau in apele de suprafata.
  • In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar.
  • Se vor lua urmatoarele masuri de reducere a NO2 si oxizi de azot:
  • se vor adopta măsuri de control al emisiilor provenite de la instalațiile de ardere (ex: centrale termice cu arzator cu NOx scazut, centrale cu convectie, etc.);
  • se vor adopta pe cat posibil tehnologii verzi de producere a energiei din surse regenerabile pentru generarea curentului electric, producerea de apă calde, etc. (energia solară, energia apei, energia geotermică, etc.);
  • se vor evita eliminarea emisiilor la nivelul de respiraţie prin realizarea coşurilor de evacuare/dispersie conform cerinţelor OM 462/1993, ţinând seama de:
  • efectele pe scurtă durată ale emisiilor provenite din instalaţii (sarcină integrală a instalaţiei şi condiţiile cele mai defavorabile de emisie şi combustibil),
  • condiţiile meteorologice de dispersie favorabile (amplasare în care vânturile sunt canalizate, prezintă direcţie predominantă), existenţa unor obstacole în apropierea coşului (clădiri, vegetaţie);
  • Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

Conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de evaluare adecvata.

Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, aveti obligatia de a solicita si obtine autorizatia de mediu.

           Conform prevederilor Ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

•   art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;

•   art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                               

                                                                                                  

         SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                                  Alexandrina VASILE

 

 

 

INTOCMIT : Consilier Codruta SAUCA