Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE „Modernizare drumuri in comuna Maierus, judetul Brasov”

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT

Nr. ........ /I .............10.2017

 

            Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA MAIERUS, prin Primar BORICEANU NISTOR, cu sediul in jud. Brasov, com. Maierus, str. Nicolae Balcescu nr. 2, înregistrata la APM Brasov cu nr. 16740/17.10.2017, in baza:

  • HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata prin Legea nr. 49/2011

cu completari sub nr. 16929/19.10.2017, nr. 16937/19.10.2017 si nr. 17197/25.10.2017 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 1514/19.10.2017),

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 20.10.2017, ca proiectul proiectul „Modernizare drumuri in comuna Maierus, judetul Brasov”, propus a fi realizat jud. Brasov, com. Maierus, pe un amplasament identificat prin extrase de carte funciara (conform CU nr. 379/06.10.2017 emis de Consiliul Judetean Brasov), cu finantare prin PNDL, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

- proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 13, alin a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

- titularul a mediatizat in presa locala/la sediul Primariei si APM Brasov pe pagina web atat solicitarea de obtinere a acordului de mediu, cat si decizia de continuare a procedurii privind emiterea aprobarii de dezvoltare a proiectului;

- lipsa observatiilor din partea publicului interesat;

- in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului –   prin proiect se propune realizarea urmatoarelor obiective:

REBILITAREA URMATOARELOR DRUMURI (STRAZILOR RURALE):

Nr. Crt

Sat

Denumire Strada

De la km

La km

Lungime strada (m)

1

Maierus

Strada Morii 1

0+000

0+893

893

2

Maierus

Strada Morii 2

0+000

0+429

429

3

Maierus

Strada Ioan Fonaghi 1

0+000

0+304

304

4

Maierus

Strada Ioan Fonaghi 2

0+000

0+105

105

5

Maierus

Strada Victoriei 1

0+000

0+186

186

6

Maierus

Strada Victoriei 2

0+000

0+050

50

7

Maierus

Strada Vaii

0+000

0+209

209

8

Maierus

Strada Garii

0+000

0+302

302

9

Maierus

Strada 1 Mai

0+000

0+375

375

10

Maierus

Strada 7 Noiembrie

0+000

0+616

616

11

Maierus

Strada Livezii

0+000

0+195

195

12

Arini

Strada Dealului

0+000

0+862

862

13

Arini

Strada Arinas 1

0+000

0+127

127

14

Arini

Strada Arinas 2

0+000

0+322

322

15

Arini

Strada Arinas 3

0+000

0+253

253

16

Arini

Strada Corlat

0+000

0+975

975

 

 

 

 

TOTAL (ml)

6201

            In profil longitudinal:

La proiectarea in profil longitudinal s-a urmarit, in general, profilul existent al terenului, tinand seama de racordurile la capetele traseelor, realizarea acceselor la proprietati si realizarea unui volum cat mai mic de lucrari.

Tinand seama de aceste considerente, a fost calculata linia rosie a carosabilului, rezultand declivitati cuprinse intre 0.51 % si 11,22 %. Elementele de profil longitudinal au fost racordate in plan vertical cu arcuri de cerc cu raze cuprinse intre 350m - 5000m, care respecta normele impuse de legislatia privind incadrarea in clasa tehnica si privind viteza de proiectare pentru asigurarea desfasurarii circulatiei in conditii de deplina siguranta si confort.

Linia rosie s-a proiectat astfel incat sa rezulte un volum cat mai mic de lucrari si pentru a se asigura accesul la proprietati . 

In profil transversal:

Pantele profilului transversal s-au proiectat astfel incat pantele transversale ale imbracaminti sa fie de 2,5% pentru carosabil; este necesara modificarea elementelor geometrice, in profil transversal, pentru a se obtine un profil caracteristic clasei tehnice a drumurilor, astfel incat aceasta sa corespunda conditiilor impuse de normativele in vigoare.

Partea carosabila va avea urmatoarele latimi:

Nr. Crt

Sat

Denumire Strada

De la km

La km

Lungime strada (m)

Latime carosabil (m)

1

Maierus

Strada Morii 1

0+000

0+893

893

4

2

Maierus

Strada Morii 2

0+000

0+095

95

3

 

 

 

0+095

0+429

334

4

3

Maierus

Strada Ioan Fonaghi 1

0+000

0+304

304

4

4

Maierus

Strada Ioan Fonaghi 2

0+000

0+105

105

4

5

Maierus

Strada Victoriei 1

0+000

0+186

186

5,5

6

Maierus

Strada Victoriei 2

0+000

0+050

50

4

7

Maierus

Strada Vaii

0+000

0+209

209

5,5

8

Maierus

Strada Garii

0+000

0+185

185

4

 

 

 

0+185

0+302

117

5,5

9

Maierus

Strada 1 Mai

0+000

0+375

375

5,5

10

Maierus

Strada 7 Noiembrie

0+000

0+616

616

4

11

Maierus

Strada Livezii

0+000

0+195

195

5,5

12

Arini

Strada Dealului

0+000

0+862

862

4

13

Arini

Strada Arinas 1

0+000

0+127

127

4

14

Arini

Strada Arinas 2

0+000

0+322

322

4

15

Arini

Strada Arinas 3

0+000

0+253

253

4

16

Arini

Strada Corlat

0+000

0+975

975

5,5

Pe strazile rurale pe care partea carosabila a fost proiectata cu o banda de circulatie, in zonele unde situatia existenta a permis s-au efectuat platforme de incrucisare realizandu-se o largire a partii carosabile cu 2 m pe lungimea de 15 m si cu racordari pe 5 m la ambele capete ale platformei.

Sistemul rutier proiectat va fi urmatorul:

  • 4 cm strat de uzura din beton asfaltic BA16;
  • 5 cm strat de legatura din beton asfaltic BADPC20;
  • 15 cm strat de baza din piatra sparta;
  • 30 cm strat de fundatie din balast avand si rol drenant;

Pentru incadrarea partii carosabile se vor realiza acostamente din balast in grosime de 25 cm cu panta de 4 %,

Pe strazile pe care situatia existenta a permis s-au proiectat trotuare cu urmatorul sistem rutier:

  • 6 cm pavele;
  • 3 cm nisip;
  • 12 cm strat de baza din piatra sparta;
  • 20 cm strat de fundatie din balast avand si rol drenant;

 

TROTUARELE vor fi incadrate de borduri asezate pe o pana de beton C16/20. Pasul la bordura va fi de 0.02~0.04 in zona acceselor si a garajelor si de 0.10 m in restul zonelor. In zonele cu constructii existente adiacente trotuarelor bordura mica 10x12 se va inlocui cu beton C30/37 pentru a evita infiltartiile de apa in rostul dintre bordura si constructie.

Trotuare noi se vor realiza pe urmatoarele strazi:

Nr. Crt.

Sat

Denumire Ulita

De la km

La km

Stanga (m)

Dreapta (m)

Total m RTA (stg+dr)

2

Maierus

Strada Morii 2

0+095

0+429

334

334

668

8

Maierus

Strada Garii

0+000

0+185

185

185

370

8

Maierus

Strada Garii

0+185

0+302

117

117

234

10

Maierus

Strada 7 Noiembrie

0+250

0+616

366

 

366

12

Arini

Strada Dealului

0+000

0+862

862

 

862

16

Arini

Strada Corlat

0+000

0+975

 

975

975

13

Arini

Strada Arinas 1

0+000

0+127

 

127

127

14

Arini

Strada Arinas 2

0+000

0+322

 

322

322

 

 

 

TOTAL METRI LINIARI DE TROTUARE

3924

  • Scurgerea apelor

Pentru realizarea scurgerii apelor s-au proiectat rigole carosabile din beton C25/30 acoperite cu placute armate carosabile, santuri/rigole pereate din beton C25/30 cu grosimea de 10 cm, rigola de acostament cu grosimea de 20 cm si santuri de pamant. Apa pluviala va fi condusa prin intermediul santurilor si a podetelor in emisarii din zona.

Santurile se vor realiza dupa cum urmeaza:

Pentru rezolvarea scurgerii apelor s-a prevazut realizarea unor podete tubulare noi si curatirea si repararea celor existente dupa cum urmeaza:

RIGOLA DE ACOSTAMENT (RA)

Nr. crt.

Sat

Denumire Ulita

De la km

La km

Stanga (m)

Dreapta (m)

Total m RA

(stg+dr)

1

Maierus

Strada Morii 1

0+260

0+370

0

110

110

2

Maierus

Strada Morii 2

0+095

0+429

334

 

334

6

Maierus

Strada Victoriei 2

0+000

0+050

50

 

50

8

Maierus

Strada Garii

0+000

0+185

 

185

185

8

Maierus

Strada Garii

0+185

0+302

 

117

117

 

 

 

TOTAL METRI LINIARI DE RIGOLA ACOSTAMENT

796

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RIGOLA CAROSABILA CU PISCOTURI (RC)

Nr. Crt.

Sat

Denumire Ulita

De la km

La km

Stanga (m)

Dreapta (m)

Total m

 RC (stg+dr)

1

Maierus

Strada Morii 1

0+000

0+260

260

260

520

2

Maierus

Strada Morii 2

0+370

0+480

110

110

220

3

Maierus

Ioan Fonaghi 1

0+000

0+304

304

304

608

10

Maierus

Strada 7 Noiembrie

0+250

0+616

 

366

366

 

 

 

TOTAL METRI LINIARI DE RIGOLA CAROSABILA

1714

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RIGOLA TRIUNGHIULARA

Nr. Crt.

Sat

Denumire Ulita

De la km

La km

Stanga (m)

Dreapta (m)

Total m RTA (stg+dr)

4

Maierus

Strada Ioan Fonaghi 2

0+000

0+105

105

 

105

8

Maierus

Strada Garii

0+000

0+185

185

 

185

8

Maierus

Strada Garii

0+185

0+302

117

117

234

16

Arinas

Strada Corlat

0+000

0+975

975

 

975

12

Arinas

Strada Dealului

0+000

0+862

862

862

1724

14

Arinas

Strada Arinas 2

0+000

0+322

322

322

644

 

 

 

TOTAL METRI LINIARI DE RIGOLA TRIUNGHIULARA (RT)

3867

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RIGOLA TRAPEZOIDALA

Nr. Crt.

Sat

Denumire Ulita

De la km

La km

Stanga (ml)

Dreapta (ml)

Total m RTA (stg+dr)

9

Maierus

Strada 1 Mai

0+000

0+375

375

375

750

 

 

 

TOTAL METRI LINIARI DE RIGOLA TRAPEZOIDALA (RTA)

750

 

Caminele de vizitare de pe platforma strazilor/drumurilor (in numar de 55) se vor ridica la cota.

 

 

 

 

ACCESELE LA PROPRIETATI

Accesele la proprietati se vor realiza prin reducerea cotei trotuarului, a inaltimii umarului rigolei de acostament si implicit a bordurii carosabile pana la 3 cm, diferenta intre cota partii carosabile si cea superioara a bordurilor in zona acceselor. La fel se va proceda si la trecerile de pietoni pentru accesul de pe un trotuar pe altul a persoanelor cu dizabilitati. In zonele cu rigole deschise s-a prevazut realizarea unor podete DN 200, L=6m pentru a asigura continuitatea santului. S-a prevazut un numar de 112 de accese.

SITUATIA PODETELOR

PODETE

Sat

Denumire strada

La km

Descriere

Maierus

Strada Morii 1

0+260

Podet existent, se va extinde cu podet tubular , DN 800 L=6m, se vor reface camera de cadere si coronamentele.

Maierus

Strada Morii 1

0+476

Podet existent degradat se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=6m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada Morii 1

0+691

Podet existent degradat se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=7m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

StradaMorii 2

0+182

Podet nou proiectat tubular DN 600, L=6m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada Morii 2

0+273

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 800,  L=6m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada Ioan Fonaghi 1

0+161

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=6m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada Victoriei 1

0+040

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=6m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada Victoriei 2

0+011

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=6m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada Vaii

0+010

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 1000,  L=10m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada Garii

0+023

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=14m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada Garii

0+092

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=11m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada 1 Mai

0+371

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=15m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada 7 Noiembrie

0+035

Podet nou proiectat tubular DN 600, L=6m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada 7 Noiembrie

0+139

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=12m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada 7 Noiembrie

0+429

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 600,  L=6m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Maierus

Strada Livezii

0+094

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 800,  L=9m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Arini

Strada Dealului

0+527

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 800,  L=9m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Arini

Strada Dealului

0+846

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 800,  L=7.5m se vor realiza coronamente si camera de cadere

Arini

Strada Arinas 3

0+085

Podet existent degradat, se va inlocui cu podet tubular proiectat DN 800,  L=6m se vor realiza coronamente si camera de cadere

LUCRARI DE CONSOLIDARE 

Pentru asigurarea gabaritului necesar pentru realizarea strazilor si sporirea sigurantei circulatiei pe unele dintre ele a fost necesar realizarea unor parapeti cu fundatie continua, care au rolul de a proteja corpul drumului fata de paraul adiacent.

Pe strada Morii 1 din localitatea Maierus intre km. 0+660 – km. 0+715, respectiv km. 0+760-km.0+800 pe partea dreapta se va realiza un parapet de siguranta din beton cu fundatie continua.

 

RACORDUL STRAZILOR LATERALE 

            Strazile laterale existente se vor realiza pe lungimea de 20 m cu acelasi sistem rutier propus prin proiect.

 

SEMNALIZAREA VERTICALA SI ORIZONTALA

            Se vor monta indicatoarele rutiere numai cu acordul Politiei rutiere a judetului. Se vor realiza marcajele rutiere longitudinale (axial si/sau lateral).

 

Lucrari necesare organizarii de santier:

Prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

-amenajarea organizarii de santier va avea o suprafata de 500 mp;

- in aceasta zona se vor depozita in principal utilajele pe timp de noapte, container pentru muncitori si grup sanitar ecologic;

- utilajele vor stationa numai pe platforma drumului;

- dupa incetarea activitatilor si finalizarea lucrarilor se vor aduce la starea initiala prin lucrari de amenajare zonele afectate;

- atat executantul cat si primaria pe raza careia au loc lucrarile vor fi raspunzatoare pentru mentinerea curateniei si reamenajarea zonei pe care a fost amplasata organizarea de santier;

- pentru a putea asigura o interventie rapida în caz de poluare accidentala generata de pierderi de carburanti si/sau lubrifianti, executantul lucrarilor are obligatia de a detine materiale absorbante si/sau substante neutralizante si recipienti adecvati pentru depozitare temporara a deseurilor periculoase rezultate.

b) cumularea cu alte proiecte – la momentul verificarii amplasamentului nu erau in derulare alte proiecte;

            c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de prevazute prin proiect (deseuri PVC, deseuri metalice, deseuri de materiale de constructie (beton, asfalt).) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor prevazute prin proiect: emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88 si Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei;

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile prevazute prin proiect vor fi asigurate cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect sunt luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident.

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului – conform CU nr. 379/06.10.2017 emis de Consiliul Judetean Brasov: lucrarile se vor executa in intravilanul comunei Maierus, pe terenurile apartinand domeniului public aflat in proprietatea acesteia, cu folosinta actuala „terenuri domeniul public” , care se va mentine si dupa realizarea lucrarilor;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin HG nr. 1284/2007 privind declararea ariilor de protecţie specială avifaunistică ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România, modificata si completata cu HG nr. 971/2011, prin Ord. MMDD nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturala prortejata a siturilor de importanta comunita modificat de Ord. MMP nr. 2387/2011, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – proiectul propus se va implementa in vecinatatea sitului Natura 2000 ROSPA  0037 Dumbravita – Rotbav – Magura Codlei si ROSCI 0329 Oltul Superior;

- Biroul CFM din cadrul APM Brasov a emis punct de vedere favorabil nr. 16740/19.10.2017 cu privire la realizarea proiectului;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – proiect se va derula in intravilanul comunei Maierus;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate – masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorilor de mediu si protectia factorului uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute toate masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu

            d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor prevazute de proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

-proiectul propus nu intră sub incidenţa O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

           

            Conditiile de realizare a proiectului:

-se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare;

-pe tot parcursul derulării lucrărilor propuse prin proiect se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;

-deşeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;

- deseurile menajere se vor colecta in europubele si se vor preda catre societati autorizate in vederea eliminarii;

- se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;

-  se va mentine curatenia in spatiul destinat depozitarii, fiind interzisa arderea lor in recipientii de colectare precum si aruncarea lor langa recipientii de colectare sau depozitarea lor pe terenuri virane sau pe domeniul public;

-se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;

-se vor limita in timp toate lucrarile propuse prin proiect;

-se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării proiectului;

-in vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, in perioada realizarii lucrarilor de construire, se vor respecta urmatoarele conditii, dupa caz:

-utilizarea materialelor speciale (folie de plastic, plasa, etc.) cu care se va acoperi pamantul excavat, pana la reutilizarea sau transportarea lui;

-utilizarea apei, pentru suprimarea prafului, in cantitatile, frecventa si proportiile necesare, in zona de lucru, la sfarsitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;

-pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;

-minimizarea activitatilor generatoare de praf ;

-se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;

-oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;

- curatarea rotilor autovehiculelor care ies din santier;

-in cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;

-se vor respecta prevederile HG nr. 1765/2006 cu modificarile si completarile ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediul produs de echipamente destinate utilizarii in exteriorul cladirilor, fiind admisa doar folosirea echipamentelor ce poarta inscriptionat in mod vizibil, lizibil se de nesters marcajul european de conformitate CE, insotit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

- se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera in atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;

 - transportul materialelor si transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel incat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;

- titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;

-dacă in decursul implementării proiectului intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, sau modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actului de reglementare, aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, înainte de realizarea modificării;

-se va respecta conditia din avizul de gospodarire a apelor pentru situatie exceptionala nr. 260 din 24.10.2017 emis de SGA Brasov, respectiv: beneficiarul va solicita si obtine avizul de gospodarire a apelor, in conformitate cu prevederile Ordinului 799 din 2012, avand in vedere ca avizul de gospodarire a apelor pentru situatie exceptionala este valabil numai pentru finantarea si promovarea investitiei conform Ordinului MMGA nr. 662/2006, art. 7, si nu poate fi folosit pentru obtinerea autorizatiei de construire.

 

            Conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Conform prevederilor articolului art. 39, alin. 1 si art. 40 din Ordinului MMP 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  1. de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, anterior emiterii aprobării de dezvoltare;
  2. de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

            La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

            Proiectul propus nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie de incadrare se emite in vederea promovarii si finantarii lucrarilor prevazute prin proiect;

Titularul va solicita si obtine revizuirea Deciziei etapei de incadrare, dupa stabilirea solutiilor tehnice de realizare a proiectului, aprobate prin actul de reglementare emis de SGA Brasov in conformitate cu prevederile Ordinului 799 din 2012 si inainte de obtinerea aproparii de dezvoltare (autorizatia de construire), in situatia modificarii proiectului si/sau a conditiilor impuse prin actul de reglementare emis de SGA Brasov.

 

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

           

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                                                      

                                                                                                             SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                                 Alexandrina VASILE

          

    

 

                                                                      

          INTOCMIT:

consilier Liana ORLANDEA