Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE – PROIECT „INFIINTARE PLANTATIE DE AFIN BLUEBERRY HEAVEN, titular SC BLUEBERRY HEAVEN SRL

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE – PROIECT

  • PROIECT-

 

Ca urmare a solicitării depuse de SC BLUEBERRY HEAVEN SRL cu sediul in jud. Brasov, in com. Vistea, sat Vistea de Sus, nr. 109, pentru proiectul „INFIINTARE PLANTATIE DE AFIN BLUEBERRY HEAVEN”, propus a se realiza în județul Brașov, comuna Vistea, extravilan (C.U. nr. 200 din 20.06.2017 emis de Consiliul Judetean Brasov), finantat prin fonduri PNDR 2014-2020, MASURA 4.1, Submasura 4.1a „Investitii in exploatatii pomicole”, înregistrată la APM Brasov cu nr. 17471 din 01.11.2017, completata cu nr. 2484/14.02.2018

  • in baza HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si
  •  a OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 05.02.2018, ca proiectul „INFIINTARE PLANTATIE DE AFIN BLUEBERRY HEAVEN”, propus a se realiza în județul Brașov, comuna Vistea, extravilan, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, la pct. 1 lit. b) proiecte pentru utilizarea terenului necultivat sau a suprafeţelor parţial antropizate în scop agricol intensiv;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

            1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: Implementarea proiectului vizează înființarea unei plantații de afin pe un teren cu suprafata totala de 188.000 mp aflat în extravilanul comunei Viștea, județ Brașov, prin atragerea de fonduri structurale în cadrul Programului PNDR 2014- 2020, Măsura 4.1, Submăsura 4.1a „Investiții în exploatații pomicole”.

Din suprafața de 18,80 ha, suprafața totala a terenurilor propuse pentru desfasurarea activitatii din proiect este de 12,2461 ha, iar diferenta de 6,5539 ha se doreste a se amenaja in etapa a doua.

Din suprafata totala atribuita proiectului, 10,3470 ha sunt destinate plantarii culturii de afin, iar restul de suprafață servind ca drumuri de acces și zone administrative.

Se propune ca investiție realizarea unei plantații de arbuști fructiferi din specia afin cu tufa înalta în sistem super-intensiv, tip de cultură ecologic.

Prin aceasta investiție se dorește realizarea următoarelor:

Suprafața împrejmuită (amenajata):

122.461 m²

Suprafața cultivata cu plante de afin:

103.470 m²

Suprafața drumuri de exploatare:

14.796 m²

Suprafața zone administrative (1+2):

1.888 m²

Lungime împrejmuire:

1.979 m

Bazin de acumulare apa:

S= 1.605 m²; V= 4815 m³

Sistem de irigații prin picurare

 

 

Parcela

Suprafața plantata

Număr plante

Soi/ Bucati

1

36.401 m²

14.560

Soi Duke – 7.560 buc.

Soi Spartan= 7.000 buc.

2

35.134 m²

14.054

Soi Elliott - 14.054 buc.

3

31.935 m²

12.774

Soi Legacy – 6.774 buc.

Soi Bluecrop – 6.000 buc.

 

       Densitatea de plantare va fi medie, însemnând 4.000 bucăți plante/ ha, la o distanta de 85 cm intre plante pe rând si 3 metri intre rânduri.

       Plantația va fi irigată și împrejmuită, se vor achiziționa echipamente pentru mecanizarea activităților în cadrul fermei.

       Se prevede realizarea a două puțuri cu H=55-60 m din care se va pompa apa în bazinul de acumulare cu o capacitate de 4.815 mc, având suprafața de 1.605 mp, pentru situația în care necesarul de apă nu va fi satisfăcut din aportul apelor pluviale.

       În zona administrativa 1 situata în nordul parcelei 3 se va fora un puț care va alimenta un bazin de acumulare apa. Al doilea puț va fi forat în partea de nord a parcelei 3. Aceste 2 puțuri vor alimenta bazinul de acumulare apă, situat in zona administrativă 1, bazin ce are suprafața de 1.605 mp și volumul de 4.815 mc.

       În zona administrativă nr. 1,  în suprafață de 462 mp, vor fi amplasate un container metalic ce va conține sistemul de pompare și un container metalic cu destinația birou și depozitare.

       În zona administrativă nr. 2,  în suprafață de 1.426 mp, vor fi amplasate 2 containere metalice frigorifice (cu rol de depozitare și conservare fructe), 1 container metalic cu destinație sanitară (va include vase de toaletă și lavoare), o suprafață ce va fi ocupată cu panouri forovoltaice și un container metalic destinat depozitării acumulatorilor de energie electrică. În spatele containerului cu destinație sanitară va fi amplasată un bazin vidanjabil.

     Accesul la terenul descris mai sus se va realiza din DJ 102G Victoria- Statiunea Climaterica Sambata, printr-un drum de exploatare agricolă existent.

     Împrejmuirea terenului se va efectua prin montarea unui gard cu lungimea de 1.979 m.

    Pregătirea propriu-zisa a terenului consta în nivelarea terenului, scarificare, arătură adâncă la 30-35 cm, discuire în 2 treceri în direcții perpendiculare, frezarea terenului, pichetarea rândurilor, prebilonare, bilonare, montarea pânzei agrotextil, furtun de picurare și închiderea biloanelor la capete.

       Se vor efectua lucrări de desecare și drenaj superficial pentru combaterea excesului de umiditate și stagnare la suprafața a apei.

       Se vor trasa rândurile la distanțe egale de 3 m, se va administra o cantitate de 250 mc turba acida pe hectar distribuita uniform pe rânduri, după care se va freza pentru omogenizarea în sol.

      Biloanele vor fi înalte de 30-50 cm fața de cota naturala a terenului și late de 80-100 cm la baza superioara, respectiv 140- 160 cm la baza solului.

       Plantele in plantațiile intensive se vor amplasa la o distanța între ele de 0,7- 1,0 m pe rânduri, iar rândurile pot fi formate la distante de 2,5-3 m.

       Parcela va fi prevăzută înainte de plantare cu conductele principale de apă de care se vor lega conductele de picurare pe bilon.

      Sistemul de irigat va avea în dotare o pompă, filtre, dozator pentru fertilizanți, conductă principală și conducte secundare de care se conectează furtunele de picurare.

     Producția de fructe este determinată de lucrările de îngrijire aplicate, numărul de plante la unitatea de suprafață, de zona de cultură. Nivelul acesteia poate varia de la 8-10 t/ha până la 14-17t/ha in funcție de factorii climatici, metodele de întreținere si înființare.

b) cumularea cu alte proiecte – nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale:

Energie electrică: sistem fotovoltaic și generator;

Alimentare cu apă: în vederea asigurării necesarului de apă pentru funcționarea adecvată a plantației, proiectul prevede executarea a 2 puțuri ce vor alimenta un bazin de acumulare apă. Acest bazin va avea o suprafață de 1.605 mp și un volumul de 4.815 mc.;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort: pe perioada derularii lucrarilor de construire/functionare emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul maxim al zgomotului produs se va incadra in limitele impuse de SR 10.009/2017; apele uzate menajere rezultate in perioada de functionare vor fi stocate intr-un bazin vidanjabil.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului  -  terenul studiat este situat in  extravilanul com. Vistea,  cu folosinta actuala de teren agricol - faneata conform  PUG Vistea,  in conformitate cu  C.U.   nr. 200 din 20.06.2017  emis de Consiliul Judetean Brasov;

Societatea detine Fisa de inregistrare a producatorilor in agricultura ecologica Anul 2017 nr. 4017/25.07.2017 avizata de MADR – Directia pentru Agricultura a Judetului Brasov.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – apa tehnologica pentru irigat plantatia de afini va avea  Qmax = 400 mc/zi conform Avizului de gospodarire a apelor nr. 288/07.11.2017 emis de SGA Brasov;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. – nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – proiectul este amplasat in aria de protectie avifaunistica ROSPA0098 Piemontul Fagaras;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  de amenajare a terenului;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele: proiectul intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind amplasat in aria de protectie avifaunistica ROSPA0098 Piemontul Fagaras;

         a) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare, din cadrul procedurii de evaluare adecvata, a rezultat ca proiectul propus nu va avea impact semnificativ asupra integritatii ariei naturale protejate de interes comunitar;

         b) pentru proiect a fost emise punctele de vedere intocmite de Biroul CFM din cadrul APM Brasov;

          c) Avizul favorabil fara conditii nr. 5/29.01.2018 emis de Administratia Siturilor NATURA 2000 Muntii Fagaras si Piemontul Fagaras; 

         d) lucrarile desfasurate conform datelor tehnice nu vor avea efecte negative semnificative asupra populatiilor speciilor de interes comunitar pentru care a fost desemnat situl.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

    a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa nr. 2, pct.1, lit.b) proiecte pentru utilizarea terenului necultivat sau a suprafeţelor parţial antropizate în scop agricol intensiv;

   

     1. Caracteristicile proiectului

    a) mărimea proiectului:

Se propune implementarea unui proiect cofinantat din fonduri europene, privind infiintarea unei plantatii de cultura pe un teren cu o suprafata totala de 25.269 mp situat in extravilanul com. Vistea, sat Vistea de Sus, jud.Brasov. Lucrarile de amenajare a plantatiei de afini de cultura vor consta din: realizarea pe o suprafata de 20.194 mp a plantatiei de afine propriu zise ce va fi structurata in 3 sectoare pe care se vor planta un numar total de 6664 plante (3300 plante/ha). Pe restul terenului in suprafata de 5075 mpse vor amenaja: zona administrativa (S=782 mp), drumuri de exploatare cu L=715,5 ml si l=6 m, forajul si gospodaria de apa si sistemul de irigatii prin picurare.

Proprietatea se va imprejmui cu gard de plasa din otel galvanizat, lungimea imprejmuirii fiind de 1363,26 ml.

    b) cumularea cu alte proiecte in zona nu sunt in derulare alte proiecte;

    c) utilizarea resurselor naturale – alimentarea cu apa folosita la irigatii se va face din sursa proprie, printr-un foraj cu adancimea de cca 50 m, prevazut cu zona de protectie sanitara cu regim sever cu raza de 10 m; apa va fi stocata intr-un bazin cu un volum de 96 mc;

   d) producţia de deşeuri deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului/exploatare a investitiei vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

   e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort pe perioada derularii lucrarilor de construire/functionare emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport; substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011, iar nivelul maxim al zgomotului produs se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/1988; apele uzate menajere rezultate in perioada de functionare vor fi stocate intr-un bazin vidanjabil – toaleta ecologica;

    f) riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate nu este cazul.

   

    2. Localizarea proiectelor

    Se ia în considerare sensibilitatea mediului în zona geografică posibil a fi afectată de proiect, avându-se în vedere în special:

    2.1. utilizarea existentă a terenului teren neproductiv conform CU nr. 286/29.10.2013 emis de Consiliul Judetean Brasov;

   2.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora – apa tehnologica pentru irigat plantatia de afini va avea Qmax=13,33 mc/zi si Qmed=3,97mc/zi conform Avizului de gospodarire a apelor nr. 197/29.10.2014 emis de SGA Brasov, implementarea proiectului nu influenteaza negativ regimul de scurgere al apelor subterane si de suprafata;

    2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

    a) zonele umede - nu este cazul;

    b) zonele costiere - nu este cazul;

    c) zonele montane şi cele împădurite - nu este cazul;

    d) parcurile şi rezervaţiile naturale - nu este cazul;

    e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate etc. - nu este cazul;

    f) zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin <LLNK 12007    57180 301   0 45>Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – forajul are o zona de protectie sanitara cu regim sever cu raza de 10 m;  proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, fiind amplasat in situl NATURA 2000 ROSPA0098 Piemontul Fagaras;

    g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite - nu este cazul;

    h) ariile dens populate - nu este cazul;

    i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică - nu este cazul.

  

    3. Caracteristicile impactului potenţial

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate - nu este cazul;

    b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului – impact redus;

    d) probabilitatea impactului impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

    e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – durata scurta.

  

 II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

         a) in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare, din cadrul procedurii de evaluare adecvata, a rezultat ca proiectul propus nu va avea impact semnificativ asupra integritatii ariei naturale protejate de interes comunitar;

         b) pentru proiect a fost emis punct de vedere intocmit de Biroul CFM din cadrul APM Brasov;

          c) Avizul favorabil nr. 1/16.01.2015 emis de Administratia Siturilor NATURA 2000 Muntii Fagaras si Piemontul Fagaras; 

         d) lucrarile desfasurate conform datelor tehnice nu vor avea efecte negative semnificative asupra populatiilor speciilor de interes comunitar pentru care a fost desemnat situl.

 

   Condiţiile de realizare a proiectului

  • se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare;
  • se vor respecta prevederile OUG nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu  modificările si completările ulterioare;
  • pentru evitarea deranjului produs asupra speciilor de pasari salbatice pe timpul lucrarilor de instalare a plantatiei de afin, lucrarile se vor desfasura in afara sezonului de cuibarire (mai-iunie);
  • nu se vor folosi substante chimice care sa duca la poluarea amplasamentului (fertilizanti, insecticide, ingrasaminte chimice);
  • pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  • deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces stradale;
  • se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate în urma lucrărilor;
  • in timpul executiei lucrarilor de construire/amenajare se vor lua toate măsurile necesare privind nivelul de zgomot, astfel încât acesta să nu depaşească valoarile prevazute de standardele/legislatia in vigoare;
  • se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite;
  • se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;
  • se va asigura semnalizarea şantierului cu panouri de avertizare corespunzătoare;
  • in cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  • conform art. 21, alin.(4) din Oug. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”;
  • nu se vor evacua ape uzate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta
  •   se vor lua toate masurile de minimizare a producerii emisiilor de pulberi din activitatea de constructii printr-o organizare judicioasa a santierului (bariere in jurul zonei de activitati cu praf), controlul traficului (oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în staţionare, amenajarea traseelor din şantier si umezirea drumurilor, spalarea rotilor la plecarea din santier), utilizarea apei pentru a incorpora praful;
  •   se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant.

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

      

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov  se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, in conditiile in care nu intervin modificari ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

Conform prevederilor ordinului MMP 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

 Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin Hornoiu                                                                                        

                                                                                                    SERVICIUL A.A.A,   

                                                                                            Daniela BIRAU

                                                                                                   

              

             INTOCMIT:

     consilier Codruta SAUCA