Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT SC COMPANIA DE ADMINISTRARE A DOMENIULUI BRAN SRL

 

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE - PROIECT

Nr. ..../I din ... 12.2016

 

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de   SC COMPANIA DE ADMINISTRARE A DOMENIULUI BRAN SRL  prin Dominic Habsburg Lothringen , cu sediul in jud. Brasov, Bran, satul Bran, str. Traian Mosoiu, General nr. 24,  inregistrata la APM Brasov sub nr. 18373 din  29.11.2016 (solicitare inregistrata electronic cu nr. 1572 din 29.11.2016), completata cu nr. 18719/06.12.2016

  • in baza HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului si
  •  a OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

autoritatea competenta pentru protectia mediului Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica, din data de 12.12.2016, ca proiectul „   „Amplasare microstatie de epurare, ape uzate menajere” propus a fi realizat in jud. Brasov, com. Bran, sat Bran, str. General Traian Mosoiu, nr. 24, nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

           

            Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in  Anexa nr.2 la pct.13 lit. a) „orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului coroborat cu pct. 11, lit. c) statii pentru epurarea apelor uzate, altele decat cele prevazute in anexa nr. 1
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului :  terenul pe care se doreste realizarea investitiei, este situat in intravilanul comunei Bran, finnd proprietatea persoanelor fizice Dominic Habsburg-Lothringen, Maria Magdalena Holzhausen, Elisabeth Sandhofer, conform extraselor CF 102079 comuna Bran, nr, top 1707/2. Folosinta actuala  a terenului este de parc castel Bran.

SC Compania de Administrare a Domeniului Bran SRL detine in administrare complexul muzeal Castelul Bran si functioneaza pe amplasament cu urmatoarele obiective:

- Castelul Bran, regim de inaltime S1+S2+P+4E, cu destinatia de muzeu;

- Cladire administrativa Casa Principesa Ileana, regim de inaltime D+P+E+M;

- Casa administratorului, regim de inaltime P+M;

- Casa de Ceai a Reginei Maria, regim de inaltime P+M;

- doua lacuri de agrement dispuse in cascada, avand suprafetele S1= 1660,00 mp si                    S2= 200,00 mp.

Alimentarea cu apă potabilă- sursa: retea centralizata comuna Bran, prin doua bransamente racordate la reteaua de distributie Dn 300 mm, existenta pe DN 73.

Alimentarea cu apa a lacurilor de agrement se realizeaza dintr-o captare de izvoare, amplasata in afara incintei domeniului Bran, prin intermediul unei camere de captare din beton cu dimensiunile 1,50 x 1,50 x 1,00 m.

Evacuarea apelor uzate menajere

 Apele uzate menajere provenite de la Castelul Bran sunt colectate printr-o retea de canalizare din conducta de beton De 200 mm, in lungime totala L= 120,00 m, cu descarcare intr-un bazin de stocare vidanjabil, tricompartimentat, cu capacitatea V= 45,00 m.

Apele uzate menajere provenite de la cladirea administrativa Casa Principesa Ileana, casa administratorului si Casa de Ceai a Reginei Maria, sunt colectate  printr-o retea de canalizare din conducta de beton De 200 mm si conducta PVC-KG Dn 250 mm, in lungime totala L= 245,00 m, cu descarcare intr-un bazin etans vidanjabil cu capacitatea de V = 10,00 mc.

Evacuarea apelor pluviale.

Apele pluviale provenite de pe acoperisul constructiilor se descarca partial liber la nivelul solului si partial in reteaua de canalizare ape pluviale, existenta pe amplasament.

Apele pluviale, provenite de pe accesele impietruite, sunt colectate prin intermediul unui sistem de rigole dalate cu piatra de forma dreptunghiulara si trapezoidala, in lungime totala L= 500,00 m, cu descarcare in paraul Turcu, impreuna cu apele ce tranziteaza lacurile de agrement, printr-o conducta din tub de beton Dn 200 mm, in lungime totala L= 110,00 m, ce subtraverseaza DN 73.

Evacuarea apelor tranzitate prin lacurile de agrement se realizeaza in reteaua de canalizare pluviala, retea ce descarca apele pluviale in paraul Turcu, prin conducta din beton ce subtraverseaza DN 73.

 

Prin proiect se propune amplasarea unei statii de epurare ape uzate menajere provenite de la cladirea administrativa Casa Principesa Ileana, Casa de Ceai a Reginei Maria si Casa Administratorului. Dupa epurare, apele uzate menajere se vor descarca in reteaua de canalizare pluviala existenta, ce descarca apele in paraul Turcu, printr-o conducta de beton Dn 200 mm, in lungime totala L= 110,00  m, ce subtraverseaza DN 73.

Proiectul propune o statie de epurare monobloc de tip ECO ROTARY, dimensiuni 4900 x 2560 x 4060 mm, compusa din treapta mecanica si biologica, dimensionata pentru un debit de Qmed=16  mc/zi si 80 LE, cu urmatoarele elemente componente:

- compartiment decantare primara ;

- compartiment anoxic ;

- compartiment tratament biologic cu namol activ si aerare cu bule fine;

- compartiment decantare secundara;

- sistem recirculare namol airlift;

- tablou de comanda.

Bazinul de stocare ape uzate menajere, existent,  cu capacitatea  V= 10,00 mc va fi dezafectat.

Dupa epurare, apele uzate menajere se vor descarca prin intermediul unei conducte PVC-KG Dn 160 mm, in lungime totala L= 20,00 m, la un camin din beton existent, in care se evacueaza apele tranzitate prin lacurile de agrement. Din acest camin, apele menajere epurate, impreuna cu apele pluviale si cele provenite din lacurile de agrement, se vor descarca in paraul Turcu, printr-o conducta existenta, din beton Dn 200 mm, in lungime totala L= 110,00 m, ce subtraverseaza DN 73.

 

 

Asigurarea cu energie

Statia de epurare se va alimenta cu energie electrica  din bransamentul de alimentare cu energie electrica din incinta castelului Bran.

Racordarea la retelele utilitare existente in zona

Statia de epurare se racodrdeaza la utilitatile de pe amplasamentul incintei prin bransamentele existente . Astfel statia este racordata la reteaua de canalizare menajera a bazinului vidanjabil, iar evacuarea apelor epurate se va face in Pr. Turcu, prin canalizarea pluviala de descarcare a lacului de pe amplasament

 

Lucrări necesare organizării de şantier – amplasarea statiei de epurare in incinta Castelului Bran, nu necesita lucrari de organizare de santier, respectiv imprejmuiri, spatii de depozitare, containere, etc.

Lucrări de refacere a amplasamentului la finalizarea investiţie - la finalizarea investitiei nu sunt necesare lucrari de refacere a amplasamentului, acesta nefiind afectat. Sunt necesare lucrari minime de amenajare a terenului  in jurul amplasarii statiei. Statia de epurare se va  monta semiingropat in amonte de amplasamentul actualului bazin de stocare ape uzate menajere, pentru a se racorda la canalizarea menajera existenta. Pamantul rezultat din sapatura se va depozita in actualul bazin vidanjabil, dupa vidanjarea acestuia.

Eventualul surplus de pamant se va imprastia in zona de amplasare si se va nivela.

 

b) cumularea cu alte proiecte –  nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d) productia de deseuri – deşeurile  rezultate   vor fi stocate in pubele care vor fi predate in vederea eliminarii cu societati autorizate.

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort –

În perioada de realizare a lucrarilor, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele si mijloacele de transport utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele si mijloacele de transport utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de STAS 10.009/88. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

2. Localizarea proiectelor:.

2.1. utilizarea existenta a terenului  -    terenul   este  situat  pe teritoriul administrativ al comunei Bran, intravilan, folosinta actuala  a imobilului „ parcul Castelului” si  destinatia  terenului stabilita prin documentatia de urbanism aprobata „ zona de locuinte si functiuni complementare conform PUG Bran, aprobat cu HCL. ,  in conformitate cu  C.U.   nr.  194  din 17.11.2016,   emis de  Primaria Comunei Bran;

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. –   nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica –            nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite – nu este cazul;

h) ariile dens populate –  nu este cazul ;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica – nu este cazul;

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  nu este cazul ;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – impact redus;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  de constructii ;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului.

 

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:

  • proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare;

 

            Conditiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Se vor respecta conditiile impuse prin Avizul de Gospodarire a Apelor  nr. 211 /28.11.2016 emis de SGA Brasov.
  3. Limitele maxim admise a indicatorilor de calitate  a apelor uzate  menajere, epurate  inainte de descsrcarea lor in paraul Turcu , vor fi in conformitate cu HG 188/2002, modificat si completat cu HG 352/2005- NTPA 001/2005,  privind conditiile de desrcare a apelor uzate in mediul acvativ, conform Avizul de Gospodarire a Apelor  nr. 211/28.11.2016 emis de SGA Brasov;
  4. Se va dezafecta bazinul de stocare ape uzate menajere, odata cu punerea in functiune a statiei nou proiectate.
  5. Se interzice evacuarea de ape uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata sau in panza freatica, atat pe perioada executarii constructiilor , cat si dupa punerea in functiune a acestora.
  6. Deşeurile rezultate pe parcursul derulării lucrărilor de execuție vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale şi stradale;
  7. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate pe parcursul execuției lucrărilor;
  8. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  9. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  10. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de

evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea care va desfasura activitatea in urma implementarii acestuia, are obligatia de a solicita si obtine   autorizatiei de mediu .

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul pro

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                                                      

                                                                                                                     SERVICIUL A.A.A,  

                                                                                                       Alexandrina VASILE

                                                                                                      

             INTOCMIT:

consilier Vasilica GROSU