Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE SC GALAXY FOOD SRL

 

                       

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 284 din 22.06.2017

....

 

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC GALAXY FOOD SRL, cu sediul în Str. Lunga, Nr. 107, Cristian , Judetul Braşov, prin STAN IONEL MIHAI , cu domiciliul in jud. Brasov, mun. Brasov, str. Simion Barnutiu, nr.13, ap.1, înregistrată la APM Brasov cu nr. 8310/22.05.2017,  în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a completarilor depuse sub nr. 8597/30.05.2017 si nr. 9752/16.06.2017,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 12.06.2017, că proiectul „1. Construire locuinte colective S+P+2E+M, imprejmuire teren, organizare de santier; 2. Amplasare panou publicitar” propus a fi amplasat în jud. Brasov, mun. Brasov, str. Ioan V. Socec, f.n. nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, Anexa 2, la pct. 10, alin. b) - proiecte de dezvoltare urbana, inclusiv constructia centrelor comerciale si a parcarilor auto;
  2. titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;
  3. lipsa observatiilor din partea publicului interesat;
  4. in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) marimea proiectului: prin proiect se propune construirea unui imobil de locuinte cu regim de inaltime D+P+2E+M care sa aiba dimensiunile maxime in plan 12,80 x 22,20 m si suprafata totala construita de 280 mp pe un teren in suprafata de 700 mp.

Structura functionala a imobilului:

La demisol vor fi amenajate 15 boxe pentru depozitare si 10 locuri de parcare.

La parter vor fi amenajate 4 apartamente de 2 camere, la etajele 1 si 2 vor fi cate 2 apartamente de 2 camere, un apartament de 3 camere si un apartament cu o camera, iar la mansarda se afla 2 apartamente cu 2 camere si un apartament cu o camera.

Fiecare apartament va fi dotat cu centrala termica cu tiraj fortat ce va functiona cu gaz metan, având debit caloric de 24 kW.

Terenul prezintă următorii indici:

S teren = 700,00 mp

S constr. =  280,00 mp

S desf. = 1260.00 mp

POT = 40 %

CUT = 1.80

Pentru deservirea apartamentelor propuse se vor amenaja 10 locuri de parcare la nivelul demisolului, completate de 5 de locuri de parcare amenajate pe teren, cu pavaj din dale prefabricate amplasate cu inclinatie 2% pentru a permite colectarea apelor pluviale in rigole si apoi deversate pe teren.

 

Alimentarea cu apă potabilă: Alimentarea cu apa potabila se va face printr-o conducta noua ce se va racorda la conducta PE De 200 mm existenta pe strada. Bransamentul de apa se va dimensiona astfel incat sa asigure alimentarea cu apa a imobilului in conditii optime si se va executa din conducta de polietilena de inalta densitate (HPDE;

Evacuarea apelor uzate: Evacuarea apelor uzate menajere se va face in colectorul de canalizare menajera PVC 315 mm existent pe strada.

Apele pluviale sunt colectate prin jgheaburi, burlane, rigole si conduse prin guri de scurgeri catre reteaua de canalizare a orasului.

Alimentarea cu apa, evacuarea apelor uzate menajere si pluviale se executa Avizului de principiu favorabil nr. 820/03.05.2017 emis de Compania APA Brasov.

Alimentarea cu gaze naturale - Alimentarea cu gaze naturale se va face din reteaua centralizata existenta in  zona. Agentul termic va fi asigurat  cu ajutorul unor centrale murale pe gaz cu tiraj fortat 24 kW.

Alimentarea cu energie electrică  - Necesarul de energie electrica se va realiza prin bransament subteran la reteaua electrica din zona.

 

Lucrari necesare organizarii de santier: in vederea inceperii executarii lucrarilor, prin proiect s-au prevazut urmatoarele:

- organizarea de santier se va realiza in incinta proprietatii, intr-o zona delimitata, cu imprejmuire provizorie;

- in interiorul zonei imprejmuite vor fi amplasate toate elementele necesare: containere-baraci pentru birou/vestiar/depozitare materiale, bancuri de lucru, schele, utilaje, platforme de depozitare deseuri, grupuri sanitare ecologice;

- toate activitățile necesare executării lucrărilor de constructii se vor desfășura în interiorul proprietatii;

- organizarea de santier nu va afecta domeniul public.

Lucrările de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei:                

Zonele afectate de lucrari vor fi aduse la starea initiala iar suprafetele de teren ramase libere se vor amenaja si intretine ca spatii verzi.

 

b) cumularea cu alte proiecte – la momentul verificarii amplasamentului nu erau in derulare alte proiecte;

c) utilizarea resurselor naturale – nu este cazul;

d)productia de deseuri – deseurile rezultate in urma desfasurarii lucrarilor de construire prevazute prin proiect (fier, otel, amestecuri metalice si de beton, deseuri de lemn, ambalaje) si deseurile municipale amestecate vor fi stocate selectiv, pe suprafete betonate, in spatii special amenajate si vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate, dupa caz;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort – În perioada de construcţie, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare, vor fi luate toate măsurile in vederea limitarii generarii de praf, de catre prestatorul lucrarilor de constructii care va avea in vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic si sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra in valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificarile si completarile ulterioare coroborat cu Lg. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017. Se vor respecta  de asemenea  prevederile Ord. MS nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate:  - lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente;

- prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident; 

 

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului:  terenul studiat in suprafata totala de 700 mp este situat in intravilanul municipiului Brasov in conformitate cu CU nr.550/20.03.217 emis de Primaria Municipiului Brasov, avand destinatia conform PUZ Brasov: ZL3 - zona locuinte individuale, colective si functiuni complementare.

Fata de zona de locuinte existenta pe str. Ioan. V. Socec, constructia propusa se afla la 34,91 m fata de cladirea de la NE, 69,21 m fata de cladirea de la NV si 38,83 m fata de cladirea de la S.

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora - nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite -nu este cazul;

d) parcurile si rezervatiile naturale - nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc. -  nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica – nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite - in aglomerarea Brasov este depasita valoarea limita pentru NO2 conform prevederilor legale in vigoare ( Lg. nr. 104/2011; OM nr. 1206/2015);

- prin proiect au fost estimate emisiile de oxizi de azot in perioada de functionare a imobilului, respectiv 76,00 kg/an;

h) ariile dens populate - domeniul public si proprietati private;

i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica - nu este cazul.

           

            3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectate –  masurile prevazute prin proiect vor asigura protectia factorului  de mediu si protectia factorului  uman;

b) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactului – prin proiect au fost prevazute masurile necesare astfel incat, in perioada de aplicare a proiectului sa nu existe impact asupra factorilor de mediu;

d) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrarilor  propuse prin proiect;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactului – pe perioada executarii lucrarilor durata impactului va fi scurta.

 

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

a) proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu  modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuţie lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Deseurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilitati de eliminare/valorificare cu societati autorizate si vor fi evacuate ritmic;
  5. Se vor lua masuri pentru evitarea poluarii solului prin depozitarea pe suprafete impermeabile a materialelor si a deseurilor rezultate in urma lucrarilor.
  6. Organizarea de santier se va face pe o arie cat mai restransa in jurul obiectivului, accesul utilajelor facandu-se exclusiv pe drumul de acces existent, depozitarea materialelor se va face in mod organizat doar in cadrul santierului; nu se vor bloca caile de acces.
  7. In cazul unor poluari accidentale proiectantul si constructorul raspund in solidar.
  8. Se va evita depozitarea necontrolata a deseurilor rezultate;
  9. Se va asigura insorirea corespunzatoare atat pentru locuintele proiectate, cat si pentru cele invecinate existente, in conformitate cu actul de reglementare nr.831/A/17.05.2017 emis de catre DSP Brasov;
  10. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile la mijloacele de transport se vor executa doar la societati autorizate.
  11. In vederea mentinerii calitatii aerului, in parametrii optimi, in zona amplasamentului, se vor respecta urmatoarele conditii:
  • utilizarea apei sau a soluţiilor speciale care măresc eficienţa apei în fixarea prafului la:  stropirea căilor de acces în şantier, a zonei de descărcare a materialelor de construcţie.
  • minimizarea, prin realizarea pe amplasament numai a lucrărilor strict necesare în ceea ce priveşte  activităţile generatoare de praf : ex. tăierea, măcinarea, şlefuirea, căderi de material, spargerea betonului, etc.
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrarilor, s-a indepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea  rotilor vehiculelor care ies de pe santier;
  • oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate in stationare, in zona santierului;
  1. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările şi completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil şi de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  2. Respectarea duratei de execuţie a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  3. Darea in functiune a locuintelor se va face numai dupa bransarea acestora la sistemul hidroedilitar;
  4. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare.

 

            In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea procedurii de evaluare adecvata.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor decizie se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

    

 

DIRECTOR EXECUTIV,

      Sorin HORNOIU

        

                                                                                                         

SEF SERVICIU A.A.A.,      

                                                                                                          Alexandrina VASILE                                                                          

 

       INTOCMIT:                                                                                                      

 Consilier Simona PASCU