Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE SC MIRSAND SRL

 

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 

Nr.       din       2017

 

Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresata de SC MIRSAND SRL cu sediul in Mun. Brasov , Calea Bucuresti, nr. 7, bl. 42, sc. B, ap.10, înregistrată la APM Brasov cu nr. 1417 din 26.01.2017, nr. ELO 72/25.01.2017,completari ulterioare, in baza

HG nr.445/2009, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului

OUG nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare,

 APM Brasov decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Colectivului de Analiza Tehnica, din data de 20.02.2017, ca pentru proiectul FORARE PUT ALIMENTARE CU APA SI REZERVOR” propus a se realiza in Mun. Fagaras, sos. Combinatului, nr. 14 (C.U. nr. 202 din 09.12.2016 emis de Primaria Mun.Fagaras), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nici evaluarii adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Anexa 2  la  pct.  2 d) foraje de adancime  ... (iii) foraje pentru alimentarea cu apa;

-in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului:

-titularul  si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare.

1.Caracteristicile proiectului 

a) marimea proiectului –

Societatea in vederea asigurarii  alimentarii  cu apa a obiectivului existent ( hala de productie  materiale compozite si componente de armament si munitie)  isi propune sa  realizeze un foraj 

de alimentare cu apa  si un rezervor de inmagazinare apa.

Forajul va fi amplasat in incinta unitatii si va avea adancimea de 45 m , debit estimat de 1 l/s.

Executia forajului se va face in sistem hidrauluic cu circulatie inversa  cu sapa de 400 mm pe toata adancimea de foraj  de 45 m, diametrul coloanei de exploatare va fi de 140 mm, din PVC tip Valrom; filtru va fi  din PVC tip Valrom  cu Dn 140mm cu fante de 0,75 mm, iar lungimea filtrului va fi de ca. 40 m;materialul filtrant se va introduce prin metoda circuitului descendent, decantorul va avea o lungime de minim 2 m, izolarea se va face cu dop de argila pe o grosime de 10 m deasupra primului filtru.

Dupa terminarea sapaturii gaurii de foraj se vor executa  masuratori geofizice  pe toata adancimea gaurii; diagrama  geofizica astfel obtinuta  se va corela cu informatiile obtinute din analiza probelor  prelevate de la saparea forajului  si se va stabili programul de tubaj, respectiv stratele  acvifere ce se vor capta, precum si unde se vor amplasa  filtrele.

La finalizarea tubajului se va introduce pietris margaritar filtrant, prin pompare cu motocompresorul  in circuit descendent.

Se vor executa minim trei pompari experimentale  pe trepte de denivelare, pentru stabilirea parametrilor optimi de functionare a forajului.

Dupa finalizarea operatiunilor de forare si tubare, pentru , pentru curatirea forajului in vederea desnisiparii si punerii in functiune a forajului se vor executa  operatiuni de pompare ( cca 100 ore) cu pompa Mamuth si motocompresor.

Dupa terminarea lucrarilor , executantul va intocmi fisa  forajului in care va fi precizata: adancimea forata, succesiunea litologica intalnita  in foraj . nivelul hodrostatic si hodrodinamic al acviferelor, denivelarea, debitul si proprietatile organoleptice ale apei.

Forajul va fi prevazut cu cabina de protectie subterana din beton armat ( 2m x 2m x 2m) prevazuta  cu hidroizolatii, in care se vor monta echipamentele hidraulice( conducte refulare, supape de sens, filtre tip Y pentru retinerea impuritatilor, debitmetru) si va fi imprejmuit respectandu-se zona de protectie sanitara cu regim sever de restrictie.

Necesarul total de apa : maxim 7,8 mc/zi; mediu 6,9 mc/zi; minim 6,1 mc/zi;

Rezervor de inmagazinare apa de incendiu V = 36 mc.

b) cumularea cu alte proiecte –nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale –  apa din panza freatica.

d) productia de deseuri – nu este cazul

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort:

Poluarea apei poate rezulta din scurgeri accidentale de combustibili și lubrifianti de la utilajele utilizate in procesele de executie.Pentru evitarea acestora, utilajele  folosite  vor avea reviziile tehnice la zi  si  vor parca  numai pe platforme special amenajate.

Poluarea aerului poate rezulta din activitatile de constructie, in special sub forma de emisii de la vehicule si echipamente de constructii dar si de particule si praf de la lucrări de terasamente, transportul și manevrarea materialelor de construcție (bolovani, pietris etc.).

Se preconizeaza ca aceste efecte vor fi limitate, relativ de scurta durata de execuție a lucrărilor ( cca. 10 de zile).

 

2. Localizarea proiectului

2.1 utilizarea existenta a terenului – Conform Certificatului de urbanism nr. 202/09.12.2016 emis de Primaria Municipiului Fagaras, terenul pe care sunt amplasate lucrările prezentului proiect are folosinta de teren cu constructii situat in zona activitati productive aferente fostului Combinat  Chimic Nitramonia.

2.3. relativă abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea şi capacitatea regenerativa a acestora: - nu este cazul

2.4. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede- nu e cazul;

b) zonele costiere- nu e cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite – nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale-nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare: nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica zonele de protectie speciala:nu este cazul .

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depasite-nu e cazul;

 h) ariile dens populate-  nu este cazul;

 i) peisajele cu semnificatie istorica, culturală şi arheologică- nu e cazul.

3. Caracteristicile impactului potenţial: se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

    a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate- nu e cazul;

    b) natura transfrontiera a impactului- nu e cazul;

    c) mărimea şi complexitatea impactului- impact  nesemnificativ;

    d) probabilitatea impactului- nu e cazul;

    e) durata, frecventa şi reversibilitatea impactului- nu e cazul;

II. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare adecvata, sunt urmatoarele:  nu intră sub incidenţa art. 28 din O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare.

 Condiţiile de realizare a proiectului:

1)Se va respecta proiectul înaintat spre avizare şi condiţiile impuse prin Certificatul de Urbanism nr.202  din 09.12.2016 emis de Primaria Municipiului Fagaras,, avizele  şi notificările anexate (in special conditiile din Avizul de gospodarire a apelor nr. 224 din 29.12.2016 emis de SGA Brasov);

2) Se vor respecta prevederile Ordonantei de Urgentă a Guvernului nr. 195/2005 aprobată prin Legea nr. 265/2006 cu  modificările si completările ulterioare, privind protectia mediului;

           In conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările si completările ulterioare - "Art. 15 alin (2) lit a - «Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării»;

            Conform art. 21, alin.(4) din OUG. 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

            La finalizarea integrala a investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

           Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza conform prevederilor legale in  vigoare.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Prezenta decizie poate fi contestata, in conformitate cu prevederile HG nr. 445/2009 si ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

    Sorin HORNOIU                                                              

                                                                                               SERVICIUL A.A.A.,  

                                                                                                Alexandrina VASILE

 

INTOCMIT: Liliana BARBU