Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE SC ROSENAU SRL

Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brasov

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

-PROIECT-

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC ROSENAU SRL, cu sediul in Judetul Brasov, orasul Rasnov, str. Campului, bl. 1, sc. A, ap. 2, înregistrată la APM Brasov cu nr. 15631 din 06.10.2016 si nr. ELO 1342/05.10.2016, in baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonantei de Urgenta a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobata prin Legea nr. 49/2011,

si ca urmare a completarii documentatiei cu nr. 4656/20.03.2017 si nr. 5199/30.03.2017,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 03.04.2017, că proiectul „Construire hala si sediu administrativ”,  propus a fi amplasat in  jud. Brasov, oras Rasnov, str. Campului, nr. 1, (certificat de urbanism nr. 261 din 10.08.2016 emis de Primaria Orasului Rasnov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, pct.10, lit. a)  proiecte de dezvoltare a unitatilor/zonelor industriale.

b) titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c)  lipsa observatiilor din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

 

            1.  Caracteristicile proiectului

a) Marimea proiectului: prin proiect se propune construirea unei hale in regim de inaltime P+E, in suprafata de 363,55 mp cu destinatia de sediu administrativ si de desfasurare a activitatii de tinichigerie auto si montaj, intretinerea  si repararea autovehiculelor.

Terenul este situat in intravilanul orasului Rasnov, suprafata terenului este de 2000 mp.

Pe teren exista doua corpuri de cladire C1 in suprafata de 18, 13 mp si C2 in suprafata de 104, 86 mp.

Constructia va avea urmatoarele spatii functionale:

Parter: acces receptie - 36.20 mp, depozitare - 32.95 mp, G. S. - 2.95 mp,  hala atelier - 220.45 mp, S. Tehnic - 13.20 mp, S. Tehnic - 10.30 mp, suprafata utila - 312.45 mp;

Etaj: hol – 3.90 mp, G.S – 2.20mp, birou – 28.25 mp, vestiar – 13,95 mp, sala de mese – 16.50 mp, suprafata utila - 64.80 mp;    

Descrierea instalatiei si a fluxurilor tehnologice existente pe amplasament:

Fluxul tehnologic va fi urmat in activitatea de productie, in functie de produsul finit, astfel:

- aprovizionare materii prime si materiale auxialiare, urmate de depozitarea lor;

- eliberarea materiilor prime si materialelor din gestiune pe fluxul de productie, in functie de comenzi;

- debitarea foilor de tabla necesare suprastructurii – se va realiza cu ghilotina electromecanica;

- stantarea foilor de tabla (gaurirea fasiilor de tabla rezultate in urma taierii) - se va realiza cu ajutorul foarfecii combinate pentru metal;

- indoirea foilor de tabla - se va realiza cu ajutorul foarfecii combinate pentru metal;

- taierea profilelor indoite rezultate cu Fierastrau cu banda semiautomat pentru metale;

- gaurirea profilelor si a celorlalte materiale utilizate la fabricarea suprastructurii – se va realiza cu masina de gaurit radiala. De asemenea spanul rezultat in urma gauririi metalului se va evacua prin sistem de exhaustare;

- decuparea placilor de TEGO (pentru podea) si a altor elemente din lemn, la dimensiunile corespunzatoare - se va realiza cu Fierastraul circular cu incizor. De asemenea rumegusul rezultat in urma taierii se va evacua prin sistem de exhaustare;

- ridicarea autovehiculului la o inaltime optima de lucru pentru o asamblare cat mai precisa se va realiza cu ajutorul elevatorului bicoloana electrohidraulic;

- sudarea profilelor si a platbandelor suprastructurii - se va realiza cu ajutorul aparatului de sudura MIG MAG si a generatorului de oxigen-hidrogen;

- asamblarea/montarea suprastructurii – se vor utiliza: carucior cu 7 sertare - cu 217 scule, dulap de scule cu 7 sertare - cu 257 scule, pachet de chei pneumatice actionate cu ajutorul electrocompresorului cu surub;

- montarea unor accesorii optionale (suport tevi, intaritor panou frontal, scara de urcare in bena, etc) solicitate de client – se va realiza cu masina de perforat tabla cu acumulator;

- realizarea modificarilor asupra sistemului electric la autoutilitarei - Trusa completa de clesti de sertizat;

- doar pentru suprastructuri frigorifice: montarea aparatului de frig (refrigerare sau congelare) si introducerea agentului de frig in instalatie – se va utiliza aparatul pentru aer conditionat instalatii frig (cu tipul de agent termic adecvat);

- control tehnic final de calitate (CTC)

- ulterior se obtin omologarile necesare pentru suprastructurile montate de la RAR, urmate de livrarea catre beneficiari.

Racordarea la reţelele utilitare existente în zonă:

Alimentarea cu apă: bransament la retea de apa existenta pe str. Campului, realizata din conducte PE De 200 mm, conform aviz de principiu nr. 4698/15.11.2016 emis de S.C. Goscom Cetatea Rasnov S.A;

Instalatii de captare: bransament realizat cu conducte HDPE Dn 32 mm, amplasat intr-un camin echipat cu apometru;     

Retea distributie: realizata din conducte HDPE Dn 32-25 mm in lungime totala de 50 m.

Apele uzate menajere, sunt colectate printr-o retea de canalizare exterioara realizata  din conducte PVC KG De 250 mm in lungime de 50 m si evacuate in colectorul de canalizare realizat din tuburi din beton  Dn 300 de pe strada Campului, conform aviz de principiu nr. 4699/15.11.2016 emis de S.C. Goscom Cetatea Rasnov S.A;

Apele pluviale, conventional curate provenite de pe acoperisul cladirilor sunt colectate prin scocuri si burlane, si se descarca liber la nivelul solului;

Apele pluviale, posibil impurificate provenite de pe zona de parcare si accese carosabile, sunt colectate prin rigole pluviale, epurate intr-un separator de nisip si hidrocarburi echipat cu filtru de coalescenta si stocate intr-un bazin de stocare realizat din polistif, cu capacitatea de 50 mc. Qpl=12,8 l/s. Apele pluviale epurate vor fi utilizate la stropitul spatiilor verzi.

           b) cumularea cu alte proiectenu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

           d) productia de deseuri -deseurile rezultate in perioada de executie/implementare a proiectului vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

Deşeurile rezultate în urma procesului de producţie (deseuri mase plastice, lichid de frana si fluide antigel, cauciucuri, covoare, benzi chedere, simeringuri, filtre de ulei, echipamente electrice si electronice, acumulatori, mase plastice din dezmembrari, ambalaje metalice )  sunt colectate selectiv, pe tipuri de deseuri, in containere specializate, amplasate pe o platforma betonata si valorificate prin societati autorizate cu care s-au incheiat contracte;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor de construire emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport.

            f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor:

2.1. utilizarea existenta a terenului: intravilan, cu suprafata de 2000 mp, categoria de folosinta: arabil (C.U. nr. 261 din 10.08.2016 emis de Primaria Orasului Rasnov);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica - nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

h) ariile dens populate:  nu este cazul;

           i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul;

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d)probabilitatea impactuluiredusa;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta art. 28 din OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.           

Conditiile de realizare a proiectului:

  • se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare
  • deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces;
  • se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;
  • se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;
  • se vor respecta prevederile Avizului de gospodarire a apelor nr. 05 din 13.03.2017 emis de SGA Brasov, respectiv:   
  • Se interzice evacuarea de ape uzate neepurate sau insuficient epurate in acviferul freatic sau in cursurile de apa, pe toata perioada executarii lucrarilor;
  • Orice poluare accidentala produsa de beneficiar va fi anuntata in timp util la dispeceratul SGA;
  • in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;
  • se vor lua toate masurile de minimizare a producerii emisiilor de pulberi din activitatea de constructii;
  • printr-o organizare judicioasa a santierului (bariere in jurul zonei de activitati cu praf), controlul traficului (oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în staţionare, amenajarea traseelor din şantier si umezirea drumurilor, spalarea rotilor la plecarea din santier), utilizarea apei pentru a incorpora praful;
  • se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  • conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului proiectului”.

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

           Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului, în condiţiile în care nu intervin modificări ale datelor care au stat la baza emiterii ei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

            Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Dupa intocmirea procesului verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor de realizare a proiectului, societatea care va desfasura activitatea in urma implementarii acestuia, are obligatia de a solicita si obtine revizuirea autorizatiei de mediu.

            Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.     

           Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Sorin HORNOIU                                                                                               

          SERVICIUL A.A.A.,

                                                                                                     Alexandrina VASILE

 

INTOCMIT: Consilier Ana-Maria PATRASCU