Back

SC G&B IMOBILIARE SRL proiect dec. incadrare

11177/………2014

            PROIECT

 

DECIZIA NR…. Din data…..ETAPEI DE ÎNCADRARE

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de S.C. G&B IMOBILIARE S.R.L. Sibiu, str. Vopsitorilor nr. 4, județul Sibiu pentru proiectul „Construire hală reparații auto", propus a fi amplasat în comuna Cristian, str. XIII zona IS2 nr. 68, județul Sibiu, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu cu  nr. 11177/28.08.2014,

în baza H.G. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivul de Analiză Tehnică din data de 10.09.2014 că proiectul  „Construire hală reparații auto", propus a fi amplasat în comuna Cristian, str. XIII zona IS2 nr. 68, județul Sibiu, titular S.C. G&B IMOBILIARE S.R.L. nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I.         Motivele care au stat la baza luării deciziei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

Proiectul se încadrează în prevederile HG nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct. 10 litera a: "Proiecte de infrastructură – proiecte de dezvoltare a unităților/zonelor industriale";

1. Caracteristicile proiectului

La identificarea caracteristicilor proiectului se iau în considerare următoarele aspecte:

a)      mărimea proiectului

Suprafața totală a terenului propus este de 6400 mp, din care suprafața construită de 304,85 mp

Construcția propusă va avea 2 nivele, din care parterul cu funcțiunea de hală reparații auto și vopsitorie, iar mezaninul ca spații de birouri și vestiare.

Hala va fi prevăzută cu 3 posturi de lucru dintre care 2 sunt echipate cu elevatoare electrice cu brațe rabatabile, iar unul cu schakt la cota de 1,50 m. zona de vopsire va fi prevăzută cu cabină de vopsire și uscare, precum și spații anexă tehnice și pentru prepararea computerizată a vopselurilor. Vopselele ce vor fi utilizate sunt pe bază de apă.

Utilitățile vor fi asigurate din rețelele centralizate din comuna Cristian.

Alimentarea cu apă se va realiza prin racordarea la rețeaua centralizată a comunei Cristian. Evacuarea apelor uzate menajere se va realiza în bazinul vidanjabil până la realizarea rețelei centralizate de canalizare.

b)      cumularea cu alte proiecte – nu e cazul

c)      utilizarea resurselor naturale – nu e cazul

d)     producţia de deşeuri – în perioada de construcție/desființare vor rezulta deșeuri din construcții și deșeuri menajere și asimilabile.

În perioada de implementare vor rezulta deșeuri menajere, deșeuri metalice feroase, deșeuri de vopsele care vor fi colectate selectiv și vor fi gestionate prin societăți autorizate.

e)      emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort – emisii în atmosferă rezultate de la centrala termică pe combustibil gazos, care asigură încălzirea spațiului administrativ.Se vor încadra în limitele prevăzute de O.M. 462/1993.

f)       riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate – se vor respecta normele de protecția muncii.

 2. Localizarea proiectului

Se ia în considerare sensibilitatea mediului în zona geografică posibil a fi afectată de proiect, avându-se în vedere în special:

2.1. utilizarea existentă a terenului – Terenul este situat în intravilan, fiind proprietatea privată a SC G&B IMOBILIARE SRL, conform certificatului de urbanism nr. 74 din 23.06.2014, emis de Primăria comunei Cristian. Proiectul respectă dispoziţiile art. 71 din O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, conform certificatului de urbanism nr. 74 din 23.06.2014, emis de Primăria comunei Cristian şi a verificării documentaţiei de către ecolog Viorica Cergă.

2.2. relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a  acestora – nu e cazul

2.3. capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede – nu e cazul

b) zonele costiere – nu e cazul

c) zonele montane şi cele împădurite – nu e cazul

d) parcurile şi rezervaţiile naturale – nu e cazul

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate etc. – nu e cazul

f) zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu e cazul

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu e cazul

h) ariile dens populate - nu e cazul

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu e cazul

3. Caracteristicile impactului potenţial

Se iau în considerare efectele semnificative posibile ale proiectelor, în raport cu criteriile stabilite la pct. 1 şi 2, cu accent deosebit pe:

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – nu se supune evaluării impactului asupra mediului;

b) natura transfrontalieră a impactului – nu e cazul

c) mărimea şi complexitatea impactului – impact nesemnificativ, nu se solicită continuarea procedurii

d) probabilitatea impactului – nu e cazul

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – impact nesemnificativ, nu se solicită continuarea procedurii.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

Proiectul nu intră sub incidența art. 28 din OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare.

Condiţiile de realizare a proiectului:

-          se va respecta proiectul depus spre avizare la autoritatea de mediu şi obligaţiile prevăzute în Certificatului de urbanism nr. 74 din 23.06.2014, emis de Primăria comunei Cristian;

-          se va respecta amplasamentul conform planurilor de situaţie şi a planului de amplasare echipamente, anexate documentaţiei;

-          se va respecta legislaţia în vigoare în domeniul protecţiei mediului;

-          se vor respecta întocmai condiţiile prevăzute în documentele şi avizele preliminare, emise de alte autorităţi, solicitate prin certificatul de urbanism;

-          pe toată perioada de execuţie a lucrărilor se vor lua măsurile care se impun pentru evitarea producerii de poluări accidentale;

-          se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel, în scopul evitării degradării mediul natural sau amenajat;

-          materialele necesare pe parcursul execuţiei lucrărilor proiectului vor fi depozitate numai în locuri special amenajate, astfel încât să se asigure protecţia factorilor de mediu.

 

Conform art.22, alin (1) din HG nr. 445/2009, titularul are obligaţia de a notifica în scris APM Sibiu despre orice modificare a datelor /informaţiilor care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare.

Conform art. 49 alin (3) şi (4) din Ordinul nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, la finalizarea lucrărilor, veţi notifica APM Sibiu în vederea efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor prezentei decizii. Procesul verbal întocmit în urma controlului se va anexa şi va face parte din procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile HG 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Prezenta decizie se va face publică pe pagina de internet a APM Sibiu http://apmsb.anpm.ro.