Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G. nr. 611/2008 și art. 618, alin. (3) din OUG nr.57/2019, art.IV, alin. 2, lit.a) din OUG nr. 34/2023 organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul EMAS Managementul Riscului – Direcția Controlul Poluării și Reglementări în data de 02.10.2023 (proba scrisă)

 

ANUNŢ

 

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul  H.G. nr. 611/2008 și art.  618, alin. (3) din OUG nr.57/2019, art.IV, alin. 2, lit.a) din OUG nr. 34/2023 organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul EMAS Managementul Riscului – Direcția Controlul Poluării și Reglementări în data de 02.10.2023 (proba scrisă).

 

  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul EMAS Managementul Riscului – Direcția Controlul Poluării și Reglementări

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul EMAS Managementul Riscului – Direcția Controlul Poluării și Reglementări

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

CONDIȚII DE PARTICIPARE pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul EMAS Managementul Riscului – Direcția Controlul Poluării și Reglementări:

 

Condiţii generale:

  • pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
  •  condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art. 465, alin. (1), lit. e) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art. 613 și art. 625, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă.
  • cunoștințe de operare pe calculator  Microsoft Office – nivel mediu;
  • Vechime în specialitatea studiilor – minimum 7 ani.

 

   Verificarea deținerii competențelor specifice în domeniul tehnologia informației se va realiza prin selecția dosarelor, pe bază de copii ale unor diplome/certificate care atestă deținerea competențelor specifice de nivel de mediu în domeniul Tehnologia Informației.

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS și TEMATICA pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul EMAS Managementul Riscului – Direcția Controlul Poluării și Reglementări:

 

  1. Constituţia României, republicată;

cu tematica: Titlul II Drepturile, libertatile și îndatoririle fundamentale

 

  1. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

cu tematica: a) Titlul I: Dispoziţii generale;

         b) Titlul II: Statutul funcţionarilor publici.

 

  1. Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

cu tematica : a) Principii şi definiţii;

 

                  

                    b) Egalitatea în activitatea economică şi în materie de angajare şi profesie;

                    c) Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi;

                    d) Accesul la educaţie;

                    e) Libertatea de circulaţie, dreptul la libera alegere a domiciliului şi accesul în locurile publice;

                    f) Dreptul la demnitatea personală.

 

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 

cu tematica: a) Dispoziţii generale;

                      b) Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

                      c) Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

        d) Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei

 

  1. Hotărârea de Guvern nr.1000/2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

cu tematica: a) Dispoziții generale:

               b) Funcţiile şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.

 

  1. Ordonanţă de Urgenţă nr.195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările și completările ulterioare;

cu tematica: a) Principii și dispoziții generale;

                     b) Procedura de reglementare;

                     c) Atribuții și răspunderi ale autorităților pentru protecția mediului; 

                     d) Obligațiile persoanelor fizice și juridice.

 

  1. Legea nr. 59/2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanţe periculoase, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare.

cu tematica: a) Obligații și responsabilități;

                     b) Autorități competente;

                     c) Notificarea de încadrare sub prevederile Legii nr. 59/2016.

   

  1. Ordin 520/2006 privind aprobarea Procedurii de investigare a accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase.

cu tematica: a) Atrubuțiile Comisiei naționale pentru investigarea accidentelor majore;

                      b) Organizarea Comisiei naționale pentru investigarea accidentelor majore.

 

 

 

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul EMAS Managementul Riscului  - Direcția Controlul Poluării și Reglementări sunt:

 

  1. Atribuții specifice:

 

  1. organizează Comisia naţională de investigare a accidentelor/incidentelor majore ȋn care sunt implicate substanţe periculoase;
  2. monitorizează realizarea măsurilor de intervenţie şi remediere a accidentelor majore stabilite ȋn Comisia naţională de investigare a accidentelor/incidentelor majore ȋn care sunt implicate substanţe periculoase;
  3. realizează baza de date privind accidentele/incidentele majore;
  4. publică pe site-ul ANPM informaţii referitoare la accidentele/incidentele majore;
  5. menţine legatura cu Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă cu privire la măsurile de urgenţă stabilite după producerea unui accident/incident major;
  6. informează conducerea ANPM şi structurile superioare despre cauzele accidentului şi măsurile pentru remedierea imediată a consecinţelor accidentului;
  7. constituie o bază de date privind membrii Comisiei naţionale de investigare şi participanţii la activitatea comisiei;
  8.  stabileşte persoanele invitate din afara autorităţilor competente, pe baza notificării accidentului, a specificului acestuia şi a informaţiilor suplimentare;
  9. elaborează şi transmite invitaţiile în vederea întrunirii Comisiei naţionale de investigare;
  10.  elaborează rapoarte intermediare şi/sau finale privind concluziile investigării cauzelor producerii accidentului major;
  11.  păstrează evidenţa documentelor privind organizarea întâlnirilor, precum şi a celor primite, elaborate şi aprobate de Comisia naţională de investigare;
  12. pune la dispoziţie autorităţilor interesate raportul privind concluziile finale ale acesteia, în condiţiile respectării prevederilor legale în vigoare;
  13. planifică şi organizează întâlniri viitoare pentru clarificarea unor aspecte sau elaborarea raportului final, la solicitarea majorităţii participanţilor;
  14. schimbă informaţii cu alte autorităţi, instituţii şi organizaţii interesate.
  15. participă la acțiuni pentru instruirea autorităților din subordine și la acțiuni pentru informarea publicului în legătură cu legislația de mediu specifică;
  16. participă împreună cu reprezentanți ai MMAP, ANPM, APM după caz, în cadrul comisiilor de specialitate/grupurilor de lucru pe probleme de mediu conform prevederilor legale;
  17. colaborează cu celelalte direcții și servicii tehnice la întocmirea rǎspunsurilor la solicitările din teritoriu privind aspecte ce au legătură cu activitatea de reglementare în domeniul protecției mediului;
  18. participă la elaborarea de ghiduri tehnice pentru implementarea legislației specifice;
  19. participă în grupurile tehnice pentru modificarea, completarea actelor normative în vigoare privind protecția mediului;
  20. își păstrează evidența propriilor lucrări și le arhivează conform prevederilor legale;
  21. ȋși perfecționează în mod continuu abilitățile și pregătirea profesională;
  22. participă la formele de pregătire organizate pentru funcționarii publici de execuție;

 

  1. Atribuţii generale

 

  1. îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii / superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului.
  2. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;
  3. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv  conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  4. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  5. respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  6. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  7. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;
  8. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

 

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 02.10.2023

 

 

 

  • Perioada / locul depunerii dosarelor: 31.08.- 19.09.2023 Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  • Selecţia dosarelor de concurs: 20-26.09.2023;
  • Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  • proba scrisă: 02.10.2023 ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

 

 

   

DOSARUL DE INSCRIERE

 

 

   Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr.3 la H.G. nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Curriculum vitae, modelul comun european;
  3. Copia actului de identitate;
  4. Copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. Copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei:
  • Modelul orientativ al adeverinţei menţionate este prevăzut în anexa nr.2D la H.G. nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare.
  • Adeverinţele, care au un alt format decât cel prevăzut în anexa nr.2D, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
  1. Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului:
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
  • Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
  1. Cazierul judiciar:
  • Poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

     Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

 

 

COORDONATE DE CONTACT pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact:Frățiean Diana - consilier – Serviciul Resurse Umane – Direcția Juridică, Resurse Umane.