Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI în temeiul art. IV din OUG 34/2023 – alin.(2) lit. a) și art. 618 alin. (3) din Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și prevederilor OUG 78/2022, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unor funcții publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Comunicații și Rețele – Serviciul Sisteme Informaționale și consilier, clasa I, grad profesional debutant la compartimentul Baze de Date – Serviciul Sisteme Informaționale 07.11.2023 (proba scrisă)

 

 

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI în temeiul art. IV din OUG 34/2023 – alin.(2) lit. a) și art. 618 alin. (3) din Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și prevederilor OUG 78/2022, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unor funcții publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Comunicații și Rețele – Serviciul Sisteme Informaționale și consilier, clasa I, grad profesional debutant la compartimentul Baze de Date – Serviciul Sisteme Informaționale  07.11.2023 (proba scrisă)

 

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea unor funcții publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional debuntant la Compartimentul Comunicații și Rețele – Serviciul Sisteme Informaționale și consilier, clasa I, grad profesional debutant la compartimentul Baze de Date – Serviciul Sisteme Informaționale

 

 

Condiţii generale:

            Pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

            Condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art. 465, alin. (1), lit. e) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art. 613 și art. 625, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

Condiții specifice pentru ocuparea postului

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Comunicații și Rețele – Serviciul Sisteme Informaționale.

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniile de licență: matematică, informatică, inginerie electrică, inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale, calculatoare și tehnologia informației, ingineria sistemelor, inginerie geodezică, ingineria mediului, cibernetică, statistică și informatică economică, contabilitate, geografie, geologie, știința mediului, inginerie civilă, ingineria instalațiilor, inginerie aerospațială, ingineria transporturilor, ingineria autovehiculelor, inginerie forestieră, silvicultură, inginerie mecanică, inginerie industrială, științe ingineresti aplicate, mecatronică și robotică, inginerie și management și în specializarea: fizică informatică.

 

  • Cunoştinţe Operare, Procesare de text - MS Word, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice;
  • Cunoştinţe Operare, Calcul tabelar - MS Excel, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice
  • Cunoştinţe Operare, Baze de date - MS Access, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice
  • Cunoştinţe Operare, Informaţie şi comunicare - Internet, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice
  • Cunoştinţe Operare, Alte cunostinte, nivel de baza, Securitatea Informatiei se dovedeşte prin documente specifice

 

  • Limba Engleza, nivel mediu, se dovedeşte prin documente specifice;

 

  • Vechime în specialitatea studiilor – 0 ani.

 

 

BIBLIOGRAFIA și TEMATICĂ SPECIFICĂ:

 

  1. Constituția României, republicată

CU TEMATICA:

Titlul II: Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale;

 

  1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

CU TEMATICA:

Partea a VI-a:

a) Titlul I: Dispoziţii generale;

b) Titlul II: Statutul funcţionarilor publici;

 

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

CU TEMATICA:

a) Principii şi definiţii;

b) Egalitatea în activitatea economică şi în materie de angajare şi profesie;

c) Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi;

d) Accesul la educaţie;

e) Libertatea de circulaţie, dreptul la libera alegere a domiciliului şi accesul în locurile publice;

f) Dreptul la demnitatea personală;

 

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

CU TEMATICA:

a) Dispoziţii generale;

b) Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

c) Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

d) Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;

 

  1. Linux, Servere de rețea , Craig Hunt, Editura Teora

CU TEMATICA:

Capitolul 7 Servicii de poartă de rețea– pag 207-247

 

 

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Comunicații și Rețele – Serviciul Sisteme Informaționale sunt:

 

1. Membru in echipa de implementare a proiectului PNRR „Servicii publice de mediu digitalizate pentru Agenția Națională pentru Protecția Mediului”, cu următoarele atribuții:

a. propune specificații tehnice pentru infrastructura de comunicații aferenta celor 32 de servicii publice aferente proiectului;

b. verifică proiectul tehnic si CS ul aferent proiectului din punctul de vedere al comunicațiilor aferente;

c. verifică implementarea de către furnizorul soluției a infrastructurii de comunicații pentru aplicațiile

informatice care deservesc serviciile publice aferente proiectului tehnic

2. elaborare referate de necesitate, specificații tehnice și participare la evaluare ofertelor pentru achiziţia serviciilor externalizate pentru mentenanţa segmentelor IT de care răspunde: hardware, comunicaţii, reţea de date;

3. monitorizare servicii externalizate de administrare echipamente de comunicatii la nivel național cu verificarea efectuării activităţilor de administrare a echipamentelor de comunicaţii cu schema reţelei de comunicaţii actualizată la zi, cu respectarea procedurilor de securitate pe echipamentele de securitate respective a politicilor de securitate adoptate de ANPM;

4. monitorizare si verificare efectuare activităţi de administrare interfata Blade Center și VMWare – VLAN -uri virtuale;

5. monitorizare banda VPN prin clientul VPN STS instalat la sediul ANPM, in colaborare cu Serviciul de Telecomunicații Speciale;

6.  monitorizare aplicație SMART – Sistem de Monitorizare si de Analiza a Retelei de Telecomunicatii;

7. monitorizare servicii externalizate a retelei de cablare date si telefonie in DataCenterul ANPM cu menținerea la zi a configurațiilor;

8. monitorizare servicii de păstrare a domeniului *.anpm.ro (taxa anuală RIPE);

9. monitorizare DNS extern și DNS intern;

10. monitorizare verificare și actualizare in permanență arhitectura logica a retelei;

11. monitorizare metoda de accesare a echipamentelor din reteaua ANPM;

12. monitorizare metoda de alocare a IP urilor din rețeaua ANPM ( servere, client, managemt de retea, management servere blade);

13. monitorizare configurarea rutării pe serverele din clasa DMZ;

14. evidenţa actualizată în format electronic şi hârtie a corespondenţei între prizele de reţea şi switch-uri, routere, etc (harta reţelei);

15. verificare permanentă cuplare echipamente (hardware, comu;nicații, etc) la UPS uri, respectiv cuplarea la electrogenerator;

16. asigură suport tehnic (calculatoare şi imprimante) pentru: Direcția Conservarea Naturii , Biodiversitate, Serviciul Laborator Aer;

17. suport tehnic primar pentru urmatoarele aplicații din SIM: Unified Threat Management,FortiGate 401E,Telefonie IP ( VOIP);

18. asigură backupul la zi pentru toate echipamentele de comunicatii (ANPM plus 42 de APM uri) ;

19. asigură intocmirea procedurilor de lucru pentru administrarea echipamentelor de comunicatii respectiv pentru administrarea retelei;

20. asigură și intreține la zi in format electronic și hârtie rapoartele de eroare inregistrate in logurile echipamentelor/serverelor de comunicatii;

21. propune specificaţii tehnice pentru achiziţia de tehnică de calcul şi/sau software şi participă în cadrul comisiilor de evaluare a ofertelor;

22. participă la stabilirea de metode pentru asigurarea acurateţei datelor ce circulă în sistemul informatic;

23. asistă instituţiile responsabile şi compartimentele ANPM, din punct de vedere al administrării de reţea şi a echipamentelor de tehnică de calcul;

24. participă la acţiunile de îndrumare la care este desemnat precum şi la activităţile delegate de superiorii ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;

25. informează şeful ierarhic superior asupra principalelor probleme apărute la nivelul compartimentelor

ANPM şi/sau agenţiilor teritoriale pentru protecția mediului;

26. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;

27. rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, lucrările repartizate;

28. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;

29. respectă Regulamentul Intern al ANPM;

30. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele,

informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;

31. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile  legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;

32. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă.

 

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Baze de Date – Serviciul Sisteme Informaționale.

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniile de licență: matematică, informatică, inginerie electrică, inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale, calculatoare și tehnologia informației, ingineria sistemelor, inginerie geodezică, ingineria mediului, cibernetică, statistică și informatică economică, contabilitate, geografie, geologie, știința mediului, inginerie civilă, ingineria instalațiilor, inginerie aerospațială, ingineria transporturilor, ingineria autovehiculelor, inginerie forestieră, silvicultură, inginerie mecanică, inginerie industrială, științe ingineresti aplicate, mecatronică și robotică, inginerie și management și în specializarea: fizică informatică.

 

- Cunoştinţe Operare, Procesare de text - MS Word, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice

  • Cunoştinţe Operare, Calcul tabelar - MS Excel, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice
  • Cunoştinţe Operare, Baze de date - MS Access, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice
  • Cunoştinţe Operare, Informaţie şi comunicare - Internet, nivel de baza, se dovedeşte prin documente

Specifice

 

          -  Limba Engleza, nivel mediu, se dovedeşte prin documente specifice

 

  • Vechime în specialitatea studiilor – 0 ani.

 

 

   BIBLIOGRAFIA și TEMATICĂ SPECIFICĂ:

 

  1. Constituția României, republicată

CU TEMATICA:

Titlul II: Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale;

 

  1. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

CU TEMATICA:

Partea a VI-a:

a) Titlul I: Dispoziţii generale;

b) Titlul II: Statutul funcţionarilor publici;

 

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

CU TEMATICA:

a) Principii şi definiţii;

b) Egalitatea în activitatea economică şi în materie de angajare şi profesie;

c) Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi;

d) Accesul la educaţie;

e) Libertatea de circulaţie, dreptul la libera alegere a domiciliului şi accesul în locurile publice;

f) Dreptul la demnitatea personală;

 

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

CU TEMATICA:

a) Dispoziţii generale;

b) Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

c) Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

d) Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;

 

  1. Oracle - platformă pentru baze de date, Manole Velicanu, Ion Lungu, Mihaela Muntean, Marin Iorga, Simona Ionescu, Editura Petrion:

CU TEMATICA:

      a) Capitolul 3 - Limbajul de programare PL/SQL (pag. 101 - 131);

      b) Capitolul 4 - Administrarea unei baze de date Oracle (pag. 132 - 209).

 

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Compartimentul Baze de Date – Serviciul Sisteme Informaționale sunt:

1. Membru in echipa de implementare a proiectului PNRR „Servicii publice de mediu digitalizate pentru

Agenția Națională pentru Protecția Mediului”, cu următoarele atributii:

  • propune specificații tehnice pentru baza de date aferenta celor 32 de servicii publice aferente proiectului;
  • verifică proiectul tehnic si CS ul aferent proiectului din punctul de vedere al bazelor de date si aplicațiilor
  • informatice aferente serviciilor publice ;
  • verifică implementarea legată de sistemul de gestiune a bazelor de date si aplicațiilor informatice aferente

2. administrează sistemele informatice IGP si EWS;

3. suport tehnic primar pentru aplicațiile informatice:

Aplicație

Domeniu

Laborator Radioactivitate (LIMS): validare si raportare catre EURDEP date statii automate si analize laborator, portal securizat cu factorii de decizie și atlasul public

Laboratoare

Schema Radioactivitate

Oracle

Deșeuri Ambalaje

Deșeuri

Schema Ambalaje

Oracle

Deșeuri baterii

Deșeuri

Schema baterii

Oracle

Activitatea de suport tehnic primar va consta in:

i. soluționare level 1 si 2 aplicații specializate de mediu pentru cereri operatori economici/ persoane fizice;

ii. verificarea fizica si logica a echipamentelor pe care sunt instalate aplicatiile respective;

iii. verificarea funcționarii elementelor de rețea (daca se respecta IP static sau dinamic din VLAN-ul alocat, daca priza de rețea este corespunzătoare, daca exista vreo problema de cablu);

iv. verificarea conectării corecte la internet (prin proxy);

v. rezolvarea problemelor de autentificare corecta tip "user/parola",

vi. verificarea in serverul de Active Directory daca user ul apartine grupului de utilizatori definiți ai aplicației;

vii. dezinstalarea si reinstalarea de update-uri de infrastructura software (Java, Microsoft, etc)

viii. verificarea funcționalității serviciilor;

ix. verificarea log urilor aplicației în vederea identificării naturii/sursei incidentului (administrare sau bug);

x. asistenta la navigarea prin meniurile aplicației.

xi. coordonează și verifică la nivel național respectarea regulilor

4. backup suport tehnic primar pentru aplicațiile informatice:

Aplicație

Domeniu

Transporturi de deșeuri

Deșeuri

Schema transporturi

Oracle

Deșeuri VSU

Deșeuri

Schema VSU

Oracle

Deseuri echipamente electrice si electronice (DEEE)

Deșeuri

Schema DEE

Oracle

Deșeuri provenite din uleiuri

Deșeuri

Schemă uleiuri

Oracle

Statistica deșeurilor

Deșeuri

Schema SD

Oracle

Deșeuri de PCB

Deșeuri

Schema PCB

Oracle

Sol Subsol

Deșeuri

 

5.asigură helpdesk (stații desktop, imprimante locale, aplicații locale, verificare update uri sistem la zi) pentru

următoarele compartimente/servicii/direcții ANPM:

  • Serviciul Laborator Radioactivitate
  • Serviciul Deseuri
  • Biroul Protectie Sol si Subsol

6.asigură backup helpdesk (stații desktop, imprimante locale, aplicații locale, verificare update uri sistem la zi)pentru următoarele compartimente/servicii/direcții ANPM:

  • Serviciul Chimicale
  • Directia Schimbari Climatice
  • Serviciul national de estimare a emisiilor de gaze cu efect de sera
  • Serviciul de Reglementare Gaze cu Efect de sera si Administrare Conturi Nationale
  • Compartimentul tehnic Folosința Terenurilor , Schimbarea Folosinței Terenurilor și Silvicultură

7.asigură evidența în format electronic și hârtie a calculatoarelor (configuraţie hard şi soft) pentru

direcția/serviciul pentru care asigură suport tehnic;

8.elaborează referate de necesitate, specificaţii tehnice pentru achiziția de tehnică de calcul şi/sau software şi

participă în cadrul comisiilor de evaluare a ofertelor;

9.participă la stabilirea de metode pentru asigurarea acurateței datelor ce circulă în sistemul informatic;

10.asistă instituțiile responsabile şi compartimentele ANPM, din punct de vedere al administrării portalului

(intern si extern) şi a site-urilor web ;

11.participă la acțiunile de îndrumare la care este desemnat precum şi la activităţile delegate de superiorii

ierarhici, în calitate de reprezentant al ANPM;

12.informează şeful ierarhic superior asupra principalelor probleme apărute la nivelul compartimentelor ANPM şi/sau agenţiilor teritoriale pentru protecţia mediului;

13. îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;

14.rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, lucrările repartizate;

15. respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;

16. respectă Regulamentul Intern al ANPM;

17. păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele,

informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;

18. respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;

19. respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă

(SSM).

 

 

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 07.11.2023

 

 

 

  1. Perioada / locul depunerii dosarelor: 25.10-01.11.2023 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  2. Selecţia dosarelor de concurs: 02.11.2023;
  3. Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  4. proba scrisă: 07.11.2023 ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

 

DOSARUL  DE CONCURS

 

Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr.3 la H.G. nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Curriculum vitae, modelul comun european;
  3. Copia actului de identitate;
  4. Copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului:
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
  • Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
  1. Cazierul judiciar:
  • Poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

     Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

COORDONATE DE CONTACT pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Sorina-Ștefania MOGA - consilier -Serviciul Resurse Umane - Direcția Juridică, Resurse Umane.