Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G. nr. 611/2008 și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante de director executiv, clasa I, grad II la Agenția Județeană pentru Protecția Mediului Alba, în data de 19.06.2023 (proba scrisă).

ANUNŢ

 

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul H.G. nr. 611/2008 și OUG nr.57/2019, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante de director executiv, clasa I, grad II la Agenția Județeană pentru Protecția Mediului Alba, în data de 19.06.2023 (proba scrisă).

 

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de director executiv, clasa I, grad II la Agenția Județeană pentru Protecția Mediului Alba

 

 

Funcţia publică de execuţie vacantă: director executiv, clasa I, grad II la Agenția Județeană pentru Protecția Mediului Alba;

  • Raport de serviciu cu normă întreagă, de 8 ore / zi, pe durată nedeterminată;
  • Locul de desfășurare a activității: Agenţia Județeană pentru Protecţia Mediului Alba - Str. Lalelelor, nr. 7B, Alba Iulia, jud.Alba.

 

 

CONDITII DE PARTICIPARE pentru ocuparea functiei publice de conducere vacante de director executiv, clasa I, grad II la Agenția Județeană pentru Protecția Mediului Alba:

Condiţii generale:

  • pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţii specifice:

  1. Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
  2. Studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administrației publice, management ori în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art.153, alin.(2) din Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Vechime în specialitatea studiilor – minimum 7 ani.

 

 

BIBLIOGRAFIA si TEMATICA DE CONCURS

pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de conducere vacante de director executiv, clasa I, grad II la Agenția Județeană pentru Protecția Mediului Alba

 

Nr. crt.

Bibliografie

Tematica

1

Constituţia României, republicată;

a) Titlul II: Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale.

2

Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

a) Titlul I: Dispoziţii generale;
b) Titlul II: Statutul funcţionarilor publici.

3

Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

a) Principii şi definiţii;
b) Egalitatea în activitatea economică şi în materie de angajare şi profesie;
c) Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi;
d) Accesul la educaţie;
e) Libertatea de circulaţie, dreptul la libera alegere a domiciliului şi accesul în locurile publice;
f) Dreptul la demnitatea personală.

4

Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 

a) Dispoziţii generale;
b) Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;
c) Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;
d) Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei.

5

Hotărârea de Guvern nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și a instituțiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare

CAPITOLUL I - Dispoziţii generale;
CAPITOLUL II - Funcţiile şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
CAPITOLUL IV - Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile instituţiilor din subordinea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.

6

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/ 2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare

CAPITOLUL I - Principii şi dispoziţii generale;
CAPITOLUL II - Procedura de reglementare;
CAPITOLUL IV Regimul deșeurilor;
CAPITOLUL VII Regimul activităţilor nucleare;
CAPITOLUL X Protecția atmosferei, schimbările climatice, gestionarea zgomotului ambiental, prevenirea și controlul disconfortului olfactiv;
CAPITOLUL XIV - Secţiunea 1 - Atribuţii şi răspunderi ale autorităţilor pentru protecţia mediului.

7

Hotărârea Guvernului nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, cu modificările și completările ulterioare

CAPITOLUL I - Prevederi generale;
CAPITOLUL II - Domeniu de reglementare;
CAPITOLUL III - Etape procedural - SECŢIUNEA a 4-a - Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu.

8

Legea nr. 22/2001, pentru ratificarea Convenției privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră, adoptată la Espoo la 25 februarie 1991, cu modificările și completările ulterioare

a) Notificarea;
b) Constituirea documentaţiei pentru evaluarea impactului asupra mediului;
c) Consultări pe baza documentaţiei privind evaluarea impactului asupra mediului.

9

Legea nr. 86/2000, pentru ratificarea Convenției privind accesul la informație, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiție in probleme de mediu, semnată la Aarhus, la 25 iunie 1998

a) Accesul la informaţia de mediu;
b) Participarea publicului la deciziile privind activităţile specifice.

10

Legea 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

CAPITOLUL II - Procedura de reglementare  - SECŢIUNEA a 2-a - Etapele procedurii de evaluare a impactului asupra mediului;
CAPITOLUL II - Procedura de reglementare  -SECŢIUNEA a 5-a - Deciziile autorităţilor competente;
ANEXA 5 -  Procedura de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice şi private – CAPITOLUL I - Prevederi generale - SECŢIUNEA a 2-a - Competenţe pentru parcurgerea etapelor evaluării impactului asupra mediului;
ANEXA 5 -  Procedura de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice şi private – CAPITOLUL V - Modificări sau extinderi ale proiectelor prevăzute în prezenta lege;
ANEXA 5 -  Procedura de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice şi private – CAPITOLUL VII - Actualizarea şi revizuirea actului de reglementare.

11

Ordinul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile nr. 1798/2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei de mediu, cu modificările și completările ulterioare

a) Anexă - Procedură - de emitere a autorizaţiei de mediu - CAPITOLUL II - Aplicabilitate şi competenţe de emitere a autorizaţiei de mediu;
b) Anexă - Procedură - de emitere a autorizaţiei de mediu - CAPITOLUL III - Emiterea autorizaţiei de mediu.

12

Ordinul Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu, cu modificările și completările ulterioare

CAPITOLUL III - Solicitarea, aplicarea şi respingerea vizei anuale.

13

Legea nr. 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificările și completările ulterioare

CAPITOLUL I - Dispoziţii generale şi domeniul de aplicare; CAPITOLUL II - Dispoziţii aplicabile activităţilor prevăzute în anexa nr. 1;
CAPITOLUL III - Dispoziţii speciale pentru instalaţiile de ardere;
CAPITOLUL IV - Dispoziţii speciale privind instalaţiile de incinerare a deşeurilor şi instalaţiile de coincinerare a deşeurilor;
CAPITOLUL V -  Dispoziţii speciale aplicabile instalaţiilor şi activităţilor care utilizează solvenţi Organici.

14

Legea nr. 188/2018 privind limitarea emisiilor în aer ale anumitor poluanţi proveniţi de la instalaţii medii de ardere

CAPITOLUL I -     Dispoziţii generale;
CAPITOLUL II -   Obligaţii şi responsabilităţi.

15

 Legea nr. 59/2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanţe periculoase, cu modificările şi completările ulterioare

CAPITOLUL I - SECŢIUNEA 1 - Obiectul şi domeniul de aplicare;
CAPITOLUL II - SECŢIUNEA a 4-a - Notificarea;
CAPITOLUL II - SECŢIUNEA a 7-a - Raportul de Securitate;
CAPITOLUL II - SECŢIUNEA a 11-a - Informarea publicului.

16

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea şi repararea prejudiciului asupra mediului, cu modificările şi completările ulterioare

CAPITOLUL I - SECŢIUNEA a 2-a - Domeniul de reglementare;
CAPITOLUL II - Măsurile preventive şi reparatorii - SECŢIUNEA 1 - Acţiuni preventive si SECŢIUNEA a 2-a - Acţiuni reparatorii
CAPITOLUL VI - ANEXA 1 - Criteriile pentru stabilirea caracterului semnificativ al efectelor unui prejudiciu asupra speciilor protejate şi habitatelor natural.

17

Ordonanța de urgență a Guvernului  nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare

CAPITOLUL II Regimul ariilor naturale protejate;
CAPITOLUL III Conservarea habitatelor naturale şi a speciilor sălbatice de floră şi faună.

18

Legea  nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător, cu modificările și completările ulterioare

Capitolul I Dispoziţii generale;
Capitolul II Atribuții și responsabilități;
Capitolul III Evaluarea și gestionarea calității aerului înconjurător;
Capitolul V Informarea publicului.

19

Legea  nr. 121/2019 privind evaluarea și gestionarea zgomotului ambiant, cu modificările și completările ulterioare

Capitolul I Dispoziții generale;
Capitolul III Cartarea strategică de zgomot, hărțile strategice de zgomot și planurile de acțiune;
Capitolul IV Obligații și responsabilități.

20

Hotărârea de Guvern nr. 257/2015 privind aprobarea Metodologiei de elaborare a planurilor de calitate a aerului, a planurilor de acţiune pe termen scurt şi a planurilor de menţinere a calităţii aerului

Capitolul I Dispoziții generale;
Capitolul II Planul de calitate a aerului;
Capitolul III Planul de menținere a calității aerului;
Capitolul IV Planul de acțiune pe termen scurt.

21

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, cu modificările și completările ulterioare

Capitolul I Obiectul, domeniul de aplicare şi definiţii;
Capitolul II Cerinţe generale;
Capitolul III  Gestionarea deşeurilor;
Capitolul IV  Autorizare şi înregistrare;
Capitolul V Planuri şi programe;
Capitolul VI  Atribuţii şi răspunderi ale autorităţilor competente ale administraţiei publice centrale şi locale.

22

Legea nr. 349 / 2007 privind reorganizarea cadrului instituţional în domeniul managementului substanţelor chimice, cu modificările și completările ulterioare

Articolul 4

23

Hotărârea de Guvern nr. 398/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi a amestecurilor, de modificare şi de abrogare a directivelor 67/548/CEE şi 1.999/45/CE, precum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.907/2006, cu modificările și completările ulterioare

De la articolul 2 până la articolul 5 inclusiv.

24

Legea nr. 74/2019 privind gestionarea siturilor potenţial contaminate şi a celor contaminate

Capitolul II Domeniu de aplicare;
Capitolul III Definiții;
Capitolul IV Identificarea siturilor potențial contaminate;
Capitolul V Inventarierea siturilor potențial contaminate;
Capitolul VI Investigarea preliminară a siturilor potențial contaminate;
Capitolul VII Investigarea detaliată și evaluarea riscului asupra mediului;
Capitolul IX Remedierea sitului declarat contaminat.

25

Ordinul Ministrului Finanţelor nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor institutiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare

a) Angajarea cheltuielilor;
b) Lichidarea cheltuielilor;
c) Ordonanțarea cheltuielilor;
d) Plata.

26

Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificarile si completarile ulterioare

a) Veniturile și cheltuielile bugetare;
b) Legile de rectificare;
c) Principiile bugetare;
d) Categorii de ordonatori de credite;
e) Rolul ordonatorilor de credite;
f) Procesul bugetar;
g) Prevederi referitoare la investiții publice.

27

Hotărârea de Guvern nr. 878/2005 privind accesul publicului la informația privind mediul, cu modificările și completările ulterioare

SECŢIUNEA a 2-a - Măsuri de implementare

28

Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările şi completările ulterioare

De la ART. 6 până la ART. 15^1 inclusiv.

29

Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare

1. De la ART. 5 până la ART. 12 inclusiv;
2. CAP. 3 Sancţiuni.

 

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI

aferentă funcției publice de conducere vacante de director executiv, clasa I, grad II la Agenția Județeană pentru Protecția Mediului Alba

 

Ø  organizează, coordonează, îndrumă, controlează şi răspunde de întreaga activitate a agenţiei judeţene pentru protecţia mediului, cu respectarea procedurilor legale utilizate în realizarea acesteia, conform regulamentului de organizare şi funcţionare;

Ø  coordonează procesul de colaborare cu celelalte agenţii judeţene pentru protecţia mediului şi cu Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, prin serviciile de specialitate ale agenţiei pe care o conduce;

Ø  întreprinde demersurile legale cu privire la rezolvarea situațiilor prioritare pentru realizarea obiectivelor agenției, în condiții de eficiență, eficacitate și economicitate.

Ø  dispune , urmăreşte îndeplinirea şi răspunde pentru  măsurile operative necesare în vederea realizării atribuţiilor ce revin agenţiei, din actele normative în vigoare şi din deciziile conducerii ANPM;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde de activitatea de implementare şi menţinere a sistemului de control managerial intern(SCIM);

Ø  răspunde de luarea măsurilor necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea, precum și de operarea optimă a sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi în cadrul agenției pe care o conduce și constituie, prin decizie, o comisie pentru monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a implementării şi/sau dezvoltării sistemului de control intern/managerial, numind președintele acestei comisii;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde pentru  îndeplinirea obligaţiilor asumate prin acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte, la nivel judeţean;

Ø  coordonează activitatea de informare a factorilor de decizie în situaţii de urgenţă generate de riscurile specifice MMAP şi respectiv de urgenţă radiologică/accident nuclear;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde de implementarea la nivel local a legislaţiei, politicilor şi strategiilor de mediu care transpun legislaţia europeană şi internaţională adoptată de România;

Ø  corelează politica şi strategia de calitate în cadrul APM şi le integrează în strategia şi politica globală a ANPM şi răspunde de respectarea acestora;

Ø  asigură întărirea capacităţii instituţionale şi administrative a agenţiei;

Ø  răspunde de creşterea capacităţii instituţionale în conformitate cu cerinţele directivelor europene în domeniul protecţiei mediului;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde de asigurarea necesarului de personal calificat, necesar și suficient pentru desfășurarea în bune condiții a activității serviciilor din subordinea sa;

Ø  analizeaza si avizeaza documentaţia tehnică întocmită de serviciile şi compartimentele tehnice precum şi a celor economico-administrative aflate în subordine;

Ø  reprezintă agenţia în relaţiile şi întâlnirile de lucru cu alte autorităţi şi instituţii, în scopul aplicării politicilor de mediu la nivelul judeţului;

Ø  aduce la cunoştinţa conducerii ANPM toate problemele apărute pe parcursul activităţii, în termen de maxim 2 ore de la apariția lor, propunând totodată măsurile necesare pentru îmbunătăţirea activităţii agenţiei;

Ø  coordonează colaborarea cu Garda Naţională de Mediu, Comisia Națională pentru Controlul Activitilor Nucleare şi cu reprezentanţii locali ai altor instituții, precum Administraţia Naţională „Apele Române” în emiterea actelor de autorizare şi în realizarea controlului conformării şi aplicării legislaţiei de mediu;

Ø  participă împreună cu reprezentanţi ai MMAP, ANPM, în cadrul comisiilor de specialitate/secretariate tehnice pe probleme de mediu, numai cu aprobarea conducerii ANPM;

Ø  reprezintă agenţia pentru protecţia mediului în relaţiile cu terţii, precum şi în faţa instanţelor de judecată sau în faţa organelor de control;

Ø  îndeplineşte funcţia de ordonator terţiar de credite, și răspunde, potrivit legii, de :

 Ø  angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare repartizate şi aprobate numai pentru realizarea sarcinilor agenției  pe care o conduce, potrivit prevederilor din bugetul aprobat şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale;

Ø  realizarea veniturilor la bugetul de stat;

Ø  angajarea şi utilizarea creditelor bugetare pe baza bunei gestiuni financiare;

Ø  integritatea bunurilor încredinţate agenției pe care o conduce;

Ø  organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi execuţiei bugetare;

Ø  organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a programului de lucrări de investiţii publice;

Ø  verifică şi răspunde de modul de organizare a activităţii de arhivare la nivelul APM, conform legislaţiei în vigoare;

Ø  răspunde de administrarea şi gestionarea, în condiţiile legii, a integrităţii patrimoniului agenţiei;

Ø  asigură şi răspunde pentru  organizarea inventarierii valorilor materiale şi băneşti în cadrul agenţiei;

Ø  are obligaţia de a organiza controlul financiar preventiv propriu şi evidenţa angajamentelor în cadrul Biroului/compartimentului Buget, Finanțe, Admistrativ și Resurse Umane și să stabilească proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv, documentele justificative şi circuitul acestora, cu respectarea dispoziţiilor legale;

Ø  solicită deschiderea/retragerea de credite bugetare conform Legii  nr. 500/2002;

Ø  raspunde de organizarea evidenţei financiar-contabilă a agenţiei, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, Legii nr. 82/1991-Legea contabilităţii republicată;

Ø  aprobă fundamentarea şi monitorizarea necesarului de cheltuieli materiale, de personal, de investiţii, pentru proiecte finantate din FEN post-aderare, din POIM si Granturi norvegiene, precum şi pentru alte titluri de cheltuieli şi le înaintează ordonatorului secundar de credite;

Ø  colaborează cu organele de control ale Curţii de Conturi;

Ø  urmăreşte şi răspunde pentru  realizarea bugetului de cheltuieli, îndeplinirea obligaţiilor faţă de buget, precum şi utilizarea resurselor financiare, potrivit destinaţiilor aprobate şi în condiţii de eficienţă;

Ø  raspunde de efectuarea plăţii obligaţiilor financiare faţă de terţi, în limita creditelor bugetare deschise şi a destinaţiilor aprobate, prin unităţile trezoreriei statului sau prin bănci;

Ø   răspunde de întocmirea situaţiilor financiare proprii, trimestriale şi anuale;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde pentru activitatea de achiziţii de bunuri, servicii si lucrări (dotări aparatură, echipamente, utilaje independente), casări de mijloace fixe;

Ø  asigură elaborarea şi validarea inventarelor locale de emisii, conform legislaţiei in domeniu;

Ø  asigură furnizarea datelor și informațiilor necesare elaborarii planurilor de menţinere a calităţii aerului şi a planurilor de calitate a aerului, conform legislației în vigoare;

Ø  asigură monitorizarea, la nivel teritorial, a efectelor aplicării măsurilor prin care se reduce şi/sau se menţine, după caz, nivelul poluanţilor sub valorile-limită, valorile-ţintă, respectiv sub obiectivul pe termen lung, pentru asigurarea unei bune calităţi a aerului înconjurător în condiţiile unei dezvoltări durabile;

Ø  asigură elaborarea, împreună cu titularul de activitate şi cu autorităţile implicate, a planurilor de acţiune pe termen scurt, monitorizarea, împreună cu autoritatea publică de inspecţie şi control în domeniul protecţiei mediului, aplicarea acestor planuri,  informarea titularului de activitate şi a autorităţilor implicate în cazul apariţiei riscului de depăşire a pragului de alertă şi/sau a pragului de informare şi declanşarea planului de acţiune pe termen scurt;

Ø  asigură şi răspunde pentru includerea în autorizaţia de mediu/autorizaţia integrată de mediu a măsurilor cuprinse în planurile de calitate a aerului şi a măsurilor din planurile de acţiune pe termen scurt şi, după caz, propun revizuirea autorizaţiei de mediu/autorizaţiei integrate de mediu;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde de activitatea de implementare şi menţinere a sistemului de management al calităţii din cadrul laboratorului (atât activități din teren, cât și de laborator), conform SR EN ISO/CEI 17025;

Ø  verifică şi răspunde de modul de organizare şi coordonare a activității structurilor din subordine, luând măsuri imediate de eliminare a deficienţelor constatate în activitatea de monitorizarea și raportare a calității factorilor de mediu şi la implementarea legislaţiei specifice în domeniu;

Ø  verifică şi răspunde de modul de organizare şi coordonare, luând măsuri imediate de eliminare a deficienţelor constatate în cadrul activităţilor de prelevare, pregătire, măsurare, interpretare, validare, raportare şi gestionare a analizelor de mediu, la nivel local, deţinute de serviciile din subordinea sa;

Ø   coordonează, monitorizează şi răspunde de asigurarea bunei fucționări a echipamentelor de monitorizare fixe și/sau mobile din cadrul laboratoarelor, inclusiv a stațiilor automate, aflate în dotarea APM;

Ø  asigură participarea la activităţile desfăşurate conform legislaţiei privind zgomotul ambiant;

Ø  coordonează și raspunde de derularea corespunzătoare a procedurii de evaluare adecvată , în vederea  evitării declanșării procedurilor de infringement;

Ø  coordonează analizarea cu acuratețe a rapoartelor de monitorizare a factorului de mediu biodiversitate;

Ø coordonează procedura de emitere a  autorizaţiilor de mediu emise pentru activităţi de recoltare/ capturare şi/sau achiziţie şi/sau comercializare a florilor de mină, a fosilelor de plante şi fosilelor de animale vertebrate şi nevertebrate, precum şi a plantelor şi animalelor din flora şi, respectiv, fauna sălbatică;

Ø  asigură participarea unui reprezentant din cadrul agenției în cadrul  comisiei de constatare și evaluare pagube produse de exemplarele din speciile de faună de interes cinegetic culturilor agricole, silvice şi animalelor domestice

Ø  coordonează elaborarea de proiecte finanțate din fonduri europene pentru domeniul biodiversitate;

Ø  asigură functionarea si utilizarea aplicațiilor specifice domeniului protecția naturii din cadrul SIM, a aplicației SINCRON și DSS, la nivel APM;

Ø  verifică şi răspunde de modul de organizare şi coordonare, luând măsuri imediate de eliminare a deficienţelor constatate  a activităţilor de parcurgere a procedurilor de reglementare şi emitere a avizelor/acordurilor, autorizaţiilor/autorizaţiilor integrate  de mediu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

Ø  răspunde pentru nerespectarea procedurilor în emiterea actelor de reglementare ( referitoare la competenţă, termene, încadrare, etc. );

Ø  verifică şi răspunde de modul de organizare şi coordonare, luând măsuri imediate de eliminare a deficienţelor constatate în activitatea de formulare a răspunsurilor la solicitările referitoare la desfăşurarea procedurilor de reglementare şi la implementarea legislaţiei specifice în domeniul legislaţie orizontală;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde de modul de implementare a legislaţiei referitoare la emiterea actelor de reglementare pentru planuri, programe, proiecte şi activităţi cu impact asupra mediului ;

Ø  coordonează şi monitorizează şi răspunde de implementarea legislaţiei de mediu privind Directiva Emisii industriale, Regulamentul E-PRTR, Directiva SEVESO, Regulamentul EMAS, Regulamentul privind eticheta ecologică a Uniunii Europene şi administreaza la nivel local bazele de date;

 

Ø  asigură includerea în autorizaţia de mediu/autorizaţia integrată de mediu a măsurilor de siguranţă din Rapoartele de Securitate, pentru amplasamentele care se încadrează sub incidenţa Directivei SEVESO;

Ø  coordonează activitatea Secretariatului de Risc;

Ø  coordonează şi monitorizează şi răspunde de implementarea legislaţiei care transpune directivele specifice domeniului legislaţiei orizontală;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde de implementarea legislaţiei privind responsabilitatea pentru prevenirea şi remedierea daunelor aduse mediului şi asigurarea de consultanţă în stabilirea măsurilor reparatorii şi la evaluarea caracterului semnificativ al prejudiciului asupra mediului în conformitate cu prevederile Directivei 2004/35/CE privind responsabilitatea pentru mediul înconjurător în legătură cu prevenirea şi remedierea daunelor aduse mediului,transpusă prin OUG Nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea şi repararea prejudiciului asupra mediului;

Ø  asigură suportul financiar în limita prevederilor bugetare pentru promovarea participării voluntare a organizaţiilor la sistemul comunitar de eco management de mediu şi audit (EMAS);

Ø  asigură accesul publicului la informaţia de mediu şi în procesul de luare a deciziilor privind reglementarea activităţilor/instalaţiilor care intră sub incidenţa legislaţiei de mediu în vigoare;

Ø  verifică şi răspunde de modul de organizare şi coordonare, luând măsuri imediate de eliminare a deficienţelor constatate în activităţile specifice domeniului Deşeuri, domeniului Chimicale şi domeniului Sol-Subsol în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute în legislaţie şi ROF;

Ø  verifică şi răspunde de modul de organizare şi coordonare, luând măsuri imediate de eliminare a deficienţelor constatate în activităţile de colectare şi prelucrare a datelor în vederea urmăririi implementării legislaţiei în domeniul gestionării deşeurilor şi chimicalelor şi elaborării rapoartelor şi indicatorilor specifici;

Ø  verifică şi răspunde de modul de organizare şi coordonare, luând măsuri imediate de eliminare a deficienţelor constatate în activităţile specifice, conform prevederilor legale în vigoare, în scopul inventarierii, investigării, evaluării, remedierii şi monitorizării zonelor în care solul şi subsolul sunt contaminate;

Ø  coordonează și monitorizează procesul de identificare a instalaţiilor în care se desfăşoară activităţi care intră sub incidenţa schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în perioada 2013-2020 și transmiterea către autoritatea competentă a raportării anuale privind modificările apărute la nivelul instalațiilor EU-ETS în cursul anului respectiv ;

Ø  coordonează și monitorizează procesul  de colectare şi transmitere a datelor şi informaţiilor necesare  pentru elaborarea Inventarului Naţional al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră (INEGES) de către autoritatea competentă;

Ø  coordonează gestionarea eficientă şi unitară a resurselor umane din cadrul agenţiei;

Ø  răspunde de realizarea evaluării performanţelor profesionale a întregului personal şi realizează evaluarea performanţelor profesionale pentru şefii de servicii/birouri şi a personalului din compartimentele aflate în subordonare directă;

Ø  stabileşte măsurile privind formarea profesională a angajaţilor din subordine şi coordonează activităţile necesare pentru realizarea acestora;

Ø   numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul de conducere al APM, cu avizul preşedintelui ANPM;

Ø  numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul de execuţie al APM;

Ø   organizează constituirea colectivelor temporare, fără modificarea structurii organizatorice, cu aprobarea preşedintelui ANPM;

Ø  răspunde, potrivit legii, de îndeplinirea atribuţiilor privind protecţia informaţiilor clasificate;

Ø  răspunde de respectarea prevederilor în vigoare referitoare la păstrarea secretului/ confidentialităţii asupra datelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea agenţiei;

Ø  asigură şi răspunde pentru raportarea, la termenele stabilite, a stadiului implementării legislaţiei de mediu la nivel judeţean;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde de procesul de reglementare a planurilor, programelor, proiectelor şi activităţilor cu impact asupra mediului la nivel judeţean;

Ø  coordonează procesul de dezvoltare durabilă la nivel judeţean şi asigură demersurile necesare în vederea instituţionalizării şi aprobării PLAM de către autorităţile competente;

Ø  răspunde de rezolvarea petiţiilor, plângerilor prealabile şi reclamaţiilor administrative;

Ø  coordonează activităţile legate de programe şi proiecte naţionale şi internaţionale;

Ø  asigură facilitarea accesului specialiştilor la informaţia tehnică de mediu şi încurajează activitatea de cercetare în domeniul mediului;

Ø  dispune măsuri pentru furnizarea, la cerere, a informaţiilor sau datelor de mediu, în conformitate cu prevederile legale;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde  de derularea programelor şi proiectelor finanţate din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, precum şi din împrumuturi externe contractate sau garantate de stat rambursabile sau nerambursabile;

Ø  asigură si raspunde de buna functionare a  Sistemului Informatic Integrat de Mediu (SIM) la nivelul APM;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde pentru  activităţile de elaborare,  transmitere şi mediatizare a Raportului anual privind starea mediu la nivel judeţean, precum şi a fişelor lunare privind problematica de mediu de la nivelul judeţului;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde pentru desfăşurarea în condiţii optime a activităţilor de colectare, prelucrare, raportare şi gestionare a datelor de mediu, la nivel local, deţinute de serviciile din subordinea sa;

Ø  coordonează, monitorizează şi răspunde pentru desfăşurarea în condiţii optime a  activităţilor  privind realizarea, întreţinerea şi actualizarea bazelor de date la nivelul agenţiei;

Ø  asigură si raspunde de buna functionare a  Sistemului Informatic Integrat de Mediu (SIM) la nivelul APM;

Ø  răspunde de administrarea web site-ului agenţiei;

Ø  răspunde pentru respectarea structurii reţelei informatice propuse la nivel central de ANPM si asigura implementarea propunerilor IT în reteaua locala;

Ø  răspunde de respectarea strategiei unitare de integrare şi consolidare a infrastructurii IT aprobată de ANPM;

Ø  asigură şi răspunde pentru respectarea normelor în domeniul SSM (sănătate şi securitate în muncă) şi în domeniul situaţiilor de urgenţă;

Ø  răspunde, potrivit legii,  de luarea măsurilor necesare pentru protecţia securităţii şi sănătăţii personalului agenției, inclusiv pentru prevenirea riscurilor profesionale, asigurarea informării şi instruirii personalului, de aplicarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor şi de consecinţele producerii incendiilor, precum şi de organizarea şi funcţionarea pazei unităţilor, bunurilor şi valorilor pe care le deţin, cu orice titlu;

Ø  organizarea evidenţei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenţi acestora;

Ø  prezintă Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului: „Planul anual de activitate al Agenţiei pentru Protecţia Mediului ” şi raportul anual privind modul de realizare al acestuia;

Ø  îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul protecţiei mediului, sau stabilite de către conducerea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în condiţiile legii;

Ø  îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de către conducerea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului , în condiţiile legii;

Ø respectă programul de lucru;

Ø conducerea autoturismelor aparținând instituției se face numai după vizita medicală obligatorie și aprobarea de către conducerea ANPM;

Ø orice ieșire din instituție, în cadrul localitații și/sau în afara ei, va fi comunicată conducerii ANPM, pe adresa de e-mail : office@anpm.ro.

.

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 19.06.2023

 

  • Perioada / locul depunerii dosarelor: 18.05 – 06.06.2023 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  • Selecţia dosarelor de concurs: 07-13.06.2023;
  • Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  • proba scrisă: 19.06.2023 / ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

 

   

DOSARUL DE INSCRIERE

 

         Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 3 la h.g. nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Curriculum vitae, modelul comun european;
  3. Copia actului de identitate;
  4. Copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. Copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei:
  • Modelul orientativ al adeverinţei menţionate este prevăzut în anexa nr. 2d la h.g. nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare.
  • Adeverinţele, care au un alt format decât cel prevăzut în anexa nr. 2d, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
  1. Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului:
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
  • Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
  1. Cazierul judiciar:
  • Poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

 

COORDONATE DE CONTACT pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03, 021)207.11.18;
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact: Mihaela SMEU – consilier – Serviciul Resurse Umane – Direcția Juridică, Resurse Umane.