Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, organizează etapa de selecție a proiectului - pilot pentru ocuparea unor funcții publice de execuție vacante, în temeiul art.619, alin.(8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare

 

 

ANUNŢ

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, organizează etapa de selecție a proiectului - pilot pentru ocuparea unor funcții publice de execuție vacante, în temeiul art.619, alin.(8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE

 

La etapa de selecţie a proiectului - pilot pot participa persoanele care au promovat etapa de recrutare, pentru o perioadă de maximum 3 ani de la data promovării acesteia, conform prevederilor art.78 din anexa 9 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare

 

Condiții specifice pentru ocuparea postului

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Reglementare Gaze cu Efect de Seră și Administrare Conturi Naționale – Direcția Schimbări Climatice

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniile de licență: ingineria mediului, știința mediului, inginerie mecanică, inginerie industrială, inginerie chimică, fizică, geografie, geologie, inginerie geologică, inginerie energetică, inginerie forestieră, științe administrative.

 

  • Cunoştinţe Operare, Procesare de text - MS Word, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice;
  • Cunoştinţe Operare, Utilizarea computerului şi organizarea fişierelor - MS Windows, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice;
  • Cunoştinţe Operare, MS Office, nivel de baza, se dovedeşte prin documente specifice;
  • Limba Engleza, nivel mediu, se dovedeşte prin documente specifice.

 

  • Vechime în specialitatea studiilor – 0 ani.

 

 

BIBLIOGRAFIA și TEMATICĂ SPECIFICĂ:

 

  1. Ordinul Ministrului Mediului Apelor și Pădurilor nr. 1256/2020 pentru aprobarea Procedurii de emitere a autorizaţiei privind emisiile de gaze cu efect de seră pentru perioada 2021 – 2030, cu modificările și completările ulterioare;

 

       CU TEMATICA:   Anexa - Procedura de emitere a autorizatiei privind emisiile de gaze cu efect de sera pentru perioada 2021-2030, Capitolul 1-5.

 

 

 

 2. Hotărârea de guvern nr. 287/2021 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului de

punere în aplicare (UE) 2019/1.842 al Comisiei din 31 octombrie 2019 de stabilire a normelor de aplicare a

Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte noi modalităţi de ajustare a alocării cu titlu gratuit a cotelor de emisii din cauza modificării nivelului de activitate.

 

CU TEMATICA: Art.2-6

 

3. Hotărârea de guvern nr.780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de

gaze cu efect de seră, cu modificările și completările ulterioare.

 

CU TEMATICA: Art.1, 3, 5-9, 14^4, 15^3, 18, 21, 22, 24, 25, 28, Anexa 4

 

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional debutant la Serviciul Reglementare Gaze cu Efect de Seră și Administrare Conturi Naționale – Direcția Schimbări Climatice sunt:

 

1. Analizează documentația depusă de operatorii care dețin instalații staționare ce intră sub incidența schemei

de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, în vederea obținerii autorizației privind

emisiile de gaze cu efect de seră;

2. Emite/revizuiește autorizația privind emisiile de gaze cu efect de seră;

3 Analizează și propune spre aprobare planurile de monitorizare/planurile de monitorizare revizuite depuse de

operatorii care intră sub incidența schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră;

4. Analizează și propune spre aprobare planurile metodologice de monitorizare/planurile metodologice de

monitorizare revizuite depuse de operatorii care au dreptul și solicită certificate de emisii de gaze cu efect de

seră alocate cu titlu gratuit;

5. Analizează și propune spre aprobare rapoartele de îmbunătățire depuse de operatorii instalațiilor care au

această obligație conform prevederilor art. 21 din Hotărârea de guvern nr. 780/2006 privind stabilirea schemei

de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările și completările ulterioare;

6. Analizează rapoartele privind nivelul de activitate, depuse anual de către operatorii care dețin instalații

staționare aflate sub incidența schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră în

perioada 2021-2030, în vederea stabilirii numărului de certificate de emisii de gaze cu efect de seră alocate

anual, în conformitate cu Hotărârea de guvern nr. 287/2021 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea

Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2019/1.842 al Comisiei din 31 octombrie 2019 de stabilire a

normelor de aplicare a Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte noi

modalităţi de ajustare a alocării cu titlu gratuit a cotelor de emisii din cauza modificării nivelului de activitate;

7. Participă la elaborarea în vederea transmiterii către reprezentanții registrului Uniunii al emisiilor de gaze cu

efect de seră a situației alocărilor anuale pentru instalațiile a căror alocare nu a suferit modificări.

8. Participă la elaborarea în vederea transmiterii în fiecare an, către Comisia Europeană, a tabelelor privind

alocarea numărului de certificate de emisii de gaze cu efect de seră pentru instalațiile care au avut modificări

ale nivelului de activitate;

9. Analizează formularele depuse de către operatori pentru instalațiile care intră pentru prima dată sub

schema de comercializare, în vederea alocării certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră;

10. Participă la elaborarea, în vederea transmiterii către Comisia Europeană, a tabelelor privind alocarea

numărului de certificate de emisii de gaze cu efect de seră pentru instalațiile care solicită alocare;

11. Participă la elaborarea, în vederea transmiterii în fiecare an către Comisia Europeană, a situației privind

instalațiile care și-au încetat definitiv activitatea sau au ieșit de sub incidența schemei EU ETS, ca urmare a

scăderii capacității instalației sub pragul prevăzut de Anexa nr. 1 la HG nr. 780/2006, cu modificările și

completările ulterioare;

12. Verifică rapoartele anuale privind emisiile de gaze cu efect de seră, transmise de operatorii instalațiilor

staționare aflate sub incidența EU ETS și verificate de verificatori acreditați RENAR;

13. Participă la elaborarea raportului anual privind punerea în aplicare a prevederilor europene privind schema

de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, conform art. 25 din HG nr. 780/2006, cu

modificările și completările ulterioare, în vederea transmiterii la Comisia Europeană;

14. Participă la elaborarea punctelor de vedere tehnice pentru proiectele de acte normative și a strategiilor în

domeniul schimbărilor climatice;

15. Analizează și elaborează puncte de vedere tehnice pentru proiectele de acte normative emise la nivel

european sau pentru documentele de orientare și formularele elaborate de Comisia Europeană.

16. Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul ANPM, cu agențiile județene pentru protecția mediului

și cu alte autorități publice în probleme de interes comun, specifice domeniului de activitate, în limitele

mandatului acordat de conducătorul ierarhic superior

17. Participă la întâlniri la nivel național, la nivelul Comisiei Europene și la nivel internațional prin

videoconferință

18. Îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii/superiorii ierarhici ai șefului de structură/

conducerea ANPM în limitele și scopul postului.

Responsabilități

1. Îndeplinirea atribuțiilor stabilite de șeful structurii/superiorii ierarhici ai șefului de structură/ conducerea

ANPM în limitele și scopul postului;

2. Îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine;

3. Rezolvarea, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv conducerea ANPM, a lucrărilor

repartizate;

4. Respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;

5. Respectă Regulamentul Intern al ANPM;

6. Păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele,

informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia

informaţiilor de interes public;

7. Respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile

legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;

8. Respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă

(SSM)."

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a etapei selecției  proiectului-pilot organizat în data 18.09.2023

 

 

 

  • constituirea dosarului de concurs se realizează exclusiv în format electronic, prin intermediul platformei informatice de concurs: 04.08 - 04.09.2023;
  • verificarea eligibilității candidaților: 05.09 - 11.09.2023;
  • Data / ora / locul desfăşurării concursului :

       - proba scrisă: 18.09.2023, ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul  Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;

               Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

 

DOSARUL  DE CONCURS

 

   În vederea participării la etapa de selecţie a proiectului-pilot, candidaţii constituie dosarul de concurs exclusiv în format electronic, prin intermediul platformei informatice de concurs, care va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 81 din ANEXA 9 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

  1. formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr.123 lit.b), pct II din OUG nr.57/2019, privind Codul administrativ cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. copia actului de identitate;
  3. copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice;;
  4. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării etapei de selecţie a proiectului-pilot de către medicul de familie al candidatului;.
  5. Cazierul judiciar:

Documentul prevăzut la lit. e) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a-şi completa dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie a proiectului-pilot, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

 

COORDONATE DE CONTACT:

-     adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;

-     telefon (021) 207.11.53;

-     fax: (021) 207.11.03;

-     adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;

-     persoane de contact: Blidaru Răducu, Smeu Mihaela, Frățiean Diana, Sârb Claudia - consilieri - Serviciul Resurse Umane Umane - Direcția Juridică, Resurse Umane.

 

 

Important

În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor finale ale etapei de selecţie a proiectului-pilot, candidatul declarat admis are obligaţia de a prezenta, în original, toate documentele încărcate în dosarul de concurs, prin platforma electronică, în vederea certificării pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.