Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 11.04.2023

 

Ca urmare a notificării adresate de S.C. SELANITE IMOB S.R.L. și S.C. ETINALES IMOB S.R.L. cu sediul în municipiul Brașov, str. Nicolae Labiș, nr. 1, bl. 4, sc. B, ap. 70, jud. Brașov, privind ”ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ REZIDENȚIALĂ” propus a fi amplasat în comuna Ozun, sat Bicfalău, nr. 13, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2274/13.03.2023, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;
  • Ord. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 06.04.2023 (proces-verbal ședință nr. 10/06.04.2023);

- Memoriul general de prezentare PUZ; Regulamentul de urbanism PUZ;

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ REZIDENȚIALĂ” propus a fi amplasat în comuna Ozun, sat Bicfalău, nr. 13, jud. Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor: Prezentul plan urbanistic se elaboreaza în vederea reglementarii unui teren cu suprafața de 19.000 mp amplasat în zona de nord-vest a localității Bicfalău, comuna Ozun, jud. Covasna, pentru construirea de case de locuit si case de vacanta. Terenul având CF 26489 este în proprietatea inițiatorilor Etinales Imob S.R.L (cota ½) și Selanite Imob S.R.L. (cota ½), fiind accesibilă din strada Mică aflată în vecinătate. Prin PUG întregul teren a fost introdus în intravilan ca zona rezidentială, cu restrictie temporară de construire pâna la elaborarea PUZ. Terenul se invecineaza partial cu stația de epurare containerizată a localității, conform normelor sanitare în vigoare (Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014) se impune o zonă de protecție sanitară de 50m. Se propune o strada noua, care va avea doua fire de circulatie, cu rigole și trotuare de 1m pe ambele părți. Functiuni propuse:

  • Functiunea principală: case de locuit/case de vacanta individuale ;
  • Functiuni complementare: anexe gospodaresti, garaj, foisor, parcaje acoperite, retele edilitare ;
  • Functiuni admise cu conditii: funcțiuni comerciale, turistice, de agrement și loisir, servicii profesionale și mici activități            manufacturiere, cu condiția să nu genereze transporturi grele, să nu fie poluante și să nu utilizeze terenul liber al parcelei pentru depozitare și producție.

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  P+1, cu sau fără demisol pentru functiunea principala și cele admise cu conditii, P pentru anexe.

Indici urbanistici: în conformitate cu PUG aprobat POT = 25% (maxim), CUT=0.5 (maxim)

Bilanț teritorial C.F. 26489

existent

propus

 

mp

%

mp

%

arabil in intravilan

19.000

100

0

0

curti, constructii

0

0

16.357

86

spatii verzi comune

0

0

170

0.90

circulatii

0

0

2.473

13.10

TOTAL

19.000

100

19.000

100

 

 

Bilanț teritorial loturi

propus

 

 

%

mp

arie ocupata de constructii

max

25

4089

arie desfasurata constructii

max

8.178

spatii verzi

min

45

7361

suprafete pavate

estimat

30

4907

TOTAL

19.000

100

16.357

Echiparea edilitară: pe strada Mică din vecinătate exista retele publice de alimentare cu apa, canalizare menajera si alimentare cu energie electrica. Aceste retele vor fi extinse si toate constructiile vor fi racordate la acestea.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Conform Planului Urbanistic General (PUG) aprobat terenul este in intravilan, zona rezidentială. Conform RLU aprobat se află in zona L2 – zona locuinte individuale pentru care se solicita elaborarea unui plan urbanistic zonal.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul prevede realizarea de spații verzi min. 45% din suprafața loturilor;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

- pe parcela studiată nu exista utilitati tehnico edilitare, vor fi extinse cele din strada Mică din apropiere;

- terenul se invecineaza cu stația de epurare containerizată a localități, în conformitate cu art. 11, pct. 34 din Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei aprobate prin Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014, cu modificările și completările ulterioare, distanța minimă de protecție sanitară al acestei stații de epurare este de 50 m. Loturile afectate de aceasta prevedere vor avea restrictie de construire de locuinte, fiind permise amplasarea de anexe gospodaresti, depozite de unelte si alte dotari necesare practicarii de activitati agricole.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: se vor lua toate măsurilor necesare pentru prevenirea poluărilor accidentale; apele uzate menajere evacuate în reţeaua de canalizare se vor încadra în limitele prevăzute de HG 188/2002 (NTPA002/02);

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul; c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): prin propunerile făcute si implicit prin dezvoltarea zonei nu sunt prevăzute unități industriale poluatoare care sa afecteze sănătatea umană și mediul înconjurător;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): teren deja intravilan, impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 615/08.11.2022 emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- în interiorul zonei de protecție sanitară de 50 m al stației de epurare containerizată al satului Bicfalău, este de 50 m, nu se vor construi locuinte, fiind permise amplasarea de anexe gospodaresti, depozite de unelte si alte dotari necesare practicarii de activitati agricole;

- se recomandă înființarea unei perdele vegetale de protecție din arbori și arbuști între incinta statiei de epurare containerizate si loturile adiacente cu rol de barieră vizuală, fonică si de reținere a particulelor și mirosurilor;

- beneficiarii actualului PUZ vor informa la faza de construire viitorii proprietari ai parcelelor rezultate după dezmembrare că în vecinătatea fermei este amplasată stația de epurare al localității Bicfalău și faptul că aceasta poate deveni sursă de disconfort;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- pentru prevenirea poluării accidentale a solului şi subsolului, se vor utiliza doar mijloace de transport şi utilaje corespunzătoare normelor tehnice în domeniu, astfel încât să se preîntâmpine deversările de motorină sau uleiuri de la motoarele acestor;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Regulamentului General de Urbanism (H.G. nr. 525/1996 actualizată);

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei, cu moduficările și completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului; Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/ valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în Observatorul de Covasna din datele de 06.03.2023 și 08.03.2023;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 11.04.2023;

- Anunţul titularului planului privind decizia etapei de încadrare, publicat în Observatorul de Covasna din data de 07.04.2023.

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiilor privind lucrările propuse în prezentul PUZ se vor depune la APM Covasna documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                          Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                        Ing. Farkas János