Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 

 

 

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 20.07.2017

 

Ca urmare a notificării adresate de SC SEPSI OSK SA, cu domiciliul/sediul în Municipiul Sfantu Gheorghe, str. Stadionului, nr.5, bl.3, parter, judeţul Covasna, privind “Plan Urbanistic Zonal – Zona amenajari sportive si parcaje in zona nord Sfantu Gheorghe DN12, județul Covasna”, propus a fi amplasat în Municipiul Sfantu Gheorghe, DN 12, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3954/27.06.2017,

în baza:

- Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.1/2017,ce prevede infintarea Ministerului Mediului

- H.G. 19/17.01.2017 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului,

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

-  H.G. nr. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 11.07.2017 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 18/11.07.2017);

- memoriu de prezentare întocmit conform Ordinului 135/2010, înregistrat la APM Covasna cu nr. 3954/27.06.2017;

- Aviz de Gospodărire a Apelor cu condiţii nr. 33/19.07.2017 privind “PUZ pentru – Zona amenajari sportive si parcaje in zona nord Sfantu Gheorghe DN12, județul Covasna” emis de SGA Covasna;

- Studiu hidrogeologic privind redimensionarea zonelor de protectie sanitara pentru forajele P30 si P31, din frontal de captare pentru alimentarea cu apa a Municipiului Sf.Gheorghe, judetul Covasna;

 

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

”Planul urbanistic zonal - Zona amenajari sportive si parcaje in zona nord Sfantu Gheorghe DN12, județul Covasna ”, propus a fi amplasat în Municipiul Sfantu Gheorghe, DN 12, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

– Imobilul, teren identificat cu nr. cad. 39231 din CF 39231 Municipiul Sfantu Gheorghe cu o suprafata de 83800 mp, si teren cu nr.cad. 24024 din CF 24014 Municipiul Sfantu Gheorghe, cu o suprafata de 15000 mp, se afla în intravilanul Municipiului Sfantu Gheorghe,pe partea estica a DN 12, pentru care se propune schimbarea destinatiei functionale este neconstruita, libera de orice sarcina si folosita in present ca teren agricol.. Conform Documentatiei de Urbanism nr.2/2009, faza PUG/PUZ/PUD, aprobata prin Hotararea Consiliului Judetean Covasna nr.295/14.10.2010, destinatia nou propusa pentru suprafata de 9,98 ha este de ZONA AMENAJARI SPORTIVE SI PARCAJE.

Regimul economic : Zona Comert si servicii, respectiv locuinte si servicii, iar destinatia nou propusa pentru suprafata de 9,98 ha este de ZONA AMENAJARI SPORTIVE SI PARCAJE,respectand sistemul de circulatii carosabile de acces din DN12 la zona interioara sistematizata prin sens giratoriu aprobat.

Obiectivul planului prevede realizarea unei zone de agrement ce va cuprinde:

Cladiri cu regim de inaltime maxim 30 m, respectiv  Stadionul acoperit cu 5000 de locuri ,retrase de la aliniamentul stradal,3 terenuri de fotbal pentru antrenamente(tribune acoperite 1000 locuri),  amenajarea unui numar de 465 locuri de parcare pentru autoturisme si 9 locuri autobuze, amenajarea unei zone verzi de protectie intre trotuar si frontul construit, amenajare intersectie de tip sens giratoriu, dotari tehnico edilitare si retele edilitare.Criteriile care au stat la baza determinarii amplasamentelor si regimului de aliniere al constructiilor sunt:

  • functionalitatea specifica  (arena sportiva principala) si orientarea geografica a axei terenului principal, privind criteriul de orbire solara a sportivilor ( norma : deviere maxima de 15 grade spre vest fata de directia N-S a axei longitudinal terenului ;
  • asigurarea vizibilitatii in intersectii;
  • profilele transversale caracteristice ale arterelor de circulatie interioare zonei;

Suprafata de drumuri carosabile maxima propusa este de 19000 mp, alei pietonale, trotuare pe o suprafata de 21000 mp,iar suprafata amenajata cu zone verzi este de 42000 mp.

Indici de ocupare a terenului:

Regim de inaltime maxim: P+10

Procent de ocupare a terenului  POT maxim = 40,00 %.

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,60.

 

 

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apa: se va realiza prin racordarea la sistemul centralizat de apa al Municipiului Sfantu Gheorghe existenta pe partea estica a DN12, prin intermediu unui apometru amplasat la limita proprietatii;

- canalizarea menajera si pluviala: apele uzate menajere provenite de la grupurile sanitare se vor colecta prin intermediul unei retele de canalizare la  canalizarea menajera a Municipiului Sfantu Gheorghe din DN12;

- asigurarea agentului termic: in zona studiata se afla o magistrala de gaz metan, prin intermediul unei statii de reglare masurare se face alimentarea cu gaz metan a noilor consumatori , pentru a furniza agentul primar pentru producerea energiei termice si a apei calde fiecarui consumator ;

- alimentarea cu energie electrică : alimentarea cu energie electrica a complexului se va face pe baza unui studiu elaborat de unitati specializate, la limita estica a amplasamentului se afla o linie electrica de medie tensiune;

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea zonei;.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: organizarea circulaţiei, echiparea edilitară a terenului;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul este situat în intravilanul localitatii Sfantu Gheorghe in vecinatatea unei zone de agrement cu activitati sportive si recreative  Arena Sportiva  .

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, cu destinatia de Zona amenajari sportive si parcaje, are o suprafaţă totală de 99804 mp, se află în intravilanul localitatii Sfantu Gheorghe, pe partea estica a DN 12,si se compune din suprafata de 98900 mp, inchiriata de titularul proiectului conform Contractului de inchiriere,si suprafata de 1004 mp este teren proprietate domeniul privat al Primariei Sfantu Gheorghe.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 285/16.06.2017, emis de Primaria Municipiului Sfantu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- se vor respecta condiţiile menţionate în Avizul de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 33/19.07.2017, respectiv:

  • respectarea amplasamentului obiectivului de investitie prevazut in planul de situatie din documentatie;
  • se va respecta zona de protectie a digului mal drept Paraului Arcus, respectiv 4 m de la baza acestuia;
  • in faza premargatoare obtinerii Autorizatiei de construire se va solicita Aviz de gospodarire a apelor pentru solutiile proiectate;
  • pentru faza urmatoare de avizare se vor elabora si se vor include in documentatia tehnica de obtinere a avizului de gospodarirea apelor (intocmita conform  Ordinului nr. 799/2012)Studii hidrologice si hidraulice, avand in vedere schimbarea destinatiei,categoria de importanta a constructiei si aportul de apa meteorica deversata in Paraul Arcus. 

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 29.06.2017 şi 03.07.2017;

- Convocatorul nr.4228/07.07.2017 transmis catre membrii CSC privind participarea la sedinta din data de 11.07.2017,

- Procesul verbal al sedintei CSC nr.18/11.07.2017,

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                          Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                          Ing. Bote Daniela