Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE DIN 24.11.2020

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de KELEMEN ANDRAS CNP 1680303142061, KELEMEN LIVIA cu domiciliul în municipiul Târgu Secuiesc, str. Ruseni, nr. 16A, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6051/09.11.2020,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor Comisiei de Analiză Tehnică prin solcitarea punctelor de vedere, că proiectul

,,CONSTRUIRE ATELIER DE REPARAȚII AUTOVEHICULE ȘI EXECUTARE ÎMPREJMUIRE” propus a fi amplasat în municipiul Târgu Secuiesc, str. Bem Jozsef, nr. FN, județul Covasna nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera b);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 10.11.2020; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 12.11.2020; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 24.11.2020 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2020), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr.6165/17.11.2020 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Punct de vedere emis de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna nr. 1586/19.11.2020, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6211/19.11.2020;
  5. Punct de vedere emis de Administrație Bazinală de Apă Olt-SGA Covasna nr. 6308/SL/19.11.2020, inregistrat la APM Covasna cu nr. 6216/20.11.2020;
  6. Proces verbal nr. 27 din data de 23.11.2020 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT;
  7. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Prin prezenta investiție se urmărește construirea unei clădiri, cu regim de înălțime Parter, compusă din:

ATELIER:

  • atelier pentru reparații auto;
  • sală reparații motoare
  • atelier
  • platformă depozitare deșeuri solide și lichide
  • spațiu depozitare unelte
  • depozit piese de schimb

CORP ADMINISTRATIV

  • sală așteptare;
  • birou
  • sas;
  • grup sanitar;
  • vestiar + sală odihnă;

SPAȚII TEHNICE

  • centrală termică,

dar și amenajări exterioare (platforme, spatii verzi) si împrejmuire.

În atelierul de reparații auto, se vor desfășura următoarele activități:

  • reparații mecanice;
  • reparații electrice;
  • repararea sistemelor electronice ;
  • repararea scaunelor din autovehicule ;
  • schimbarea acumulatorilor (cu acumulatori noi);
  • schimb de ulei;
  • instalarea de piese si accesorii opționale care nu fac parte din procesul de fabricație, etc.

În atelierul de reparații auto propus NU se vor desfășura următoarele activități:

  • spălarea autovehiculelor;
  • vopsirea autovehiculelor;
  • montarea sau înlocuirea anvelopelor ;
  • lucrări de tinichigerie;
  • alte activități care pot provoca poluarea mediului înconjurător.

Beneficiarul dorește construirea imobilului pentru a reuși să ofere servicii de bună calitate într-o zonă deficitară din acest punct de vedere, totodată se creează și locuri noi de muncă. Terenul pe care urmează să se realizeze investiția (în suprafață de 1645 mp) este situat în intravilanul municipiului Târgu Secuiesc, str. Bem József, nr. F.N. și se află în proprietatea privată a lui KELEMEN ANDRÁS și soția KELEMEN LIVIA, conform extras CF nr. 26477 (231 Ruseni) Tg. Secuiesc.

Suprafețele aferente spațiilor care compun prezenta investiție, sunt distribuite după cum urmează:

 

Nr.

Crt.

Denumire încăpere

Suprafață (mp)

Pardoseală

1

Atelier reparații

rapide - daune minore

 

60,51

Șapă armată

vopsită cu vopsea de garaj

2

Atelier reparații auto

105,73

Șapă armată

vopsită cu vopsea de garaj

3

Sală reparații motoare

9,65

Beton elicopterizat

4

Spațiu depozitare piese de schimb

4,95

Beton elicopterizat

5

Centrală termică

10,89

Beton elicopterizat

6

Vestiar + sală de odihnă

13,20

Linoleum Tarkett

7

Sas

2,43

Linoleum Tarkett

8

Baie

3,09

Linoleum Tarkett

9

Birou

10,95

Linoleum Tarkett

10

Grup sanitar clienți

2,01

Linoleum Tarkett

11

Sală de așteptare

6,60

Linoleum Tarkett

 

 

 

 

 

TOTAL

230,01 mp

 

 

 

Spații exterioare acoperite

Nr.

Crt.

Denumire încăpere

Suprafață (mp)

Pardoseală

14

Platformă acoperită depozitare

deșeuri solide și lichide

29,71

Beton elicopterizat

 

 

 

ARII

PROPUS/MP

ARIA CONSTRUITĂ

264,90

ARIA DESFAȘURATĂ

264,90

ARIA UTILĂ

230,01

 

CENTRALIZATOR SUPRAFEȚE / NIVEL

 

NIVEL

ARIE CONSTRUITĂ (mp)

ARIE UTILĂ (mp)

PARTER

264,90

230,01

TOTAL

264,90

230,01

 

 

PROPUS

OBSERVATII

înălțime la streașină/cornișa

+2.75/+4,00

de la cota ± 0.00

înălțime maxima

+6,00

de la cota ± 0.00

regim de înălțime

Parter înalt

 

 

SUPRAFAȚĂ TEREN

1645 mp

POT EXISTENT

0.00%

CUT EXISTENT

0.00

POT PROPUS

16,10 %

CUT PROPUS

0.1610

Obiectul principal de activitate al atelierului de reparații auto propus îl constituie repararea ușoara a autovehiculelor, fără întreținerea acestora.

Astfel, în cadrul atelierului propus se vor desfășura reparații minore, după cum urmează:

  • reparații mecanice;
  • reparații electrice;
  • repararea sistemelor electronice;
  • repararea scaunelor din autovehicule ;
  • instalarea de piese si accesorii opționale care nu fac parte din procesul de fabricație, etc.

Obiectul principal de activitate îl constituie întreținerea și repararea autovehiculelor. Vor fi efectuate lucrări de reparații și întreținere la cca. 1250 mașini/an.

 Nr. posturi service

  • Posturi de reparații 4+1 buc; (din care una pentru reparații rapide – daune minore)

Echipamente de inventar propuse de a fi montate în atelier

  • Stand frână + tester de suspensie – 1 buc
  • Detector de jocuri – 1 buc
  • Exhaustor mobil gaze – 1 bic
  • Analizor + opacimetru + turometru + EOBD – 1 buc
  • Aparat geometrie direcție – 1 buc
  • Elevator dublu foarfecă – 1 buc
  • Elevator electrohidraulic cu coloane – 1 buc

Echipamente necesare desfășurării activității:

  • pompă ulei transmisie (electrică) - 1 buc
  • calculator diagnoză auto - 1 buc
  • presă arcuri - 1 buc
  • pompă ulei motor (pneumatica) - 1 buc
  • pompă gresat sub presiune – 1 buc
  • scule de mâna (pneumatice)
  • compresor aer - 1 buc
  • recuperator ulei uzat;
  • stație redresat acumulatori;
  • tester alternatoare;
  • tester acumulatori.

folosințele actuale și planificate ale terenului atât pe amplasament, cât și pe zone adiacente acestuia;   

EXISTENT

Suprafață totală 1645 mp, din care:

Suprafață construită : Sc = 0,00 mp

Suprafață spații verzi, grădină = 1645,00 mp

PROPUS

Suprafața totală  1645 mp,  din care:

Suprafața construită existentă : Scex = 0,00 mp

Suprafața construită propusă : Scpr = 264,90 mp

Suprafața accese, platforme : Sa = ~610,00 mp

Suprafața spații verzi, grădină  = ~770,10 mp

4+1 posturi de reparații în atelierul de reparații auto

Parcaje, drumuri în incintă, platforme

In interiorul proprietății se vor asigura ~10 locuri de parcare, cu acces din strada de acces existent în partea nord-vestică a amplasamentului studiat.

Suprafața asfaltată accese, platforme, locuri de parcare : Sa = ~610,00 mp

Împrejmuire

Împrejmuirea, în lungime de 179,30 ml, a terenului studiat se va realiza în perimetral la toate cele patru laturi ale amplasamentului studiat.

Împrejmuirea se va realiza din panouri bordurate și stâlpi metalici până la înălțimea de 1.80 metri.

racordarea la rețelele utilitare existente în zonă;   

Alimentare cu apă – de la rețeaua publică de alimentare cu apă din localitate Tg. Secuiesc, prin branșament propriu de apă

Evacuarea apelor uzate – la sistemul public de canalizare menajeră prin racord propriu de ape uzate. Vor fi evacuate numai ape uzate care corespund calitativ normei NTPA 002/2005. În acest sens, înaintea evacuării apelor uzate în rețea, apele uzate colectate prin rigolele de scurgere din atelier vor fi pre epurate prin intermediul unui separator de uleiuri și hidrocarburi

Ape uzate tehnologice – rezultate din spălarea pardoselii atelierului

Asigurarea încălzirii/ preparării agentului termic – prin centrală termică proprie prin combustibil solid (lemne).

Asigurarea energiei electrice – se va asigura prin branșament electric trifazat propriu.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Conform Certificatului de Urbanism nr 109/14.10.2020 emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, terenul se află în intravilanul municipiului Târgu Secuiesc conform PUZ aprobat și este proprietate privată cf. C.F. nr. 26477 Tg. Secuiesc. Zonă cu funcțiuni mixte rezidențiale și de servicii. Folosința actuală curți, construcții, imobil în suprafața de 1645 mp.Indici urbanistici: POT 16,10%, CUT 0,1610;

La realizarea lucrărilor, se vor utiliza materii prime și materiale (ciment, balast, nisip, conform cu reglementările naționale in vigoare, precum și legislației și standardelor naționale armonizate cu legislația U.E., aprovizionate de la bazele autorizate, energie electrica, combustibili auto necesari funcționării utilajelor si vehiculelor ( ce vor fi aprovizionați din stații de distribuție).

Aceste materiale vor fi in concordanta cu prevederile H.G. 766 / 1997 si Legii 10 / 1995 privind

obligativitatea utilizării de materiale agrementate, la execuția lucrării.

Ca și resurse naturale în construcția imobilului se va folosi apă, nisip, pietriș, pământ natural în fundații. Betonul va fi adus cu cifele de la stațiile de betoane.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deșeurile de construcții rezultate vor fi eliminate prin firme specializate la depozitele ecologice autorizate. Din proces nu vor rezulta cantități mari de deșeuri, nu vor prezenta probleme de mediu atâta timp cât vor fi gestionate corect.

În faza de funcționare:

Deșeurile rezultate în urma activității din atelierul de reparații autovehicule vor fi depozitate în locuri special amenajate pe următoarele categorii:

  • Deșeuri feroase (subansamble auto)
  • Deșeuri de hârtie și carton
  • Deșeuri de plastic
  • Deșeuri de substanțe periculoase (acestea de asemenea vor fi gestionate pe categorii)

Pentru stocarea deșeurilor periculoase până la eliminarea lor prin societăți de profil autorizate, vor fi prevăzute magazii de stocare corespunzătoare, în exteriorul atelierului de reparații, acoperite și semiînchise.

Separatorul de hidrocarburi va fi montat subteran. El va fi învelit de un pat de nisip și nu va fi montat într-o zona de trafic.

El necesita o vidanjare periodica la ~6 luni/1 an în funcție de utilizare, de către o firmă specializată.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

În timpul realizării obiectivului, sursele de zgomot și de vibrații, ar putea fi reprezentate de mijloacele de transport cu care constructorul își desfășoară activitatea.

Pentru a evita producerea poluării fonice, toate utilajele care produc zgomot si/sau vibrații vor fi menținute in stare buna de funcționare. Întrucât prin activitatea propusa se vor realiza reparări auto ale autovehiculelor, apreciem ca : - față de împrejurimi impactul zgomotului și al vibrațiilor din incinta atelierelor este nesemnificativ si nu va afecta negativ populația;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: categoria de folosință a terenului conform Certificatului de Urbanism nr 109/14.10.2020 emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, curți, construcții

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Pre epurarea apelor uzate tehnologice provenite de la spălarea pardoselilor din atelierul de reparații auto respectiv scurgerilor accidentale de uleiuri / etc. se va realiza cu separator de hidrocarburi și uleiuri cu filtru coalescent. În timpul realizării investiției, impactul asupra solului va fi temporar, local, pe durata efectuării lucrărilor.

În timpul funcționării obiectivului, se estimează că impactul asupra solului va fi de asemenea neglijabil având în vedere că gropile de reparații sunt impermeabilizate cu două straturi de membrană de hidroizolație, nu sunt alte construcții subterane, în afară de rețelele exterioare de alimentare cu apă și canalizare. Apele tehnologice uzate rezultate din spălarea pardoselilor din atelier care pot conține hidrocarburi, sunt tratate în separatorul de uleiuri și hidrocarburi, care este montat subteran, dar este impermeabilă.

Măsuri de prevenire a poluării solului:

- verificarea periodică a stării rețelelor de canalizare;

- depozitarea corectă a deșeurilor, în spații special amenajate cu platforme betonate și acoperite (platformă acoperită de depozitare deșeuri solide și lichide);

- verificarea periodică a stării impermeabilizării tuturor zonelor unde sunt amplasate

instalațiile de pre epurare – separatorul de hidrocarburi și uleiuri, rețele de colectare ape uzate, bazine, alte instalații auxiliare.

- colectarea scurgerilor accidentale de uleiuri se vor colecta prin spălarea pardoselii și sunt evacuate separat față de apele uzate menajere și sunt dirijate spre separatorul de uleiuri și hidrocarburi.

Atât platforma accesului, cât și cea a atelierului de reparații auto va fi impermeabilă prin betonare, fapt care va împiedica poluarea solului, subsolului sau a freaticului, datorata scăpărilor accidentale de produse petroliere provenite de la autovehiculele care tranzitează atelierul auto

 c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: intravilanul localității Târgu Secuiesc.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:În cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, executantul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția pentru Cultură Covasna, în termen de 72 de ore în conformitate cu alin 4, art. 4, Cap II din OG 43/2000 republicată;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă.

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 109/14.10.2020 emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc,şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CAT, GNM Covasna a precizat: se vor respecta prevederile art. nr.4, și nr. 17(3) din Legea nr. 211/2011.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena