Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

54  / 17.11.2021

 

  Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SNTGN TRANSGAZ MEDIAŞ SA, cu sediul în mun. Mediaş, P-ţa Constantin I. Motaş, nr. 1, jud. Sibiu, înregistrată la Agenția pentru Protecția Mediului Covasna cu nr. 5457/12.08.2021, respectiv depunerii Memoriului de prezentare, înregistrată cu nr. 7062/29.10.2021, propus a fi realizat pe teritoriul administrativ a localităţilor Micfalău, Malnaş, Bodoc, Valea Crişului, Arcuş, Sfântu Gheorghe din judeţul Covasna,

    în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, autoritatea competentă pentru protecţia mediului, APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică nr. 27/11.11.

2021, că proiectul Reabilitarea conductei DN 400 mm Micfalău-Sf. Gheorghe pentru transformare în conductă godevilabilă” nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului.   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, anexa 2, pct. 3, lit. b si pct. 13, lit. a)
  2. proiectul propus intră sub incidenţa Legii apelor nr. 107/1996 cu modificările şi completările ulterioare
  3. proiectul propus intră sub incidenţa OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
  4. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat pe avizierul APM Covasna, şi afişat pe site-ul acesteia în data de 17.08.2021; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Libertatea în data de 26.10.2021
  5. nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  6. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. 7062/29.10.2021
  7. Punct de vedere SGA Covasna, nr. 6467/05.11.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7249/08.11.2021 – Nu este necesar obţinerea avizului de gospodărire a apelor. SNTGN Transgaz deţine Autorizaţia de gospodărire a apelor nr. 262/02.12.

2019, emis de ANAR Apele Române

  1. Punct de vedere DJC Covasna, nr. 1749/10.11.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6045/13.09.2021 – nu sunt observaţii
  2. Punct de vedere ISU Covasna nr. 2509427/10.11.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7385/12.11.2021 – Investiţia nu face obiectul avizării și/sau autorizării obţinerii din punct de vedere al de securităţii la incendiu
  3. Punct de vedere ANANP - Serviciul Teritorial Covasna, nr. 411/STCV/09.11./2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7329/10.11.2021 - Proiectul nu se află în aria naturală protejată de importanţă comunitară ROSCI10329 Oltul Superior; Execuţia lucrărilor în zona de intervenţie nr. 4 se află în aria naturală protejată ROSPA0082 Munţii Bodoc-Baraolt, care se află în administraţia Centrului Judeţean pentru Protecţia Naturii și Salvamont din cadrul Consiliului Judeţean Covasna
  4. Punct de vedere Consiliului Judeţean Covasna - Centrul Judeţean pentru Protecţia Naturii și Salvamont nr. 892/10.11.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7372/11.11.2021 -  Deoarece o parte din lucrări va fi realizat în interiorul sau în apropierea ariei naturale protejate ROSPA0082 Munţii Bodoc-Baraolt, se solicită să se obţine avizul administraţiei
  5. Punct de vedere GNM-CJ Covasna nr. 1407/CJCV/15.092021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7271/11.11.2021– La gestiunea deșeurilor din construcţii să se respecte prevederile art. 4 si art. 17, alin 4, si art. 15, alin. 1 din OUG 92/2021
  6. Punct de vedere Comp. CFM - APMCV nr. 7276/08.11.2021 – nu sunt observaţii
  7. Punct de vedere DSP Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7184/04.11.
  8. 2021 – Proiectul nu face obiectul avizării
  9. Proces-verbal ședință CAT nr. 27/11.11.2021;
  10. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

▪ Conducta DN 400 Micfalău – Sf. Gheorghe este integrată la Sistemul Național de Transport gaze naturale prin conductele DN 250 Codlea –Sfântu Gheorghe și DN 800 Bățani – Sânzieni. Caracteristici tehnice ale conductei: Diametrul conductei: DN = 400 mm;  Presiunea de nominală: Pn = 40 bar; grosime material tubular: 7,14 mm; 7,92 mm; Protecție anticorozivă: Pasivă: bitum, Activă: injecție de curent cu stații de protecție catodică (SPC);

Conducta a fost pusă în funcțiune în anul 1996 și are o lungime de 28,427 km. Din conducta DN 400 Micfalău – Sf. Gheorghe se alimentează direct SRM Sf. Gheorghe și indirect, prin intermediul racordurilor dedicate SRM Micfalău și SRM Lengyel Arcuș.

Pentru restabilirea capacităţii iniţiale de transport a conductei DN 400 Micfalău – Sfântu Gheorghe, în vederea efectuării curăţirii interioare a conductei și inspectarea acesteia cu un aparat specializat (PIG - Pipeline Inspection Gauge) utilizat pentru identificarea eventualelor defecte, s-a stabilit necesitatea realizării de lucrări pentru transformarea conductei existente în conductă godevilabilă.

Procesul de godevilare implică asigurarea unei geometrii interioare adecvate a conductei şi prevederea tuturor componentelor care fac posibile introducerea, deplasarea şi recuperarea dispozitivelor de tip PIG

Perioada estimată pentru execuția lucrărilor este de 6 luni. Valoarea estimată a investiției: 3.600.000 lei

Entitatea responsabilă cu implementarea proiectului este SNTGN Transgaz SA, operator licențiat al Sistemului Național de Transport Gaze Naturale din România.

▪  Descrierea lucrărilor

Lucrările prevăd realizarea unor intervenții punctuale la conducta existentă, respectiv:

-  înlocuirea unor componente existente pe traseul conductei: robinete, teuri, curbe etc.

-  eliminarea unor elemente care micșorează secțiunea conductei: sifoane şi separatoare de lichide;

-  refacerea cuplărilor SRM-urilor existente pe traseul conductei;

-  montarea la capetele conductei a gărilor pentru lansarea şi primirea dispozitivelor de inspecție și/sau curățire interioară tip PIG a conductei.

 Operatiunile principale, care vor fi efectuate: montarea obturatoarelor, sudarea electrica sau oxi-acetilenica a elementelor, șanfrenarea capetelor, perforarea sub presiune,

instalărea coşurilor pentru evacuarea gazelor remanente, etc.

Protectia împotriva coroziunii a componentelor metalice se va realiza astfel:

- pentru conductele montate aerian: prin curăţarea suprafeţelor la luciu metalic, urmată de aplicarea unor straturi protectoare de grund şi vopsire în două straturi cu vopsea pe bază de ulei;

- pentru conductele montate subteran: prin curăţarea suprafeţelor la luciu metalic, urmată de izolarea anticorozivă cu un sistem de izolare pe bază de cauciuc butilic pe suport de polietilenă aplicat la rece, tipul izolaţiei fiind ”foarte întărită“.

Detalierea lucrărilor pe zone

1. Zona 1 – km 0+000 (UAT Micfalău):

- în împrejmuirea existentă, în punctul de interconectare conductă DN 400 Micfalău – Sf.Gheorghe cu conducta Dn 800 Bățani - Sânzieni, aval de robinetul R52, se va monta un balon de obturare cu flanșă multifuncțională pentru punerea în siguranță a conductei.

2. Zona 2 – km 0+030 (UAT Micfalău):

-  se va monta o gară de lansare godevil DN 400 ANSI 300 cu cale de rulare și macara pentru PIG într-o împrejmuire nou proiectată cu drum de acces.

3. Zona 3 – km 2+780 (UAT Micfalău):

-  se va elimina sifonul existent amplasat subteran și se va reîntregi conducta cu 1 m de țeavă. Sifonul existent este un ștuț cu diametru foarte mic DN 50 mm prin care se eliminau periodic lichide. Se va săpa în dreptul acestui sifon și se va tăia conducta DN 400 mm înlocuindu-se țeava veche cu 1m de țeavă nouă.

4. Zona 4 – km 3+215 (UAT Micfalău):

- în zona SRM Micfalău se vor monta 2 obturatoare mecanice amonte și aval de robinetul nr. R53 montat pe conducta de racord spre SRM. De asemenea se vor monta baloane și flanșe multifuncționale, amonte și aval de obturatoarele mecanice. Robinetul R 53 este montat subteran fiind protejat într-un protector metalic cu capac.

5. Zona 5 – km 6+861 (UAT Malnaș):  

-  se va demonta robinetul R54 sertar pană și cele două refulatoare existente și se va înlocui cu un robinet cu sferă cu trecere totală echipat cu ocolitor și refulator pe ocolitor.

-  se va demonta împrejmuirea existentă și se împrejmuiește noul grup de robinete cu o împrejmuire nouă.

6. Zona 6 – km 6+929 (UAT Malnaș):  

-  se va demonta robinetul R55 sertar pană și refulatorul existent și se va înlocui cu un robinet cu sferă cu trecere totală echipat cu ocolitor și refulator pe ocolitor;

-  se va demonta împrejmuirea existentă și se va împrejmui noul grup de robinete cu o împrejmuire nouă.

7. Zona 7 – km 18+529 (UAT Valea Crișului):   

-  se va demonta robinetul R56 sertar pană și cele două refulatoare și se va înlocui cu un robinet cu sferă cu trecere totală echipat cu ocolitor și refulator pe ocolitor;

-  se va demonta împrejmuirea existentă și se va împrejmui noul grup de robinete cu o împrejmuire nouă.

8. Zona 8 – km 22+372 (UAT Valea Crișului):   

-  se va demonta teul existent de la racordul spre SRM Lengyel Arcuș și se va monta un teu inegal 80x400, conform SR EN 10253-2.

9. Zona 9 – km 28+472 UAT Sfântu Gheorghe):    

În incinta SRM –ului Sfântu Gheorghe se vor executa următoarele lucrări:

-  se va monta o gară de primire godevil DN 400 ANSI 300 cu cale de rulare și macara pentru PIG;

-  se va demonta separatorul de lichide existent subteran;

-  se vor monta îmbinări electroizolante pe racordurile de intrare/ieșire ale SRM-ului Sfântu Gheorghe;

-  se va înlocui robinetul R58 de la intrare în SRM, cu un robinet cu sferă cu trecere totală DN 400 PN 40 bar;

-  se va înlocui robinetul R32 intrare dinspre Micfalău, care nu închide cu un robinet nou cu sferă DN 250 PN 40 bar;

-  se va monta un balon de obturare și flanșă multifuncțională amonte de robinetul R32

 

Nr. crt.

Unitate administrativ teritorială, UAT

Suprafață ocupată temporar, mp

Suprafață ocupată definitiv, mp

1

Sf. Gheorghe

920,00

920,00

2

Arcuș

256,00

-

3

Malnaș

2051,00

46,00

4

Micfalău

3212,00

335,00

5

Valea Crișului

397,00

23,00

 

TOTAL PROIECT

6836,00

1324.00

 

Desfăşurarea lucrărilor:

-  Punerea în siguranță a conductei în 3 etape;

-  Realizarea Gară lansare godevil Micfalău și gară de primire godevil SRM Sf.Gheorghe

- Execuţia confecţiilor metalice, realizarea protectiei anticorosive (pentru conductele montate aerian: prin curăţarea suprafeţelor la luciu metalic, urmată de aplicarea unor straturi protectoare de grund şi vopsire în două straturi cu vopsea pe bază de ulei;  pentru conductele montate subteran: prin curăţarea suprafeţelor la luciu metalic, urmată de izolarea anticorozivă cu un sistem de izolare pe bază de cauciuc butilic pe suport de polietilenă aplicat la rece, tipul izolaţiei fiind ”foarte întărită“); Efectuarea probelor de presiune

-  Lucrări de aducere la starea inițială a terenului. La finalizarea lucrărilor terenul afectat temporar va fi readus la categoria de folosinţă iniţială, prin executarea următoarelor lucrări principale: retragerea utilajelor și echipamentelor de lucru; eliberarea terenului de toate materialele și categoriile de deşeuri; nivelarea terenului; recepția lucrărilor de redare a terenului la categoria de folosinţă iniţială semnate de proprietarul de teren si beneficiarul de investiție

Materii prime și materiale auxiliare utilizate în perioada de execuție

Materii prime/auxiliare

Proveniență

Mod de depozitare

Grad de periculozitate

Material tubular, armături

Producători specializaţi

La nivelul fronturilor de lucru se vor depozita pe termen foarte scurt, după săparea șanțurilor de pozare, respectiv înainte de montaj.

Nepericulos

Balast, sorturi, nisip

Balastiere

autorizate

Depozitare temporară la nivelul fronturilor de lucru, se utilizează imediat după săparea şanţului de pozare

Nepericulos

Confecţii metalice, curbe, claviaturi din ţeavă, şuruburi şi  fitinguri, robinete

Producători specializaţi

Depozitare în spații deschise în organizarea de șantier. Materialele mărunte se depozitează în magazii închise, în organizarea de șantier.

 

Nepericulos

 

Materiale pentru sudură (electrozi, sârme, fluxuri, gaze de protecţie, tuburi de oxigen)

Producători specializați

În magazii închise, ventilate, conform instrucțiunilor furnizorilor

Nepericulos/

periculos

Fier beton, bare de armare

Producători specializaţi

Depozitare în spaţii deschise

Nepericulos

Beton

Staţii de betoane

autorizate din zona

Nu se depozitează. Se utilizează direct pe amplasament în structuri cofrate

Nepericulos

Diluanți, vopsele, grund

Distribuitori specializaţi

În magazii închise, ventilate, conform instrucțiunilor furnizorilor și cu respectarea normelor PSI

Periculos

Lubrifianţi şi alte produse petroliere

Distribuitori specializaţi

Magazii amenajate în acest scop în incinta organizării de șantier

Periculos

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: În perioada de execuție, pentru realizarea proiectului se vor utiliza agregate minerale care vor fi achiziționate din surse autorizate.

În perioada de funcționare a investiției nu se utilizează resurse naturale în scop tehnologic.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

- In perioada de executie

Codul deșeului

Denumirea deșeului

Cantitatea estimată a fi generată

Starea fizică

17 04  07

Deșeuri metalice

1,0 to

S

17 09 04

Amestecuri de deșeuri de la construcții, altele decât cele specificate la 17 09 01, 17 09 02 și 17 09 03

3,5 to

S

20 03 01

20 01 01

20 01 02

20 01 08

Deșeuri municipale și asimilabile, inclusiv fracțiuni colectate separat

0,1 to/luna

S

15 02 02*

Absorbanți, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei fără altă specificație), materiale de lustruire, îmbrăcăminte de protecție contaminată cu vopsea, diluanți

10 kg

S

15 01 10*

Ambalaje care conțin reziduuri sau sunt contaminate cu substanțe periculoase (ambalaje vopseluri, diluanți, lubrifianți)

0,1 to

S

 

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de exploatare: funcţionarea utilajelor transportul materialelor de constructii, a pamantului excavat si a mungitorilor

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor, respectiv a preparatelor  periculoase (diluanţi, grunduri, vopseluri, lubrifianți)

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Domeniu public si privat a UAT – urilor prin care trece conducta: preponderent zone silvice si agricole

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere - nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional: nu este cazul

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000

  desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate,

  conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice:

Amplasarea zonelor de lucru față de ariile naturale protejate:

-  zona 1 și zona 2 - se regăsesc la cca. 720 m față de ROSCI0329 Oltul Superior și cca. 760 m față de ROSPA0082 Munții Bodoc – Baraolt;

-  zona 3 - se regăsește la cca. 100 m față de ROSCI0329 Oltul Superior și cca. 30 m față de ROSPA0082 Munții Bodoc – Baraolt;

-  zona 4 - Proiectul intersectează aria de protecție specială avifaunistică, situl ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt. Realizarea lucrărilor necesită ocuparea temporară a unei suprafețe de teren de 870 mp. Proiectul nu prevede ocuparea definitivă a unor suprafețe de teren în sit

-  zona 5 - se regăsește la cca. 200 m față de ROSCI0329 Oltul Superior și cca. 220 m față de ROSPA0082 Munții Bodoc – Baraolt;

-  zona 6 - se regăsește la cca. 170 m față de ROSCI0329 Oltul Superior și cca. 250 m față de ROSPA0082 Munții Bodoc – Baraolt;

-  zona 7 - se regăsește la cca. 1530 m față de ROSCI0329 Oltul Superior;

-  zona 8 - se regăsește la cca. 860 m față de ROSCI0329 Oltul Superior;

-  zona 9 - se regăsește la cca. 1650 m față de ROSCI0329 Oltul Superior.

Proiectul nu prevede realizarea de lucrări în zona sitului ROSCI0329 Oltul Superior.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor, stropirea drumurilor si zonei de lucru pentru reducerea prafului

    II. 3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): impact potențial, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor;

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii în aer generate în perioada de executie si de  exploatare de către utilajele și mijloacele de transport folosite; posibilitatea poluarii solului și a apelor freatice numai in cazuri de poluări accidentale (deversare reziduuri petroliere, alte substante sau deseuri periculoase,  pe sol)

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu substante sau deseuri periculoase în timpul realizării proiectului;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, pe perioada de realizare a lucrarilor (estimat la un an)

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- conform procesului-verbal al ședinței CAT nr. 27/11.11.2021 proiectul nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă;

-  proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

Condiţiile de realizare ale proiectului:

Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, a OUG nr. 92/ 2021 privind regimul deşeurilor;

  1. Vor fi luate in considerare punctele de vedere a institutiilor, membrii CAT:
  • SGA Covasna, nr. 6467/05.11.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7249/08.11.2021 – Nu este necesar obţinerea avizului de gospodărire a apelor. SNTGN Transgaz deţine Autorizaţia de gospodărire a apelor nr. 262/02.12.

2019, emis de ANAR Apele Române

  • DJC Covasna, nr. 1749/10.11.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6045/13.09.2021 – nu sunt observaţii
  • ISU Covasna nr. 2509427/10.11.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7385/12.11.2021 – Investiţia nu face obiectul avizării și/sau autorizării obţinerii din punct de vedere al de securităţii la incendiu
  • ANANP - Serviciul Teritorial Covasna, nr. 411/STCV/09.11./2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7329/10.11.2021 - Proiectul nu se află în aria naturală protejată de importanţă comunitară ROSCI10329 Oltul Superior; Execuţia lucrărilor în zona de intervenţie nr. 4 se află în aria naturală protejată ROSPA0082 Munţii Bodoc-Baraolt, care se află în administraţia Centrului Judeţean pentru Protecţia Naturii și Salvamont din cadrul Consiliului Judeţean Covasna
  • Consiliul Judeţean Covasna - Centrul Judeţean pentru Protecţia Naturii și Salvamont nr. 892/10.11.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7372/11.11.2021 Deoarece o parte din lucrări va fi realizat în interiorul sau în apropierea ariei naturale protejate ROSPA0082 Munţii Bodoc-Baraolt, se solicită să se obţine avizul administraţiei
  • GNM-CJ Covasna nr. 1407/CJCV/15.092021, – La gestiunea deșeurilor din construcţii să se respecte prevederile art. 4 si art. 17, alin 4, si art. 15, alin. 1 din OUG 92/2021
  • Comp. CFM - APMCV nr. 7276/08.11.2021 – nu sunt observaţii
  • DSP Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7184/04.11.2021 – Proiectul nu face obiectul avizării
  1. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  2. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  3. Lucrările vor fi executate cu respectarea Legii 123/2012 a energiei electrice şi gazelor naturale, modificată şi completată prin Legea 127/2014 şi de Ordinul Preşedintelui ANRE nr. 118/2013,  pentru aprobarea ”Normele tehnice pentru proiectarea şi execuţia conductelor de transport gaze naturale “Metodele de reparație vor respecta decizia ANRE 2453/30.09.2010 pentru aprobarea "Norme Tehnice specifice SNT, Mentenanța Conductelor destinate transportului gazelor naturale";
  4. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea ITM Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  5. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel, sau a substanţelor poluante
  6. Lucrările de reparaţii, întreţinere la utilajele, vehiculele din dotare se vor executa în afara ariei naturale protejate, de către firme autorizate;
  7. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/ eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  8. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  9. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite; Alimentarea cu combustibili se face la pompele din stațiile de benzină și din recipienti speciali de metal pentru utilajele din perimertul de lucru
  10. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 25/09.12.2020 eliberat de Consiliul Judeţean Covasna  şi respectarea condiţiilor din acesta şi din documentaţia tehnică;
  11. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

  

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize,                                                                        Coordonator                                                                   

Acorduri, Autorizaţii,                                                                          Compartiment CFM

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                    Ing. Ghican Oana Elena

 

 

 

 

 

                                                                                                          Întocmit,

                                                    Ing. BORBÁTH József