Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

din data de 13.07.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA BODOC PRIN PRIMAR FODOR ISTVÁN, cu sediul/domiciliul în comuna Bodoc, sat Bodoc, str. Principală, nr. 65, județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 3219/05.05.2022, în baza

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,  

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a centralizării punctelor de vedere transmise de către membrii CAT (Comisiei de Analiză Tehnică) în data de 09.06.2022, că proiectul “Înființarea sistemului de canalizare menajeră în satele Olteni și Zălan, comuna Bodoc, județul Covasna” propus a fi amplasat în comuna Bodoc, satele Olteni, Zălan, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  • proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, anexa nr. 2, la pct. 11, litera c);
  • anunț public afișat de titular în ziarul Observatorul de Covasna din data de 16.05.2022 privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu; anunț public afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 10.05.2022 privind solicitarea acordului de mediu; în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  • punct de vedere ale membrilor CAT formulate în scris – etapa de încadrare (adresa nr. 3805/24.05.2022);
  • Proces verbal nr. 16/09.06.2022 al ședintei CAT de la sediul APM Covasna (nr. înreg. 4231/09.06.2022);
  • Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  • Decizia etapei de evaluare inițială (demararea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului) nr. 30/10.05.2022;
  • dovada achitării tarifelor aferente parcurgerii procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private (diverse etape): xxxxx (100 ron); xxxxxx (400 ron);
  • completări înregistrate la APM Covasna cu nr. 3710/20.05.2022 (memoriu de prezentare)
  • Aviz de Gospodărire a Apelor nr. 34/19.05.2022 privind proiectul ”Înființarea sistemului de canalizare menajară în satele Olteni și Zălan, județul Covasna” emis de SGA Covasna;
  • prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele: 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

– proiectul prevede înființarea sistemului de canalizare menajeră, racorduri, stații de pompare ape uzate și stația de epurare în localitățile Olteni și Zălan, comuna Bodoc, județul Covasna.

Rețelele vor fi amplasate pe domenii publice, paralel și pe drumurile, străzile satelor Olteni și Zălan, iar stația de epurare va fi situat pe partea dreaptă a drumului național DN 12, la intrarea satului din direcția Sfântu Gheorghe.

Lucrările se execută atât în intravilanul localităților Olteni și Zălan, cât și în extravilan conform PUG aprobat, terenurile fiind în proprietatea comunei Bodoc, respectiv în administrarea CNAIR (domeniu public – dumuri comunale și naționale).

Amplasamentul investiției este cuprins în aria protejată Natura 2000 Munții Bodoc – Baraolt ROSPA0082, și se află la o distanță minimă de cca. 30 m față de situl Oltul Superior ROSCI0329.

Situația existentă:

În prezent în satele Olteni și Zălan există un sistem de alimentare cu apă centralizată, dar nu există sistem de canalizare a apelor uzate. Astfel, apele uzate generate sunt colectate în bazine vidanjabile.

Situația propusă:

Înființarea sistemului de canalizare menajeră în satele Olteni și Zălan, comuna Bodoc, cuprinde următoarele obiective:

  • Obiect 1: Rețeaua de canalizare menajeră
  • Obiect 2: Stații de pompare ape uzate
  • Obiect 3: Stația de epurare
  • Obiect 4: Racorduri

Rețeaua de canalizare menajeră. Conducta totală a rețelei de canalizare menajeră în localitățile Olteni și Zălan este de 18.209 m.

În satul Olteni conducta totală a rețelei de canalizare menajeră va fi cu o lugime de L = 6935 m, care constă din conducte PVC între DN 200 – 250, PEID Dn 63, traversări, cămine și stații de pompare, după cum urmează:

  • Conductă PVC SN4 DN250: 4019 m
  • Conductă PVC SN4 DN200: 1996 m
  • Conductă de refulare PEID PE100 SDR17 PN10 DN63: 920 m
  • Cămin de inspecție vizitabil, tip beton DN1000: 213 buc
  • Stații de pompare ape uzate DN1500: 3 buc
  • Subtraversare canale și viroage: 4 buc
  • Subtraversare drum național DN12: 8 buc
  • Subtraversare pârâu necodificat: 5 buc
  • Subtraversare cale ferată: 1 buc.

În satul Zălan conducta totală a rețelei de canalizare menajeră va fi cu o lungime de L = 11274 m, care constă din conducte PVC între DN 200 – 250, PEID Dn 63, traversări, cămine și stații de pompare, după cum urmează:

  • Lungimea totală conductă PVC: 10403 m
  • Conductă PVC SN4 DN250: 6509 m
  • Conductă PVC SN4 DN200: 3894 m
  • Conductă PEID PE100 SDR17 PN10 DN63: 871 m
  • Cămin de inspecție vizitabil, tip beton DN1000: 299 buc
  • Stații de pompare ape uzate: 4 buc
  • Subtraversare pârâu necodificat – pr. Zălan: 6 buc
  • Subtraversare canale și viroage: 5 buc

Stațiile de pompare

  • Pentru fiecare stație de pompare ape uzate menajere se va prevedea tocător de resturi, acesta se va monta de preferință în stația de pompare, iar dacă acest lucru nu este posibil, atunci se va monta într-un cămin separat. Tocătoarele de reziduuri vor fi prevăzute cu tablouri de forță și automatizări, cu transmisie de date cu raportarea erorilor de funcționare prin GSM, integrare în sistem SCADA.
  • Se recomandă montarea vanelor, clapetelor de reținere în cămine, conform prevederilor normativului NP133-2013, cu modificările ulterioare.

Coordonatele Stereo '70 ale stațiilor de pompare:

 

SP1

SP2

SP3

SP1

SP2

SP3

SP4

X

497000,16

497295,45

498306,20

496297,46

496521,19

496046,70

495794,63

Y

565932,68

565762,54

565847,08

563719,67

563793,61

563906,66

563894,45

z

546,68

548,63

547,89

600,00

603,27

598,96

594,86

 

Stația de epurare

Epurarea apelor uzate se realizează printr-o stație tip container preuzinal cu treptele de epurare mecano-biologică de capacitate 2000 l.e. și Q = 300 mc/zi.

Apa uzată intră în instalaţia de sitare şi desnisipare unde materialele solide sunt reţinute de o sită fină cu fante de 1-3 mm şi deversate direct în saci sau container.

Apa sitată şi deznisipată se adună gravitaţional într-un bazin de stocare. De aici este preluată de un echipament de pompare cu pompe submersibile şi dirijată spre Modulul mecano-biologic. În apa sitată se injectează precipitant pentru reducerea fosforului şi o sedimentare mai rapidă. Apa sitată şi tratată cu precipitant este evacuată gravitaţional în decantorul primar  unde are loc separarea nisipului, suspensiilor grosiere şi a grăsimilor. Nămolul colectat în partea inferioară a decantorului este evacuat ciclic prin pompare în bazinul de stocare şi îngroşare nămol primar şi în exces. Grăsimile se evacuează prin deversare în bazinul de stocare grăsimi de unde se pot vidanja periodic.

Apa epurată mecanic curge gravitaţional în bazinul de nămol activat. În acest bazin are loc nitrificarea – denitrificarea. Aerarea se realizează cu panouri de aerare cu bule fine, sursa de aer comprimat fiind asigurată de Suflante comandate de senzorul de O2 dizolvat. Amestecul de apa cu nămol activ curge gravitaţional în decantorul secundar unde are loc separarea solid-lichid prin sedimentare.

Apa epurată este evacuată gravitaţional în emisar, înainte de evacuarea spre emisar apa epurată se tratează pentru dezinfecţie cu UV.

Apele epurate sunt evacuate în râul Olt prin intermediul unei conducte de evacuare din PEID DN250

de 335 m lungime, prin intermediul unei guri de evacuare.

Stația de epurare proiectată are în componenta următoarele:

  • bazin de omogenizare, S =  49,10 mp
  • radier beton – Modul mecano biologic, modul tehnologic, S = 152,25 mp
  • platformă de nămol, S =  20,00 mp
  • WC ecologic, S = 1,25 mp
  • drumuri şi platforme, S = 486,20 mp
  • reţele subterane în incintă, S = 69,80 mp
  • porţi metalice, S = 0,75 mp
  • îmrejmuire, S = 11,00 mp și o L = 137 m
  • spaţii verzi, S = 401,20 mp
  • cămin de evacuare, S = 1,70 mp
  • cămin de dezinfecție cu ultraviolete, S = 4,30 mp
  • cămin apometru, S = 0,25 mp
  • bordură prefabricată, S = 22,00 mp, L = 110 m

Coordonatele Stereo '70 pentru stația de epurare:

Obiecte

X

Y

Stație de epurare - împrejmuire

496291,05

566007,69

496292,86

565982,76

496338,74

565986,10

496336,92

566011,04

Cămin de evacuare și prelevare probe

496335,49

566001,11

Racorduri

Racorduri cca. 597 buc, la gospodări, defalacte astfel:

  • Căminele de racord se propun a fi din material plastic, cu telescop, având D315 mm și H = 1500 mm și vor fi prevăzute cu capac și rama, după caz carosabile dacă aceastea vor fi amplasate pe zone unde au acces autoturisme.
  • Conducta pentru racorduri la gospodării, se propune a se realiza din PVC KG SN4, în lungime medie de 6,0 m.
  • Conducta pentru racorduri propusă se va monta îngropat, sub adâncimea de îngheț, adâncime care va permite scurgerea gravitațională al apelor uzate menajere și panta să asigure viteza de autocurățare de 0,7 m/s, pe un pat de pozare realizat din nisip de minim 10 cm sau conform datelor producătorului.

Debite de ape uzate generate cu racordare 100%

Rețeaua de canalizare menajeră propusă s-a calculat pentru un nr. de 1960 locuitori echivalenți sau 579 de gospodării:

            Quz med zi = 225,6 mc/zi = 2,61 l/s

            Quz max zi = 293,3 mc/zi = 3,39 l/s

            Qor max h = 25,11 mc/h = 6,98 l/s.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate – zona studiată este amplasată în intravilanul și extravilanul comunei Bodoc. La momentul actual, folosința actuală a terenului este teren drumuri (străzi comunale și drumuri naționale).

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: în faza de execuție a se vor folosi ca și materiale de construcție agregate minerale (balast, nisip, piatră spartă, etc.).

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: - în perioada de funcționare: nămol rezultat în urama epurării apelor uzate.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

  • surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor;
  • surse de poluare în perioada de funcţionare: poluare fonică rezultată de la stațiile de pompare; miros rezulta în urma procesului tehnologic (stația de epurare).

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): numai în caz de avarei la stația de epurare.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: regimul economic al terenului conform certificatului de urbanism nr. 709/21.12.2021 categoria de folosința actuală a imobilului este drumuri (străzi comunale și drumuri naționale).

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: – lucrările sunt amplasate în extravilanul și intravilanul comunei Bodoc.

Coordonatele Stereo:

  • Satul Olteni: X: 497448.22; Y: 565815.61;
  • Satul Zălan: X: 495687.40; Y: 563547.55.

Corp de apă subterană freatice: ROOT02 Bazin hidrografic: Olt.

Cursuri de apă:

  • râul Olt (cod cadastral: VIII-1.000.00.00.00.00)
  • pârâul Zălan – necadastrat
  • pârâul Major – necadastrat
  • pârâul Torda – necadastrat.

Amplasamentul investiției este cuprins în aria naturală protejată Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc – Baraolt și se află la o distanță de cca. 30 m față de situl Oltul Superior ROSCI0329;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

 i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – conform avizului de gospodărire a apelor nr. 34/19.05.2022, zona studiată se află în Bazinul hidrografic R. Olt, cod cadastral VIII.01, corp de apă subterană freatice: ROOT02.

 ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

 iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

 iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – amplasamentul investiției este cuprins în aria naturală protejată Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc – Baraolt și se află la o distanță de cca. 30 m față de situl Oltul Superior ROSCI0329;

 v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): suprafețele ce vor fi ocupate de investiția propusă pentru canalizare menajeră sunt:

            - suprafața ocupată temporar: 37648,30 mp

            - suprafața ocupată definitiv: 1581,60 mp

                                                Total: 39229,90 mp

 Impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

b) natura impactului: zgomot și vibrații produse de utilaje pe perioada de execuție a lucrărilor.

c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

e) probabilitatea impactului – numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

(h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor. Terenurile afectate de lucrările de execuție se vor readuce la starea inițială, după finalizarea construcției.

 

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- având în vedere că proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, amplasamentul acestuia se este cuprins în aria naturală protejată Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc – Baraolt și se află la o distanță de cca. 30 m față de situl Oltul Superior ROSCI0329.

- APM Covasna a solicitat elaborarea Memoriului tehnic conform Ord. 19/2010 (*actualizat*) privind aprobarea Ghidului Metodologic referitor la evaluarea adecvată a efectelor potențiale ale planurilor și proiectelor asupra ariilor protejate de interes comunitar, prin Decizia inițială nr. 30/10.05.2022.

- s-a elaborat Memoriu de prezentare, care cuprinde și datele conform Ord. 19/2010 (actualizat), înregistrat la APM Covasna cu nr. 3710/20.05.2022.

- punct de vedere din partea Birou/Compartiment Arii Protejate din cadrul APM Covasna și Lista de control pentru etapa de incadrare în procedura EA;

- concluzia Listei de incadrare EA: implementarea proiectului nu afectează în mod semnificativ ariile naturale protejate;

- în urma ședinței CAT din cadrul APM Covasna din data de 09.06.2022 (PV CAT 16/09.06.2022) s-a întocmit Adresa nr. 4246/09.06.2022 prin care s-a solicitat obținerea avizelor administratorilor ariilor naturale protejate – CJPNS și ANANP – Serviciul Teritorial Covasna.

- Proiectul propus nu are legătură directă cu managementul conservării ariei protejate, totuși, prin organizarea unor programe de educație ecologică, conștientizare, prin organizarea unor excursii în sit, poate avea efecte pozitive asupra managementului ariei protejate.

 

III. Motivele pe baza cărora s-au stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apă în conformitate cu decizia justificată privind necesitatea elaborării studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă:

  • Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna a emis Aviz de gospodărire a apelor nr. 34/19.05.2022 privind proiectul ”Înființarea sistemului de canalizare menajeră în satele Olteni și Zălan, județul Covasna;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  • solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 409/21.12.2021 emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Titularul are obligația solicitării și obținerii unui punct de vedere sau aviz din partea Direcției de Sănătate Publică Covasna, respectiv din partea Direcției Județene pentru Cultură Covasna – documente ce vor fi transmise către APM Covasna;
  • Titularul are obligația de a solicita și obține avizul administratorului ariilor naturale protejate ROSPA0082 M-ții Bodoc Baraolt – Centrul Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont – Consiliul Județean Covasna, și ROSCI0329  Oltul Superior – Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate – Serviciul Teritorial Covasna - documente ce vor fi transmise către APM Covasna;
  • se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Ordonanța nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  • respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  • pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  • respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  • se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură
  • deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  • implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  • pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  • titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei – înainte de realizarea lor;
  • titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Înaintea punerii în funcţiune a obiectivului, titularul proiectului are obligaţia de a solicita autorizaţiei de mediu, conform Ord. M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                  Coodronator CFM,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                        Ing. Ghican Oana Elena

 

                                                

 

 

Întocmit,

Ing. Csáki Gabriela