Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 30.08.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de IMPERIAL HOTEL MANAGEMENT SRL prin Szarvadi Teglas Lorand-administrator, cu sediul în mun. Târgu Secuiesc, Piața Gabor Aron, nr. 4, et. 1, birou 1, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4081/03.06.2022,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 23.08.2022 că proiectul ”RELOCAREA STAȚIEI SRM IMPERIAL TURIA, EXECUȚIE RACORD PRESIUNE ÎNALTĂ, NOU, CU DEZAFECTARE RACORD EXISTENT” propus a fi amplasat în comuna Turia, Trup Balvanyos, FN, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus nu intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului.
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 17.06.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 28.06.2022, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Punct de vedere de la Biroul/Compartimentul Arii Protejate din cadrul APM Covasna nr. 4401/16.06.2022;
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 22/23.08.2022;
  6. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. înregistrare 5523/05.08.2022 și punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (GNM Covasna nr. 1342/CJ CV/19.08.2022);
  7. Aviz nr. 18 din 20.06.2022 din partea Centrului Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont – Consiliul Județean Covasna, administratorul siturilor Natura 2000 ROSPA0082 Mții Bodoc-Baraolt, ROSCI0037 Ciomad Balvanyos;
  8. Aviz favorabil nr. 6428/26.05.2022 din partea Consiliului Județean Covasna;
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul prevede execuția unui nou racord de presiune înaltă și dezafectarea racordului existent pentru deservirea complexului Balvanyos Resort.

 

 

Situația existentă:

În situaţia existentă staţia SRM Imperial Turia este alimentată cu gaze naturale din conducta de transport gaze naturale Seleuş Siliştea, tronson Iasu- Deal Moghioras, Dn 700mm, Pmax 40bar; MOP 23bar; OL L360MB, printr-un racord din oţel Dn 80 mm (cu caracteristicile: PIF 1964; L= 230m; Pmax 40bar; MOP 23 bar; grosime perete tubulatură 5.16÷ 5.59mm). Staţia SRM Imperial Turia se află amplasată pe terenul cu CF Nr. 23562 Turia. Racordul existent subtraversează drumul naţional DN 11 C.

Pentru asigurarea siguranței în funcţionare şi exploatare a SRM-ului şi a racordului de presiune înaltă, ţinând cont de vechimea de funcţionare ale acestora, proprietarul terenului/beneficiarul SC Imperial Hotel Management S.R.L. îşi propune relocarea SRM-ului existent de pe terenul CF 23562 pe terenul 28774 şi execuţia unui nou racord presiune înaltă, cu dezafectarea celui existent, obiectivul fiind necesar şi oportun pentru acesta.

Situația propusă:

În urma realizării corpului de clădire tip Hotel cu S+ D+ P+ 4E, cât şi pentru optimizarea terenului – CF 28774 şi asigurarea siguranţei în exploatare şi funcţionare a staţiei şi racordului presiune înaltă, se vor executa următoarele lucrări:

-           Relocarea stației SRM Imperial Turia de pe terenul- CF2356 Turia pe un nou amplasament - CF 28774 cu menţinerea parametrilor funcţionali ai acesteia (debit, presiune intrare, presiune iesire);

-           SRM Imperial Turia va avea în componenţă: elemente pentru separarea electronică formată din îmbinări electroizolante montate pe racordurile de intrare/ ieşire din staţie; vane de separare la punctele de intrare şi de ieşire, instalaţie de filtrare formată din baterie de filtrare; instalatie de odorizare; instalaţie de reglare formată din regulatoare de presiune cu acţionare directă/ indirectă; instalaţie de protecţie formată din dispozitive de blocare la subpresiune şi suprapresiune; instalaţie de măsurare formată din contor cu corector/ calculator de debit; by-pass şi construcţii anexe (cofret metalic pentru protecţia exterioară a instalaţiei tehnologice, paratrăsnet, pichet PSI, lada nisip, instalaţie de iluminat, priză de pământ, platformă betonată, gard metalic). Componenta stației va fi in concordanță cu solicitările operatorului conductelor de transport gaze naturale, SNTGN Transgaz S.A., Medias;

-           Proiectarea unui nou racord presiune înaltă gaze naturale Dn 80mm (cu caracteristicile: L= 65m; Pmax 40bar; MOP 23 bar), în clasa 4 de locație, cu racordare la conducta de transport gaze naturale presiune înaltă, Tușnad (Bixad)- Miercurea Ciuc Dn 400mm cu caracteristicile: PIF 1959; Pmax 40bar; MOP 23 bar; OL L360MB;

Noul racord se va poziţiona, la distanța de 6.00 m față de limita de proprietate, conform planului de amplasare;

Racordul se va amplasa pe terenul identificat prin CF 28774 Turia;

-           Dezafectarea racordului existent din oțel Dn 80mm, cu legătura la conducta de transport gaze naturale Seleuş Siliştea, tronson Iasu- Deal Moghioras, şi scoaterea acestuia din teren prin predarea conductei din OL recuperate la SNTGN “TRANSGAZ” SA – Exploatare Teritorială Brașov.

Reamplasarea SRM Imperial Turia de pe teren CF 23562 Turia pe teren CF 28774 Turia şi alegerea traseului racordului de alimentare, pe teren CF 28774 Turia, nou proiectat, se va realiza conform Normelor tehnice pentru proiectarea şi execuţia conductelor de transport gaze naturale nr. 118/ 2013, cu respectarea distanţelor de siguranţă pentru COTG presiune înaltă/ instalaţii aferente şi diferite obiective învecinate‚ cât și pentru stație, conform Anexa 10.

Racordul de presiune înaltă propus se va realiza din teava de OL preizolată cu polietilenă extrudată, tip Funchs, Dn 80mm PN40bar, montată îngropat, la o adâncime minimă de 1m față de generatoarea superioară și cota zero a terenului, pe un strat de pământ cernut sau de nisip, cu grosimea de 10-15cm. La finalizarea acestuia se vor efectua probe de rezistență mecanică și etanșeitate ale conductei. Având în vedere situația din teren, clasa de locatie este IV, lățimea culoarului de lucru este de 10m.

Săpătura se va executa atât mecanizat cât și manual, în funcție de natura terenului.

După execuție terenul va fi adus la starea inițială, respectându-se principalele interdicții care se aplică în zona de protecție a conductelor de transport gaze naturale.

La posibilele intersecții sau aproprieri ale conductei de gaze naturale cu celelalte utilități existente pe traseu (apă, canal, electricitate etc.) aceasta va fi protejată în tub de protecție din OL, dimensionat corespunzător diametrului conductei (DN + 100mm).

 

 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: realizarea proiectului este necesar atât pentru dezvoltarea complexului hotelier, cât și pentru dezvoltarea Stațiunii turistice Balvanyos.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale ce vor fi folosite în timpul execuției lucrărilor includ: materiale geologice (nisip, pământ), apă pentru nevoi igienico-sanitare, și elementele din componența noului SRM. Se vor folosi de asemenea combustibil pentru transportul materialelor. Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

În perioada de execuție a lucrărilor se vor genera următoarele tipuri de deșeuri: deșeuri menajere sau asimilabile (20 03 01); deșeuri provenite din lucrări de construcție (grupa 17 01).

Deșeurile rezultate în perioada de funcționare: deșeuri menajere (20 03 01), deșeuri de ambalaje (15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 07).

Toate tipurile de deșeuri atât cele rezultate în faza de construcție cât și cele rezultate în perioada de funcționare vor fi colectate și stocate temporar în recipiente corespunzătoare, astfel încât să pot fi preluate și transportate de operatori autorizați în vederea valorificării/eliminării.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: surse de poluare în perioada de construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană, și va contribui îmbunătățirea racordării la rețeaua de gaze naturale a complexului hotelier Balvanyos Resort.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 15/27.05.2022, eliberat de către Comuna Turia, lucrările de construire vor fi executate în intravilanul localității. Conform PUG aprobat terenul se află în UTR - 4 zone verzi, recreere și sport. Categoria de folosință actuală a terenului este curți, construcții și fâneață, pășune, drum.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: amplasamentul proiectului se află în interiorul a 2 situri Natura 2000: ROSCI0037 Ciomad Balvanyos și ROSPA0082 Mții Bodoc-Baraolt. În amplasamentul lucrărilor nu se regăsesc specii și habitate de interes comunitar. Implementarea proiectului nu va aduce modificări ale stării actuale de conservare și nici schimbări majore pe viitor.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – amplasamentul proiectului se află în interiorul a 2 situri Natura 2000: ROSCI0037 Ciomad Balvanyos și ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – amplasamentul proiectului se află în interiorul a 2 situri Natura 2000: ROSCI0037 Ciomad Balvanyos și ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt;.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: noul racord SRM se va executa în cadrul complexului Balvanyos Resort.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): suprafața totală ocupată temporar va fi de 650 mp, iar suprafața ocupată definitiv prin proiect va fi de 100 mp. Zona analizată este deja construită și antropizată. Impactul va fi local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: în cadrul programului de dezvoltare al stațiunii ”Băile Balvanyos”, se urmărește mărirea capacității de cazare și tratament a complexului hotelier, în acest sens prezentul proiect va contribui la optimizarea terenului – CF 28774 şi asigurarea siguranţei în exploatare şi funcţionare a staţiei şi racordului presiune înaltă;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor. Terenurile afectate de lucrările de execuție/organizare de șantier se vor readuce la starea inițială, după finalizarea instalării panourilor fotovoltaice.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- având în vedere că proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, amplasamentul acestuia se situează în 2 situri de importanță comunitară Natura 2000 ROSCI0037 Ciomad Balvanyos și ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt.

- APM Covasna a solicitat elaborarea Memoriului tehnic conform Ord. 19/2010 (*actualizat*) privind aprobarea Ghidului Metodologic referitor la evaluarea adecvată a efectelor potențiale ale planurilor și proiectelor asupra ariilor protejate de interes comunitar, prin Decizia inițială nr. 42/16.06.2022.

- s-a elaborat Memoriu de prezentare, care cuprinde și datele conform Ord. 19/2010 (actualizat), înregistrat la APM Covasna cu nr. 5523/05.08.2022.

- punct de vedere din partea Birou/Compartiment Arii Protejate din cadrul APM Covasna nr. 4401/16.06.2022;

- pentru proiect s-a eliberat Avizul nr. 18 din 20.06.2022 cu condiții, din partea administratorului ariilor naturale protejate ROSCI0037 Ciomad Balvanyos și ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt – Centrul Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont, conform căruia motivele care au stat la baza deciziei de emitere a avizului favorabil cu condiții sunt următoarele: condițiile solicitate sunt prevăzute în planul de management și respectarea lor presupune păstrarea stării de conservare a speciilor și habitatelor pentru care situl a fost înființat;

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  8. La finalul lucrărilor de reabilitare a drumului, vehiculele și utilajele folosite vor fi îndepărtate de pe amplasament
  9. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  10. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  13. Vor fi respectate condițiile din Avizul nr. 18 din 20.06.2022 emisă de administratorul ariilor naturale protejate sit Natura 2000: ROSPA0082 Mții Bodoc Baraolt și ROSCI0037 Ciomad Balvanyos – Centrul Județean pentru Protecția Naturii și Salvamont – Consiliul Județean Covasna, după cum urmează:
    1. Se vor respecta prevederile Planului de magament al sitului Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt, aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 1643/2016;
    2. Se vor respecta prevederile Planului de magament al sitului Natura 2000 ROSCI0037 Ciomad-Balvanyos, aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 141/2016;
    3. Respectarea OUG nr. 34/2013, în special art.14, pct. (1) lit (d), în sensul căreia este interzisă circulația pe pajiști;
    4. Se interzice depozitarea deșeurilor de orice fel pe suprafața sau în vecinătatea sitului, în alte locuri decât cele special amenajate și autorizate;
    5. Lucrările de construcție să se efectueze astfel încât să producă un zgomot cât mai mic, preferabil în afara perioadei de cuibărire (aprilie-iunie);
    6. Șanțurile săpate se vor umple în cel mai scurt timp posibil pentru a nu deveni capcane pentru animale.
  14. Conform punctului de vedere nr. 1342/CJ CV/02.05.2022 (APM Covasna nr. 3114/02.05.2022) din partea GNM Covasna:
  15. la gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4 și Art. 17, alin 4 și Art. 15, alin. 1 din din Legea 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  16. să fie respectate planurile de management al ariilor protejate aferente proiectului.
  17. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 15/27.05.2022 eliberat de Comuna Turia şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  18. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  19. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  20.  Înainte de punerea în funcţiune a obiectivului titularul proiectului are obligaţia de a solicita şi de a obţine autorizaţie de mediu/revizuirea autorizației de mediu, conform Ord. M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                                 Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena