Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

DIN  26.09.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA GHIDFALĂU PRIN PRIMAR JANCSÓ ERNŐ, cu sediul com. Ghidfalău, sat Ghidfalău, str. Principală, nr. 108, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5054/18.07.2022,  în baza:

  1. OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere;
  2. Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
  3. HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, modificată prin H.G. nr. 19/17.01.2017;
  4. Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  5. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  6. Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor membrilor Comisiei de Analiză Tehnică prin solcitarea punctelor de vedere, că proiectul, „EXTINDERE REȚEA DE CANALIZARE MENAJERĂ A LOCALITĂȚII ANGHELUȘ, COMUNA GHIDFALĂU, JUDEȚUL COVASNA”, propus a fi amplasat în comuna Ghidfalău, satul Angheluș,  județul Covasna nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 13 litera a);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 20.07.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 12.09.2022; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 26.09.2022 anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2020), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Adresa nr. 6499/16.09.2022 trimisă către membrii CAT în vederea exprimării opiniei formulată în scris sub formă de puncte de vedere;
  4. Punct de vedere Membrilor CAT;
  5. Proces verbal nr. 25 din data de 22.09.2022 încheiat în urma șdinței CAT ;
  6. Adresa de la DSP Covasna, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6553/20.09.2022, privind necesitatea obținerii ASSP de la DSP Covasna;
  7. Memoriul intocmit conform Legii nr. 292/2018, înregistrat la APM Covasna cu nr. 6430/14.09.2022;
  8. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Prin promovarea și realizarea acestei investiții, se va realiza sistemul de canalizare pentru apele uzate menajere în localitatea Angheluș, comuna Ghidfalău, judetul Covasna.

Lungimea totala a retelelor de canalizare menajeră (inclusiv refulari) proiectate in localitatea Angheluș este de 5.032 m din care:

            - PVC KG SN 4  Dn 250 mm      4.286 m;

            - PEHD PE 80 De 63x3,6 mm  Pn 6: 330 m;

            - PEHD PE 80 De 90x5,1mm  Pn 6:  416 m;

  • Retea de canalizare menajeră în localitatea Angheluş, din conducte PVC KG, Dn 250 mm, SN 4, cu curgere gravitaţională şi conducte PEHD PE 80 De 63 mm şi De 90 mm, Pn 6, cu curgere forțată. Acestea cuprind racorduri la consumatorii amplasaţi pe traseul acestora.
  • Staţii de pompare ape uzate menajere: SPuz1 şi SPuz2 (2 buc.)- pentru debite mici.
  • subtraversări pârâu Angheluș SB1..SB4 si ST1 –  astfel:
    • Subtraversare pârâu Angheluș -SB1, cu conducta de canalizare menajeră
    • Subtraversare pârâu Angheluș -SB2, cu conducta de canalizare menajeră
    • Subtraversare pârâu Angheluș -SB3, cu conducta de canalizare menajeră
    • Subtraversare pârâu Angheluș -SB4, cu conducta de canalizare menajeră
  • Subtraversare pârâu Angheluș-ST1, cu conducta de refulare apa uzata menajeră de la SPuz1 – PEID PE80 SDR 17 Pn6 D63x3,6 mm, in tub de protectie din teava OL 178x6mm,
  • subtraversare drum judetean DJ121A: Subtraversarea SD1 a drumului judetean Dj121 A cu rețeaua de canalizare PVC KG Dn 250 mm, SN4 se va realiza prin foraj orizontal dirijat in tub de protectie din teava OL De 377 x 10 mm, protejat anticoroziv

Generatoarea superioară a conductei de protectie care subtraversează drumul                                      national DN13E este la adâncimea de minim 1,50 m fată de cota existentă a drumului

Căminele laterale ce delimitează lungimea subtraversării se vor poza la distanta de minim 1,00 m fată de santurile laterale existente.

  • camine de vizitare:

Pe rețeaua de canalizare sunt prevazute 143 buc. camine de vizitare din polipropilena de inalta densitate,  cu diametrul de 600/1000 mm pentru adancimi mai mari de 2,00 m si cu diametrul de 600 mm pentru adancimi mai mici de 2,00 m.

Căminele de canalizare se amplasează de-a lungul reţelei la distanţe de maximum 60 m şi la intersecţii, subtraversări etc. Acestea îndeplinesc atât funcţia de trecere, inspecţie, vizitare, cât şi de intersecţie.

  • camine de vane, astfel:

Pe conducta de refulare a stației de pompare SPuz1, amplasată în localitatea Angheluș, s-au prevazut 2 buc. camine de vane cu rol de golire și sectionare. De asemenea pe conducta de refulare a stației de pompare SPuz2, amplasată în localitatea Angheluș, s-a prevazut 1 buc. cămin de vane cu rol de golire și sectionare, în care se va realiza racordul la conducta existentă.

  • racorduri la canalizarea menajeră, astfel:

In cadrul proiectului au fost prevazute 269 buc. racorduri la rețeaua de canalizare menajeră, dotate cu camine de racord. Racordurile se vor realiza la gospodariile in dreptul carora se va realiza rețeaua de canalizare menajeră.

Centralizat principalii indicatori tehnici ai proiectului sunt:

Lungimea totala a sistemului de canalizare menajeră (inclusiv refulari) proiectate in localitatea Angheluș este de 13.570 m din care:

  • PVC KG SN 4 Dn 250mm                                                                        4.286 m;
  • PEHD PE 80 De 63x3,6 mm Pn 6                                                           330 m;
  • PEHD PE 80 De 90x5,1 mm Pn 6                                                           2.142 m;
  • Racorduri la rețeaua de apa uzata:                                                          269 buc;
    • camine de racord Dn 315 mm:                                   269 buc;
    • conducte de racord PVC KG Dn 160, SN4:               1.345 m;
  • Camine de vizitare din polipropilena DN 600/1000mm:                           143 buc;
  • Subtraversare drum judetean DJ121A (SD1):                                         1 buc;
  • Subtraversari pârâu Angheluș (SB1...SB4, ST1):                                    5 buc;
  • Statii de pompare apa uzata (SPuz1, SPuz2):                                         2 buc;
  • Camine de vane cu rol de aerisire/golire (CV1...CV3):                            3 buc.

CAPACITATI:

- Nr. de locuitori in prezent:                                                                           651 locuitori

- Nr. de locuitori in perspectiva anului 2046:                                                 664 locuitori

- Locuitori echivalenţi in perspectiva anului 2044:                                         713 L.E.

- Debit zilnic mediu de apa uzata menajeră colectata prin rețeaua de canalizare menajeră proiectata                                                                                                      86,47 m3/zi

- Debit anual mediu de apa uzata menajeră colectata prin rețeaua de canalizare menajeră proiectata:                                                                                                     31.562 m3/an

Scopul investiţiei il constituie realizarea sistemului de canalizare menajeră în localitatea Angheluș, comuna Ghidfalău, județul Covasna cu deversarea apelor uzate in rețeaua de canalizare menajeră existenta in localitatea Ghidfalău si de aici prin intermediul retelei existente in statia de epurare a localității Ghidfalău.

Concluzii la rețeaua de canalizare menajeră

          Retelele de canalizare este prevazuta din conducte PVC KG SN 4 proiectate sa reziste la o sarcina de pana la 20 tone pe osie si diametre exterioare De =  250 mm pentru retea , respectiv De 160 mm pentru racorduri, imbinate prin mufa cu inele de etansare. Adâncimea medie de pozare a conductelor de canalizare cu curgere gravitatională este de  -1.96 m, a conductelor de refulare de -1,20 m, iar a conductelor de racord de 1,20 m. Îmbinarea tuburilor din PVC se va realiza cu mufă şi inel de cauciuc, iar a conductelor din PEHD prin sudura cap la cap.

          Conductele se vor poza pe un strat de umplutură de nisip corespunzător conditiilor impuse de furnizorul conductei din PVC KG SN 4 sau PEHD şi anume: pat cu grosimea de min. 15 cm şi strat de acoperire de 15 cm grosime peste conductă. Şantul de pozare al conductei trebuie să fie astfel realizat încât să permită instalarea perfectă a conductei la  o adâncime suficientă pentru a preveni deteriorările la înghet.

          Şanturile în care se montează tuburile de canalizare vor fi sprijinite corespunzător pentru a evita surparea malurilor. La executia săpăturilor se va da atentie intersectării retelei de canalizare cu celelalte retele edilitare existente, cabluri electrice, de telefonie, retele de alimentare cu apă, retele canalizare deja executate etc.

          Lucrările de montare a conductelor de canalizare se vor executa din aval în amonte.

          Materialele excedentare rezultate din săpături vor fi transportate pe terenuri stabilite de organele administratiei locale pentru a nu afecta circulatia urmând a fi readuse în punctele de lucru şi puse în operă.

          Se va da o deosebită atentie realizării umpluturilor, după pozarea conductelor, astfel încât să nu se producă tasări ulterioare ale terenului, prin proiectul tehnic urmând a se preciza gradul de compactare al terenului pentru fiecare tronson al umpluturii.

Se vor prevedea elemente de marcare a traseelor conductelor, amplasate deasupra acestora. Înainte de darea în functiune se va verifica etanşeitatea retelei.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Resursele naturale folosite in cadrul lucrarilor sunt:

Mineralele:

  • nisip, pietriş pentru realizarea umpluturii, pozarea patului de fundare al conductelor;

Solul:

  • pământ de umplutură folosit pentru sistematizarea pe verticală şi amenajarea spaţiilor verzi. Acesta se va folosi din pamantul excavat la realizarea santului conductelor.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile de pământ şi materiale excavate, piatra şi spărturi de piatră, beton, cărămizi, materiale ceramice sunt deşeuri provenite din realizarea lucrărilor proiectate. Deşeurile menajere rezultate la amplasament de la personalul de execuţie - hârtie, pungi, folii de plastic, butelii, resturi alimentare vor fi depozitate în containere la locurile de munca în continua mişcare şi ele se estimeaza a fi de ordinul a 0,3 kg/lucrator/zi. Eliminarea lor se va efectua periodic prin grija executanţilor, la o rampa ecologică apropiată.

La execuţia lucrărilor, se vor respecta următoarele măsuri generale:

            - se interzice depozitarea necontrolata a sterilului si a vegetatiei ce rezulta in urma lucrărilor de terasamente, acestea vor fi depozitate in locurile stabilite de autoritatile locale;

            - se va realiza execuţia îngrijită, conform proiectelor, a reţelor de canalizare şi evacuare a apelor uzate pentru evitarea pierderilor accidentale pe sol şi a infiltrării în subsol şi poluării freaticului;

            - se va evita evacuarea de ape neepurate pe sol sau în apele de suprafaţă. Se vor respecta prevederile organizării de şantier cu privire la colectarea şi evacuarea apelor uzate;

            - luarea de măsuri pentru evitarea pierderilor de pământ şi materiale de construcţii pe carosabilul drumului de acces şi blocarea acestuia;

            - interzicerea depozitării de pământ excavat sau materiale de construcţii în afara amplasamentului obiectivului; pământul excavat se va folosi pentru reamenajare, restaurare terenuri;

            - se vor realiza puncte special amenajate în vederea colectării şi depozitării temporare a deşeurilor. Depozitarea temporară a deşeurilor se va face în europubele ecologice, amplasate în zone special amenajate.

Programul de prevenire şi reducere a cantităţilor de deşeuri generate;

            Pentru toate tipurile de deşeuri se vor întocmi contracte de preluare cu unităţile specializate pentru asemenea activităţi.

Planul de gestionare a deşeurilor;

            Deşeurile rezultate din cadrul activităţilor desfăşurate vor fi evacuate controlat,  pentru a nu genera impact negativ asupra mediului înconjurător.

            Se interzice depozitarea deşeurilor în locuri neautorizate.

            Nu vor fi generate deşeuri periculoase.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul, Se va realiza izolarea construcţiilor subterane

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- doar în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: categoria de folosință a terenului conform

Conform Certificatului de urbanism nr. 650 din 11.11.2021, eliberat de către Consiliul Județean Covasna terenul se află în intravilanul localității Angheluș, aparținând domeniului public. Destinaţia actuală a terenului cu folosința este drum public, destinație ce se va menține și după efectuarea investiției. 

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: Restabilirea calității inițiale a factorilor de mediu se asigură prin măsurile de refacere a zonelor afectate din timpul execuţiei.

După finalizarea lucrărilor de execuţie, se vor lua măsuri pentru redarea în folosinţă a terenului pe care a fost organizarea de şantier. descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei;

            Rețeaua de canalizare este pozata pe majoritatea strazilor localității in general in axul strazii acolo unde exista constructii de ambele parti ale acesteia si drumul nu este asfaltat, si in acostamentul strazilor unde exista case doar pe o parte a strazii sau drumurile sunt asfaltate.

Conform studiului geotehnic intocmit, in general toate strazile localității au o impietruire cu o grosime cuprinsa intre 5 cm si 10 cm, exceptie facand drumul judetean care are strat rutier asfaltat si o fundatie suport constituita din pietris si balast in grosime variabila (cca. 0.40 – 0.60 m).

Materialul rezultat din excavarea sistemului rutier existent (impietruire existenta) va fi folosit pentru umplutura pana la cota patului sistemului care va fi realizat cu material nou.

            Carosabilul afectat de pozarea retelei, constituit din impietruire realizată succesiv se va reface cu piatra sparta pe strat de repartitie din balast. Se mentioneaza ca la realizarea umpluturii santului sub structura prevazuta pentru refacerea carosabilului se va asterne materialul rezultat de la excavarea vechii impietruiri.

In cazul in care prin realizarea racordurilor sunt afectate trotuarele existente acestea se vor readuce la starea initiala prin refacerea lor cu o fundatie de balast peste care se toarna un strat de beton C6/7.5.

 c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional-nu este cazul.

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: intravilanul localității Angheluș;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: conform Punct de Vedere comunicat de DJC Covasna nr. 1573/21.09.2022, documentația trebuie completată  cu un studiu arheologic preliminar;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): potențial impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor,

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi în timpul execuției lucrărilor;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

  

 II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

  

 III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) și art. 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- conform Proces Verbal nr. 25 din  22.09.2022, încheiat în urma ședinței CAT, care a avut loc la sediul APM Covasna s-a comunicat că s-a obținut Avizul de Gospodărire a Apelor;

- s-a stabilit că proiectul nu are impact semnificativ asupra corpurilor de apă.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 din 19 aug 2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează separat şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  11. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 650/11.11.2021 eliberat de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  12. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  13. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  14. Conform Procesului-verbal nr. 25 din data de 22.09.2022 încheiat în urma ședinței CAT:
  • conform Punct de Vedere comunicat de DJC Covasna nr. 1573/21.09.2022, documentația trebuie completată  cu un studiu arheologic preliminar;
  • s-a obținut Avizul emis de SGA.
  • este necesară obținerea ASSP de la DSP Covasna;

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

 

Resp. Compartiment CFM