Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 11.10.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de POPICA GEORGIAN – LIVIU, reprezentant al ”COOPERATIVA AGRICOLĂ TRADIȚIONAL CARPATIC COVASNA” – C.U.I. 43859870 cu sediul/domiciliul în orașul Covasna, str. Cuza Vodă, nr. 44B, județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 66/05.01.2022, în baza,

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,  

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul CAT (Comisiei de Analiză Tehnică) în data de 12.01.2022, că proiectul “Modernizare unitate de producție abator și carmangerie Covasna, str. Pava de Sus, nr. 30, Covasna, jud. Covasna” propus a fi amplasat în oraș Covasna, str. Pava de Sus, nr. 30, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

  • proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, anexa nr. 2, la pct. 7, lit. f), corelat cu pct. 11, lit. c) și pct. 13, lit. a);
  • în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 11.01.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna din data de 06.01.2022; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 11.10.2022, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Ziarul Anunț de Mediu din data de 11.10.2022), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  • Proces-verbal ședință CAT nr. 1/12.01.2022 (nr. înreg. APM Covasna 201/12.01.2022);
  • Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  • Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 5129/20.07.2022;
  • Decizia etapei de evaluare inițială nr. 1/04.01.2022;
  • Doveziile achitării tarifelor de derulare a procedurii OP 100 lei din data de 04.01.2022 și OP 400 lei 05.01.2022;
  • Aviz de Gospodărire a Apelor nr. 63/10.10.2022 privind proiectul ”Modernizare unitate de producție abator și carmangerie Covasna, str. Pava de Sus, nr. 30” emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna;
  • Notificare Asistență de specialitate de sănătate publică nr. înreg. 6055/5494/19.08.2022 privind proiectul ”Modernizare unitate de producție abator și carmangerie Covasna, str. Pava de Sus, nr. 30, jud. Covasna” emis de Direcția de Sănătate Publică Covasna;
  • Aviz favorabil nr. 76/Z/19.09.2022 pentru lucrarea ”Modernizare unitate de producție abator și carmangerie Covasna” emis de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna;
  • Notificare nr. 10681/05.09.2022  emis de Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Covasna;
  • Clasarea notificării nr. 2081/29.03.2021 pentru proiectul ”Înființare abator de mică capacitate prin achiziție de echipamente și mijloace de transport specifice” emis de APM Covasna;
  • Completări înregistrate la APM Covasna cu nr. 6942/11.10.2022;
  • prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

– proiectul prevede modernizarea unei clădiri monobloc existente și dotarea cu utilaje noi și moderne, de mare capacitate productivă, care să răspundă cerințelor moderne de procesare carne, clădire care va fi dotată cu sisteme și utilaje tehnologice corespunzătoare cerințelor europene de prelucrare a cărnii și produselor animale.

Zona amplasamentului este situată în partea de nord a localității Covasna, la sud de strada Pava de Sus, cu acces spre DJ 121, care face legătura Covasna – Târgu Secuiesc.

Distanțele dintre perimetrul investiției și cele mai apropiate locuințe sunt:

  • cca. 87 m între latura sudică și clădirea industrială din sud
  • cca. 185 m între latura vestică și clădire industrială Fin West
  • cca. 205 m între latura nord-estică și clădirea agro-industrială din nord-est
  • cca. 210 m între latura estică și clădirea industrială din est.

Suprafața totală a terenului este de 5.025 mp, ce cuprinde:

  • clădire abator și carmangerie existentă Ac = 790 mp, Ad = 984 mp
  • platforme carosabile 2366 mp
  • spații verzi 1560 mp

Indici urbanistici a terenului:

  • POT propus 35%, CUT propus 0,5.

Teren identificat cu nr. cad. 32889, este situat în intravilanul localității conform PUG aprobat prin HCL nr. 10/2000 și este în proprietatea Asociației Județeană a Crescătorilor de Ovine Covasna din Sf. Gheorghe și este dat spre folosință cu drept de uzufruct către COOPERATIVA AGRICOLĂ TRADIȚIONAL CARPATIC COVASNA.

Situația proiectată

Clădirea existentă care se va moderniza, a fost construită în anul 2000, cu funcțiunea de abator și carmangerie fiind în momentul de față în stare avansată de uzură, fără nici un fel de utilități interioare funcționale și fără nici un fel de utilaje tehnologice.

Prin proiect se vor realiza următoarele lucrări de retehnologizare și modernizare:

  • la parter va funcționa unitatea de abatorizare și carmangerie cu spații anexe și un magazin de vânzare produse cu acces direct din exterior, iar la etaj se vor amenaja dotări sociale și sanitare pentru angajați și sala de mese ptr. angajați - direct din exterior, la nivelul parterului se va face accesul la vestiarul filtru pentru muncitori direct productivi și separat, la casa scării care permite accesul la etajul administrativ, fără interferențe cu zona de abatorizare sau carmangerie;
  • dimensionarea spatiului de distributie și sortare se va dimensiona pentru a permite accesul direct al autocamioanelor de transport;
  • desfacerea tuturor finisajelor interioare degradate și a instalațiilor nefuncționale;
  • spargerea și desfacerea pardoselilor degradate, desfacerea tuturor ferestrelor și ușilor degradate;
  • desfacerea învelitorii existente, aflata în stare avansată de degradare;
  • refinisarea tuturor pereților, pardoselilor și a tavanelor cu materiale cu caracteristici sanitare corespunzatoare normelor în vigoare, cu specific corespunzător spațiilor pe care le deservesc;
  • înlocuirea tuturor tâmplăriilor interioare și exterioare cu: tâmplărie, uși interioare inox și ferestre PVC cu geam termopan;
  • realizarea tuturor instalațiilor interioare noi, civile și tehnologice de apă, canalizare, electrice, termice, în conformitate cu normele sanitare impuse de spațiile pe care le deservesc;
  • analiza și recondiționarea (tratarea și ignifugarea) șarpantei de lemn;
  • înlocuirea învelitorilor existente cu învelitoare ușoare nouă din tablă tip LINDAB;
  • realizarea termoizolării planșeului existent peste parter și peste etaj 1 cu termoizolare din vată minerală rigidă;
  • realizarea anvelopării termice a pereților clădirii;
  • realizarea finisajelor exterioare la pereții termoizolați;
  • amplasarea de utilaje tehnologice noi în unitățile de abatorizare și carmangerie și realizarea tuturor instalațiilor tehnologice în corelație cu instalațiile civile nou realizate;
  • refacerea rețelelor edilitare exterioare de apă, canal menajer civil, canal menajer industrial și canal pluvial;
  • refacerea rețelei de alimentare cu energie electrică a clădirii modernizate și a unităților tehnologice conexe (stație epurare, stație de incinerare materii organice, separator hidrocarburi) și a iluminării incintei;
  • realizarea unei stații de epurare noi, în suprafață de 80 mp, cu bazine de decantare subterane și clădire pentru amplasare utilaje epurare;
  • recondiționarea bazinului vidanjabil hidroizolat existent;
  • realizarea de platforme carosabile în incintă pentru a asigura accesul traficului greu și a mașinilor de intervenție ISU.

Asigurarea utilităţilor

Alimentarea cu apă: se va asigura prin intermediul unei conducte de branșament PEID-75 mm, racordată la conducta stradală (str. Pava de Sus), debitul consumat fiind măsurat prin intermediul unui apometru amplasat în căminul de racord.

În unitate se va utiliza apă potabilă pentru:

  • procesele tehnologice de producție (sacrificare și prelucrare), consum de:
    • Qmed.zi = 9,5 mc/zi, Qmax.zi = 10,9 mc/zi
  • în scop igienico-sanitar, consum:
    • Qmed.zi = 0,5 mc/zi, Qmax.zi = 0,67 mc/zi.

Apele uzate menajere: apele uzate menajere provenite de la grupurile sanitare din clădire, vor fi evacuate prin intermediul unui canal PVC KG 200 la fosa vidanjabilă cu un V = 1000 mc, de unde vor fi vidanjate periodic.

Apele uzate tehnologice provenite de la încăperile de producție (tăiere și prelucrare) se vor evacua separat de canalizarea menajeră prin intermediul unui anal PVC KG 160-200 mm la stația de epurare din incintă cu capacitatea de 20 mc/zi, după care se vor evacua la fosa vidanjabilă cu Vutil = 1000 mc, de unde vor fi evacuate periodic.

Vidanjarea bazinului hidroizolat se va face ori de câte ori este necesar, apele uzate se vor transporta și evacua numai în colectorul stației de epurare a orașului Covasna.

Stația de epurare include următoarele etape tehnologice:

Treapta de epurare primară:

  • Bazin de pompare: apa uzată pătrunde în bazinul de pompare, care este dotat cu senzor de nivel hidrostatic în vederea automatizării pompei de alimentare filtru tamburi. În interiorul bazinului de pompare se va instala o pompă submersibilă specială, dotat cu rotor Vertex, special construit pentru aplicații în pomparea apelor reziduale.
  • Filtru tambur: sunt folosite pentru reținerea tuturor suspensiilor solide mai mari de 0,75 mm. Materiile reținute vor fi evacuate într-un container.
  • Bazin de omogenizare: apa filtrată de pe filtrul tambur, ajunge în bazinul de omogenizare, unde este mixată cu ajutorul unui sistem de mixare-aerare pentru a păstra sibstanțele solide și suspensie și pentru a oxigena apa uzată, evitând astfele apariția condițiilor aerobe. Pomparea apei uzate spre treapta biologică se realizează cu o pompă submersibilă cu rotor Vertex, funcție de nivelul din acest bazin.

Treapta de epurare secundară:

  • Bazinul de contact: apa uzată din bazinul de omogenizare este condusă către bazinul de contact, unde se amestecă cu nămolul activat recirculat, pompat continuu din reactorul secvențional SBR.
  • Reactor biologic discontinuu tip SBR: apa uzată din bazinul de egalizare ajunge prin pompare în bazinul secvențial SBR, în vederea tratării. În reactor biomasa e aerată și amestecată prin introducerea masei de aer provenit dintr-o suflantă, instalată în camera de control. Aerul e introdus în masa de apă prin difuzoarele de bule fine. Difuzoarele sunt instalate în partea inferioară a bazinului, astfele se atinge o distribuție și amestec oxigen/apă maxim.
  • Bazinul de stocare nămol: nămolul în exces va fi stocat într-un bazin și se va vidanja periodic.

Canalizarea apelor pluviale: apele meteorice de pe acoperiș vor fi evacuate gravitațional spre spațiile verzi și platforme, prin sisteme de jgheaburi și burlane metalice. Apele pluviale provenite de pe platformele carosabile (ape considerate potențial poluate cu hidrocarburi) vor fi trecute separator de hidrocarburi apoi evacuate în bazinul vidanajbil (V = 1000 mc).

Alimentarea cu energie electrică: se va face de la rețelele electrice existente în zona amplasamentului.

Asigurarea agentului termic: pentru asigurarea încălzirii spațiilor ne-tehnologice și a furnizării apei calde pentru nevoi menajere se ca re-echipa încăperea existentă a centralei termice cu cazane funcționănd cu gaz metan, asigurând cca. 76 kcal/h.

Organizare șantier:

  • Pentru executarea lucrărilor este necesar ca antreprenorul să-și organizeze un punct de lucru unde va trebui să-și monteze barăci tip organizare șantier, pentru personalul de conducere și muncitori, depozite acoperite, etc.
  • La începerea execuției va fi afișat în loc vizibil, pe toată durata lucrărilor, un panou pentru identificare investiției. Organizare se va face conform planului ”organizare șantier” autorizat.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate – nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: în faza de execuție a se vor folosi ca și materiale de construcție agregate minerale (balast, nisip, piatră spartă), apă.

În faza de funcționare se va utiliza apă pentru scop menajer, curățare/spălare incintă, scop PSI.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în faza de execuţie vor rezulta diferite tipuri de deșeuri (deșeuri de hârtie și carton, deșeuri de material plastic, deșeuri metalice, deșeuri menajere, etc.) ce vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

În perioada de funcţionare:

  • deșeuri menajere;
  • deșeuri rezultate în urma procesului tehnologic (deșeuri de origine animală);
  • dejecții animaliere vor fi colectate pe o platformă betonată impermeabilă, de unde după perioada de fermentare vor fi dispersate pe terenuri agricole.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

  • surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei lucrărilor, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;
  • surse de disconfort în perioada de funcţionare: miros rezultat de la platforma de dejecții animaliere, emisii de la incinerarea deșeurilor animaliere;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii, PSI, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): nu este cazul. Conform certificatului de urbanism terenul se afă în intravilanul localității Covasna, conform PUG aprobat prin HCL nr. 10/2000.

Categoria de folosință actuală a terenului este curți construcții și arabil, iar destinația zonei conform PUG aprobat este zonă industrie mică și servicii, spații și dotări aferente acestora – U.T.R.41.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform certificatlui de urbanism regimul juridic al terenului este: suprafața totală a terenului este de 5.025 mp.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: – nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

 i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor - nu este cazul;

 ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

 iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

 iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

 v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: nu este cazul;

vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul;

viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: terenul se află la o distanță de 4,5 km față de Ansamblul Tehnic - Planul inclinat de la Comandău CV-II-a-A-13195; Aviz favorabil nr. 76/Z/19.09.2022 documentația a fost analizată de Comisia Zonale a Monumentelor Istorice nr. 02/07.09.2022;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): impact redus, poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor rezultate în urma desfășurării activității; prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor/echipamentelor din dotare;

b) natura impactului: zgomot și vibrații produse de utilaje pe perioada de execuție a lucrărilor și în perioada de funcționare;

c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

e) probabilitatea impactului – numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: potenţial impact redus în perioada de execuţie și funcționare.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

(h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

  • proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile aduse, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

III. Motivele pe baza cărora s-au stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apă în conformitate cu decizia justificată privind necesitatea elaborării studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă:

  • a fost emis Aviz de Gospodărire a Apelor nr. 63/10.10.2022 privind proiectul ”Modernizare unitate de producție abator și carmangerie Covasna str. Pava de Sus, nr. 30” emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  • solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 68/29.12.2021 emis de Primăria Oraș Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Conform avizului favorabil nr. 76/Z/19.09.2022: Beneficiarul este rugat să anunțe DJC cu trei zile calendaristice înaintea demarării lucrărilor pentru a se putea efectua controlul asupra acestora; În cazul descoperirii unor vestigii erheologice, beneficiarul trebuie să sisteze orce activitate și să informeze DJC Covasna în conformitate cu alin, (4), art (4), cap. II din OG 43/2000 republicată;
  • Conform punctului de vedere nr. 3600186/13.01.2022 (înreg. la APM Covasna cu nr. 324/17.01.2022) transmis de ISU ”Mihai Viteazul” al Jud. Covasna, beneficiarul va depune documentația tehnică în vederea stabilirii obligativității privind obținerea avizului/autorizației de securitate la incendiu conform prevederilor HGR 571/2016 coroborat cu prevederile art. 30, alin. 1, din Legea 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată;
  • beneficiarul se va racorda la rețeaua de canalizare centralizată când aceasta se va extinde în zona amplasamentului;
  • beneficiarul va întocmi un Registru cu evidența vidanjelor, care să cuprindă data vidanjării, societatea prestatoare a vidanjării, cantitatea vidanjată și transportată în stația de epurare a apelor uzate;
  • Ord. nr. 333/2021 privind aprobarea Codului de bune practici agricole pentru protecția apelor împotriva poluării cu nitrați proveniți din surse agricole, precum și a Programului de acțiune pentru protecția apelor împotriva poluării cu nitrați proveniți din surse agricole;
  • se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Ordonanța nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor;
  • respectarea prevederilor Legii Apelor nr. 107/1996 cu completările și modificările ulterioare;
  • pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ordinului M.S. nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  • respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  • se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură
  • deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  • implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  • pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, la terminarea lucrărilor se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;
  • titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;
  • titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

Înaintea punerii în funcţiune a obiectivului, titularul proiectului are obligaţia de a solicita autorizaţie de mediu, conform Ord. M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de mediu, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                     Coodronator CFM,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                 Ing. Ghican Oana Elena

                                               

 

 

 

 

 

Întocmit,

Ing. Farkas János