Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 31.10.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA MALNAȘ cu sediul în comuna Malnaș, satul Malnaș, nr. 171, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1092/17.02.2022,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 25.03.2022 că proiectul ”ÎNFIINȚAREA REȚELEI DE DISTRIBUȚIE GAZE NATURALE, BRANȘAMENTE ȘI SRPM MALNAȘ, ÎN COMUNA MALNAȘ, JUDEȚUL COVASNA” propus a fi amplasat în comuna Malnaș, satele Malnaș și Malnaș Băi, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul la punctul pct.10, lit. i);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 21.02.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Mesagerul de Covasna în data de 24.02.2022; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 31.10.2022 și la sediu, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ....2022), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 8/25.03.2022;
  4. Dovada plății tarifelor din data de 10.03.2022;
  5. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 1848/14.03.2022;
  6. Lista de control EIA întocmit conform Ordinului MMAP nr. 269 din 20 februarie 2020;
  7. Avizul de gospodărire a apelor nr. 81/21.07.2022 emis de Administrația Bazinală de Apă Olt;
  8. Completările titularului înregistrate la APM Covasna cu nr. 7272/28.10.2022.
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul are ca obiectiv infiintarea retelei inteligente de distributie de gaze naturale, bransamente la consumatori casnici si non-casnici/institutii publice si racord de inalta presiune cu statie de reglare masurare predare denumit SRMP - Malnas pentru alimentarea cu gaze naturale a Comunei Malnas, satele Malnas si Malnas Bai, județul Covasna.

Alimentarea cu gaze naturale a rețelei inteligente de distribuție de gaze naturale de presiune medie, se va realiza prin  racordul de înaltă presiune de lungime L=30 m, conducta de oțel, prin cuplarea în conducta de transport gaze naturale pe linia de transport Micfalau – Sfântu Gheorghe,  DN=400 mm, având un regim de presiune Pregim = 25 bar, Pnom=40 bar.

Branşamentele se vor amplasa în zona drumurilor, perpendicular pe axul drumului, și vor fi prevăzute fiecare, cu post de reglare la capăt care va face legătura cu reţeaua de distribuţie de presiune medie pozată pe strada din dreptul imobilului şi instalaţia de utilizare de presiune joasă a consumatorului. Date tehnice rețea de distribuție gaze naturale:

  • total debit proiectat: Qtot = 3 000 Nmc/h,
  • total lungime conductă de presiune medie proiectată: L = 15 033 m, din care:
    • conducta PE 100 Ø200 L = 1.752 m
    • conducta PE 100 Ø180 L = 901  m
    • conducta PE 100 Ø160 L = 848 m
    • conducta PE 100 Ø110 L = 468 m
    • conducta PE 100 Ø90 L = 694 m
    • conducta PE 100 Ø63 L =  7.122 m
    • conducta PE 100 Ø40 L =   3.248 m
  • total robinet de secționare: - 25 buc.
  • numărul total de branșamente: - 412 bucăți de branșamente de diametru Ø32 mm, respectiv  Ø40 mm.

Subtraversări DN12

- SBDN1: pozitia DN12 –Km 28+665 m la intersectia DN12, cu DJ 122B spre Malnas Bai; conducta de distributie gaze naturale din PEID PE100, PN10, SDR11,Φ 200mm de lungime L= 20 m; tub de protectie OL Φ 324x8 mm de lungime L=16 m.

- SBDN2: pozitia DN12 –Km 28+052 m intravilan Malnas; conducta de distributie gaze naturale din PEID PE100, PN10, SDR11,Φ 90mm de lungime L= 17 m; tub de protectie OL Φ 219x6mm de lungime L=13 m.

- SBDN3: pozitia DN12 –  Km 27+104 m intravilan Malnas; conducta de distributie gaze naturale din PEID PE100, PN10, SDR11,Φ 63mm de lungime L= 18 m; tub de protectie OL Φ 178x6mm de lungime L=14 m.

Subtraversări DJ 122B

- SBDJ1: pozitia DJ 122B – Km 1+ 534 m intravilan Malnas Bai, conducta de distributie gaze naturale din PEID PE100, PN10, SDR11,Φ 40mm de lungime L= 16 m; tub de protectie OL Φ 159x6mm de lungime L=12 m.

- SBDJ2: pozitia DJ 122B – Km 2+ 247 m intravilan Malnas Bai, conducta de distributie gaze naturale din PEID PE100, PN10, SDR11,Φ 90mm de lungime L= 16 m, tub de protectie OL Φ 219x6mm de lungime L=12 m.

- SBDJ3: pozitia DJ 122B – Km 3+686 m extravilan Malnas Bai, conducta de distributie gaze naturale din PEID PE100, PN10, SDR11,Φ 63mm de lungime L= 20 m, tub de protectie OL Φ 178x6 mm de lungime L=16 m.

Subtraversare pe drumul judetean DJ 122 B si pe calea ferata CFR 316 Brasov – Miercurea Ciuc – Deda – Razboieni

- SBDJCF1: pozitia DJ 122B – Km 0+710 m, pozitia CF – Km 50+840 m, conducta de distributie gaze naturale din PEID PE100, PN10, SDR11,Φ 200mm de lungime L= 50 m, tub de protectie OL Φ 324x8 mm de lungime L=45 m.

- SBDJCF2 : pozitia DJ 122B – Km 3+584 m, pozitia CF – Km 53+568 m, conducta de distributie gaze naturale din PEID PE100, PN10, SDR11,Φ 63mm de lungime L= 37 m, tub de protectie OL Φ 178x6 mm de lungime L=32 m.

Subtraversarea cursurilor de ape:

  • 1  subtraversare pe Raul Olt
  • 2  subtraversari pe Paraul Malnas
  • 1  subtraversare pe Paraul Ursilor
  • 1 subtraversare pe paraul Gohan-necadastrat

- SBR1 Subtraversare Raul Olt, prin foraj dirijat, cu conducta de distributie gaze naturale din polietilena , PIED, DN 180 mm, lungimea de subtraversare a conductei Lc =67 m, in intravilanul satului Malnas Bai. Tub de protectie PE Φ 355 mm, lungime L=61 m, groapa de pornire si de primire sunt amplasate in afara digurilor de aparara

- SBPR1 Paraul Malnas al tronsonului G1(Tronson5), de diametru Φ63mm, conducta de distributie de gaze naturale, de presiune medie, se executa prin foraj dirijat, cu conducta de polietilena de inalta densitate PEID, PE100, SDR11, montat in tub de protectie PE 200 mm, L=44m, in intravilanul localitatii Malnas, in zona DN12.

- SBPR2 Paraul Malnas al tronsonului G1-3 (Tronson1), de diametru Φ63mm, conducta de distributie de gaze naturale, de presiune medie, se executa prin foraj orizontal, cu conducta de polietilena de inalta densitate PEID, PE100, SDR11, montat in tub de protectie OL 178x6 mm, L=9 m, in intravilanul localitatii Malnas.

- SBPR3, Paraul Ursilor al tronsonului G2(Tronson1), de diametru Φ200mm, conducta de distributie de gaze naturale, de presiune medie, se executa prin foraj orizontal, montat in tub de protecție OL 324x8 mm, de lungime L=16 m, spre localitatea Malnas Bai. 

- SBPR4, Paraul Gohan al tronsonului G2(Tronson8), de diametru Φ63mm, conducta de distributie de gaze naturale, de presiune medie, se executa prin foraj dirijat, montat in tub de protecție PEID 200 mm, de lungime L=19 m, spre localitatea Malnas Bai. 

Se vor realiza 3 subtraversari de linie ferata, precum si amplasare paralela cu linia ferata Magistrala 316 – BRASOV –MIERCUREA CIUC - DEDA – RAZBOIENI. 

- SBCF1 in sectiunea  KM 49+011, cu conducta de polietilena PEID de diametru Φ40, L= 32 m, tub de protecție OL 159x6 mm L=28 m, in intravilanul localitatii Malnas, Coordonate Stereo 70: X: 500921,22 Y: 565001,03;

- SBCF2 in sectiunea  KM 52+470, cu conducta de polietilena PEID de diametru Φ63, L= 46 m, tub de protecție OL 178x6 mm L=42 m, in intravilanul localitatii Malnas Bai, Coordonate Stereo 70: X: 504075,29 Y: 563986,96;

- SBCF3 in sectiunea  KM 54+641, cu conducta de polietilena PEID de diametru Φ63, L= 31 m , tub de protecție OL 178x6 mm L=27 m, in extravilanul localitatii Malnas Bai, in zona drumului judetean DJ122 Coordonate Stereo 70: X: 506197,68 Y: 563878,21.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: nu este cazul;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate în special următoarele tipuri de deşeuri:

  • deșeuri metalice, deșeuri din polietilenă, deșeuri ambalaje materiale folosite;
  • uleiuri uzate rezultate de la utilajele/echipamentele utilizate în timpul lucrărilor;
  • deşeuri menajere şi asimilabil menajere generate de personalul angajat al societăţii/societăţilor de construcţie.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii în aer de la motoarele cu ardere internă ale utilajelor, mijloacelor de transport, emisii de praf de la manipularea, transportul materialelor, a deşeurilor;

- zgomot si vibratii cauzate de funcționarea utilajelor si mijloacelor auto folosite în construcție;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în condiţii normale şi în cazul respectării normelor specifice de întreţinere şi exploatare, riscul declanşării unor accidente sau avarii cu impact major asupra sănătăţii populaţiei şi mediului înconjurător este extrem de redus;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - risc redus de poluare atmosferică (emisii, praf rezultat în faza de execuție);

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: folosința actuală a terenului conform Certificatului de urbanism este drum (domeniu public);

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – proiectul prevede 5 subtraversari de cursuri de ape: 1  subtraversare pe Raul Olt, 2  subtraversari pe Paraul Malnas, 1  subtraversare pe Paraul Ursilor și 1 subtraversare pe paraul Gohan-necadastrat;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică

– traseul conductelor de gaz se suprapune pe unele segmente sau este limitrof cu siturile Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt și ROSCI00329 Oltul Superior.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: traseul rețelei urmărește străzile principale din localitățiile Malnaș și Malnaș Băi;

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: conform punctului de vedere nr. 15/2022 al Direcției Județeană pentru Cultură Covasna documentația a fost înaintată spre avizare;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată):

- teren ocupat definitiv  Sdef=500,00 mp, teren neproductiv din domeniul public, terenul fiind aferent amplasamentului constructiilor din sistemul de distributie de gaze naturale, de camine de sectionare amplasate pe domeniul public, pe teren neproductiv, precum si suprafat SRMP Malnas SSRM =475,00 mp in extravilanul al localitatii Malnas, langa DN 12, conform plan de situatie.  

- teren ocupat temporar  Stemporar = 45 174,00 mp, teren neproductiv din domeniul public, terenul fiind aferent retelei de distributie de gaze naturale de presiune medie, precum si aferent conductei de racord la SRMP- Malnas.

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii de gaze ardere în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact nesemnificativ;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: durata de executie prognozata este de 42 luni.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor și prin respectarea normelor specifice de întreţinere şi exploatare în perioada de funcționare.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele: - proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completările ulterioare, traseul conductelor de gaz se suprapune pe unele segmente sau este limitrof cu siturile Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt și ROSCI00329 Oltul Superior;

- memoriul de prezentare, care a conținut inclusiv capitolul XIII referitor la ariile naturale protejate;

- Avizul favorabil cu condiții nr. 3/ST CV/07.04.2022 emis în calitate de administrator al sitului Natura 2000 ROSCI00329 Oltul Superior;

- Avizul favorabil cu condiții nr. 33/17.10.2022 emis în calitate de administrator al sitului Natura 2000 ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt;

- proiectul nu afectează negativ integritatea ariilor naturale protejate;

- nu are ca efect fragmentarea lor;

- nu va fi afectată starea de conservare a habitatelor și speciilor de importanță comunitară;

- lista de control pentru etapa de încadrare EA (Anexa 1 Ordinul MMP  nr. 19 / 2010) întocmit de Comp. Biodiversitate din cadrul APM Covasna.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

  • proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare dearece prevede prevede 5 subtraversări de cursuri de ape;
  • conform Adresei ABA Olt nr. 7310/19.05.2022 nu este necesară elaborarea SEICA;
  • titularul proiectului a obținut Avizul de gospodărire a apelor nr. 81/21.07.2022 emis de ABA Olt.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului (*actualizată*), a OUG nr. 92 din 19.08.2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (L 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind începerea lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Suprafețele de teren destinate organizării de șantier vor fi amplasate în fara limitei siturilor Natura 2000;
  6. Se vor respecta prevederile Regulamentului și Planului de management al ariei naturale protejate ROSCI0329 Oltul Superior, aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 955/2016; pentru speciile de mamifere, nevertebrate și pești de interes comunitar se interzice recoltarea, capturarea, distrugerea, uciderea sau vătămarea  exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic; este interzisă îndepărtarea vegetației lemnoase în interiorul sitului Natura 2000 ROSCI0329 Oltul Superior;
  7. Se vor respecta prevederile Regulamentului și Planului de management al ariei naturale protejate ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt, aprobat prin Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr. 1643/2016;
  8. Pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  9. Se vor respecta valorile admisibile ale nivelului de zgomot la limita zonelor functionale din mediul urban, conform SR 10009-2017 - Acustica urbană;
  10. Programul zilnic in care se vor desfasura lucrarile de desfiintare propuse, trebuie să ţină cont de orele de linişte legale.
  11. Se vor respecta prevederile regulamentelor tehnice specifice pe linia apărării împotriva incendiilor, la organizarea de șantier și pe timpul executării lucrărilore;
  12. La gestionarea deșeurilor din construcții se vor respecta prevederile art. 4 și art. 15 (1) și 17 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor;
  13. Deşeurile rezultate se colectează separat pe categorii de deșeuri şi vor fi predate pentru tratare/ valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  14. Se interzice prepararea betonului in situ în vederea eliminării posibilității poluării cursurilor de apă;
  15. Se vor lua măsuri de prevenire a poluării cursurilor de apă cu produse petroliere;
  16. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  17. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  18. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna, Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu și Administratorul sitului Natura, după caz;
  19. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 433/06.08.2021 emis de Consiliul Județean Covasna şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  20. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  21. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare. Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei. Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                            Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

 

 

                                        Întocmit, Cons. AAA, Ing. Farkas János