Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 21.11.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA VÂLCELE prin Kovacs Laszlo - primar, cu sediul în com. Vâlcele, satul Araci, nr. 464, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7373/02.11.2022,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 15.11.2022 că proiectul ”REABILITARE ȘI MODERNIZARE STRĂZI ÎN SATUL ARACI, COMUNA VÂLCELE, JUDEȚUL COVASNA” propus a fi amplasat în com. Vâlcele, satul Araci, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 13 lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 04.11.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 03.11.2022, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 30/15.11.2022 (nr. înreg. 7651/15.11.2022);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (GNM Covasna nr. 1946/CJ CV/08.11.2022 (nr. înreg. APM 7522/08.11.2022); DJ Cultură nr. 1910/14.11.2022 (nr. înreg. APM 7671/15.11.2022));
  6. Avizul de Gospodărire a Apelor nr. 68 din 17.11.2022, eliberat de către SGA Covasna;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul este de dimensiune medie și prevede modernizarea străzilor din loc. Araci, pe o lungime totală de 2132,00 m.

Amplasamentul obiectivului

Străzile propuse pentru modernizare sunt amplasate în intravilanul satului Araci, comuna Vâlcele, județul Covasna.

Strada 1.1 este poziționată în zona de centru – vest a satului, orientarea străzii fiind centru – sud, sud – vest și vest – nord în sensul de kilometraj.

Strada 1.2 este poziționată în zona de centru – nord a satului, orientarea străzii fiind sud vest – nord est în sensul de kilometraj.

Strada 1.3 este poziționată în zona de sud a satului, orientarea străzii fiind nord vest – sud est, sud est – nord est, nord est – nord vest în sensul de kilometraj.

Strada 1.4 este poziționată în zona de sud a satului, orientarea străzii fiind sud est – nord vest în sensul de kilometraj.

Justificarea necesității proiectului:

Străzile din satul Araci sunt parte din trama stradală nemodernizată a satului. Îmbrăcămintea rutieră este constituită dintr-o împietruire colmatată cu noroi, care prezintă degradări (denivelări și gropi în care stagnează apa din precipitații). Nu există trotuare, traficul pietonal desfășurându-se pe carosabil. Nu există un sistem de colectare și evacuare pentru apele pluviale.

În profil longitudinal, la cele două intersecții cu DN 13E, deverul este negativ față de DN 13E, astfel încât strada 1.1 preia și apele pluviale provenite din șanțurile DN 13E.

Strada 1.1 (tronson A -B): cuprins între nr. casa 568 – 616 – 689 – 710 este o stradă cu lungime de 808,00 m situată în zona vestică a satului. Traseul străzii pornește din DN 13E km 9+380 – partea dreaptă, apoi este aproximativ paralel cu DN 13E pe o lungime de 557 m, după care se întoarce spre DN 13E intersectând DN 13E în km 8+840 partea dreaptă. Strada este poziționată între proprietăți.

Pe amplasamentul străzii se regăsesc rețele de apă potabilă, canalizare menajeră și stâlpi de susținere a rețelelor de electricitate și telefonie.

Stâlpi de susținere a rețelelor de electricitate și telefonie: Având în vedere poziționarea stâlpilor, pe zonele viitoarelor trotuare, nu sunt necesare relocări ai acestora.

Cămine de vizitare pe rețelele de apă și canalizare:

  • pe traseu se regăsesc 51 bucăți cămine de apă, dintre care 2 cămine vor necesita relocare deoarece se află pe amplasamentul viitorului șanț carosabil;
  • pe traseu se regăsesc 68 bucăți cămine de vizitare pe rețeaua de canalizare, dintre care 10 cămine vor necesita relocare deoarece se află pe amplasamentul viitorului șanț carosabil

Toate căminele vor necesita aducere la cota proiectului și este posibilă necesitatea relocării celor menționate mai sus.

- Strada 1.2 (tronson C - D): cuprins între nr. casa 260 – 166 este un tronson de stradă cu lungime de 455 m situată în zona centrală a satului. Aceasta pornește din DJ 103 km 19+269 partea dreaptă, având pe partea dreaptă proprietăți, iar pe partea stângă Pârâul Vâlcele. Lățimea dintre proprietăți și Pârâul Vâlcele este variabilă, cuprinsă între cca 5,00 m și cca 6,50 m. Îmbrăcămintea rutieră este constituită dintr-o împietruire colmatată cu noroi, care prezintă degradări (denivelări și gropi în care stagnează apa din precipitații). La prima intersecție cu o stradă pe partea dreaptă, există un podeț care preia apele pluviale de pe strada laterală și le descarcă în Pârâul Vâlcele. Podețul este din tuburi de beton cu diametrul de 1000 mm, aflându-se într-o stare avansată de degradare, prezentând îmbinări decalate, timpane deplasate, acesta fiind colmatat în proporție de 40%. Nu există trotuare, traficul pietonal desfășurându-se pe carosabil.

Nu există un sistem de colectare și evacuare pentru apele pluviale. Nu există parapete de protecție pe partea dinspre Pârâu.

Pe amplasamentul străzii se regăsesc rețele de apă potabilă, canalizare menajeră și stâlpi de susținere a rețelelor de electricitate și telefonie.

Având în vedere poziționarea stâlpilor, pe zonele de spațiu verde, nu sunt necesare relocări ai acestora

Cămine de vizitare pe rețelele de apă și canalizare:

  • pe traseu se regăsesc 4 bucăți cămine de apă, dintre care un cămin se află parțial pe amplasamentul carosabilului;
  • pe traseu se regăsesc 3 bucăți cămine de vizitare pe rețeaua de canalizare, dintre care un cămin se află parțial pe amplasamentul carosabilului.

Toate căminele vor necesita aducere la cota proiectului și nu este necesară relocarea acestora

- Strada 1.3 (tronson E -F): cuprins între nr. casa 152 – 47 – 53 – 59 este un tronson de stradă cu lungime de 586 m situată în zona sud – estică a satului. Aceasta pornește din DJ 103, formată din trei segmente, astfel:

Strada pornește cu km 0+000 din DJ 103 km 18+700 partea dreaptă, până la km 0+133, având lungimea de 133 m. Acest sector are suprafața carosabilă constituită din îmbrăcăminte de tip elastic (straturi din beton asfaltic) aflată într-o stare rea de exploatare, mărginită de acostamente neprofilate pe care băltește apa. Șanțurile sunt din pământ total înierbate, parțial colmatate și parțial funcționale. Nu există trotuare pentru circulația pietonală.

Al doilea segment de stradă, în partea stângă a primului segment, relativ paralel cu DJ 103, este cuprins între km 0+133 – km 0+333 cu lungime de 200 m, de la prima intersecție, are o lungime de cca 190 m, având o îmbrăcăminte constituită dintr-o împietruire colmatată cu noroi, care prezintă degradări (denivelări și gropi în care stagnează apa din precipitații). Șanțurile sunt din pământ total înierbate, parțial colmatate și parțial funcționale. Nu există trotuare pentru circulația pietonală.

Al treilea segment de stradă, în partea stângă a celui de-al doilea segment, care se închide la intersecția cu drumul județean DJ 103 în km 18+907, cuprins între km 0+333 – km 0+586, are lungimea de 253 m, având o îmbrăcăminte constituită dintr-o împietruire colmatată cu noroi, care prezintă degradări (denivelări și gropi în care stagnează apa din precipitații). Șanțurile sunt din pământ total înierbate, parțial colmatate și parțial funcționale. Nu există trotuare pentru circulația pietonală

Pe amplasamentul străzii se regăsesc rețele de apă potabilă, canalizare menajeră și stâlpi de susținere a rețelelor de electricitate și telefonie, astfel

Cămine de vizitare pe rețelele de apă și canalizare:

  • pe traseu se regăsesc 36 bucăți cămine de apă, dintre care 12 bucăți se află parțial, sau total, pe amplasamentul viitorului șanț carosabil;
  • pe traseu se regăsesc 42 bucăți cămine de vizitare pe rețeaua de canalizare, dintre care 18 cămine se află parțial sau total pe amplasamentul viitorului șanț carosabil.

Toate căminele vor necesită aducere la cota proiectului și este posibilă necesitatea relocării celor menționate mai sus.

Strada 1.4 (tronson G -H): cuprins intre nr. casa 780 – 779 este un tronson de stradă cu lungime de 283 m, situată în zona sudică a satului

Pe amplasamentul străzii se regăsesc rețele de apă potabilă, canalizare menajeră și stâlpi de susținere a rețelelor de electricitate și telefonie, astfel:

Având în vedere poziționarea stâlpilor, pe zonele de spațiu verde existent sau unde se vor construi trotuare, nu vor fi necesare relocări ai acestora

Cămine de vizitare pe rețelele de apă și canalizare:

  • pe traseu se regăsesc 4 bucăți cămine de vizitare pe rețeaua de canalizare, toate se află amplasamentul viitoarelor trotuare.

Toate căminele vor necesita aducere la cota proiectului nefiind necesare relocări

 

Situația proiectată

Modernizarea străzilor se va face pe o lungime totală de 2.132,00 ml, astfel încât aceestea să corespundă categoriei de importanță IV şi vitezei de proiectare de 25 km/oră, în zonă de deal.

Ținând seama de valorile de trafic – ușor, în conformitate cu Normativul AND 571- 2002, “Catalog de soluții tip de ranforsare a straturilor rutiere suple și semirigide pentru sarcina de 115 KN pe osia simplă” expertiza a analizat următoarele soluții de modernizare și consolidare a structurii rutiere:

Structura rutieră

Strada 1.1, Strada 1.2, Strada 1.3 între km 0+133 – km 0+586, Strada 1.4 – Ranforsare integrală cu sistem rutier suplu

  • 4 cm strat de uzură BA16 rul 50/70 (A.N.D. 605/2016);
  • 6 cm strat de legătură BADPC 22,4 rul 50/70 (A.N.D. 605/2016);
  • 15 cm strat de bază din piatră spartă – STAS 6400 și SR EN 13242;
  • 30 cm strat de fundație din balast (0-63 mm) – STAS 6400 și SR EN 13242;
  • 20 cm strat de formă din balast nisipos sau 30 cm blocaj de piatra conform STAS 6400.
  • Material suport - Pământ tip P5, P4, P3.

Strada 1.3 între km 0+000 – km 0+133 - Ranforsare cu îmbrăcăminte în două straturi a carosabilului existent și casete marginale cu sistem rutier nou de tip suplu

Ranforsare

  • 4 cm strat de uzură BA16 rul 50/70 (A.N.D. 605/2016);
  • geocompozit antifisură;
  • 6 cm strat de legătură BADPC 22,4 rul 50/70 (A.N.D. 605/2016);
  • Frezare mixtură asfaltică existentă pe o grosime de 2-3 cm;
  • Sistem rutier existent.

Casete de lărgire pe zonele laterale

  • 4 cm strat de uzură BA16 rul 50/70 (A.N.D. 605/2016);
  • 6 cm strat de legătură BADPC 22,4 rul 50/70 (A.N.D. 605/2016);
  • 15 cm strat de bază din piatră spartă – STAS 6400 și SR EN 13242;
  • 30 cm strat de fundație din balast (0-63 mm) – STAS 6400 și SR EN 13242;
  • 20 cm strat de formă din balast nisipos sau 30 cm blocaj de piatra conform STAS 6400.
  • Material suport - Pământ tip P5, P4, P3.

Trotuare: 4 cm BA8 rul 50/70; 10 cm strat din beton C16/20 prevăzut cu rosturi la interdistanță de 2-3m; folie de polietilenă; 15 cm strat din balast; săpătură.

Pentru încadrarea trotuarului se vor folosi borduri din borduri de ciment/ piatră naturală 10 x 15 cm spre proprietăți, și borduri de ciment/piatră naturală de 20x25 cm pozate pe un strat de beton de ciment C12/15. Dacă nu este spațiu se poate renunța la bordura spre proprietăți. La colțurile străzilor și la intersecții cu alte străzi, dacă nu sunt în apropiere accese auto amenajate, se vor realiza borduri înclinate pentru accesul persoanelor cu dizabilități fizice. Trotuarele vor avea lățimea minima de 0,75m și panta transversală unică de 0,5÷2.5 %, funcție de Varianta aleasă.

Colectarea și scurgerea apelor pluviale

Având în vedere necesitatea colectării și evacuării apelor pluviale pe cele 4 străzi analizate, prin documentația de proiectare s-au propus următoarle soluții:

- Strada 1.1 – Pe sectorul cuprins între km 0+148 – km 0+802 – s-a prevăzut un șanț din beton C30/37, clasă de expunere XF4, XM2, XC4, pe partea stângă a străzii, având dimensiunile 90x95 cm, construită pe un pat din balast compactat la 10 cm grosime. Șanțul se va acoperi cu plăcuțe carosabile din beton dublu armate. Pentru descărcarea șanțului lateral drumului national, DN 13E, s-a prevăzut un șanț carosabil transversal străzii 1.1, la km 0+800, amplasat oblic.

- Strada 1.2 – apa colectată pe stradă se va descărca în Pârâul Vâlcele, prin intermediul unor barbacane montate în fundația adâncită de parapete proiectată pe malul Pârâului, pe partea stângă a străzii. La km 0+148, podețul existent se va înlocui cu un podeț nou, din beton cu secțiune circular, având diametrul de 1200 mm. Podețul va fi prevăzut cu camera de cădere în amonte și timpane.

- Strada 1.3 – Pe sectorul cuprins între km 0+000 – km 0+133 – s-a prevăzut câte un șanț din beton C30/37, clasă de expunere XF4, XM2, XC4, pe fiecare parte a străzii, având dimensiunile 90x95 cm, construită pe un pat din balast compactat la 10 cm grosime. Pe sectorul cuprins între km 0+133 – km 0+333 pe partea dreaptă a străzii și între km 0+333 – km 0+586 pe ambele părți ale străzii, – s-a prevăzut câte un șanț din beton C30/37, clasă de expunere XF4, XM2, XC4, pe fiecare parte a străzii, având dimensiunile 70x75 cm, construită pe un pat din balast compactat la 10 cm grosime. Șanțul se va acoperi cu plăcuțe carosabile din beton dublu armate

- Strada 1.4 – Apa colectată pe carosabil se va descărca natural pe partea stângă a străzii, nefiind necesare alte amenajări, iar în punctul de cotă cea mai joasă, apa colectată pe partae dreaptă a străzii se va descărca printr-un șanț carosabil transversal.

Traseul în plan

Lungimea totală a străzilor, ce urmează a se moderniza, este de 2.132,00 m.

Strada 1.1 are lungimea de 808 m – prezintă 7 curbe cu raze cuprinse între 7,44 m și 3.133,19 m cu aliniamente între acestea;

Strada 1.2 are lungime de 455 m – prezintă 11 curbe cu raze cuprinse între 47,00 m și 300,00 m cu aliniamente între acestea;

Strada 1.3 are lungime de 586 m – prezintă 6 curbe cu raze cuprinse între 26,00 m și 300,00 m cu aliniamente între acestea;

Strada 1.4 are lungime de 283 m – prezintă 2 curbe cu raze cuprinse între 258,12 m și 468,66 m cu

aliniamente între acestea.

Profil longitudinal

Declivităţile longitudinale existente sunt cuprinse între 0,10% și 6,99%. Proiectul s-a întocmit astfel încât să se realizeze o corecție minimală a elementelor geometrice atât pe orizontală cât şi pe verticală pe întreaga lungime a traseului.

Consolidări

Pe strada 1.2 s-a prevăzut consolidarea malului dinspre Pârâul Vâlcele cu fundații adâncite de parapete pe o lungime de 355 m precum și cu parapete metalic de protecție pe toată lungimea străzii.

 

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale utilizate în lucrările de reparaţii ale drumului sunt agregatele minerale (balast, nisip, piatră spartă) și apă. Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ.

 

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile tehnologice rezultate din lucrările de execuție şi activităţile anexe sunt: deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier; deșeuri reciclabile (hârtie/carton, plastic, sticlă); deșeuri materiale de construcție (beton, amestecuri sau fracții separate de beton, pământ contaminat, lemn); deseuri metalice (fier și oțel).

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, organizare de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană, din contră va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață a populației din zonă.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 7 din 12.08.2022 eliberat de Primăria Comunei Vâlcele, terenul (străzile) se află în intravilanul satului Araci și este în proprietatea Comunei Vâlcele. Categoria de folosință al terenului este teren destinat circulației (străzi) în lungime de cca. 2300 m.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: rețeaua de drumuri din satul Araci.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul .

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: străzile din satul Turia, se află într-o zonă antropizată, asigurând accesul la locuințele din zonă.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: conform punctului de vedere – conform Adresei DJC Covasna nr. 1910/14.11.2022 – Obiectivul de investiții propus nu afectează monumente istorice înscrise în lista Monumentelor Istorice, respectiv zone de protecție monument istoric. În cazul descoperirii incidentale a unor vestigii arheologice, proprietarul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, în termen de 72 de ore, în conformitate cu Art. (4), Art 4, Cap II din OG 43/2000 republicată.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Lungimea totală a rețelei de drumuri propusă pentru modernizare este de L=2132 m.

  b) natura impactului: organizarea de șantier pentru execuția lucrărilor, eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, amplasamentul proiectului fiind situat în afara perimetrelor siturile Natura 2000 din județ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

-- pentru proiectul ”Reabilitare și modernizare străzi în satul Araci, comuna Vâlcele, județul Covasna” s-a emis Avizul de gospodărire a apelor nr. 68/17.11.2022 de către ABA Olt, SGA Covasna.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92 /2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea prevederilorArt. 4 și Art. 17, alin 4 și Art. 15, alin. 1 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore
  10. La finalul lucrărilor de reabilitare a drumului, vehiculele și utilajele folosite vor fi îndepărtate de pe amplasament
  11. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  12. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  13. Apele (meteorice) pluviale descărcate în pr. Vâlcele se vor incadra în limitele prevăzute conform HG 352/2005 – NTPA 001.
  14. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  15. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 7/12.08.2022 eliberat de Primăria Comunei Vâlcele şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  16. Respectarea condițiilor impuse prin Avizul de gospodărire a apelor 68/17.11.2022 emis de către ABA Olt-SGA Covasna;
  17. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  18. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                                 Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena