Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 13.02.2023

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA BĂȚANI prin PRIMAR, cu sediul în comuna Bățani, sat Bățani, nr. 474, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 389/17.01.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 09.02.2023 că proiectul „MODERNIZAREA DRUMURILOR DE INTERES LOCAL DIN COMUNA BĂȚANI, JUDEȚUL COVASNA” propus a fi amplasat în comuna Bățani, satele Bățani Mari, Bățani Mici, str. intravilan, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

 

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 13 lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 18.01.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 27.01.2023, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 4/09.02.2023 (nr. înreg. 1049/09.02.2023);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. de înregistrare 389/17.01.2023 și punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris: Direcția de sănătate publică Covasna. DSP – cu nr. de înregistrare 957/07.02.2023
  6. Proiect de Aviz de Gospodărire a Apelor nr. 732/SL/03.02.2023(nr. înreg. APM 920/06.02.2023) și Aviz de Gospodărire a Apelor, nr. 7/07.02.2023(nr. înreg. APM 1080/09.02.2023)  ;
  7. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Comuna Băţani se află în partea vestică a judeţului Covasna, la 38 km de reşedinţa judeţului şi la 7 km de oraşul Baraolt. Lungimea totală a drumurilor de interes local propuse pentru modernizare este de 4794 m. Amplasamentul lucrărilor se află pe teritoriul comunei Bățani. Comuna Bățani se compune din cinci localități: Bățanii Mari care este centru administrativ; Bățanii Mici; Herculian; Aita Seacă și Ozunca Băi.

Justificarea necesității proiectului

Obiectul strategic al proiectului îl constituie contribuirea la dezvoltarea economico-socială a comunei. Implementarea proiectului va determina îmbunătățirea circulației, creșterea calității serviciilor publice, facilitatea accesului a locuitorilor și a autovehiculelor.

În prezent străzile studiate, sunt la nivel de agregate naturale și se află într-o stare avansată de degradare. Drumul comunal DC44 are o structură rutieră din asfalt care este degradată datorită lucrărilor de canalizare efectuate în zonă. În profil transversal nu au o configurație clară. Șanțurile lipsesc pe alocuri, ceea ce face ca apa să stagneze pe partea carosabilă, accentuând și mai mult starea de degradare. În timp s-au format gropi și făgașeși din această cauză, circulația autovehiculelor se desfășoare în condiții impropri. Drumurile prezintă onduleuri, gropi, denivelări, crăpături, valuiri, care se accentuează în timp datorită intemperilor, toate acestea nu permit desfășurarea în condiții de siguranță a traficului rutier.

Condiţiile hidrologice, sunt defavorabile drumurile actuale fiind la nivel sau cu profil mixt, fără șanțuri sau canale de scurgere pe întreg traseul sau cu șanțuri colmatate parțial. Starea ethnică a drumurilor de interes local nu corespunde prescripțiilor actuale și îngreunează desfășurarea în siguranță a traficului rutier.

Situația propusă

Proiectul de față prevede modernizarea și refacerea mai multor străzi a DC44, după introducerea lucrărilor de apă și canalizare.

Din cadrul rețelei de străzi din localitatea Bățani se propun pentru modernizare următoarele străzi, cu următoarele lungimi aproximative:

 

hNr. Crt.

Denumire strazi

Lungimi

 

1

DC44 (CINODULUI)

1599

 

2

SECUIESC

128

 

3

DRACULUI

196

 

4

CANEPEI - Tr. 1

570

 

5

CANEPEI - Tr. 2

192

 

6

GECEA

135

 

7

NOUA

146

 

8

MICA

210

 

9

MORII

110

 

10

SALCAMI - Tr. 1

106

 

11

SALCAMI - Tr. 2

221

 

12

Mica 1

61

 

13

TURMEI

123

 

14

GRADINILOR

524

 

                 TOTAL                                     4321

 

 

Bățanii Mici

 

 

1

Benedek Elek

147

 

2

MORII

72

 

3

PISICII

153

 

4

PISICII Ramura

107

 

TOTAL

473

 

TOTAL GENERAL

4794

 
 

Ținând cont de starea tehnică a străzilor, în ceea ce privește structura rutieră, conform raportului de expertiză, ca soluții de modernizare, se vor adopta următoarele structuri rutiere:

    Varianta A (medie):

  • Partea carosabilă:
  • 4 cm strat de uzură BA 16 AND 605-2016
  • 6 cm binder de criblură BAD22,4-AND 605-2016
  • 15 cm strat de piatră spartă
  • 25 cm strat agregate naturale (ballast nisipos)
  • 20 cm pământ stabilizat cu liant hidraulic rutier
  • Acostamente:
  • 24 cm material drenat
  • DC 44 pe porțiunile unde este asfalt se frezează.

 

Terasamente

În cadrul lucrărilor de terasamente se vor face corecturi ale traseului în plan prin lărgirea amprizei până la atingerea dimensiunilor necesare, prin săpături în debleu pe partea dinspre versant şi umpluturi în rambleu, se vor executa recalibrarea şanţurilor de scurgere prin săpături manuale executate la șablon sub formă trapezoidală cu pereţii înclinaţi 2:3 dinspre partea carosabilă şi 1:1 pe partea dinspre versant finisarea taluzelor asigurând uniformitatea şi liniaritatea acestuia şi a înclinaţiei de 1:1 la debleu şi 2:3 pentru taluz în rambleu conform normativelor în vigoare şi îmbrăcarea lor cu pământ vegetal. Patul drumului în cazul terasamentelor executate din pământuri necoezive sau în cazul terasamentelor prevăzute cu strat de formă trebuie sa aibă aceleaşi pante în profil transversal, aceleaşi declivităţi în profil longitudinal ca ale suprafeţelor îmbrăcăminţilor, admiţându-se aceleaşi toleranţe ale acestora.

Structura rutieră

S-a avut în vedere modernizarea drumurilor de interes local cu îmbrăcăminți din mixuri asfaltice, caracterizate prin schelet mineral puternic, așternută peste un strat de fundație din agregate naturale și consacrate de calitate, dimensionat corespunzător traficului de calcul. Aceste soluții sunt în conformitate cu Normele Europene și vor asigura rezistența și stabilitatea lucrărilor.

Traseul in plan

Se va păstra traseul existent al drumurilor de interes local, alcătuit din succesiuni de aliniamente și curbe amenajate conform STAS 863-85, eliminându-se porțiunile amenajate necorespunzător, care prezintă discomfort și nesiguranță pentru deșfăsurarea circulației. Curbele s-au amenajat în funcție de viteza de proiectare. Traseul în plan nu a suferit modificări semnificative, mentinându-se pe

amplasamentul existent cu mici dezaxări locale.

Drumul în profil longitudinal

La proiectarea profilului longitudinal s-a tinut cont de profilul existent al terenului. Pentru realizarea continuității traseului în profil longitudinal, circulație comodă și vizibilitatea necesară, se introduce în punctele de schimbare a declivitătilor curbe circulare dispuse simetric față de aceste puncte.

Drumul în profil transversal

În conformitate cu STAS 10144/3-91 profilul transversal tip proiectat are următoarele elemente geometrice:

  • Lățime platformă: variabil 4,00 –6,50 m + supralărgirile în curbe;
  • Lăţime carosabil: variabil 3,00 – 5,50 m + supralărgirile în curbe;
  • Acostamente: 2 x 0-0.50;
  • Numărul benzilor carosabile:   1;
  • Panta transversală carosabil:  2,50 %;
  • Panta transversală acostament: 4,00 %;

În aliniament panta transversală va fi de 2,50% spre exterior, iar în curbe partea carosabilă se va supralărgi şi se va converti sau se va supraînălţa, conform STAS 863/85.

Scurgerea apelor

Pe sectoarele cu declivităţile sub 0,5 % şi peste 4% în intravilanul localităţilor (conform normativelor şi stasurilor în vigoare) se vor executa şanturi şi rigole din beton turnate monolit (sau pavate). În toate zonele în care drumul se află în debleu sau la nivelul terenului înconjurător se vor executa şanţuri sau rigole pentru asigurarea scurgerii apelor conform STAS 2916-73.

Podețele noi care se vor executa pe drumurile de interes local sunt amplasate la următoarele poziții kilometrice:

 

                                  Comuna Bățanii Mari

Nr. Crt.

 

Denumire străzi

Poziţie kilometrică

Podeţ existent

Observații

Podeț proiectat

1.

GRĂDINILOR

0+220,00

Tubular ø 600

Se înlocuiește

Dalat L=1.00m

2.

TURMEI

0+002,00

 

Nou

Tubular Ø 600

3.

SALCÂMI –TR. 1

0+010,00

 

Nou

Tubular Ø 1000

4.

SALCÂMI –TR. 2

0+110,00

Dalat l=0.70m

Se înlocuiește

Dalat L=1.00m

5.

MORII

0+005,00

Dalat l=0.50m

Se înlocuiește

Dalat L=1.00m

6.

MICA

0+025,00

Dalat l=1.30m

Se înlocuiește

Dalat L=2.00m

7.

 

CÂNEPEI –TR. 1

 

0+002,00

 

Nou

Tubular Ø 600

0+305,00

 

Nou

Tubular Ø 600

8.

CÂNEPEI –TR. 2

0+105,00

 

Nou

Dalat L=1.00m

9.

MICA 1

0+002,00

 

Nou

Tubular Ø 600

10.

NOUA

0+002,00

Dalat l=0.40m

Se înlocuiește

Tubular Ø 600

11.

 

0+125,00

Tubular

Se înlocuiește

Tubular Ø 600

12.

SECUIESC

 

0+002,00

Dalat l=0,40 m

Se înlocuiește

Tubular Ø 600

0+071,00

Tubular Ø 600

Se înlocuiește

Tubular Ø 600

13.

DRACULUI

0+115,00

Dalat l=0.50m

Se înlocuiește

Dalat L=1.00m

14.

GECEA

0+002,00

Tubular ø 500

Se înlocuiește

Tubular Ø 600

15.

DC 44

0+315,00

Dalat

Reparații

 

Comuna Bățanii Mici

Nr. Crt.

 

Denumire străzi

Poziție kilometrică

Podeț existent

Observații

Podeț proiectat

1.

PISICII

0+065,00

Tubular Ø 600

Se înlocuiește

Tubular Ø 600

2.

BENEDEK ELEK

0+071,00

 

Nou

Tubular Ø 600

3.

MORII

0+072,00

 

Nou

Tubular Ø 600

 

 

Principalele caracteristici ale dispozitivelor de scurgere a apelor pluviale sunt:

  • Rigolă carosabilă – 5,476,00 ml
  • Rigolă de acostanent – 686,00 ml
  • Șanț din beton b-0,40 m -697,00 ml

Siguranța circulației

Pentru asigurarea siguranțeicirculației se va monta parapet pe fundațieizolată de 368 ml și parapet pe funfație adâncită cu talpa de 50 ml. Pentru consolidarea platformei drumului se vor executa, parapeți pe fundație adâncită cu talpă de 50 ml.

Drumuri laterale

Drumurile laterale se vor amenaja pe o lungime de 15 m, cu același system rutierca și străzile din care pornesc, respectând razele de racordare de minim 9.00 m. Pentru asigurarea fluenței traficului rutier și pietonal se vor amenaja intersecțiile din trama stradală, respectând categoria funcțională a fiecărui drum. Scurgerea apelor în dreptul acceselor la proprietăți acolo unde este rigolă carosabilă, unde este prevăzută rigolă deschisă se va realiza cu podeț tubular 300 din polietilenă. S-au prevăzut un număr de 50 de accese noi.

Ridicare la cota camine

S-a prevăzut ridicarea la cotă a caminelor existente – 200 buc.

Lucrari de siguranta rutiera

Reglementarea circulației va fi întocmită conform standardelor și normativelor în vigoare, avându-se în vedere fluidizarea și siguranța circulației printr-o semnalizare corespunzatoare.

Pe traseul drumurilor de interes local, conform art. 5.2 pct. C din SR 1848-2:2011 se vor utiliza indicatoare de format NORMAL.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale utilizate în lucrările de reparaţii ale drumului sunt agregatele minerale (balast, piatră, asfalt, beton) și apă.

Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Gunoaiele menajere provenite de la organizarea de șantier vor intra în circuitul de evacuare al exploatării de gospodărire comunală; acestea fiind deşeuri diverse (solide) – amestec de pietriș, lemn, metal, pământ contaminat(grăsimi, uleiuri, etc).

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

surse de poluare în perioada de execuţie: - Din activitatea de explorare a drumului comunal nu rezultată poluanți care să afecteze solul și subsolul zonei. În cazuri accidentale, administratorul drumului intervine cu organele de specialitate, pentru a îndepărta substanțele poluante, toxice sau periculoase scurse pe platforma drumului.

pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană, din contră va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață a populației din zonă.

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 635 din 21.11.2022 eliberat de Consiliul Județean Covasna, lucrările vor fi executate în intravilanul localităților, terenul este în proprietatea publică a comunei Bățani, conform extrase CF. Folosința actuală a terenului: drum.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: rețeaua de drumuri din satele Bățanii Mari și Bățanii Mici.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – Nu este cazul

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: străzile din satele Bățanii Mari și Bățanii Mici, se află pe teritoriul comunei Bățani. Se va păstra traseul actual al drumurilor.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Lungimea totală a rețelei de drumuri propusă pentru modernizare este de L=4794 m.

  b) natura impactului: organizarea de șantier pentru execuția lucrărilor, eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor.

 g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

Adresa cu nr. 861/02.02.2023 trimisă către membrii CAT, în vederea exprimării opiniei formulate în scris sub formă de punct de vedere; DSP – cu nr. de înregistrare 957/07.02.2023; Proiect de gospodărire a apelor nr. de înregistrare 732/SL/03.03.2023 din partea SGA Covasna(nr. înreg. APM 920/06.02.2023) și Aviz de gospodărire a apelor din data de 07.02.2023 înregistrat la APM cu nr. 1080/09.02.2023

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  8. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. La finalul lucrărilor de reabilitare a drumului, vehiculele și utilajele folosite vor fi îndepărtate de pe amplasament.
  9. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  10. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Solicitarea și obținerea Avizului de gospodărire a apelor din partea SGA Covasna;
  13. Se va depune documentația pentru analiză și avizare la Direcția Județeană pentru Cultură Covasna;
  14. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 635/21.11.2022 eliberat de Primăria Comunei Bățani şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  15. Respectarea condițiilor din Punctul de vedere nr. 1080/09.02.2023(înregistrat la APM) din partea SGA Covasna
  16. Conform Procesului-verbal  nr. 4 din data de 09.02.2023 încheiat în urma ședinței CAT s-a solicitat:
  17. În urma adresei cu nr. 275/08.02.2023 se solicită depunerea documentației spre analiză și avizare la Direcția Județeană pentru Cultură Covasna
  18. Depunerea documentației pentru analiză și avizare la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Mihai Viteazul al Județului Covasna.
  19. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  20. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                                 Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   Referent de specialitate

          Stanciu Maria

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena