Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 20.02.2023

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE, cu sediul în Sf. Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 123/09.01.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 16.02.2023că proiectul ”MODERNIZARE STRADA FURCII” propus a fi amplasat înmun. Sfântu Gheorghe, str. Furcii, FN,județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 10. lit. e). corelat cu pct. 13 lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 18.01.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul Observatorul de Covasna din data de 13.02.2023, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 5/16.02.2023;
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. înregistrare 944/06.02.2023 și punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris:
  6. Avizul de Gospodărire a Apelor nr. 11 din 08.02.2023, eliberat de către SGA Covasna înregistrat la APM cu nr. 1075/09.02.2023;
  7. AdresaDirecția Județeană pentru Cultură–punct de vedere 10/2023nr. 298/13.02.2023 înregistrat la APM cu nr. 1166/13.02.2023;
  8. Adresa Garda Națională de Mediu – punct de vedere înregistrat la APM cu nr. 1104/10.02.2023
  9. Punct de vedere de la Direcția de Sănătate Publică înregistrat la APM cu nr. 1144/13.02.2023
  10. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul este de dimensiune mică și prevede reabilitarea și modernizarea străzii existente, proprietate publică amunicipiului Sf. Gheorghe.

Situația existentă

Strada Furciise află în cartierul Simeriadin municipiul Sf. Gheorghe și poate fi accesată din strada Jozsef Attila din două puncte diferite, având o lungime de aproximativ 186 m. Strada furcii este situată în partea estică a orașului, spre direcția sat Vâlcele, pe lunca dreaptă a pârâului Sâmbrezii. Accesul pe stradă se face dinspre strada Jozsef Attila. În prezent circulația rutieră se desfășoară pe o singură bandă, deorece lățimea străzii nu permite circulația fluentă pe două sensuri. Autovehiculele se deplasează în condiții dificile, cu o viteză foarte redusă, mai ales în perioadele cu precipitații abundente, iar circulația pietonală se desfășoară în condiții de nesigiranță datorită degradării avansate a structurii rutiere. Starea tehnică a tronsoanelor este rea pe toată lungimea. Partea carosabilă este alcătuită din balast și pământ, nu există trotuare amenajate și rețea de canalizare pluvială, iar sistemul de iluminat public este foarte vechi. Strada vizată, prezintă degradări locale cu gropi, denivelări, deprofilări, făgașe, pantele transversale nu sunt asigurate, ceea ce face ca scurgerea apelor să nu se facă corespunzător, conducand astfel la degradări ale suprafețelor de rulare.

 

Situația proiectată

Tronsonul de stradă care face parte din investiția curentă se va moderniza pe toată lungimea acestuia astfel:

Strada Furcii tronson 1 = 127,00 m

Strada Furcii tronson 2 =   59,00 m

TOTAL = 186,00 m

 

Inventarul de Coordonatele Stereo 70– strada Digului: început: X=560915.153, Y=485962.6205

                                                                                    sfârșit: X=561083.3835, Y=486096.6441.

Zona de implementare a proiectului se învecinează cu:

La Nord – strada Borviz și case de locuit

La Sud – strada 1 Mai și case de locuit

La Est – case de locuit

La Vest – Case de locuit.

Traseul în plan:

Lungimea totală a tronsoanelor de stradă proiectate este de 186,00 metri.

La proiectarea traseului în plan s-a urmărit respectarea prescripțiilor prevăzute în standardele în vigoare, traseul în plan urmărind traseul existent, cu realizarea corecțiilor care s-au impus prin adoptarea elementelor geometrice corespunzătoare, respectiv platforma proiectată a fost încadrată cât mai aproape de limitele amprizei actuale pentru a nu fi necesare exproprieri respectiv pentru a se asigura spațiu pentru realizarea trotuarelor pietonale. Traseul proiectat este alcătuit dintr-o succesiune aliniamente și curbe/frânturi.

S-a tinut cont de condițiile existente din teren, existența fronturilor de locuințe, au fost făcute corecții în plan și prin urmare, axa străzii a fost deplasată în stănga sau dreapta față de axa existentă, în funcție de posibilitățile de prevedere a tuturor elementelor necesare. Prin lucrările proiectate s-au îmbunătățit elementele geografice în plan al traseului.

Profilul longitudinal

La proiectarea profilului longitudinal s-a avut în vedere evitarea frângerii fregvente a liniei roșii și a declivităților alternante, elementele de bază în profil longitudinal s-au menținut cu corecturile care s-au impus. Profilul longitudional a fost proiectat avându-se în vedere respectarea cotelor de intrare în curți și a cotelor obligatorii ale construcțiilor adiacente străzii pentru a nu se afecta accesele la proprietăți, precum și de asigurarea pantei minime de scurgere a apelor meteorice.

Profilul transversal

În profil transversal strada a fost prevăzută cu următoarele elemente:

  • Profil transversal tip 1:

Strada Furcii – tronson 1, de la km 0+000-0+055

  • Parte carosabilă de 3.50 m,  cu o bandă de circulație încadrată în borduri 20x25x50;
  • Trotuare pietonale având o lățime variabilă cuprinsă între 0.80-1.40 m.
  • Panta transversală a părții carosabile este de 2.5%, pantă unică.
  • Panta transversală a trotuarelor este de 2% spre carosabil.
  • Profil transversal tip 2:

Strada Furcii – tronson 2, de la km 0+055-0+127

  • Parte carosabilă de 4.00 m, cu o bandă de circulație încadrată în borduri 20x25x50;
  • Trotuare pietonale având o lățime variabilă cuprinsă între 0.80-1.60 m.
  • Parte transversală a părții carosabile este de 2.5%, pantă unică.
  • Panta transversală a trotuarelor este de 2% spre carosabil.

Strada Furcii – tronson 3, de la km 0+000-0+059

  • Partea carosabilă variabilă cuprinsă între 4.00-5.00 m, cu o bandă de circulația încadrată de borduri 20x25x50;
  • Trotuare pietonale având o lățime variabilă cuprinsă între 0.80-1.90 m.

Panta transversală a părții carosabile este de 2.5%, pantă unică.

Panta transversală a  trotuarelor este de 2% spre carosabil.

Structura rutieră pe carosabil:

Structura rutierăproiectată respectă prevederile Expertizei tehnice și a fost adoptată în conformitate cu prevederile PD 177-2001,după cum urmează:

Parte carosabilă strada Furcii:

•      4 cm strat de uzură BA16, rul. 50/70;

•      6 cm strat de legătură BAD22.4 leg. 50/70;

•      strat de bază din piatra spartă, 20 cm;

•      strat de fundație din balast, 25 cm;

•      strat de formă din balast, 10 cm.

Trotuare pietonale și accese la proprietăți:

Pe ambele părţi ale străzii au fost prevăzute trotuare pietonale respectiv a fost prevăzută amenajarea acceselor la proprietăţi în conformitate cu profilele transversale tip, având următoarea structură rutieră:

  • BA8 rul. 50/70,4 cm;
  • Strat de bază din piatră spartă 125 cm;
  • Strat din fundație din balast 15 cm;

Delimitarea  trotuarelor se va realiza cu borduri mici, prefabricate, din beton C35/45 cu dimensiunile de 10x15x50 cm (pozate pe o fundație din beton C16/20 având dimensiunile 20x10 cm).

Accesele la proprietăți se vor executa de la merginea părții carosabile fiind delimitate cu borduri mari din beton de 20x25x50 cm din beton de clasă C35/45, având înălțimea liberă de 3 cm față de partea carosabilă pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale. Lângă proprietăți trotuarele vor fi delimitate de borduri mici, iar după caz, se poate renunța la acwstea în zona gardurilor cu elevațiile din beton. Accesele proiectate se vor adapta de asemenea la nivelul acceselor existente în curți respectiv se vor amenaja pe o lungime egală cu lungimea porților pentru realizarea cu ușurință a virajelor bnecesare la intrarea/ieșirea din curți.

Amenajarea intersecțiilor și racordurilor cu străzile laterale:

La racordarea cu străzile intersectate linia roșie a fost proiectată la nivelul acestor străzi. Racordarea bordurii părții carosabile la intersecția străzilor existente s-a realizat cu arce circulare având raze stabilite în funcție de condițiile existente în teren pentru a se asigura continuitatea scurgerii apelor.Se vor respecta prevederile normelor în vigoare cu privire la adaptarea spațiului urban aferent la exigențele persoanelor cu handicap.

Asigurarea colectării și evacuării apelor pluviale – Rețea canalizare pluvială

Apele pluviale vor fi preluate de către canalizarea subterană proiectată, care are în componență canalul colector, gurile de scurgere, căminele colectoare cu racorduri la gurile de scurgere și stația de pompare a apelor uzate. Conducta principală de canalizare este din țeavă PVC-KG, SN8 și diametre determinate de debitele de calcul ale apelor pluviale pentru fiecare sector de stradă în parte. Conductele vor fi îmbinate cu ajutorul mufelor prevăzute cu garnituri elastice.

Gurile de scurgere pentru captarea apelor pluvialevor fi din PEHD, cu diametru de DN400, cu depozit de sedumente, prevăzute cu placă din beton cu ramă și grătar din fontă clasa D400, cu sistem antifurt, iar legătura cu caminele de vizitare va fi din PVC-KG, DN200, cu panta de 2%. Gurile de scurgere vor fi amplasate la marginea părții carosabile, lângă borduri.

Caminul va fi prevăzut la partea inferioară cu un radier din beton, iar la partea superioară cu o placă din beton armat cu ramă și capac din fontă, clasa D4100. Montarea conductelor de racord se va face cât mai etanj la trecerea prin pereții căminelor. Având în vedere amplasamentul pe care are loc proiectarea canalizării pluviale, respectiv faptul că scurgerea apei pluviale din canalul colector nu se poate realiza în sistem gravitațional, se impune montarea unei stații de pompare a apelor uzate. Acesta va fi amplasată în apropierea punctului de minim al canalului colector și va prelua apele cumulate din rețeaua de canalizare pluvială proiectată și le va descărca prin racordarea la rețeaua de canalizare pluvială existentă de pe strada Jozsef Attila. Pentru orice săpătură de tranșee cu adâncimea mai mare de 1,50 m se vor lua măsuri de sprijinire a malurilor de pământ, pentru asigurarea unor condiții de muncă normale, fără a pune în pericol personalul muncitor în timpul desfășurării activităților de muncă.

Racordarea rețelei de canalizare pluvială nou proiectate la rețeaua de canalizare pluvială existentă amplasată pe strada Jozsef Attila, presupune și refacerea structurilor rutiere afectate de execuția lucrărilor cu aceeași structură rutieră ca a străzii existente.

În timpul execuției se vor lua toate măsurile de securitate și sănătatea munciipentru evitarea oricăror accidente.

Rețeaua de iluminat public:

Realizarea iluminatului public pe această stradă se va face prin amplasarea la marginea carosabilului o rețea de iluminat public compusă din rețea de alimentare LES, stâlpi metalici zincați prevăzuți cu corpuri de iluminat LED. Stâlpii metalici se vor realiza din oțel zincat cu grosimea de 4 mm și o înălțime de 8.00 m, ce vor fi montați cu flanșe pe talpa încastrată în beton cu 4 buloane, acoperite cu manșoane de cauciuc. Stâlpii vor fi prevăzuți cu decupaje tehnologice unde se vor regăsi cutiile de conexiune. Având în vedere că în zona instalațiilor proiectate se găsesc rețele de utilități(instalații de gaze subterane, apă, canalizare, etc), pentru prevenirea deteriorării acestora, înainte de începerea executării lucrărilor se va solicita asistență tehnică din partea beneficiarului  acestora, în conformitate cu prevederile avizelor obținute.

Rețeaua nou construită va fi alimentată din punctele de măsură și aprindere existente de pe străzile adiacente prin intermediul cutiilor de derivație.

Rețeaua de iluminat va fi echipată cu sistem de telegestiune compatibil cu cel ce este în curs de realizare/existent în Municipiu.

Rețeaua de canalizație edilitare:

În cadrul modernizării străzii se propune proiectarea de canale subterane în vederea amplasării rețelelor edilitare adică realizarea unei canalizații pentru rețelele de iluminat public și rețele de telecomunicații/curenți slabi, în vederea trecerii acestora din distribuție aeriană în distribuție subterană. Pentru realizarea distribuției se prevăd cămine de tragere comune care vor fi unite prin conducte de protecție prin care se vor monta cablurile aferente rețelelor deservite.Căminele de tragere se montează la capetele străzii, în apropierea intersecțiilor cu alte străzi și pe traseul străzii în funcție de amplasarea gospodăriilor care trebuie branșate. Caminele de tragere vor avea dimensiunile 800x800x850 mm și se vor executa din beton armat monolit având clasa C25/30. Placa superioară se va realiza din beton armat, prefabricat, având clasa C35/45. Capacul va fi carosabil, D400, din fontă. Conductele de branșare se vor realiza cu țeavă din PEHD corugat DN40. Între căminele de tragere și limita proprietăților se vor monta câte două conducte de branșare.

Lucrări de siguranță rutieră :

Reglementarea rutieră se va întocmi conform standardelor și normativelor în vigoare, avându-se în vedere fluidizarea și siguranța circulației printr-o semnalizare corespunzătoare. Lucrările de semnalizare orizontală constau în marcaje longitudinale de separare a sensurilor de circulație, traversare pentru pietoni și/sau alte elemente caracteristice conform SR 1848-7 și a celorlalte normative în vigoare. Se impune semnalizarea corespunzătoare pentru evitarea oricăror feluri de accidente, inclusiv pe ti,p de noapte. La execuția trecerilor de pietoni se vor monta rampe de acces cu o lățime de minim 1 m și înălțimea bordurilor trotuarului față de carosabil de maxim 2 cm, realizate cu finisaj antiderapant conform normativelor în vigoare. Pentru marcajele rutiere se vor folosi materoale în doi componenți(bicomponente), cu o durată de viață de minim 2 ani, cu grosime de 2000 microni, aplicate la rece, cu microbile de sticlă.

Lucrările de semnalizare verticală constau în amplasarea indicatoarelor rutiere, conform normativelor în vigoare.

La execuția trecerilor pentru pietoni se vor respecta prevederile normatiului NP 051-2012 aprobat prin Ordinul 189/2013 cu privire la adaptatrea spațiului urban aferent la exigențele persoanelor cu handicap. Astfel, toate trecerile pentru pietoni vor fi prevăzute cu rampe se acces cu o lățime de minim 1m și înălțimea bordurilor trotuarului față de carosabil de maxim 2 cm, realizate cu finisaj antiderapant. Trecerile pentru pietoni vor fi prevăzute cu benzi de ghidaj tactilo-vizuale cu amprente diferite și în culori contranstante.

Organizare de șantier

Organizarea de șantier se va realiza pe o zonă adiacentă, amplasarea acesteia se va face cu aprobarea municipiului Sfântu Gheorghe.

Lucrările de organizare de şantier necesare executării lucrărilor de modernizare a strazii vor cuprinde: construcţii şi instalaţii ale antreprenorului care să permită satisfacerea obligaţiilor şi relaţiilor cu beneficiarul, precum şi cele privind controlul execuţiei.

Organizarea de santier va cuprinde:

  • Stabilirea surselor de curent electric
  • Surse de apă (bazin apă)+ furtun
  • Magazia de scule și materiale cu sistem de închidere
  • Stabilirea locului de depozitare a materialelor: nisip, balast și etc;
  • Grup sanitar de tip fosă ecologică;
  • Amenajarea unor incinte ingrădite pentru depozitarea materialelor de construcții: scule: cazmale, lopeți, târnacoape, roabe, ciocane medii, tezle și amplasarea unor barăci necesare personalului muncitor;
  • Căte o zonă de parcare pentru autovehicule și utilaje.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: Nu este cazul.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale utilizate în lucrările de reparaţii ale drumului sunt agregatele minerale (balast, nisip), piatră spartă.

Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile tehnologice rezultate din activitatea de construire şi activităţile anexe sunt:deșeuri menajere sau asimilabile – de la personalul care lucrează pe șantier;deșeuri reciclabile (hartie/carton, plastic, sticlă); deșeuri materiale de construcție (beton, amestecuri sau fracții separate de beton, pământ contaminat, lemn);deseuri metalice (fier și oțel).

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire:

 

: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, organizare de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:Se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice):Proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană, din contră va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață a populației din zonă.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului:Conform Certificatului de urbanism nr. 376 din 21.07.2021 strada Furcii se află în intravilanul mun. Sfântu Gheorghe, poz. 47 din inventarul bunurilor care aparțin domeniului public, aprobat prin HG nr. 975/2002 cu modificările și completările ulterioare. Conform P.U.G și R.L.U aprobat prin H.C.L Nr. 367/2018, proiectul se încadrează în U.T.R 12, zona Căi de Comunicație Rutieră, având folosința actuală de drum.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: str. Furcii se află în intravilanul mun. Sf. Gheorghe.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: str. Furcii este drum public și se află în partea estică a orașului, asigurând accesul la locuințele din zonă.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: conform punctului de vedere - Adresa DJC Covasna, punct de vedere 10/2023 - nr. 298/13.02.2023, înregistrat la APM cu nr. 1166/13.02.2023, este necesară depunerea documentației pentru analiză și avizare la Direcția Județeană pentru Cultură – Covasna.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Lungimea totală a străzii este de 186 metri. Realizarea proiectului, va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață a locuitorilor din zonă, respectiv la fluidizarea traficului și reducerea noxelor, prafului și zgomotelor generate de traficul auto.

  b) natura impactului: doar în perioada de execuție se vor produce zgomote și vibrații și ca urmare a lucrărilor de desființare și construcții, lucrări de încărcare și descărcare a a materialelor.                                                      

c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, amplasamentul proiectului fiind situat în afara perimetrelor siturile Natura 2000 din județ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 și 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- pentru proiectul ”Modernizare str. Furcii” s-a emis Avizul de gospodărire a apelor nr. 11/08.02.2023 de către ABA Olt, SGA Covasna, înregistrat la APM cu nr. 1075/09.02.2023.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile din OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor: ,,La gestionarea deșeurilor din construcții să se respecte prevederile art. 4, alin. 1, art. 15, aliniat 1 și art. 17, alin. 4 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului’’ 
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele)
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor de construcții se va realiza cu respectarea prevederilorArt. 4 și Art. 17, alin 4 și Art.  15, alin. 1 din din Legea 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore.
  10. La finalul lucrărilor de reabilitare a drumului, vehiculele și utilajele folosite vor fi îndepărtate de pe amplasament.
  11. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  12. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  13. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Olt, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  14. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  15. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 376/21.07.2021 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  16. Respectarea condițiilor impuse prin Avizul de gospodărire a apelor 11/08.02.2023 emis de către ABA Olt-SGA Covasna;
  17. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  18. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                                 Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   Referent de specialitate

        Stanciu Maria

 

 

Coordonator CFM, Ing. Ghican Oana Elena