Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE din 12.09.2016

 

Ca urmare a solicitării depuse de DIRECŢIA REGIONALĂ DE DRUMURI ŞI PODURI BRAŞOV, cu sediul în municipiul Braşov, strada M. Kogălniceanu, nr. 13, bl. C2, sc. 1, judeţul Braşov, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 4802/23.08.2016 (nr. Registratură electronică 479/31.08.2016), în baza Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,      

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăsurate în cadrul şedintei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 02.09.2016, ca proiectul “Construire pod pe DN 11, Km 7+403, peste pârâul Breţcu, localitatea Breţcu” propus a fi amplasat în comuna Breţcu, satul Breţcu, DN11, judeţul Covasna, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

-  proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la punctul 13 litera a);

- în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- completările la documentaţie înregistrate la APM Covasna cu nr. 5060/02.09.2016;

-  prin aplicarea criteriilor din Anexa 3 la HG 445/2009, s-au constatat următoarele:   

Caracteristicile proiectului:

mărimea proiectului – proiectul propune construirea unui pod nou peste pârâul Breţcu, pe DN 11, în dreptul km 75+403. Podul existent, dalat din beton armat cu lungimea totală de 27,10 m, construit în anul 1961 şi consolidat in anul 1982, prezintă defecte şi degradări ale elementelor de rezistenţă care susţin calea podului, ale elementelor de rezistenţă ale infrastuctructurii şi ale căii de rulare. Podul existent se va demola şi se îndepărtează blocurile de beton din amplasament. Lucrările de construcţie ale podului nou constă în urmatoarele:

- Se execută organizarea de şantier şi platforma de depozitare a grinzilor prefabricate din beton precomprimat cu corzi aderente L = 19,0 m, h = 0,93 m, tip dublu „T”. Platforma de depozitare a grinzilor prefabricate se execută dintr-un strat de balast de 20 cm grosime, compactat corespunzător, dispus după îndepărtarea stratului de pamant vegetal. Vor fi ocupate temporar cca. 500 mp teren situat în imediata vecinătate a podului.

- Lucrările de constructie a podului nou se vor aplica sub circulatie semaforizată, mutând circulatia rutiera si pietonala pe un pod provizoriu construit în amonte de podul existent.

- Terenul bun de fundare, permite construcţia infrastructurii podului în solutia cu fundatii directe. Fundaţiile culeelor în aceasta varianta vor fi directe, din blocuri masive din beton armat formate din doua trepte.

- Culeile au elevatie masiva si vor fi construite din beton armat clasa C25/30.

- Structura de rezistenţă a suprastructurii podului nou este construita cu 8 grinzi prefabricate din beton precomprimat cu corzi aderente L = 19,0 m, h = 0,93 m, tip dublu  „T” , peste care este turnata o placa de suprabetonare din beton armat monolit.            Se realizează un gabarit de 7,80 m pentru zona carosabila. Peste placa de beton se execută straturile căii pe pod, cu pante transversale si longitudinale necesare asigurării scurgerii apelor pe la capetele podului.

- Sistemul rutier pe pod a fost adoptat in urmatoarea structura:

- hidroizolaţie asezata direct peste placa de suprabetonare va fi de tip poliuretanică, bicomponenta şi/sau alte tipuri similare;

- 3 cm protectie hidroizolatie din BA8 ;

- îmbrăcămintea pe pod va fi din asfalt turnat dur (ATD 16) conform AND 546/2013 ;

- bordurile pe pod vor fi din piatra alba cu durabilitate sporita la actiunea agentilor de degivrare. La marginea părtii carosabile se monteaza parapet de tip foarte greu, cu un nivel de protectie H4b, conform AND 593. La marginea trotuarelor se monteaza parapet metalic pietonal.

 

- Rampele de acces si sistemul rutier pe rampe se va reabilita pe o lungime de 25,0m de o parte si de alta a podului.             Pe lungimea de amenajare a rampelor se montează parapet de tip foarte greu H4b.

- Se amenajeaza albia paraului Bretcu prin construirea unor ziduri din gabioane atat aval cat si amonte. Zidurile vor avea urmatoarele lungimi: amonte 50,00m, aval mal  25,00m. Pentru a proteja albia impotriva erodarii, intre zidurile de gabioane, la cota talvegului, se va prevedea o saltea pe toata latimea albiei. La capete, zidurile de gabioane se vor termina cu o grinda din beton armat, si blocaj din anrocamente. Gabioanele se protejeaza cu un strat din beto C30/37 de 15 cm grosime.

Lucrările se vor executa pe amplasamentul existent şi în ampriza drumului, fără a fi necesare expropriei şi a aocupa/afecta alte terenuri care nu se află în administrarea CNADR. Conform certificatului de urbanism terenul afectat de lucrare este de 6500 mp.

cumularea cu alte proiecte – pe traseul DN 11, în judeţul Covasna, sunt propuse sau în curs de realizare alte proiecte similare de reabilitare/modernizare ale mai multori poduri şi podeţe;

- utilizarea resurselor naturale: nisip, pietriş folosit in cadrul lucrărilor de constructie;

- producţia de deşeuri – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (deşeuri de materiale de construcţii, resturi de beton, resturi de mixturi asfaltice, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: traficul rutier;

riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate – se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate;

utilizarea existentă a terenului – terenul se afla în intravilanul satului Breţcu, folosinţa actuală a terenului: drum national;

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora –  nu este cazul.

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate –  nu este cazul; 

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – nu este cazul, amplasamentul nu se află într-o dens populată;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul;

-  Caracteristicile impactului potenţial

a) extinderea impactului: aria geografică şi numărul persoanelor afectate – impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinatate a acestuia;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ în perioada de functionare şi reversibil;

d) probabilitatea impactului – în cazul poluărilor accidentale şi în caz de calamităţi naturale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – impact nesemnificativ, reversibil.

 

II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor ariilor protejate naturale;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul proiectului va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Titularul proiectului va solicita şi va obţine act de reglementare pe linie de gospodărire a apelor;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  7. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  8. Se interzice staţionarea, repararea sau întreţinerea utilajelor în albia minoră a cursului de apă.
  9. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  10. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  11. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  12. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 339/19.07.20216 eliberat de Consiliul Judeţean Covasna, şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  13. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

 

Titularul va notifica în scris APM Covasna la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse. Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului. Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                               Întocmit,

       Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas János