Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de PRIMARIA ORAS COVASNA, cu sediul în Str. PILISKE, Nr. 1, Covasna, Judetul Covasna, prin primar Gyero Jozsef, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4240/27.07.2016,  în baza:

  1. Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  2. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

şi ca urmare a delegării de competenţă,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.07.2016 şi 07.10.2016, că proiectul -Reabilitarea Infrastructurii Rutiere în Staţiunea Balneoclimaterică Covasna-2016, propus a fi amplasat în oraşul Covasna (11 străzi), nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.  

    Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

        a) proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009, anexa nr. 2, la pct.10, lit b);    

    b) proiectul are Certificat de Urbanism nr.46 din 15.07.2016 emis de Primăria oraşului Covasna;

    c) în urma anunţurilor publice nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului.

prin aplicarea criteriilor din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 445/2009 s-au constatat următoarele

Caracteristicile proiectului:

- mărimea proiectului – Prezenta lucrare are ca scop aducerea stării tehnice la nivelul cerinţelor de calitate a străzilor studiate, aflat în proprietatea publică a oraşului Covasna. Pe toate strazile studiate exista canalizare menajera, pluviala si apa potabila dar acestea (in afara celor reabilitatate) sunt in stare avansata de degradare, colmatate etc. Străzile studiate pentru care s-a întocmit documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii sânt conform tabelului :

Nr. crt.

Denumire strada

Lungime (m)

1.

Str. Gábor Áron (Ax1)

L= 1929,85m

2.

Str. Gábor Áron (Ax2)

L= 73,07m

3.

Str. Gábor Áron (Ax3)

L= 110,69m

4.

Str. Lakósok

L= 226,07m

5.

Str. Timár

L= 957,07m

6.

Str. Dsida Jenő

L=121,86m

7.

Str. Aurel Vlaicu

L=170,01m

8.

Str. Petőfi Sándor

L=409,33m

9.

Str. Spitalului

L=232,74m

10.

Str. Elisabeta (Ax1)

L=440,55m

11.

Str. Elisabeta (Ax2)

L=51,55m

12.

Str. Elisabeta (Ax3)

L=117,84m

13.

Str. Andrei Şaguna

L=989,12m

14.

Str. Varului

L=143,57m

15.

Str. Iustinian Teculescu (Ax1)

L=390,75m

16.

Str. Iustinian Teculescu (Ax2)

L=138,94m

17.

Str. Iustinian Teculescu (Ax3)

L=35,06m

TOTAL

L=6538,07m

SISTEMUL RUTIER: Reabilitarea străzilor se va face pe o lungime de 6538,07ml, astfel încât aceasta să corespundă clasei tehnice III şi IV şi vitezei de proiectare de 25 km/oră, în zonă de deal. Ţinînd cont de starea tehnică actuală a părţii carosabile, strada se va amenaja prin adoptarea următoarelor tipuri de sistem rutier pentru străzile:

Nr. crt.

Denumire strada

Denumire strada

1.

Str. Gábor Áron (Ax1)

- 4cm strat de uzura BA 16;

- 6cm strat de legatura BAD 20;

- 16 cm piatră spartă amestec optimal 0-63 mm;

- 35 cm strat de fundaţie din balast;

2.

Str. Gábor Áron (Ax2)

3.

Str. Gábor Áron (Ax3)

4.

Str. Lakósok

5.

Str. Timár

6.

Str. Dsida Jenő

7.

Str. Aurel Vlaicu

8

Str. Spitalului

9

Str. Andrei Şaguna

10.

Str. Varului

Nr. crt.

Denumire strada

Denumire strada

1.

Str. Petőfi Sándor

- 4cm strat de uzura BA 16;

- 6cm strat de legatura BAD 20;

- 16 cm piatră spartă amestec optimal 0-63 mm;

- 35 cm strat de fundaţie din balast;

-geotextil cu rol de separare, filtrare şi anticontaminant

2.

Str. Elisabeta (Ax1)

3.

Str. Elisabeta (Ax2)

4.

Str. Elisabeta (Ax3)

5.

Str. Iustinian Teculescu (Ax1)

6.

Str. Iustinian Teculescu (Ax2)

7.

Str. Iustinian Teculescu (Ax3)

 

Trotuarele: vor fi încadrate către proprietati cu borduri din beton 10 x 15 cm pe fundaţie din beton si cu borduri mari 15x25 cm către partea carosabila. Structura rutiera la trotuare:

- 6 cm îmbrăcăminte pavaj ornamental;- 5 cm substrat nisip;- 10 cm strat de bază piatră spartă;- 10 cm strat de fundaţie din balast;

Nr. crt.

Denumire strada

Trotuare proiectate (mp)

1.

Str. Gábor Áron

3940 mp

2.

Str. Timár

1393 mp

3.

Str. Dsida Jenő

343 mp

4.

Str. Aurel Vlaicu

257 mp

5.

Str. Petőfi Sándor

435 mp

6.

Str. Spitalului

325 mp

7.

Str. Elisabeta

490 mp

8.

Str. Andrei Şaguna

1882 mp

9.

Str. Iustinian Teculescu

1527 mp

TOTAL

S=10592 mp

Parcări: Sistem rutier pentru parcările proiectate va fi identic cu sistemul rutier al străzilor luate ăn studiu.

Nr. crt.

Denumire strada

Număr parcare (buc)

1.

Str. Gábor Áron (Ax1)

4 buc

2.

Str. Gábor Áron (Ax2)

13 buc

3.

Str. Petőfi Sándor

5 buc

4.

Str. Spitalului

11 buc

5.

Str. Elisabeta (Ax1)

37 buc

6.

Str. Elisabeta (Ax2)

10 buc

7.

Str. Iustinian Teculescu (Ax1)

28 buc

TOTAL

108 buc

Scurgerea apleor: La străzile unde nu se poate realiza canalizarea pluvială colectarea apelor s-a studiat şi s-a proiectat funcţie de profilul longitudinal, şi în fucţie de configuraţia terenului şi posibilitatea evacuării apelor în emisarul natural. Astfel au rezultat şanţuri trapezoidale din beton şi rigole carosabilă.

Nr. crt.

Denumire strada

Şanţ trapezoidal betonat (m)

Rigolă carosabilă

(m)

Podeţ tubular transversal

(buc)

Cameră de cădere

(buc)

1.

Str. Gábor Áron (Ax1)

476 m

-

-

-

2.

Str. Timár

595 m

36 m

D=600, L=7,5m km 0+330

-

3.

Str. Elisabeta (Ax1)

-

15 m

 

Cameră de cădere  km 0+425

4.

Str. Andrei Şaguna

263 m

-

-

Cameră de cădere  km 0+850

TOTAL

1334 m

51 m

1 buc

2 buc

Accese proprietăţi: Asigurarea accesului la proprietăţi se va face prin coborarea bordurilor in dreptul porţilor proprietatilor existente, totodată se va amenaja o suprafaţa pietruită pentru fiecare acces conform tabelului de mai jos. Pe străzile unde colectarea apelor sunt realizate cu şanturi trapezoidale betonate sunt prevazute podeţe tubulare cu diametrul de D=500, cu lungime de 5,00 ml. Astfel, se prevede montarea unui număr de 33 buc. de podeţe tubulare cu timpane.

Nr. crt.

Denumire strada

Suprafaţa pietruită la accese (mp)

Continuizare şanţ

(buc)

1.

Str. Gábor Áron

325

5

2.

Str. Lakósok

-

-

3.

Str. Timár

139

18

4.

Str. Dsida Jenő

-

-

5.

Str. Aurel Vlaicu

-

-

6.

Str. Petőfi Sándor

70

-

7.

Str. Spitalului

53

-

8.

Str. Elisabeta

48

-

9.

Str. Andrei Şaguna

298

10

10.

Str. Varului

53

-

11.

Str. Iustinian Teculescu

58

-

TOTAL

1044 mp

33 buc

Strazi laterale: Strazile laterale se vor amenaja pe o distanta de minim 10 m cu o structura rutiera identica cu cea a strazii proiectate. Racordarea cu strazile laterale se va face cu arce de cerc avand raza de 6-8m.

Siguranta rutiera - Semnalizare verticală si orizontala: Indicatoarele de circulaţie se vor amplasa conform proiectului de semnalizare rutiera. Se vor prevede si marcaje orizontale, inclusiv  treceri pentru pietoni.

RETEAUA DE APA: Orasul are retea de apa potabila functionala, inclusiv strazile propuse pentru reabilitare au conducte de distributie utilizate. Se propune schimbarea conductelor invechite din fonta – cu pastrarea diametrului - pe strazile Petofi S., A. Vlaicu si Varului.  Lungimea retelei reabilitate prin pastrarea diametrului conductei este de 666 m. Se propune reabilitarea pe tronsoane de alimentare (cu schimbarea diametrului) pe strazile: Gabor A., Saguna, I. Teculescu, Timar, Dsida J., Elisabeta si Spitalului. Lungimea retele este de 1664 m. Materialul conductei noi va fi PEID PE100, cu diametre 110mm si 150 mm. Conductele de distributie sunt prevazute de tipul PEID , PE100 cu strat protector PP si fir INOX. Diametrele utilizate sunt 110 mm 150 mm si 250 mm.Bransamentele pentru deservirea cladirilor de locuit si cele social-culturale se vor realiza in cadrul acestei investitii pana la limita terenului privat. Racordurile la conducta stradala se executa prin piesa de bransare din PEID la care se ataseaza prin sudura teava de bransament PEID Dn 32 mm.  Reteaua astfel realizata va contine si bransamentele pana la limita de proprietate, in numar de 194, si 19 hidranti supraterani Dn 100.  Reteaua totala are lungimea de     2330 m iar lungimea totala de conducte  este de 3494 m.

RETEA DE CANALIZARE PLUVIALA: Se va  reabilita  reteaua de canalizare pluviala a orasului pe strazile:Gabor Aron, Saguna, Iustinian Teculescu, Aurel Vlaicu, Timar, Dsida Jeno, Varului, Petofi Sandor, Elisabeta, Spitalului pe lungimea totala de 4340 m. Reteaua noua consta din colectorul principal, racordat la tronsoane deja realizate sau cu evacuare direct in parau - str. Elisabeta si Varului – si gurile de scurgere amplasate la marginea carosabilului. Gurile de scurgere colecteaza apele meteorice care ajung pe suprafata carosabila, si sunt amplasate la distante de 30 – 50m, astfel incat timpul de curgere a apelor la suprafata sa fie minima. Racordul pentru descarcare a gurilor de scurgere se va realiza din PVC 160 mm prin formarea unui sifon la generatoarea superioara a colectorul principal. Colectorul principal propus este din PP 250 mm - PP 315 mm, pompat intr-un singur loc, pe str. Gabor A. prin PEID 150mm. Numarul caminelor utilizate este de 134 buc. Si 2 statii de pompare. Pe str Gabor A. pe tronsonul (km 1+000 - km 1+440) este existent colectorul DN630mm, astfel se prevad guri de scurgere si racordurile aferente.

- cumularea cu alte proiecte:  toate lucrarile prevăzute sânt conform P.U.G. aprobat;

- utilizarea resurselor naturale: nu este cazul;

- producţia de deşeuri: – deşeurile rezultate în perioada de execuţie (pământ excavat, deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier etc.) vor fi depozitate selectiv şi preluate ulterior de către firme autorizate.

- emisiile poluante, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, praf de la manipularea unor materiale sub forma de pulberi;

- surse de poluare în perioada de funcţionare: nu este cazul;

- riscul de accident, ţinându-se seama în special de substanţele şi de tehnologiile utilizate – se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii, de exploatare corectă a utilajelor şi prevederile fişelor tehnice de securitate;

- utilizarea existentă a terenului  - terenul pe care se vor executa lucrarile sănt în domeniul public al oraşului Covasna.

- relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea şi capacitatea regenerativă a acestora   – nu este cazul;

- Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere- nu este cazul;

c) zonele montane şi cele împădurite –  nu este cazul;

d) parcurile şi rezervaţiile naturale –  nu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt: zone de protecţie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale şi bazine piscicole amenajate, etc.–nu este cazul;

f) zonele de protecţie specială – nu este cazul;

g) ariile în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite – nu este cazul;

h) ariile dens populate – oraşul Covasna;

i) peisajele cu semnificaţie istorică, culturală şi arheologică – nu este cazul.

-  Caracteristicile impactului potenţial extinderea impactului:aria geografică şi numărul persoanelor afectate

– impact redus, lucrările efectuându-se în teritoriul oraşului Covasna, pe traseul existent al străzilor. Poluările accidentale pot fi evitate prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea si intreţinerea  corespunzătoare a lucrărilor executate;

b) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

c) mărimea şi complexitatea impactului: impact redus;

d) probabilitatea impactului – numai în cazul poluărilor accidentale;

e) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului – potenţial impact în perioada de functionare la o intreţinere necorespunzatoare.

    II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, amplasamentul acestuia  fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ

Condiţiile de realizare a proiectului:

1.se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare; prevederile Legii Apelor nr.107/1996 cu modificarile si completarile ulterioare; prevederile HG 188/2002 modificata si completata prin HG 352/2005 si HG 210/2007;  prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;

2. respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;              

3. titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

 4. se va respecta Ord. M.S. nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;

 5. respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 6. se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;

 7.utilajele folosite la executarea lucrărilor şi mijloacele utilizate pentru transportul materialelor vor urma doar căile de acces existente, avizate de către Primăriile comunelor  învecinate. Aceste drumuri de acces vor fi întreţinute şi menţinute permanent în stare bună.

 8.se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament, în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură.

 9.deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;

 10.implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;

 11.obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;

 12.titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei;

 13.titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii atrage suspendarea sau anularea `acesteia, după caz, în conformitate cu prevederile legale.

Prezenta decizie îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului

   

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

    

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

        

      

 

 

 

 

Şef serviciu, Avize, Acorduri, Autorizatii,

       Ing. Siminiceanu Gabriel                                                                   Întocmit,

                                                                                                            Ing. Jehac Constantin